市場調査レポート
商品コード
1396185
貨物トラック輸送の世界市場:市場規模、シェア、成長分析、タイプ別、最終用途別 - 産業予測、2023年~2030年Global Freight Trucking Market Size, Share, Growth Analysis, By Type(Truck trailer, Refrigerated truck), By End-use(Industrial and Manufacturing, Pharmaceutical & Healthcare) - Industry Forecast 2023-2030 |
貨物トラック輸送の世界市場:市場規模、シェア、成長分析、タイプ別、最終用途別 - 産業予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年11月23日
発行: SkyQuest
ページ情報: 英文 157 Pages
納期: 3~5営業日
|
世界の貨物トラック輸送の市場規模は、2021年に1兆7,836億米ドルとなり、2022年の1兆8,959億7,000万米ドルから2030年までには3兆909億8,000万米ドルに成長し、予測期間中(2023年~2030年)のCAGRは6.3%となる見通しです。
世界の貨物トラック輸送市場は、国際貿易の拡大、eコマース活動の急増、世界化の進展といった要因に後押しされ、着実な成長を維持しています。特に新興経済圏で急成長している製造業は、原材料や完成品の輸送を促進するために貨物トラック輸送サービスの需要を牽引してきました。eコマース・プラットフォームの登場は市場成長をさらに後押ししており、オンライン・ショッピングの動向の激化は効率的なラストマイル配送サービスを必要としています。とはいえ、この業界は成長軌道に影響を及ぼす顕著な課題に取り組んでいます。主な課題のひとつは、燃料価格の不安定さであり、トラック運送会社の運営コストに直接影響を与え、利益率と全体的な競合に脅威を与えています。さらに、環境の持続可能性と二酸化炭素排出に関する懸念の高まりが厳しい規制を促し、トラック運送会社はより環境に優しく燃費の良い車両への投資を余儀なくされ、それによって追加コストが発生しています。特に先進地域における有能なトラック運転手の不足は、業界の制約に拍車をかけています。この不足は、労働力の高齢化と相まって、競争力のある賃金、労働条件の改善、包括的な研修プログラムを通じて、熟練ドライバーを引き付け、維持する努力が必要です。市場の競合情勢はさらに課題を激化させており、トラック運送会社は付加価値サービスを通じて差別化を図り、テレマティクス・システムやリアルタイム追跡などの技術的進歩を取り入れて業務効率を高め、ルート計画を最適化し、顧客満足度を高める必要に迫られています。
世界の貨物トラック輸送市場の規模を推定・検証し、その他依存する様々なサブマーケットの規模を推定するために、トップダウンアプローチとボトムアップアプローチを用いました。市場規模を推計するために使用した調査手法には以下の詳細が含まれます:2次調査を通じて市場の主要企業を特定し、1次調査と2次調査を通じて各地域における市場シェアを決定しました。この全手順には、主要企業の年次報告書および財務報告書の調査、CEO、副社長、取締役、マーケティング担当役員などの業界リーダーからの重要な洞察を得るための広範なインタビューが含まれます。シェアの割合や内訳はすべて二次情報を用いて決定し、一次情報によって検証しました。本調査でカバーする市場に影響を与える可能性のあるすべてのパラメータを考慮し、詳細に調査し、一次調査を通じて検証し、最終的な定量的・定性的データを得るために分析しました。
世界の貨物トラック輸送市場は、タイプ、最終用途、地域に基づいてセグメント化されます。タイプ別では、市場はトラックトレーラー、冷凍トラック、フラットベッドトラック、ローリートラックにセグメント化されます。最終用途別では、市場は産業・製造、製薬・ヘルスケア、石油・ガス、その他に区分されます。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、ラテンアメリカに区分されます。
世界貿易と国境を越えた取引の急増は、貨物トラック輸送サービスの需要増加の主要な促進要因となっています。国際貿易量が拡大し続ける中、効率的で信頼性の高い貨物輸送の必要性が高まっています。
eコマース・セクターの隆盛は、物品の移動の大幅な増加をもたらしました。貨物トラック輸送サービスに対するこのような需要の急増は、顧客の注文を満たし、eコマース業界のダイナミックな要件に沿ったタイムリーな配送を確保するために極めて重要です。
貨物トラック輸送業界は、熟練ドライバーの不足に悩まされており、輸送サービスに対する需要の高まりに対応する能力が制約されています。さらに、規制上の問題、労働時間の制限、賃金に関する懸念など、労働関連の課題が業界に大きな障害をもたらしています。
燃料価格の変動は、貨物トラック運送会社の運営コストに直接影響し、全体的な収益性に影響を与えます。燃料費の高騰は、業界が競争力のある価格設定を維持する能力を制限する可能性があり、財務上の圧力を緩和するために価格戦略の潜在的な調整が必要となります。
新たな動向として、企業がロジスティクス業務をサードパーティー・ロジスティクス(3PL)プロバイダーにアウトソーシングすることが挙げられます。この戦略的転換により、企業はコストを削減しながらコアコンピタンスに集中できるようになります。輸送および流通サービスにおける3PLパートナーへの依存の高まりは、貨物トラック輸送サービスへの需要を促進し、企業に専門的な専門知識、強化された柔軟性、および最適化されたサプライチェーンを提供します。この動向は、貨物トラック輸送市場の成長と進化に大きく寄与しています。
Global Freight Trucking Market size was valued at USD 1783.6 Billion in 2021 and is poised to grow from USD 1895.97 Billion in 2022 to USD 3090.98 Billion by 2030, at a CAGR of 6.3% during the forecast period (2023-2030).
The global freight trucking market has maintained steady growth, fueled by factors like the expansion of international trade, the surge in e-commerce activities, and increased globalization. The burgeoning manufacturing industries, particularly in emerging economies, have driven the demand for freight trucking services to facilitate the transportation of raw materials and finished goods. The advent of e-commerce platforms has further propelled market growth, with the escalating trend of online shopping necessitating efficient last-mile delivery services. Nevertheless, the industry grapples with notable challenges affecting its growth trajectory. One primary challenge is the volatile nature of fuel prices, directly impacting the operational costs of trucking companies and posing a threat to profit margins and overall competitiveness. Additionally, heightened concerns about environmental sustainability and carbon emissions have prompted stringent regulations, compelling trucking companies to invest in greener and more fuel-efficient vehicles, thereby incurring additional costs. The shortage of qualified truck drivers, particularly in developed regions, adds to the industry's constraints. This shortage, coupled with an aging workforce, necessitates efforts to attract and retain skilled drivers through competitive wages, improved working conditions, and comprehensive training programs. The market's competitive landscape further intensifies challenges, compelling trucking companies to differentiate themselves through value-added services and embrace technological advancements like telematics systems and real-time tracking to enhance operational efficiency, optimize route planning, and elevate customer satisfaction.
Top-down and bottom-up approaches were used to estimate and validate the size of the Global Freight Trucking Market and to estimate the size of various other dependent submarkets. The research methodology used to estimate the market size includes the following details: The key players in the market were identified through secondary research, and their market shares in the respective regions were determined through primary and secondary research. This entire procedure includes the study of the annual and financial reports of the top market players and extensive interviews for key insights from industry leaders such as CEOs, VPs, directors, and marketing executives. All percentage shares split, and breakdowns were determined using secondary sources and verified through Primary sources. All possible parameters that affect the markets covered in this research study have been accounted for, viewed in extensive detail, verified through primary research, and analysed to get the final quantitative and qualitative data.
The global freight trucking market is segmented on the basis of type, end-use, and region. By type, the market is segmented into truck trailer, refrigerated truck, flatbed truck, lorry truck. By end use, the market is segmented into industrial and manufacturing, pharmaceutical & healthcare, oil & gas, and others. By region, the market is segmented into North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America.
The surge in global trade and cross-border transactions is a key driver for the growing demand in freight trucking services. The need for efficient and reliable transportation of goods intensifies as international trade volumes continue to expand.
The flourishing e-commerce sector has resulted in a substantial uptick in the movement of goods. This surge in demand for freight trucking services is crucial for fulfilling customer orders and ensuring timely deliveries, aligning with the dynamic requirements of the e-commerce industry.
The freight trucking industry grapples with a shortage of qualified drivers, constraining its capacity to meet the escalating demand for transportation services. Additionally, labor-related challenges, including regulatory issues, work hour limitations, and wage concerns, pose significant hurdles to the industry.
The volatility in fuel prices directly impacts the operational costs of freight trucking companies, influencing their overall profitability. Elevated fuel costs can limit the industry's ability to maintain competitive pricing, necessitating potential adjustments in pricing strategies to mitigate financial pressures.
An emerging trend involves companies opting to outsource their logistics operations to third-party logistics (3PL) providers. This strategic shift enables businesses to concentrate on core competencies while reducing costs. The increasing reliance on 3PL partners for transportation and distribution services fosters the demand for freight trucking services, offering companies specialized expertise, enhanced flexibility, and optimized supply chains. This trend contributes significantly to the growth and evolution of the freight trucking market.