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市場調査レポート
商品コード
1622722
スパイス/フレーバーラムの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測Global Spiced/Flavored Rum Market Size By Product (Ginger Flavor, Vanilla Flavor, Cinnamon Flavor), By Application (Hypermarket/Supermarket, Departmental Stores,Convenience Stores), By Geographic Scope And Forecast |
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スパイス/フレーバーラムの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測 |
出版日: 2024年06月28日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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スパイス/フレーバーラム市場規模は2024年に67億米ドルと評価され、2031年には88億9,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2031年までのCAGRは4.12%で成長します。カクテルにおけるラム酒需要の増加、カクテルにユニークな風味を提供するフレーバーラム酒、ラムケーキなどが、スパイス/フレーバーラム酒市場の成長に拍車をかけています。さらに、スパイス入りラム酒はコーラと一緒に飲まれるのが一般的であり、調製が簡単であることも、スパイス入り/フレーバー入りラム酒市場を牽引する主な要因です。新興国におけるスパイス/フレーバーラム市場の拡大は、可処分所得の増加による購買力の増加が主な要因となっています。スパイス/フレーバーラムの世界市場レポートでは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、市場抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。
世界のスパイス/フレーバーラム市場の定義
ラム酒は、サトウキビの糖蜜またはサトウキビの搾り汁から発酵・蒸留工程を経て作られるアルコール飲料です。スパイス/フレーバーラムは、ラム酒に様々なフレーバーやスパイスを混ぜて、特にユニークな味を作り出しています。スパイスラムは元々、医療ニーズに応えるために開発されたものだが、その独特の風味と、新しくて刺激的な酒類の風味を求める顧客の継続的なニーズにより、人気が高まっています。スパイス・フレーバーは、ジンジャー、バニラ、シナモン、クローブなどのスパイスから、シトラス・フルーツ、ミント、パイナップル、ココナッツ、マンゴーなどのフルーツ・エキス、植物由来のフレーバーまで様々で、スパイスラムに使用される最も人気のある香味料です。
しかし、ほとんどのスパイス/フレーバーラムは、シナモン、ジンジャー、クローブ、バニラなどのスパイスで風味付けされたライトラムを連続蒸留したものです。ディアジオのキャプテン・モーガンのようなスパイス/フレーバーラムの製造業者は、独特のバニラとキャラメルの風味を持つスパイスラムを製造しており、世界で最も人気のあるスパイスラムの一つです。初期のスパイスラムは、伝統的にバニラとライムに他のスパイスを少し加えたものだったが、主にバニラとライムだった。
世界のスパイス/フレーバーラム市場概要
カクテルにおけるラム酒需要の増加、カクテルにユニークな風味を提供するフレーバードラム酒、ラムケーキ、その他多くのものが、スパイス/フレーバードラム酒市場の成長を促進しています。伝統的な味とエキゾチックな味の両方に興味を持つ多くの消費者が、カクテル革命に魅了されています。この動向の結果、バー、パブ、レストランでスパイスラムの売上が増加しています。さらに、スパイスラムはコーラと一緒に飲まれるのが一般的であることや、調理のしやすさがスパイス/フレーバーラム市場を牽引する主な要因となっています。フランスではプレミアムラムの受け入れが進んでいるため、スパイスラムの需要が増加し、スパイス/フレーバーラム市場を推進しています。Tanduayは、フィリピンのスパイスラムの需要を満たすためにバニラ・フレーバーを取り入れたラム・ブランドです。
米国に本社を置くバカルディは、オークハートのスパイスラムで米国の消費者をターゲットにしました。インドではラム酒の消費量が比較的多いため、スパイス/フレーバーラム市場は、地元ブランドの入手可能性の高さと輸入ラム酒の需要拡大を背景に、高い需要が見込まれます。新興国におけるスパイス/フレーバーラム市場の拡大は、可処分所得の増加による購買力の向上が主な要因です。中間層の所得が増加するにつれ、ラム酒の需要も増加しています。さらに、プレミアムやブランドカテゴリーからのラム酒需要も増加しています。ライフスタイルの変化と都市化により、バー、ナイトクラブ、ラウンジ、パブを訪れる人の数が増加し、これらすべてがスパイス/フレーバーラム市場の拡大を後押ししています。
しかし、市場における代替品の利用可能性は、スパイス/フレーバーラム市場の成長の主な抑制要因です。スコッチウイスキーやウイスキーのような蒸留酒が市場に課題しており、ノンアルコール飲料の存在もスパイス/フレーバーラム市場の競争相手となっています。
さらに、ラム酒の様々な種類のユニークなフレーバーとパブ&バーの数の増加は、この市場の成長に有利な成長機会を提供しています。製造チェーンにおける技術開発のおかげで、大半のメーカーは現在、ジンジャー風味、バニラ風味、シナモン風味、クローブ風味のラム飲料を提供しており、スモーキーな糖蜜と甘草で仕上げています。
Spiced/Flavored Rum Market size was valued at USD 6.70 Billion in 2024 and is projected to reach USD 8.89 Billion by 2031 , growing at a CAGR of 4.12% from 2024 to 2031. Rising demand for rums in cocktails, flavored rum offer unique flavors to cocktails, rum cakes, and many others are fueling the growth of the Spiced/Flavored Rum Market. Additionally, spiced rum being commonly consumed with cola and the ease of preparation are the key factors driving the Spiced/Flavored Rum Market. The expansion of the Spiced/Flavored Rum Market in emerging nations is mostly driven by an increase in purchasing power at the expense of rising disposable income. The Global Spiced/Flavored Rum Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Spiced/Flavored Rum Market Definition
Rum is an alcoholic beverage made from sugarcane molasses or sugarcane juice through a fermentation and distillation process. Spiced/flavored rum is made up of a variety of flavors and spices that are mixed into rums to create a particularly unique taste. Spiced rum, which was originally developed to meet medical needs, is gaining popularity because of its distinct flavor and the ongoing need from customers for new and exciting liquor flavors. Spice flavors vary from ginger, vanilla, cinnamon, clove, and other spices to fruit extracts such as citrus fruits, mint, pineapple, coconut, mango, and other fruits and plant-based flavors, which are the most popular flavoring agents used in spiced rums.
However, most spiced/flavored rum is continuously distilled light rums flavored with spices including cinnamon, ginger, clove, and vanilla. Spiced/flavored rum producers such as Diageo's Captain Morgan spiced rum, which has unique vanilla and caramel flavor is one of the most popular spiced rums in the world. The early Spiced rums were traditionally just kind of vanilla and lime with a little hint of other spices in there, but mainly vanilla and lime.
Our reports include actionable data and forward-looking analysis that help you craft pitches, create business plans, build presentations and write proposals.
Global Spiced/Flavored Rum Market Overview
Rising demand for rums in cocktails, flavored rum offer unique flavors to cocktails, rum cakes, and many others are fueling the growth of the Spiced/Flavored Rum Market. A large number of consumers who are interested in both traditional and exotic flavors have been attracted to the cocktail revolution. Spiced rum sales have increased in bars, pubs, and restaurants as a result of this trend. Additionally, spiced rum being commonly consumed with cola and the ease of preparation are the key factors driving the Spiced/Flavored Rum Market. With France's high acceptance of premium rum, a growing trend for spiced rum has seen an increase in demand, propelling the Spiced/Flavored Rum Market forward. Tanduay is a rum brand that incorporates vanilla flavors to meet the demand for spiced rum in the Philippines.
Bacardi, based in the United States, targeted U.S. consumers with their oak heart spiced rum. Since rum consumption is relatively high in India, the Spiced/Flavored Rum Market is likely to have high demand, backed by the high availability of local brands and growing demand for imported rums. The expansion of the Spiced/Flavored Rum Market in emerging nations is mostly driven by an increase in purchasing power at the expense of rising disposable income. The demand for rum has increased as the middle class's income has increased. Furthermore, demand for rum from the premium and branded categories has increased. Changes in lifestyle and urbanization have led to a rise in the number of people visiting bars, nightclubs, lounges, and pubs, all of which have aided the expansion of the Spiced/Flavored Rum Market.
However, the availability of substitutes in market is the major restraining factor for the growth of the Spiced/Flavored Rum Market. Spirits like scotch whiskey and whiskey challenge the market also the presence of nonalcoholic beverages are the competitors for the Spiced/Flavored Rum Market.
Furthermore, the various range of unique flavors of rum and rising in a number of pubs & bars are providing lucrative growth opportunities to the growth of this market. Owing to technological developments in the manufacturing chain, the majority of manufacturers are now delivering rum beverages with ginger flavor, vanilla flavor, cinnamon flavor, and clove flavor that finish with smoky molasses and licorice.
The Global Spiced/Flavored Rum Market is Segmented on the basis of Product, Application, And Geography.
Based on Product, The market is segmented into Ginger Flavor, Vanilla Flavor, Cinnamon Flavor, and Clove Flavor. Vanilla is one of the most popular flavored rum since it can be used in a number of ways. It's sweet, rich, warm, and creamy, and it often goes well with spicy drinks. Almost all spirits, especially rum, have vanilla variants. Vanilla rum is often on the warmer, spicier side and really good stuff does well as a stand-alone sipper in addition to making some truly exceptional cocktails.
Based on Application, The market is segmented into Hypermarket/Supermarket, Departmental Stores, Convenience Stores, and Others. The hypermarket/Supermarket segment is expected to dominate the Spiced/Flavored Rum Market during forecasted years.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.