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市場調査レポート
商品コード
1622722

スパイス/フレーバーラムの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測

Global Spiced/Flavored Rum Market Size By Product (Ginger Flavor, Vanilla Flavor, Cinnamon Flavor), By Application (Hypermarket/Supermarket, Departmental Stores,Convenience Stores), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
スパイス/フレーバーラムの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測
出版日: 2024年06月28日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スパイス/フレーバーラムの市場規模と予測

スパイス/フレーバーラム市場規模は2024年に67億米ドルと評価され、2031年には88億9,000万米ドルに達すると予測され、2024年から2031年までのCAGRは4.12%で成長します。カクテルにおけるラム酒需要の増加、カクテルにユニークな風味を提供するフレーバーラム酒、ラムケーキなどが、スパイス/フレーバーラム酒市場の成長に拍車をかけています。さらに、スパイス入りラム酒はコーラと一緒に飲まれるのが一般的であり、調製が簡単であることも、スパイス入り/フレーバー入りラム酒市場を牽引する主な要因です。新興国におけるスパイス/フレーバーラム市場の拡大は、可処分所得の増加による購買力の増加が主な要因となっています。スパイス/フレーバーラムの世界市場レポートでは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、市場抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界のスパイス/フレーバーラム市場の定義

ラム酒は、サトウキビの糖蜜またはサトウキビの搾り汁から発酵・蒸留工程を経て作られるアルコール飲料です。スパイス/フレーバーラムは、ラム酒に様々なフレーバーやスパイスを混ぜて、特にユニークな味を作り出しています。スパイスラムは元々、医療ニーズに応えるために開発されたものだが、その独特の風味と、新しくて刺激的な酒類の風味を求める顧客の継続的なニーズにより、人気が高まっています。スパイス・フレーバーは、ジンジャー、バニラ、シナモン、クローブなどのスパイスから、シトラス・フルーツ、ミント、パイナップル、ココナッツ、マンゴーなどのフルーツ・エキス、植物由来のフレーバーまで様々で、スパイスラムに使用される最も人気のある香味料です。

しかし、ほとんどのスパイス/フレーバーラムは、シナモン、ジンジャー、クローブ、バニラなどのスパイスで風味付けされたライトラムを連続蒸留したものです。ディアジオのキャプテン・モーガンのようなスパイス/フレーバーラムの製造業者は、独特のバニラとキャラメルの風味を持つスパイスラムを製造しており、世界で最も人気のあるスパイスラムの一つです。初期のスパイスラムは、伝統的にバニラとライムに他のスパイスを少し加えたものだったが、主にバニラとライムだった。

世界のスパイス/フレーバーラム市場概要

カクテルにおけるラム酒需要の増加、カクテルにユニークな風味を提供するフレーバードラム酒、ラムケーキ、その他多くのものが、スパイス/フレーバードラム酒市場の成長を促進しています。伝統的な味とエキゾチックな味の両方に興味を持つ多くの消費者が、カクテル革命に魅了されています。この動向の結果、バー、パブ、レストランでスパイスラムの売上が増加しています。さらに、スパイスラムはコーラと一緒に飲まれるのが一般的であることや、調理のしやすさがスパイス/フレーバーラム市場を牽引する主な要因となっています。フランスではプレミアムラムの受け入れが進んでいるため、スパイスラムの需要が増加し、スパイス/フレーバーラム市場を推進しています。Tanduayは、フィリピンのスパイスラムの需要を満たすためにバニラ・フレーバーを取り入れたラム・ブランドです。

米国に本社を置くバカルディは、オークハートのスパイスラムで米国の消費者をターゲットにしました。インドではラム酒の消費量が比較的多いため、スパイス/フレーバーラム市場は、地元ブランドの入手可能性の高さと輸入ラム酒の需要拡大を背景に、高い需要が見込まれます。新興国におけるスパイス/フレーバーラム市場の拡大は、可処分所得の増加による購買力の向上が主な要因です。中間層の所得が増加するにつれ、ラム酒の需要も増加しています。さらに、プレミアムやブランドカテゴリーからのラム酒需要も増加しています。ライフスタイルの変化と都市化により、バー、ナイトクラブ、ラウンジ、パブを訪れる人の数が増加し、これらすべてがスパイス/フレーバーラム市場の拡大を後押ししています。

しかし、市場における代替品の利用可能性は、スパイス/フレーバーラム市場の成長の主な抑制要因です。スコッチウイスキーやウイスキーのような蒸留酒が市場に課題しており、ノンアルコール飲料の存在もスパイス/フレーバーラム市場の競争相手となっています。

さらに、ラム酒の様々な種類のユニークなフレーバーとパブ&バーの数の増加は、この市場の成長に有利な成長機会を提供しています。製造チェーンにおける技術開発のおかげで、大半のメーカーは現在、ジンジャー風味、バニラ風味、シナモン風味、クローブ風味のラム飲料を提供しており、スモーキーな糖蜜と甘草で仕上げています。

目次

第1章 世界のスパイス/フレーバーラム市場:イントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次インタビュー
  • データソース一覧

第4章 世界のスパイス/フレーバーラム市場の展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 スパイス/フレーバーラムの世界市場:製品別

  • 概要
  • ジンジャーフレーバー
  • バニラフレーバー
  • シナモンフレーバー
  • クローブフレーバー

第6章 スパイス/フレーバーラムの世界市場:用途別

  • 概要
  • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
  • 百貨店
  • コンビニエンスストア
  • その他

第7章 スパイス/フレーバーラムの世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界のスパイス/フレーバーラム市場:競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主な開発戦略

第9章 企業プロファイル

  • Diageo
  • Bacardi
  • Tanduay Distillers
  • United Spirits
  • Pernod Ricard
  • Maine Craft Distilling
  • Altitude Spirits
  • Heaven Hill Distilleries
  • Suntory Holdings
  • Destileria Serralles

第10章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 21210

Spiced/Flavored Rum Market Size And Forecast

Spiced/Flavored Rum Market size was valued at USD 6.70 Billion in 2024 and is projected to reach USD 8.89 Billion by 2031 , growing at a CAGR of 4.12% from 2024 to 2031. Rising demand for rums in cocktails, flavored rum offer unique flavors to cocktails, rum cakes, and many others are fueling the growth of the Spiced/Flavored Rum Market. Additionally, spiced rum being commonly consumed with cola and the ease of preparation are the key factors driving the Spiced/Flavored Rum Market. The expansion of the Spiced/Flavored Rum Market in emerging nations is mostly driven by an increase in purchasing power at the expense of rising disposable income. The Global Spiced/Flavored Rum Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Spiced/Flavored Rum Market Definition

Rum is an alcoholic beverage made from sugarcane molasses or sugarcane juice through a fermentation and distillation process. Spiced/flavored rum is made up of a variety of flavors and spices that are mixed into rums to create a particularly unique taste. Spiced rum, which was originally developed to meet medical needs, is gaining popularity because of its distinct flavor and the ongoing need from customers for new and exciting liquor flavors. Spice flavors vary from ginger, vanilla, cinnamon, clove, and other spices to fruit extracts such as citrus fruits, mint, pineapple, coconut, mango, and other fruits and plant-based flavors, which are the most popular flavoring agents used in spiced rums.

However, most spiced/flavored rum is continuously distilled light rums flavored with spices including cinnamon, ginger, clove, and vanilla. Spiced/flavored rum producers such as Diageo's Captain Morgan spiced rum, which has unique vanilla and caramel flavor is one of the most popular spiced rums in the world. The early Spiced rums were traditionally just kind of vanilla and lime with a little hint of other spices in there, but mainly vanilla and lime.

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Global Spiced/Flavored Rum Market Overview

Rising demand for rums in cocktails, flavored rum offer unique flavors to cocktails, rum cakes, and many others are fueling the growth of the Spiced/Flavored Rum Market. A large number of consumers who are interested in both traditional and exotic flavors have been attracted to the cocktail revolution. Spiced rum sales have increased in bars, pubs, and restaurants as a result of this trend. Additionally, spiced rum being commonly consumed with cola and the ease of preparation are the key factors driving the Spiced/Flavored Rum Market. With France's high acceptance of premium rum, a growing trend for spiced rum has seen an increase in demand, propelling the Spiced/Flavored Rum Market forward. Tanduay is a rum brand that incorporates vanilla flavors to meet the demand for spiced rum in the Philippines.

Bacardi, based in the United States, targeted U.S. consumers with their oak heart spiced rum. Since rum consumption is relatively high in India, the Spiced/Flavored Rum Market is likely to have high demand, backed by the high availability of local brands and growing demand for imported rums. The expansion of the Spiced/Flavored Rum Market in emerging nations is mostly driven by an increase in purchasing power at the expense of rising disposable income. The demand for rum has increased as the middle class's income has increased. Furthermore, demand for rum from the premium and branded categories has increased. Changes in lifestyle and urbanization have led to a rise in the number of people visiting bars, nightclubs, lounges, and pubs, all of which have aided the expansion of the Spiced/Flavored Rum Market.

However, the availability of substitutes in market is the major restraining factor for the growth of the Spiced/Flavored Rum Market. Spirits like scotch whiskey and whiskey challenge the market also the presence of nonalcoholic beverages are the competitors for the Spiced/Flavored Rum Market.

Furthermore, the various range of unique flavors of rum and rising in a number of pubs & bars are providing lucrative growth opportunities to the growth of this market. Owing to technological developments in the manufacturing chain, the majority of manufacturers are now delivering rum beverages with ginger flavor, vanilla flavor, cinnamon flavor, and clove flavor that finish with smoky molasses and licorice.

Global Spiced/Flavored Rum Market: Segmentation Analysis

The Global Spiced/Flavored Rum Market is Segmented on the basis of Product, Application, And Geography.

Spiced/Flavored Rum Market, By Product

  • Ginger Flavor
  • Vanilla Flavor
  • Cinnamon Flavor
  • Clove Flavor

Based on Product, The market is segmented into Ginger Flavor, Vanilla Flavor, Cinnamon Flavor, and Clove Flavor. Vanilla is one of the most popular flavored rum since it can be used in a number of ways. It's sweet, rich, warm, and creamy, and it often goes well with spicy drinks. Almost all spirits, especially rum, have vanilla variants. Vanilla rum is often on the warmer, spicier side and really good stuff does well as a stand-alone sipper in addition to making some truly exceptional cocktails.

Spiced/Flavored Rum Market, By Application

  • Hypermarket/Supermarket
  • Departmental Stores
  • Convenience Stores
  • Others

Based on Application, The market is segmented into Hypermarket/Supermarket, Departmental Stores, Convenience Stores, and Others. The hypermarket/Supermarket segment is expected to dominate the Spiced/Flavored Rum Market during forecasted years.

Spiced/Flavored Rum Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Geography, The market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. The Asia Pacific Spiced/Flavored Rum Market is accounted for a large portion of the global market, and it is expected to continue to grow over the forecast period. Consumer demand from countries such as China, India, Japan, South Korea, the Philippines, and Australia is driving the expansion of the market in the region.

Key Players

  • The "Global Spiced/Flavored Rum Market" study report will provide a valuable insight with an emphasis on the global market including some of the major players such as
  • Diageo, Bacardi, Tanduay Distillers, United Spirits, Pernod Ricard, Maine Craft Distilling, Altitude Spirits, Heaven Hill Distilleries, Suntory Holdings, Destileria Serralles, and Sazerac.

Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

Key Developments

  • September 2020: Diageo launches Captain Morgan Sliced Apple Spiced Rum.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL SPICED/FLAVORED RUM MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL SPICED/FLAVORED RUM MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL SPICED/FLAVORED RUM MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Ginger Flavor
  • 5.3 Vanilla Flavor
  • 5.4 Cinnamon Flavor
  • 5.5 Clove Flavor

6 GLOBAL SPICED/FLAVORED RUM MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Hypermarket/Supermarket
  • 6.3 Departmental Stores
  • 6.4 Convenience Stores
  • 6.5 Others

7 GLOBAL SPICED/FLAVORED RUM MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East and Africa

8 GLOBAL SPICED/FLAVORED RUM MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Diageo
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Bacardi
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Tanduay Distillers
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 United Spirits
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Pernod Ricard
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Maine Craft Distilling
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Altitude Spirits
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 Heaven Hill Distilleries
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 Suntory Holdings
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 Destileria Serralles
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 Related Reports

10 Appendix

  • 10.1 Related Research