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市場調査レポート
商品コード
1445918

パーソナライゼーションプラットフォーム:世界市場シェア (2022~2027年)

Market Share: Personalization Platform, 2022-2027, Worldwide

出版日: | 発行: Quadrant Knowledge Solutions | ページ情報: 英文 39 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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パーソナライゼーションプラットフォーム:世界市場シェア (2022~2027年)
出版日: 2023年05月16日
発行: Quadrant Knowledge Solutions
ページ情報: 英文 39 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のパーソナライゼーションプラットフォーム市場は、2027年までに16.90%のCAGRで成長すると予測されています。

各企業は、独自の製品/サービスや個別の顧客エンゲージメント戦略を通じて、顧客体験を向上させることにますます注力しています。パーソナライゼーションプラットフォームは、マーケティング担当者が各顧客の過去の交流や購買行動に基づいたメッセージングを開発するのに役立ちます。顧客データを追跡してベストプラクティスを提供する一方、デジタル広告を通じて推奨事項や関連性の高い標的コンテンツをリアルタイムで送信します。企業はパーソナライゼーションプラットフォームを採用することで、予測される意図と行動に基づいて顧客プロファイルを作成し、コンテキストベースのオファー、カスタム型Webサイトのコンテンツ、個別化された購入オプション、関連性の高いプッシュ通知や電子メール、製品の推奨などを通じて、顧客に合わせたエンゲージメントを展開します。

パーソナライゼーションプラットフォームは、顧客とのタッチポイント間の統合を強化し、カスタマージャーニー全体を通じて顧客体験の同期を強化します。AIと自動化を活用してデジタルエンゲージメントを最適化し、個々の顧客の変化するニーズを満たします。COVID-19の大流行により、組織は顧客行動追跡とリアルタイムの顧客エンゲージメント戦略でデジタル購買体験を迅速に適応させる必要性が加速しています。マーケティングとデジタルコマースの観点から個別化戦略を実施することは、新たなスキルの習得と顧客データを多用するソリューションの実装において、組織に大きな負担を強います。パーソナライゼーションプラットフォームは、より高いROIを予測し、複数のタッチポイントで顧客とのインタラクションを強化する、使いやすいセルフサービス型のソリューションを提供します。

当レポートでは、パーソナライゼーションプラットフォームを次のように定義しています:

パーソナライゼーションプラットフォームは、顧客エンゲージメントを最適化し、顧客一人ひとりの状況に応じた体験を提供することを中心としたマーケティング施策を支援します。パーソナライゼーションプラットフォームは、顧客とのエンゲージメントを最適化し、顧客一人ひとりの状況に応じた体験を提供するマーケティング施策を支援します。パーソナライゼーションプラットフォームは、カスタマージャーニー全体を通じて顧客満足度を高めるために、関連性の高いコンテンツを特定し、配信するのに役立ちます。

当レポートでは、世界のパーソナライゼーションプラットフォーム市場のシェア構造について分析し、プラットフォームの概要や市場の基本構造、導入手法別・地域別・業種別・企業の種類別のシェア構造、業界関係者向け提言、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

第1章 分析概要

  • 競合の見通し (2023年)
  • 主な分析結果と結論

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 収益の種類
  • 分析対象地域
  • 分析対象業種

第3章 市場シェア分析

  • 市場シェア:市場全体の場合
  • 市場シェア:導入手法別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • 市場シェア:地域別
    • カナダ
    • 中東欧
    • 日本
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
    • 米国
    • 西欧
    • 日本・中国を除くアジア (AxJC)
    • 中国
  • 市場シェア:業界別
    • 銀行・金融サービス
    • エレクトロニクス・通信
    • 小売業・eコマース
    • 専門的サービス
    • 医療・ライフサイエンス
    • 製造業
    • メディア・エンターテインメント
    • 政府・公共部門
    • 教育
    • エネルギー・ユーティリティ・その他
    • その他
  • 市場シェア:顧客の種類別
    • 中小企業
    • 大企業

第4章 アナリストの提言

第5章 付録

図表

List of Tables

  • Table 1 : Market Share, Total Market, Worldwide
  • Table 2 : Market Share By Deployment Type, Worldwide
  • Table 3 : Market Share By Geographical Regions, USA
  • Table 4 : Market Share By Geographical Regions, Canada
  • Table 5 : Market Share By Geographical Regions, Latin America
  • Table 6 : Market Share By Geographical Regions, Western Europe
  • Table 7 : Market Share By Geographical Regions, Central & Eastern Europe
  • Table 8 : Market Share By Geographical Regions, MEA
  • Table 9 : Market Share By Geographical Regions, Asia ex. JPC
  • Table 10 : Market Share By Geographical Regions, Japan
  • Table 11 : Market Share By Geographical Regions, China
  • Table 12 : Market Share By Industry Vertical 1, Worldwide
  • Table 13 : Market Share By Industry Vertical 2, Worldwide
  • Table 14 : Market Share By Industry Vertical 3, Worldwide
  • Table 15 : Market Share By Industry Vertical 4, Worldwide
  • Table 16 : Market Share By Industry Vertical 5, Worldwide
  • Table 17 : Market Share By Industry Vertical 6, Worldwide
  • Table 18 : Market Share By Industry Vertical 7, Worldwide
  • Table 19 : Market Share By Industry Vertical 8, Worldwide

List of Figures

  • Fig. 1 Market Share of Personalization Platform,, Worldwide, 2022
  • Fig. 2 Market Share of Personalization Platform,, USA, 2022
  • Fig. 3 Market Share of Personalization Platform,, Canada, 2022
  • Fig. 4 Market Share of Personalization Platform,, Latin America, 2022
  • Fig. 5 Market Share of Personalization Platform,, Western Europe, 2022
  • Fig. 6 Market Share of Personalization Platform,, Central & Eastern Europe, 2022
  • Fig. 7 Market Share of Personalization Platform,, Middle East & Africa, 2022
  • Fig. 8 Market Share of Personalization Platform,, Asia excluding Japan and China, 2022
  • Fig. 9 Market Share of Personalization Platform,, Japan, 2022
  • Fig. 10 Market Share of Personalization Platform,, China, 2022
  • Fig. 11 Market Share of Personalization Platform,, IT & Telecom Industry, 2022
  • Fig. 12 Market Share of Personalization Platform,, Banking & Financial Services Industry, 2022
  • Fig. 13 Market Share of Personalization Platform,, Insurance Industry, 2022
  • Fig. 14 Market Share of Personalization Platform,, Healthcare Industry, 2022
  • Fig. 15 Market Share of Personalization Platform,, Government & Public Sector, 2022
  • Fig. 16 Market Share of Personalization Platform,, Retail & eCommerce, 2022
  • Fig. 17 Market Share of Personalization Platform,, Manufacturing, 2022
  • Fig. 18 Market Share of Personalization Platform,, Hospitality, 2022
  • Fig. 19 Market Share of Personalization Platform,, On-premises Deployment, 2022
  • Fig. 20 Market Share of Personalization Platform,, Cloud Deployment, 2022
  • Fig. 21 Market Share of Personalization Platform,, SMB Customers, 2022
  • Fig. 22 Market Share of Personalization Platform,, Large Customers, 2022
  • Fig. 23 Market Share of Personalization Platform,, Enterprise Customers, 2022
目次
Product Code: QKS-02818

Quadrant Knowledge Solutions Reveals that Personlaization Platform Market is Projected to Register a CAGR of 16.90% % by 2027.

Organizations are increasingly focusing on enhancing their customer experience through unique offerings and individualized customer engagement strategies. The personalization platform helps marketers develop messaging based on each customer's previous interaction and buying behaviour. It tracks customer data to offer best practices while sending recommendations and relevant, targeted content through digital advertisements in real time. Organizations employ personalization platforms to create customer profiles based on their predicted intent and behaviour to deploy tailored customer engagement through context-based offers, customized website content, personalized buying options, relevant push notifications and emails, and product recommendations.

The personalization platform provides greater integration across customer touchpoints to enhance the synchronization of customer experiences throughout the customer journey. It leverages AI and automation to optimize digital engagement and satisfy the changing needs of each individual customer. The COVID-19 pandemic has accelerated the need for organizations to quickly adapt digital buying experiences with customer behaviour tracking and real-time customer engagement strategies. Implementing personalization strategies from a marketing and digital commerce perspective puts heavy stress on organizations for learning new skills and implementing customer data-intensive solutions. The personalization platform offers easy-to-use self-serving solutions that predict a higher ROI and enhance customer interaction across multiple touchpoints.

Quadrant Knowledge Solutions defines a personalization platform as:

Personalization platform enables organizations to optimize customer engagement and assist marketing initiatives centered on delivering a contextual experience for each individual customer. It leverages customer data such as previous interaction, intent, and buying behavior to customize messaging across all customer touchpoints. The personalization platform helps identify and deliver relevant content to enhance customer satisfaction through the entire customer journey.

Table of Contents

Chapter 01: Research Summary

  • 2023 Competition Outlook
  • Top Research Findings and Key Takeaways

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Revenue Type
  • Geographical Regions
  • Industry Verticals

Chapter 03: Market Share Analysis

  • Market Share by Total Market
  • Market Share by Deployment Type
    • Cloud
    • On-Premises
  • Market Share by Geographical Regions
    • Canada
    • Central & Eastern Europe
    • Japan
    • Latin America
    • Middle East & Africa
    • USA
    • Western Europe
    • Asia Ex-Japan China (AxJC)
    • China
  • Market Share by Industry Verticals
    • Banking and Financial Services
    • Electronics & Telecom
    • Retail and eCommerce
    • Professional Services
    • Healthcare and Life Sciences
    • Manufacturing
    • Media & Entertainment
    • Government and Public Sectors
    • Education
    • Energy & Utility Others
    • Others
  • Market Share by Customer Types
    • SMB
    • Large
    • Enterprise

Chapter 04: Analyst Recommendations

  • Analyst Recommendations

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies