表紙:ゲーミングノートPCの世界市場:製品タイプ別、エンドユーザー別、地域別:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2023年~2030年)
市場調査レポート
商品コード
1408941

ゲーミングノートPCの世界市場:製品タイプ別、エンドユーザー別、地域別:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2023年~2030年)

Gaming Laptop Market by Product Type, End-Users, and Geography (North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and the Middle East and Africa): Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends, and Forecast, 2023-2030

出版日: | 発行: Persistence Market Research | ページ情報: 英文 174 Pages | 納期: 2~5営業日

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ゲーミングノートPCの世界市場:製品タイプ別、エンドユーザー別、地域別:産業分析、規模、シェア、成長、動向、予測(2023年~2030年)
出版日: 2023年12月07日
発行: Persistence Market Research
ページ情報: 英文 174 Pages
納期: 2~5営業日
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概要

Persistence Market Research社は、世界のゲーミングノートPC市場に関する広範なレポートを発表し、重要な市場力学、動向、課題、機会を徹底的に調査しました。当レポートでは、2023年から2030年にかけてのゲーミングノートPC市場の予想成長経路を概説するデータと統計情報を独占的な情報として提供することを目的として、市場構造に関する詳細な洞察を提供しています。

世界のゲーミングノートPC市場はCAGR 4.7%で拡大し、2023年の128億米ドルから2030年末には176億米ドルに増加すると予測されます。

主な洞察

  • ゲーミングノートPC市場規模(2023年):128億米ドル
  • 予測市場規模(2030年):176億米ドル
  • 世界市場成長率(2023年~2030年のCAGR):4.7%
  • 過去の市場成長率(2018年~2022年のCAGR):4.5%

ゲーミングノートPC市場 - 調査範囲

ゲーミングノートPCは、ゲーマー向けに設計された専用デバイスであり、最新のビデオゲームの要求を満たす高性能ハードウェアを特徴としています。強力なプロセッサ、専用グラフィックスカード、高度な冷却システムを搭載したこれらのノートパソコンは、ポータブルで没入感のあるゲーム体験を提供します。

この市場は、esportsの台頭、モバイルゲーム、ゲーム技術の継続的な進歩により、大きな成長を遂げています。グラフィックスプロセッシングユニット(GPU)とプロセッサーは、特に仮想現実(VR)ゲームの人気の高まりとともに、ゲーム体験の向上に重要な役割を果たしています。インターネットインフラの改善に支えられたオンラインゲームの世界の拡大が、堅牢で高速なゲーミングノートPCの需要を押し上げています。

ゲーミングノートPCの市場促進要因:

ゲーミングノートPC市場は、主に絶え間ない技術革新によって活況を呈しています。グラフィックプロセッシングユニット(GPU)とプロセッサーの進歩が重要な役割を果たしています。リアルタイムレイトレーシングを搭載したNVIDIAのRTXシリーズのような最新のGPUは、ビジュアル品質を大幅に向上させ、リアルなグラフィックスを求めるゲーマーの欲求を満たします。これはまた、仮想現実(VR)や拡張現実(AR)ゲームの新たな可能性を開くものでもあります。

リフレッシュレートの高いディスプレイは、ゲーム体験をさらに向上させ、より流動的で魅力的なものにします。その結果、最新のGPU技術を搭載したゲーミングノートパソコンへの需要が高まっており、技術の進歩と消費者が求めるものとの間に強い結びつきがあることを示しています。

市場の抑制要因:

ゲーミングノートPC市場は技術の向上によって牽引されていますが、大きな課題は熱と性能のバランスです。強力なGPUとプロセッサーには効率的な冷却が必要だが、ノートPCのスペースが狭いため難しいです。高い性能はしばしば多くの熱を発生させるため、過熱によるシステムのスローダウンを防ぐには効果的な冷却が不可欠です。

もう一つの課題は、手頃な価格でありながら高性能なノートパソコンを求める消費者の要求に応えることです。ゲーマーがより良い体験を求める中、先進技術を取り入れると製造コストが上昇します。これは、性能を犠牲にすることなく価格競争力を維持しようとするメーカーにとってジレンマを生みます。また、ゲームにおける継続的な技術の進歩も、製造経費を増加させる。

市場機会:

ゲーミングノートPCは、リモートワークの増加により活況を呈しています。仕事にも遊びにも使える万能デバイスを求める人が増える中、携帯性とパワーで知られるゲーミングノートPCの需要は高いです。ソフトウェア開発のような激しい作業を行う専門家は、強力なGPUとプロセッサーを搭載したこれらのノートパソコンが、性能を損なうことなくニーズに適していると感じています。この二重目的の機能性により、ゲーミングノートPCはオールインワンソリューションとして位置付けられ、リモートワークの増加傾向の中で市場を繁栄させています。

レポートで回答した主な質問

  • 世界のゲーミングノートPC市場の現在の規模は?
  • ゲーミングノートPC市場の主要企業は?
  • ゲーミングノートPC技術の最新動向は?
  • 仮想現実やクラウドゲーミングなどの新技術の採用は市場にどのような影響を与えているか?
  • 主要企業の市場シェアは?
  • 市場成長を促す要因は何か?
  • 市場が直面する課題は何か?

競合情報とビジネス戦略:

ASUS、Dell、HP、Lenovo、MSIといったゲーミングノートPCのトップブランドは、ハードウェアとデザインの継続的な革新を通じて市場シェアを維持・拡大しています。ROG(Republic of Gamers)シリーズを擁するASUSは、ゲーミングノートPCの性能の限界を押し広げることに尽力しています。

Dellのエイリアンウェアブランドに見られるように、多様な消費者の要求に応えることが重要であり、性能と美観を融合させた高品質でカスタマイズ可能なデザインを提供しています。RGBイルミネーションやパーソナライズされたキーボードレイアウトなどのカスタマイズ動向は、個人の嗜好に応えることで市場の魅力を高めています。

主な企業プロファイル

  • Razer Inc.
  • Acer Inc.
  • Lenovo Group Limited
  • The Hewlett-Packard Company
  • Dell Technologies Inc.
  • Gigabyte Technology Co., Ltd
  • Samsung Electronics Co., Ltd
  • ORIGIN PC Corp.
  • AORUS Pte.Ltd.
  • Clevo Corporation
  • EVGA Corporation
  • その他

ゲーミングノートPC市場の調査セグメンテーション:

グラフィックカード分野は、強化されたグラフィックと視覚的没入体験に対する需要の高まりにより、ゲーミングノートパソコン市場を独占すると予測されます。ストレージ分野は、ゲーマーがリソースを大量に消費するゲームに対応するため、大容量のストレージ、特にソリッドステートドライブ(SSD)を搭載したノートPCを求めていることから、急成長が予測されます。カジュアルゲーマーは、順応性が高く利用しやすいゲーミングノートパソコンへの関心により、市場シェアの大半を占めると予想されます。プロゲーマーは、esportsの人気が高まるにつれて高性能ノートPCを求めるようになり、急速な成長を遂げると思われます。北米は、強固なゲーム文化、可処分所得、強固な技術インフラに後押しされ、市場シェアをリードしています。南アジアとオセアニアは、ゲーム文化の高まり、インターネット普及率の上昇、若者の人口拡大が原動力となって急成長が見込まれており、これらの地域に大きな拡大機会がもたらされます。

コンポーネント別

  • プロセッサー
  • 周辺機器
  • RAMサイズ
  • グラフィックカード
  • ストレージ
  • ディスプレイサイズ

エンドユーザー別

  • プロゲーマー
  • ハードコアゲーマー
  • カジュアルゲーマー
  • その他

地域別

  • 北米
  • 欧州
  • 東アジア
  • 南アジア・オセアニア
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場概要

  • 市場の範囲と定義
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
    • 課題
    • 主要な動向
  • コンポーネントのライフサイクル分析
  • ゲーミングノートパソコン市場:バリューチェーン
    • 原材料サプライヤー一覧
    • メーカー一覧
    • 販売代理店一覧
    • 車種一覧
    • 収益性分析
  • ポーターファイブフォースの分析
  • 地政学的緊張:市場への影響
  • マクロ経済的要因
    • 世界のセクター別の展望
    • 世界のGDP成長率の見通し
    • 世界の親市場概要
  • 予測要因 - 関連性と影響
  • 規制とテクノロジーの情勢

第3章 世界のゲーミングノートPC市場の見通し:実績(2018年~2022年)と予測(2023~2030年)

  • 主なハイライト
    • 市場数量予測
    • 市場規模と前年比成長率
    • 絶対的利益の機会
  • 市場規模分析と予測
    • 過去の市場規模分析(2013年~2016年)
    • 現在の市場規模予測(2018年~2026年)
  • 世界のゲーミングノートPC市場の見通し:コンポーネント
    • イントロダクション/主な調査結果
    • 過去の市場規模および数量分析:コンポーネント別(2018年~2022年)
    • 現在の市場規模および数量予測:コンポーネント別(2023年~2030年)
      • プロセッサー
      • 周辺機器
      • RAMサイズ
      • グラフィックカード
      • ストレージ
      • ディスプレイサイズ
  • 市場の魅力分析:コンポーネント
  • 世界のゲーミングノートPC市場の見通し:エンドユーザー
    • イントロダクション/主な調査結果
    • 過去の市場規模および数量分析:エンドユーザー別(2018年~2022年)
    • 現在の市場規模および数量予測:エンドユーザー別(2023年~2030年)
      • プロゲーマー
      • ハードコアゲーマー
      • カジュアルゲーマー
      • その他
  • 市場の魅力分析:エンドユーザー

第4章 世界のゲーミングノートPC市場の見通し:地域別

  • 主なハイライト
  • 過去の市場規模および数量分析:地域別(2018年~2022年)
  • 現在の市場規模および数量予測:地域別(2023年~2030年)
    • 北米
    • 欧州
    • 東アジア
    • 南アジア・オセアニア
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
  • 市場の魅力分析:地域別

第5章 北米のゲーミングノートPC市場の見通し:実績(2018年~2022年)と予測(2023~2030年)

  • 主なハイライト
  • 価格分析
  • 過去の市場規模と数量分析:市場別(2018年~2022年)
    • 国別
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
  • 現在の市場規模と数量予測:国別(2023年~2030年)
    • 米国
    • カナダ
  • 現在の市場規模と数量予測:コンポーネント別(2023年~2030年)
    • プロセッサー
    • 周辺機器
    • RAMサイズ
    • グラフィックカード
    • ストレージ
    • ディスプレイサイズ
  • 現在の市場規模と数量予測:エンドユーザー別(2023年~2030年)
    • プロゲーマー
    • ハードコアゲーマー
    • カジュアルゲーマー
    • その他
  • 市場の魅力分析

第6章 欧州のゲーミングノートPC市場の見通し:実績(2018年~2022年)と予測(2023~2030年)

  • 主なハイライト
  • 価格分析
  • 過去の市場規模と数量分析:市場別(2018年~2022年)
    • 国別
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
  • 現在の市場規模と数量予測:国別(2023年~2030年)
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • トルキエ
    • その他欧州
  • 現在の市場規模と数量予測:コンポーネント別(2023年~2030年)
    • プロセッサー
    • 周辺機器
    • RAMサイズ
    • グラフィックカード
    • ストレージ
    • ディスプレイサイズ
  • 現在の市場規模および数量予測:エンドユーザー別(2023年~2030年)
    • プロゲーマー
    • ハードコアゲーマー
    • カジュアルゲーマー
    • その他
  • 市場の魅力分析

第7章 東アジアのゲーミングノートPC市場の見通し:実績(2018年~2022年)と予測(2023~2030年)

  • 主なハイライト
  • 価格分析
  • 過去の市場規模と数量分析:市場別(2018年~2022年)
    • 国別
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
  • 現在の市場規模と数量予測:国別(2023年~2030年)
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
  • 現在の市場規模と数量予測:コンポーネント別(2023年~2030年)
    • プロセッサー
    • 周辺機器
    • RAMサイズ
    • グラフィックカード
    • ストレージ
    • ディスプレイサイズ
  • 現在の市場規模および数量予測:エンドユーザー別(2023年~2030年)
    • プロゲーマー
    • ハードコアゲーマー
    • カジュアルゲーマー
    • その他
  • 市場の魅力分析

第8章 南アジア・オセアニアのゲーミングノートPC市場の見通し:実績(2018年~2022年)と予測(2023~2030年)

  • 主なハイライト
  • 価格分析
  • 過去の市場規模と数量分析:市場別(2018年~2022年)
    • 国別
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
  • 現在の市場規模と数量予測:国別(2023年~2030年)
    • インド
    • 東南アジア
    • ニュージーランド
    • その他の南アジア・オセアニア地域
  • 現在の市場規模と数量予測:コンポーネント別(2023年~2030年)
    • プロセッサー
    • 周辺機器
    • RAMサイズ
    • グラフィックカード
    • ストレージ
    • ディスプレイサイズ
  • 現在の市場規模および数量予測:エンドユーザー別(2023年~2030年)
    • プロゲーマー
    • ハードコアゲーマー
    • カジュアルゲーマー
    • その他
  • 市場の魅力分析

第9章 ラテンアメリカのゲーミングノートPC市場の見通し:実績(2018年~2022年)と予測(2023~2030年)

  • 主なハイライト
  • 価格分析
  • 過去の市場規模と数量分析:市場別(2018年~2022年)
    • 国別
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
  • 現在の市場規模と数量予測:国別(2023年~2030年)
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ
  • 現在の市場規模と数量予測:コンポーネント別(2023年~2030年)
    • プロセッサー
    • 周辺機器
    • RAMサイズ
    • グラフィックカード
    • ストレージ
    • ディスプレイサイズ
  • 現在の市場規模および数量予測:エンドユーザー別(2023年~2030年)
    • プロゲーマー
    • ハードコアゲーマー
    • カジュアルゲーマー
    • その他
  • 市場の魅力分析

第10章 中東・アフリカのゲーミングノートPC市場の見通し:実績(2018年~2022年)と予測(2023~2030年)

  • 主なハイライト
  • 価格分析
  • 過去の市場規模と数量分析:市場別(2018年~2022年)
    • 国別
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
  • 現在の市場規模と数量予測:国別(2023年~2030年)
    • GCC
    • エジプト
    • 南アフリカ
    • 北アフリカ
    • その他中東とアフリカ
  • 現在の市場規模と数量予測:コンポーネント別(2023年~2030年)
    • プロセッサー
    • 周辺機器
    • RAMサイズ
    • グラフィックカード
    • ストレージ
    • ディスプレイサイズ
  • 現在の市場規模および数量予測:エンドユーザー別(2023年~2030年)
    • プロゲーマー
    • ハードコアゲーマー
    • カジュアルゲーマー
    • その他
  • 市場の魅力分析

第11章 競合情勢

  • 市場シェア分析(2022年)
  • 市場構造
  • 企業プロファイル(詳細 - 概要、財務、戦略、最近の動向)
    • Razer Inc.
    • Acer Inc.
    • Lenovo Group Limited
    • The Hewlett-Packard Company
    • Dell Technologies Inc.
    • Gigabyte Technology Co., Ltd
    • Samsung Electronics Co., Ltd
    • ORIGIN PC Corp.
    • AORUS Pte. Ltd.
    • Clevo Corporation
    • EVGA Corporation
    • その他

第12章 付録

目次
Product Code: PMRREP33585

Persistence Market Research has released an extensive report on the worldwide Gaming Laptop market, offering a thorough examination of crucial market dynamics, trends, challenges, and opportunities. The report provides in-depth insights into the market's structure, aiming to furnish exclusive information with data and statistics that outline the anticipated growth path of the Gaming Laptop market between 2023 and 2030.

The global Gaming Laptop market is forecast to expand at a CAGR of 4.7% and thereby increase from a value of US$ 12.8 Billion in 2023, to US$ 17.6 Billion by the end of 2030.

Key Insights

  • Gaming Laptop Market Size (2023E): US$ 12.8 Billion
  • Projected Market Value (2030F): US$ 17.6 Billion
  • Global Market Growth Rate (CAGR 2023 to 2030): 4.7%
  • Historical Market Growth Rate (CAGR 2018 to 2022): 4.5%

Gaming Laptop Market - Report Scope

Gaming laptops are specialized devices designed for gamers, featuring high-performance hardware to meet the demands of modern video games. Equipped with powerful processors, dedicated graphics cards, and advanced cooling systems, these laptops offer a portable and immersive gaming experience.

The market has seen significant growth due to the rise of esports, mobile gaming, and ongoing advancements in gaming technology. Graphics processing units (GPUs) and processors play a crucial role in enhancing the gaming experience, especially with the increasing popularity of virtual reality (VR) gaming. The global expansion of online gaming, supported by improved internet infrastructure, has boosted the demand for robust and fast gaming laptops.

Market Growth Drivers for Gaming Laptop:

The gaming laptop market is booming mainly because of constant technological innovations. Advances in graphics processing units (GPUs) and processors play a key role. Modern GPUs, like NVIDIA's RTX series with real-time ray tracing, greatly improve visual quality, satisfying gamers' desire for realistic graphics. This also opens up new possibilities in virtual reality (VR) and augmented reality (AR) gaming.

High-refresh-rate displays further enhance the gaming experience, making it more fluid and engaging. As a result, there's a growing demand for gaming laptops with the latest GPU technologies, showing a strong link between technological progress and what consumers want.

Market Restraints:

The gaming laptop market is driven by tech improvements, but a big challenge is balancing heat and performance. Powerful GPUs and processors need efficient cooling, but small laptop spaces make it tough. High performance often generates a lot of heat, and effective cooling is crucial to prevent the system from slowing down due to overheating.

Another challenge is meeting consumer demands for affordable yet high-performance laptops. As gamers want better experiences, incorporating advanced technologies raises manufacturing costs. This creates a dilemma for manufacturers trying to keep prices competitive without sacrificing performance. Continuous tech advancements in gaming also increase production expenses.

Market Opportunities:

Gaming laptops are thriving due to the rise in remote work. With more people seeking versatile devices for both work and play, gaming laptops, known for their portability and power, are in high demand. Professionals doing intense tasks like software development find these laptops, equipped with strong GPUs and processors, suitable for their needs without compromising performance. This dual-purpose functionality positions gaming laptops as all-in-one solutions, making the market flourish amid the growing trend of remote work.

Key Questions Answered in Report:

  • What is the current size of the global gaming laptop market?
  • Who are the major players in the gaming laptop market?
  • What are the latest trends in gaming laptop technology?
  • How is the adoption of new technologies like virtual reality and cloud gaming impacting the market?
  • What are the market shares of the leading players?
  • What factors are driving market growth?
  • What are the challenges facing the market?

Competitive Intelligence and Business Strategy:

Top gaming laptop brands like ASUS, Dell, HP, Lenovo, and MSI maintain and expand their market share through continuous innovation in hardware and design. ASUS, with its Republic of Gamers (ROG) series, exemplifies dedication to pushing gaming laptop performance boundaries.

Meeting diverse consumer demands is key, as seen with Dell's Alienware brand, offering high-quality, customizable designs that blend performance and aesthetics. Customization trends, like RGB illumination and personalized keyboard layouts, enhance market appeal by catering to individual preferences.

Key Companies Profiled:

  • Razer Inc.
  • Acer Inc.
  • Lenovo Group Limited
  • The Hewlett-Packard Company
  • Dell Technologies Inc.
  • Gigabyte Technology Co., Ltd
  • Samsung Electronics Co., Ltd
  • ORIGIN PC Corp.
  • AORUS Pte. Ltd.
  • Clevo Corporation
  • EVGA Corporation
  • Others

Gaming Laptop Market Research Segmentation:

The Graphic Cards segment is expected to dominate the gaming laptop market due to the rising demand for enhanced graphics and visually immersive experiences. The Storage segment is projected to grow rapidly as gamers seek laptops with larger storage capacities, particularly solid-state drives (SSDs), to accommodate resource-intensive games. Casual Gamers are anticipated to hold the majority market share, driven by interest in adaptable and accessible gaming laptops. Professional Gamers will experience rapid growth, demanding high-performance laptops as esports gains popularity. North America leads in market share, fueled by a strong gaming culture, disposable income, and robust technological infrastructure. South Asia and Oceania are expected to witness the fastest growth, driven by the rising gaming culture, increasing internet penetration, and expanding youth populations, offering substantial expansion opportunities in these regions.

By Component:

  • Processors
  • Peripherals
  • RAM Size
  • Graphic Cards
  • Storage
  • Display Size

By End User:

  • Professional Gamers
  • Hardcore Gamers
  • Casual Gamers
  • Others

By Region:

  • North America
  • Europe
  • East Asia
  • South Asia & Oceania
  • Latin America
  • Middle East & Africa

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Gaming Laptop Market Snapshot, 2023 and 2030
  • 1.2. Market Opportunity Assessment, 2023 - 2030, US$ Mn
  • 1.3. Key Market Trends
  • 1.4. Future Market Projections
  • 1.5. Premium Market Insights
  • 1.6. Industry Developments and Key Market Events
  • 1.7. PMR Analysis and Recommendations

2. Market Overview

  • 2.1. Market Scope and Definition
  • 2.2. Market Dynamics
    • 2.2.1. Drivers
    • 2.2.2. Restraints
    • 2.2.3. Opportunity
    • 2.2.4. Challenges
    • 2.2.5. Key Trends
  • 2.3. Component Lifecycle Analysis
  • 2.4. Gaming Laptop Market: Value Chain
    • 2.4.1. List of Raw Material Supplier
    • 2.4.2. List of Manufacturers
    • 2.4.3. List of Distributors
    • 2.4.4. List of Vehicle Types
    • 2.4.5. Profitability Analysis
  • 2.5. Porter Five Force's Analysis
  • 2.6. Geopolitical Tensions: Market Impact
  • 2.7. Macro-Economic Factors
    • 2.7.1. Global Sectorial Outlook
    • 2.7.2. Global GDP Growth Outlook
    • 2.7.3. Global Parent Market Overview
  • 2.8. Forecast Factors - Relevance and Impact
  • 2.9. Regulatory and Technology Landscape

3. Global Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2018 - 2022) and Forecast (2023 - 2030)

  • 3.1. Key Highlights
    • 3.1.1. Market Volume (Units) Projections
    • 3.1.2. Market Size and Y-o-Y Growth
    • 3.1.3. Absolute $ Opportunity
  • 3.2. Market Size (US$ Mn) Analysis and Forecast
    • 3.2.1. Historical Market Size Analysis, 2013-2016
    • 3.2.2. Current Market Size Forecast, 2018-2026
  • 3.3. Global Gaming Laptop Market Outlook: Component
    • 3.3.1. Introduction / Key Findings
    • 3.3.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Component, 2018 - 2022
    • 3.3.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2023 - 2030
      • 3.3.3.1. Processors
      • 3.3.3.2. Peripherals
      • 3.3.3.3. RAM Size
      • 3.3.3.4. Graphic Cards
      • 3.3.3.5. Storage
      • 3.3.3.6. Display Size
  • 3.4. Market Attractiveness Analysis: Component
  • 3.5. Global Gaming Laptop Market Outlook: End User
    • 3.5.1. Introduction / Key Findings
    • 3.5.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By End User, 2018 - 2022
    • 3.5.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2023 - 2030
      • 3.5.3.1. Professional Gamers
      • 3.5.3.2. Hardcore Gamers
      • 3.5.3.3. Casual Gamers
      • 3.5.3.4. Others
  • 3.6. Market Attractiveness Analysis: End User

4. Global Gaming Laptop Market Outlook: Region

  • 4.1. Key Highlights
  • 4.2. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Region, 2018 - 2022
  • 4.3. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Region, 2023 - 2030
    • 4.3.1. North America
    • 4.3.2. Europe
    • 4.3.3. East Asia
    • 4.3.4. South Asia and Oceania
    • 4.3.5. Latin America
    • 4.3.6. Middle East & Africa (MEA)
  • 4.4. Market Attractiveness Analysis: Region

5. North America Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2018 - 2022) and Forecast (2023 - 2030)

  • 5.1. Key Highlights
  • 5.2. Pricing Analysis
  • 5.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2018 - 2022
    • 5.3.1. By Country
    • 5.3.2. By Component
    • 5.3.3. By End User
  • 5.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2023 - 2030
    • 5.4.1. U.S.
    • 5.4.2. Canada
  • 5.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2023 - 2030
    • 5.5.1. Processors
    • 5.5.2. Peripherals
    • 5.5.3. RAM Size
    • 5.5.4. Graphic Cards
    • 5.5.5. Storage
    • 5.5.6. Display Size
  • 5.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2023 - 2030
    • 5.6.1. Professional Gamers
    • 5.6.2. Hardcore Gamers
    • 5.6.3. Casual Gamers
    • 5.6.4. Others
  • 5.7. Market Attractiveness Analysis

6. Europe Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2018 - 2022) and Forecast (2023 - 2030)

  • 6.1. Key Highlights
  • 6.2. Pricing Analysis
  • 6.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2018 - 2022
    • 6.3.1. By Country
    • 6.3.2. By Component
    • 6.3.3. By End User
  • 6.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2023 - 2030
    • 6.4.1. Germany
    • 6.4.2. France
    • 6.4.3. U.K.
    • 6.4.4. Italy
    • 6.4.5. Spain
    • 6.4.6. Russia
    • 6.4.7. T rkiye
    • 6.4.8. Rest of Europe
  • 6.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2023 - 2030
    • 6.5.1. Processors
    • 6.5.2. Peripherals
    • 6.5.3. RAM Size
    • 6.5.4. Graphic Cards
    • 6.5.5. Storage
    • 6.5.6. Display Size
  • 6.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2023 - 2030
    • 6.6.1. Professional Gamers
    • 6.6.2. Hardcore Gamers
    • 6.6.3. Casual Gamers
    • 6.6.4. Others
  • 6.7. Market Attractiveness Analysis

7. East Asia Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2018 - 2022) and Forecast (2023 - 2030)

  • 7.1. Key Highlights
  • 7.2. Pricing Analysis
  • 7.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2018 - 2022
    • 7.3.1. By Country
    • 7.3.2. By Component
    • 7.3.3. By End User
  • 7.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2023 - 2030
    • 7.4.1. China
    • 7.4.2. Japan
    • 7.4.3. South Korea
  • 7.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2023 - 2030
    • 7.5.1. Processors
    • 7.5.2. Peripherals
    • 7.5.3. RAM Size
    • 7.5.4. Graphic Cards
    • 7.5.5. Storage
    • 7.5.6. Display Size
  • 7.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2023 - 2030
    • 7.6.1. Professional Gamers
    • 7.6.2. Hardcore Gamers
    • 7.6.3. Casual Gamers
    • 7.6.4. Others
  • 7.7. Market Attractiveness Analysis

8. South Asia & Oceania Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2018 - 2022) and Forecast (2023 - 2030)

  • 8.1. Key Highlights
  • 8.2. Pricing Analysis
  • 8.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2018 - 2022
    • 8.3.1. By Country
    • 8.3.2. By Component
    • 8.3.3. By End User
  • 8.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2023 - 2030
    • 8.4.1. India
    • 8.4.2. Southeast Asia
    • 8.4.3. ANZ
    • 8.4.4. Rest of South Asia & Oceania
  • 8.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2023 - 2030
    • 8.5.1. Processors
    • 8.5.2. Peripherals
    • 8.5.3. RAM Size
    • 8.5.4. Graphic Cards
    • 8.5.5. Storage
    • 8.5.6. Display Size
  • 8.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2023 - 2030
    • 8.6.1. Professional Gamers
    • 8.6.2. Hardcore Gamers
    • 8.6.3. Casual Gamers
    • 8.6.4. Others
  • 8.7. Market Attractiveness Analysis

9. Latin America Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2018 - 2022) and Forecast (2023 - 2030)

  • 9.1. Key Highlights
  • 9.2. Pricing Analysis
  • 9.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2018 - 2022
    • 9.3.1. By Country
    • 9.3.2. By Component
    • 9.3.3. By End User
  • 9.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2023 - 2030
    • 9.4.1. Brazil
    • 9.4.2. Mexico
    • 9.4.3. Rest of Latin America
  • 9.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2023 - 2030
    • 9.5.1. Processors
    • 9.5.2. Peripherals
    • 9.5.3. RAM Size
    • 9.5.4. Graphic Cards
    • 9.5.5. Storage
    • 9.5.6. Display Size
  • 9.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2023 - 2030
    • 9.6.1. Professional Gamers
    • 9.6.2. Hardcore Gamers
    • 9.6.3. Casual Gamers
    • 9.6.4. Others
  • 9.7. Market Attractiveness Analysis

10. Middle East & Africa Gaming Laptop Market Outlook: Historical (2018 - 2022) and Forecast (2023 - 2030)

  • 10.1. Key Highlights
  • 10.2. Pricing Analysis
  • 10.3. Historical Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Analysis By Market, 2018 - 2022
    • 10.3.1. By Country
    • 10.3.2. By Component
    • 10.3.3. By End User
  • 10.4. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Country, 2023 - 2030
    • 10.4.1. GCC
    • 10.4.2. Egypt
    • 10.4.3. South Africa
    • 10.4.4. Northern Africa
    • 10.4.5. Rest of Middle East & Africa
  • 10.5. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By Component, 2023 - 2030
    • 10.5.1. Processors
    • 10.5.2. Peripherals
    • 10.5.3. RAM Size
    • 10.5.4. Graphic Cards
    • 10.5.5. Storage
    • 10.5.6. Display Size
  • 10.6. Current Market Size (US$ Mn) and Volume (Units) Forecast By End User, 2023 - 2030
    • 10.6.1. Professional Gamers
    • 10.6.2. Hardcore Gamers
    • 10.6.3. Casual Gamers
    • 10.6.4. Others
  • 10.7. Market Attractiveness Analysis

11. Competition Landscape

  • 11.1. Market Share Analysis, 2022
  • 11.2. Market Structure
    • 11.2.1. Competition Intensity Mapping By Market
    • 11.2.2. Competition Analog IC
    • 11.2.3. Apparent Product Capacity
  • 11.3. Company Profiles (Details - Overview, Financials, Strategy, Recent Developments)
    • 11.3.1. Razer Inc.
      • 11.3.1.1. Overview
      • 11.3.1.2. Segments and Product
      • 11.3.1.3. Key Financials
      • 11.3.1.4. Market Developments
      • 11.3.1.5. Market Strategy
    • 11.3.2. Acer Inc.
      • 11.3.2.1. Overview
      • 11.3.2.2. Segments and Product
      • 11.3.2.3. Key Financials
      • 11.3.2.4. Market Developments
      • 11.3.2.5. Market Strategy
    • 11.3.3. Lenovo Group Limited
      • 11.3.3.1. Overview
      • 11.3.3.2. Segments and Product
      • 11.3.3.3. Key Financials
      • 11.3.3.4. Market Developments
      • 11.3.3.5. Market Strategy
    • 11.3.4. The Hewlett-Packard Company
      • 11.3.4.1. Overview
      • 11.3.4.2. Segments and Product
      • 11.3.4.3. Key Financials
      • 11.3.4.4. Market Developments
      • 11.3.4.5. Market Strategy
    • 11.3.5. Dell Technologies Inc.
      • 11.3.5.1. Overview
      • 11.3.5.2. Segments and Product
      • 11.3.5.3. Key Financials
      • 11.3.5.4. Market Developments
      • 11.3.5.5. Market Strategy
    • 11.3.6. Gigabyte Technology Co., Ltd
      • 11.3.6.1. Overview
      • 11.3.6.2. Segments and Product
      • 11.3.6.3. Key Financials
      • 11.3.6.4. Market Developments
      • 11.3.6.5. Market Strategy
    • 11.3.7. Samsung Electronics Co., Ltd
      • 11.3.7.1. Overview
      • 11.3.7.2. Segments and Product
      • 11.3.7.3. Key Financials
      • 11.3.7.4. Market Developments
      • 11.3.7.5. Market Strategy
    • 11.3.8. ORIGIN PC Corp.
      • 11.3.8.1. Overview
      • 11.3.8.2. Segments and Product
      • 11.3.8.3. Key Financials
      • 11.3.8.4. Market Developments
      • 11.3.8.5. Market Strategy
    • 11.3.9. AORUS Pte. Ltd.
      • 11.3.9.1. Overview
      • 11.3.9.2. Segments and Product
      • 11.3.9.3. Key Financials
      • 11.3.9.4. Market Developments
      • 11.3.9.5. Market Strategy
    • 11.3.10. Clevo Corporation
      • 11.3.10.1. Overview
      • 11.3.10.2. Segments and Product
      • 11.3.10.3. Key Financials
      • 11.3.10.4. Market Developments
      • 11.3.10.5. Market Strategy
    • 11.3.11. EVGA Corporation
      • 11.3.11.1. Overview
      • 11.3.11.2. Segments and Product
      • 11.3.11.3. Key Financials
      • 11.3.11.4. Market Developments
      • 11.3.11.5. Market Strategy
    • 11.3.12. Others
      • 11.3.12.1. Overview
      • 11.3.12.2. Segments and Product
      • 11.3.12.3. Key Financials
      • 11.3.12.4. Market Developments
      • 11.3.12.5. Market Strategy

12. Appendix

  • 12.1. Research Methodology
  • 12.2. Research Assumptions
  • 12.3. Acronyms and Abbreviations