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市場調査レポート
商品コード
1527032
昆虫タンパク質の世界市場、2024年~2031年Global Insect Protein Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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昆虫タンパク質の世界市場、2024年~2031年 |
出版日: 2024年07月24日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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昆虫タンパク質の市場規模、シェア、動向:種類別(コオロギ、ミールワーム、バッタ、アリ、ハチ、シロアリ、ブラックソルジャーフライ、その他)、用途別(食品・飲食品、動物栄養、医薬品・栄養補助食品、パーソナルケア・化粧品)分析レポート:予測期間(2024-2031年)
昆虫タンパク質市場は予測期間(2024-2031年)にCAGR 27.7%で成長すると予測されます。世界の昆虫タンパク質市場は、持続可能性への懸念や昆虫ベースの製品の高い栄養価など、さまざまな要因によって成長を遂げています。昆虫農業は、伝統的な畜産に代わる実行可能で持続可能な農業です。さらに、養殖技術、加工技術、製品開発の進歩が、昆虫タンパク質生産の効率性と費用対効果に貢献しています。さらに、消費者の受け入れ、教育、規制上の支援が、動物飼料における昆虫タンパク質の使用を後押ししています。生産と研究イニシアティブへの投資の増加は、市場の拡大にさらに貢献しています。
市場力学
昆虫タンパク質の認知度向上
昆虫タンパク質は、消費者が様々なタンパク質源とその健康への利点についてより深く認識するようになったため、市場で注目されるようになった。消費者の間で昆虫タンパク質の摂取量が増加しており、様々な健康上の利点のためのタンパク質に対する特定の需要に注目が集まっています。そのため、主要企業は、エコロジカルフットプリントを最小限に抑えた革新的な昆虫タンパク質と油のソリューションを提供することで、持続可能な動植物栄養に対するニーズの高まりに対応しています。例えば、2024年2月、Innovafeed社は、環境への影響を最小限に抑えた動植物栄養のための高品質の原料を特徴とする新しい昆虫タンパク質ラインであるHiluciaブランドを発表しました。Hilucia Protein for MonogastricsとHilucia Oil for Aquaという2つの革新的な昆虫タンパク質・油脂ソリューションがあり、Hermetia illucensの幼虫を効率的な栄養生産に利用しています。
制約:昆虫タンパク質の高コスト
昆虫タンパク質の平均コストは1トン当たり4,250~6,066ドルで、魚粉や大豆タンパクよりもかなり高いです。従って、昆虫タンパク質の高コストは世界市場成長の主な抑制要因です。
市場セグメンテーション
用途別では動物栄養が主要シェアを占める
動物の栄養状態を改善するために動物栄養学への昆虫タンパク質の採用を促進する継続的な調査が、この市場セグメントの高いシェアの主な要因です。昆虫タンパク質は主に家禽、水産養殖、その他の動物の飼料添加物として消費されています。40.0%から70.0%の高い消化率バンドアミノ酸とタンパク質含有率は、動物飼料メーカーからの支持を集めています。
昆虫タンパク質市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに細分化されます。
欧州が主要市場シェアを占める
食品、飲食品、飼料、その他の用途向けの様々な昆虫タンパク質に対する政府の取り組みと承認が、この地域の高い市場シェアに大きく貢献しています。欧州委員会は4番目の昆虫であるAlphitobius diaperionus(レッサー・ミールワーム)を2023年に食品として認可しました。地域の飼料需要は養豚によって増加し、昆虫タンパク質は従来の大豆製品や魚粉の健全で持続可能な代替品として台頭しています。農業園芸開発局(AHDB)によると、2022年1月、養豚セクターの実績は4.0%増加し、1,110万頭の清浄豚が処されました。2021年12月には952,000頭の豚が屠殺されたが、農場の飼育期間が長かったため、平均枝肉重量は90.9kgと大きかった。
Insect Protein Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Crickets, Mealworms, Grasshoppers, Ants, Bees, Termites, Black Soldier Fly, and Others), and by Application ( Food & Beverages, Animal Nutrition, Pharmaceuticals & Nutraceuticals, and Personal Care & Cosmetics) Forecast Period (2024-2031)
Insect protein market is anticipated to grow at a CAGR of 27.7% during the forecast period (2024-2031). The global insect protein market is experiencing growth owing to various factors such as sustainability concerns, and the high nutritional value of insect-based products. Insect farming is a viable and sustainable alternative to traditional livestock farming. Furthermore, advancements in farming techniques, processing technologies, and product development have contributed to the efficiency and cost-effectiveness of insect protein production. Additionally, consumer acceptance, education, and regulatory support have driven the use of insect protein in animal feed. Increased investment in production and research initiatives further contribute to the expansion of the market.
Market Dynamics
Increasing Awareness of Insect Protein
Insect protein has been gaining prominence in the market as consumers have become more aware of various protein sources and their benefits on health. Insect protein intake among consumers is increasing, with more attention being paid to the specific demand for protein for various health benefits. Hence, key players are meeting the increasing need for sustainable animal and plant nutrition by providing innovative insect protein and oil solutions with minimal ecological footprint. For instance, in February 2024, Innovafeed introduced the Hilucia brand, a new insect-protein line featuring high-quality ingredients for animal and plant nutrition with minimal environmental impact. It introduces Hilucia Protein for Monogastrics and Hilucia Oil for Aqua, two innovative insect protein and oil solutions, utilizing Hermetia illucens larvae for efficient nutrient production.
Restraint: High Cost of Insect Protein
The average cost of insect protein ranges from $4,250-$6,066 per metric ton, which is significantly higher than fishmeal and soy protein. Therefore, the high cost of insect protein is a major restraint to the global market growth.
Market Segmentation
Animal Nutrition Holds Major Share Based on Application
Ongoing research that promotes the adoption of insect protein in animal nutrition to improve the nutrition status of animals is a key contributor to the high share of this market segment. Insect protein is primarily consumed as a feed additive for poultry, aquaculture, and other animals. High digestibility band amino acid and protein content ranging from 40.0% to 70.0% are gaining traction from animal feed manufacturers.
The insect protein market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Europe Holds Major Market Share
Government initiatives and approvals for various insect proteins for food, beverages, animal feed, and other applications have made significant contributions to the high regional market share. The European Commission authorized the 4th insect, Alphitobius diaperionus, the lesser mealworm in the market, as food in the year 2023. The regional demand for animal feed is increased by pig farming, while insect protein emerges as a wholesome and sustainable substitute for conventional soy products and fish meals. According to the Agriculture and Horticulture Development Board (AHDB), in January 2022, the pig farming sector experienced a 4.0% increase in results, resulting in the execution of 11.1 million clean pigs. In December 2021, 952,000 pigs were slaughtered; however, owing to longer farm holding periods, the average carcass weight was greater at 90.9 kg.
The major companies serving the insect protein market include Darling Ingredients Inc., GoDaddy, LLC, Innovafeed, Protix B.V., and Ynsect (SAS) among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in October 2023, Tyson Foods partnered with insect protein startup Protix to build a plant in the US for insect protein items, aiming to increase the presence of insect ingredients in pet food, aquaculture, and livestock production.