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市場調査レポート
商品コード
1518772
コンテンツ分析・ディスカバリー・コグニティブソフトウェアの世界市場(2024年~2031年)Global Content Analytics, Discovery and Cognitive Software Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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コンテンツ分析・ディスカバリー・コグニティブソフトウェアの世界市場(2024年~2031年) |
出版日: 2024年06月23日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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コンテンツ分析・ディスカバリー・コグニティブソフトウェア市場は、予測期間中にCAGR13.7%で成長すると予測されます。このソフトウェアは、顧客との対話、購買履歴、検索履歴などの非構造化データから洞察を分析・抽出するために、組織で集合的または個別に使用されます。データ処理能力を強化するための人工知能(AI)および機械学習(ML)技術が業界全体でブームとなっていること、非構造化データの定期的な生成が増加していること、データ抽出と戦略形成のための分析ソフトウェアの利用が増加していること、データ学習モデルを強化するために民間企業が投資を行っていることなどから、業界の成長が見込まれています。
市場力学
インテリジェントオートメーションの採用増加
コンテンツ分析・ディスカバリー・コグニティブソフトウェア市場の成長は、組織内の生産性と効率を向上させるために、いくつかの業界でインテリジェントオートメーションの採用が増加していることが要因となっています。例えば、世界経済フォーラムの報告書によると、2025年までに15の産業と26の経済圏にまたがる中堅・大企業において、オートメーションと人間と機械の新たな分業により、世界全体で8,500万人の雇用が破壊され、企業幹部の80.0%以上が業務プロセスのデジタル化と新技術の導入計画を加速させており、雇用者の50.0%は企業内の一部の役割のオートメーションを加速させると予測しています。
大量の非構造化データ
組織は社内外から膨大な量のデータを生成・蓄積しており、これはデータの抽出や処理にとって非常に重要です。このようなプロセスには、処理、分析、発見、洞察の収集のための高度なソフトウェアが必要です。現在、ほとんどの企業は、このようなデータをビジネス洞察に活用することを目指しています。例えば、世界経済フォーラムによると、世界中で5億件のツイート、2,940億通の電子メール、Facebookで4ペタバイトのデータ、コネクテッドカー1台あたりから4テラバイトのデータ、WhatsAppで650億通のメッセージ、50億件の検索が毎日行われており、2025年までに全世界で4,630エクサバイトのデータが生成されると推定されています。
テストソフトウェアは大きな市場になる見込み
ソフトウェアテスト市場は、リッチメディアタギングと比較して、より大きな市場として浮上する可能性があります。ソフトウェアテストは、ソフトウェア製品やアプリケーションが意図したとおりに動作するかどうかを評価・検証するために使用され、バグを防止し、パフォーマンスを向上させることを目的としています。受け入れテスト、統合テスト、ユニットテスト、機能テスト、パフォーマンステスト、回帰テスト、セキュリティテスト、ユーザビリティテストなど、幅広いテストが含まれます。コグニティブソフトウェアを使用することで、コストと時間を大幅に削減できる一方、複雑なプロセスと高度なスキルを持つ人材が必要となるため、より大きな市場となっています。
小売業は主要なエンドユーザーのひとつ
小売業界は、その大規模な顧客ベースとデータ生成により、コグニティブソフトウェアの採用と使用におけるフロントランナーであり続けています。同業界では、市場動向、顧客感情、競合他社の活動、戦略立案を理解するために、コンテンツ分析とディスカバリーを利用しています。例えば、コンピューティング・テクノロジー産業協会(CompTIA)の2024年業界レポートによると、22.0%の企業が多種多様なテクノロジー製品やビジネス・ワークフローにAIの統合を積極的に進めており、33.0%の企業はAIの限定的な導入に取り組んでおり、45.0%の企業はまだ模索段階にあります。
世界のコンテンツ分析・ディスカバリー・コグニティブソフトウェア市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋)、世界のその他の地域(中東・アフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。
コンテンツ分析・ディスカバリー・コグニティブソフトウェアの世界市場シェアでは、北米が最も高いシェアを占めています。成長の主な要因は、支持的な規制環境、強力な研究開発エコシステム、Google、Meta、IBMなどの主要コンテンツ分析・ディスカバリー・コグニティブソフトウェアプロバイダーの存在です。
コンテンツ分析・ディスカバリー・コグニティブソフトウェア市場はアジア太平洋が急成長
世界のコンテンツ分析・ディスカバリー・コグニティブソフトウェア市場に参入している主要企業には、Meta Platforms Inc.、IBM Corp.、Google LLC、Oracle Corp.、Microsoft Corp.などがあります。市場企業は、コラボレーション、パートナーシップ、市場拡大などの戦略を採用することで、成長を活かすことに注力しています。例えば、2023年8月、IBMコンサルティングはマイクロソフトと協業し、企業が生成AIの導入を加速し、Azure OpenAIサービスを拡大できるよう支援しました。Azure Marketplaceで提供される新しいIBMコンサルティングのAzure OpenAIサービスは、開発者やデータ科学者が、そのGPTシリーズやcodexシリーズを含む強力な大規模言語モデルを適用できるようにするフルマネージドAIサービスです。これは、企業が採用戦略と、具体的で付加価値のある生成AIの使用事例の初期セットを定義するのを支援することを目的としています。
Content Analytics, Discovery and Cognitive Software Market Size, Share & Trends Analysis Report by type (Test Software (Multiple Languages), and Rich Media Tagging (Audio, Video & Image)), and by End User (Government & Public Services, Finance, Banking & Insurance, IT & Telecom, Media & Web Publishing, Healthcare & Pharmaceuticals, Retail, and Others ((Transport & Real Estate)), Forecast Period (2024-2031)
Content analytics, discovery, and cognitive software market is anticipated to grow at a CAGR of 13.7% during the forecast period. The software is used collectively or individually by organizations to analyze and extract insights from unstructured data such as customer interaction, purchase history, search history, and many others. The industry is expected to grow owing to the boom in artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) technology across industries to enhance data processing capabilities increase in regular generation of unstructured data, rising use of analytical software for data extraction and strategy formation, and investment by private players to enhance data learning models.
Market Dynamics
Rising Adoption of Intelligent Automation
The growth in content analytics, discovery, and cognitive software market is driven by the rising adoption of intelligent automation in several industries to increase productivity and efficiency within the organization. For instance, according to the report by World Economic Forum, by 2025, automation and a new division of labor between humans and machines will disrupt 85 million jobs globally in medium and large businesses across 15 industries and 26 economies and more than 80.0% of business executives are accelerating plans to digitize work processes and deploy new technologies, while 50.0% of employers are expecting to accelerate the automation of some roles in their companies.
A large amount of Unstructured Data
Organizations are generating and accumulating vast amounts of data from within and beyond, which is very significant for data extraction and processing. Such processes require sophisticated software for processing, analysis, discovery, and insight collection. Nowadays, most companies are aiming to leverage such data for business insights. For instance, as per World Economic Forum, the globe generates 500 million tweets, 294 billion emails, 4 petabytes of data are created on Facebook, 4 terabytes of data are created from each connected car, 65 billion messages are sent on WhatsApp, and 5 billion searches are made every day which is estimated to contribute to 463 exabytes of data globally by 2025.
Test Software is Projected to Emerge as a Bigger Market
The software testing market may emerge as a bigger market as compared to rich media tagging, it is used to evaluate and verify that a software product or application performs as intended, aiming to prevent bugs and improve performance. It includes a wide range of testing such as acceptance testing, integration testing, unit testing, functional testing, performance testing, regression testing, security testing, and usability testing. It requires a complex process and highly skilled individuals to perform the task while its cost and time can be substantially depreciated using cognitive software making it a bigger market for the software.
Retail Is One of the Major End-user
The retail sector remains a front-runner in the adoption and use of cognitive ability software due to its large customer base and data generation. The industry uses content analysis and discovery to understand market trends, customer emotions, competitor activities, and strategy creation. For instance, as per the Computing Technology Industry Association (CompTIA) 2024 industry report, 22.0% of firms are aggressively pursuing the integration of AI across a wide variety of technology products and business workflows, 33.0% of firms are engaging in the limited implementation of AI and 45.0% of firms are still in the exploration phase.
The global content analytics, discovery, and cognitive software market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (the UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
North America holds the highest share of the global content analytics, discovery, and cognitive software market share. The key factors contributing to the growth are the supportive regulatory environment, strong R&D ecosystem, and presence of major content analytics, discovery, and cognitive software providers such as Google, Meta, IBM, and many more., Moreover, North Americans have been one of the early adopters of the technology and are leading innovators in the space with the majority of cognitive and AI-based software being provided by US-based companies.
Asia-pacific is the Fastest Growing in Content Analytics, Discovery, and Cognitive Software market
The major companies serving the global content analytics, discovery, and cognitive software market include Meta Platforms Inc., IBM Corp., Google LLC, Oracle Corp., and Microsoft Corp., among others. The market players are focusing on capitalizing on growth by adopting strategies such as collaboration, partnerships, and market expansion, among others. For instance, in August 2023, IBM Consulting collaborated with Microsoft to help companies accelerate the adoption of generative AI and scale Azure OpenAI service. The new IBM consulting Azure OpenAI service offering, which is available on Azure Marketplace is a fully managed AI service that allows developers and data scientists to apply powerful large language models, including their GPT and codex series. It aims to help businesses define an adoption strategy and an initial set of specific and value-added generative AI use cases.