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市場調査レポート
商品コード
1500292
アクティブウェアの世界市場:2024-2031年Global Active Wear Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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アクティブウェアの世界市場:2024-2031年 |
出版日: 2024年06月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のアクティブウェア市場は、予測期間中(2024-2031年)にCAGR 6.5%でかなりの成長が見込まれます。アクティブウェアは、スポーツやレクリエーション活動に焦点を当てたアパレルのカテゴリーです。快適性、スタイル、機能を兼ね備えることを目的としており、多様な層の顧客にとって有力な選択肢となっています。同市場は、スポーツ活動の増加、多目的アパレルへの需要、顧客動態の変化により需要が増加しています。さらに、Nike、Adidasなどの主要ブランドは、市場の需要を維持・拡大するために、顧客に新しい技術や材料を開発・提供することに注力しています。
市場力学
可処分所得と相対的支出の増加
アクティブウェア市場の成長を牽引しているのは、可処分所得の増加と、衣料品を含む裁量アイテムへの相対的支出です。具体的には、ここ数十年で所得と支出の同時増加が記録されています。
アクティブウェア生地の技術革新
市場成長の背景には、世界のアクティブウェア市場における新しい生地技術への投資と開拓があります。例えば、Nikeは2023年6月、ランナー向けにデザインされた新しいアパレル技術「Aerogami」を発表しました。Nike Explore Team (NXT)とNike Sports Research lab(NSRL)によって開発されたこの革新的な通気システムは、ランナーのニーズに自律的に適応し、オンデマンドの通気性を備えた通気性の高いパフォーマンスギアを提供します。このテクノロジーは、新しいNike Run division Aerogami Jacketでデビューします。このテクノロジーは、アスリートのウォームアップ、発汗、クールダウンに合わせてリアルタイムで機能し、汗が皮膚に付着すると小さな翼のような通気孔が開き、より良い通気性と汗の排出を可能にします。
トップス&Tシャツが大きな市場として台頭
アクティブウェアの製品タイプの中で、トップス&Tシャツは、何度も着用でき、生地やファッションが常に革新されているため、売れ筋の製品タイプであり続けています。また、このサブセグメントは、年齢層を超えて日常的に着用されるウェアの消費量が多いことから需要があり、このセグメントで最も汎用性の高いアクティブウェアの1つとなっています。
ポリエステルが目立つ材料タイプ
ほとんどのアクティブウェア製品は、熱換気と吸汗機能を提供することを意図して設計されているため、回復値が低く水分子を吸収しないポリエステルはアクティブウェア業界にとって理想的な製品タイプとなっています。ポリエステル繊維は、運動中に楽で快適な着心地を提供し、激しい運動中も涼しさと乾きやすさを保つ吸汗速乾性があるため、スポーツウェアによく使われます。
女性が性別サブセグメントをリード
健康やフィットネスを優先し、ジムでのワークアウトからアウトドアスポーツやヨガまで、女性が様々な身体活動に参加する割合が増加しています。その結果、こうした様々な活動をサポートするために特別にデザインされたスポーツウェアの需要が高まっています。これは、より広範なウェルネスやセルフケアの動向にも影響されており、女性は心身の健康を優先しています。アクティブウェアはこうしたセルフケアの重要な一部であり、快適で実用的な女性用アクティブウェアのニーズが高まっています。
市場を独占するオンライン販売チャネル
近年、小売eコマースの売上は、購買パターンの変化、アパレルマーケットプレースの増加、小売アパレルブランドのeコマース進出、オンライン購入の利便性などが要因となって大きく伸びています。可処分所得が増加し、インターネットの普及率が特に新興経済圏で高まるにつれて、市場はさらに成長すると予想されます。例えば、国際貿易局によると、2023年には、eコマースマーケットプレースが、世界的にオンラインで商品を探し始める一次情報源となっており、オンラインショッピング利用者のおよそ10人中3人がこのチャネルを通じて商品を探しています。店舗での閲覧が18.0%で2位、検索エンジンとブランドサイトがそれぞれ14.0%で続きます。
世界のアクティブウェア市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、中南米)を含む地域別にさらに細分化されています。
世界のアクティブウェア市場で最も高いシェアを占めているのは北米です。北米の市場成長を牽引している主な要因の1つは、健康的な身体と健康的なライフスタイルを持つという成長動向です。さらに、ベビーブーム世代の健康・運動活動への参加が増加していることも、市場成長に有益な影響を与えています。このように、アメリカの若者のスポーツに対する関心の高まりと、スポーツやフィットネス活動への参加の増加が、この地域のアクティブウェア市場を牽引しています。2020年の米国疾病予防管理センターによると、18歳以上の成人の約4分の1が有酸素運動と筋力強化の両方の身体活動ガイドラインを満たしています。18歳以上の成人のうち、24.2%が有酸素運動と筋力強化活動の両方のガイドラインを満たし、22.7%が有酸素運動のみのガイドラインを満たし、6.8%が筋力強化活動のみのガイドラインを満たし、46.3%がどちらのガイドラインも満たしていませんでした。
アジア太平洋地域はアクティブウェア市場の急成長地域
世界のアクティブウェア市場に参入している主要企業は、Nike, Inc.、PUMA SE、Adidas America, Inc.、Under Armour, Inc.、Lululemon Athletica Inc.などです。需要の拡大に伴い、市場プレイヤーは、特にコラボレーション、パートナーシップ、市場拡大などの戦略を採用することで、成長を生かすことに注力しています。
Global Activewear Market Size, Share & Trends Analysis Report by Product Type (Tops & T-shirts, Sweatpants & Yoga Pants, Skirts & Skorts, Tracksuits, and Sweatshirts/Jacket), by Material Type (Cotton, Polyester, Neoprene, Polypropylene, and Spandex), by Gender (Male, Female, and Unisex) and by Sales Channel (Online, and Offline) Forecast Period (2024-2031)
The global activewear market is anticipated to grow at a considerable CAGR of 6.5% during the forecast period (2024-2031). Activewear is a category of apparel focused on sports and recreational activities. It aims to combine comfort, style, and function, making it a prominent choice for customers across diverse demographics. The market has seen an increase in demand owing to a rise in sports activities, demand for multi-purpose apparel, and changing customer dynamics. Further, major brands such as Nike, Adidas, and others are focusing on developing & providing new technology and materials to their customers to sustain and increase demand in the market.
Market Dynamics
Rising Disposable Income and Relative Expenditure
The growth in the activewear market is driven by rising disposable income and relative expenditure toward discretionary items including clothing. Specifically, simultaneous increases in income and expenditure have been recorded in recent decades. For instance, according to the latest data released by the Ministry of Statistics and Program Implementation, the per capita monthly household expenditure in India has more than doubled over the last decade. Wherein, in rural areas, the average monthly per capita consumption expenditure (MPCE) was $17.0 in 2011-12, which then rose to become $45.0 in 2022-23, while in urban areas, the average MPCE rose from $31.4 in 2011-12 to $77.2 per household.
Innovation in Activewear Fabric Technology
The market growth is attributed to investment and development of new fabric technology in the global activewear market. For instance, in June 2023, Nike unveiled a new apparel technology, Aerogami, designed for runners. The innovative venting system, developed by the Nike Explore Team (NXT) and the Nike Sports Research lab (NSRL), autonomously adapts to runners' needs, providing breathable performance gear with on-demand ventilation. It will make its debut in the new Nike Run division Aerogami Jacket. The technology works in real-time as athletes warm up, sweat, and cool down utilizing tiny, winged vents that open as sweat builds against the skin, allowing better airflow and facilitating sweat escape.
Our in-depth analysis of the global activewear market includes the following segments by product type, material type, gender, and sales channels.
Tops and T-shirts to Emerge as a Bigger Market
Among activewear product types, tops and t-shirts have remained the selling product type due to their multi-occasion wearability and constant innovation with the fabric and fashion of the sub-segment. The sub-segment is also in demand due to the high consumption of wearables in daily use across age groups, making it one of the most versatile activewear apparel in the segment.
Polyester is the prominent Material Type
Most activewear products are designed with the intent to provide heat ventilation and sweat absorption features making polyester the ideal material type for the activewear industry due to its lower recovery value and non-absorption of water molecules. Polyester fiber is often used for sportswear as it provides ease and comfort while exercising and has sweat-wicking abilities that help maintain coolness & dryness during high-intense workouts.
Women Leads the Gender Sub-Segment
The rate at which women are participating in a variety of physical activities has increased, ranging from gym workouts to outdoor sports and yoga, as they prioritize health and fitness. As a result, there is an increased demand for specially designed sportswear to support these varied activities. This has been influenced by broader wellness and self-care trends, with women prioritizing their physical and mental well-being. Activewear is an important part of this self-care routine, which increases the need for comfortable and practical women's activewear.
Online Sales Channel to Dominate the Market
In recent times, retail e-commerce sales have grown significantly attributed to changing buying patterns, increasing number of apparel marketplaces, expansion of retail apparel brands into e-commerce, and convenience of online purchases. The market is further expected to grow as disposable income rises, and internet penetration increases especially in emerging economies. For instance, as per the International Trade Administration, in 2023, e-commerce marketplaces were the primary source for starting to search for products online globally, and roughly three out of ten online shoppers searched for products through this channel. Browsing in-store ranked second, with 18.0% of respondents, followed by search engines and brand websites, each with 14.0%.
The global activewear market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
North America holds the highest share of the global activewear market share. The key factors contributing to the growth trend of having a fit body and a healthy lifestyle is one of the primary reasons driving market growth in North America. Furthermore, the increased participation of baby boomers in health and physical activities had a beneficial impact on market growth. Thus, the growing interest in sports among American youth, as well as their increased participation in sports and fitness activities, are driving the activewear market in this region. According to the Centers for Disease Control and Prevention in 2020, about one-quarter of us adults aged 18 and over met the physical activity guidelines for both aerobic and muscle-strengthening activities. Wherein, among all adults aged 18 and over, 24.2% met the guidelines for both aerobic and muscle-strengthening activities, 22.7% met only the guidelines for aerobic activity, 6.8% met only the guidelines for muscle-strengthening activity, and 46.3% did not meet the guidelines for either type of activity.
Asia-Pacific Is the Fastest Growing In Activewear Market
The major companies serving the global activewear market are Nike, Inc., PUMA SE, Adidas America, Inc., Under Armour, Inc., and Lululemon Athletica Inc. among others. With growing demand, market players are focusing on capitalizing on growth by adopting strategies such as collaboration, partnerships, and market expansion, among others. For instance, in August 2023, Adidas and Les Mills announced a new brand partnership to shape the future of training. Under the partnership, the latest high-performance Adidas training apparel, footwear, and accessories will be worn by the industry-leading LES MILLS global athlete network and available for both instructors and the community alike, Adidas has crafted collections and products to specifically support key activity pillars, including HIIT, Strength and Yoga.