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市場調査レポート
商品コード
1483089
市民サービス向けAIの世界市場:2024年~2031年Global Citizen Services AI Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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市民サービス向けAIの世界市場:2024年~2031年 |
出版日: 2024年04月25日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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市民サービス向けAI市場は、予測期間(2024年~2031年)に11.1%の大幅なCAGRで成長すると予測されます。市民サービス向けAI市場の成長は、交通、ヘルスケア、政府・公共部門、エネルギー・公益事業、農業、教育・訓練などの用途における市民サービス向けAIの需要の増加が市場の成長を牽引していることに起因しています。世界銀行グループの2024年2月の発表によると、デジタル化された市民エンゲージメントは、膨大な量の市民からのフィードバックを収集、処理、分析、対応する政府の意欲と能力に依存しています。
市場力学
政府とテクノロジー企業のコラボレーション
AIは政府との関わり方に浸透しています。米国の小さな都市から日本のような国に至るまで、政府機関は市民サービスを向上させるためにAIに注目しています。最も明白で直ちに有益な機会は、AIが行政負担を軽減し、資源配分の問題解決を支援し、著しく複雑なタスクを引き受けることができるものです。世界中で、政府機関がAIの応用をテストしています。一般的な市民サービスの使用事例は、市民の問い合わせや情報に関するものです。AIは、市民がリアルタイムの回答へのアクセスを飛躍的に向上させることができ、特に定型的な業務については、文書の策定や記入に使用することもできます。政府職員がAIの助けを借りて市民のニーズに対応する時間を増やせるようにすれば、職員の人間性を高め、政府職員と市民のより良い関係を育むことができる可能性があります。
定型業務の自動化の増加
アポイントメントのスケジューリング、文書作成、顧客とのコミュニケーション、タスク管理、データ分析など、市民サービスにおける定型的な管理業務の自動化の導入が進んでいます。データの管理・入力は面倒な作業です。複数のソースからデータを収集し、単一のデータベースに転送することで、AIチャットボットはこの手順を自動化することができます。また、収集したデータに基づいて、リアルタイムの分析や洞察を提供することもできます。企業は、AI自動化技術によって、デジタルワーカーによる自動化プロセスを人間の労働力に追加し、業務を迅速化することができます。これにより、労働者は退屈な反復業務から解放され、スキルや労働力不足に対処しながら、より価値の高い戦略的業務に集中できるようになります。
市場セグメンテーション
世界の市民サービス向けAI市場の詳細分析には、以下のコンポーネント、展開、業種別セグメントが含まれます。
政府・公共部門が最大セグメントと予測
市民サービス向けAIの世界市場は、業種別に交通、ヘルスケア、政府・公共、エネルギー・公益、農業、教育・訓練に細分化されます。このうち、政府・公共部門は市場で最大のシェアを占めると予想されています。このセグメントの成長を支える主な要因としては、データを徹底的に正確に分析し、市民によりパーソナライズされた効果的なサービスを積極的に提供するために、AIの採用が増加していることが挙げられます。世界的に政府は、生成AIを含むAIソリューションのイノベーションを活用しています。市民に提供される政府サービスの自動化は、公共サービスに依存する市民とのコミュニケーションを改善します。例えば、2024年2月、英国政府は、透明性を高め、英国の企業と市民に信頼を提供するために、1,000万ポンド(1,080万米ドル)を投資し、規制当局が定義技術の機会に対処できるよう準備し、スキルアップを図った。1億ポンド(1億80万米ドル)以上を投じ、規制当局を支援し、ヘルスケアや化学物質発見のハブを含むAIに関する調査とイノベーションを推進します。
サービスサブセグメントが大きな市場シェアを占める
構成要素に基づき、世界の市民サービス向けAI市場はソリューションとサービスに細分化されます。このうち、サービスサブセグメントが市場のかなりのシェアを占めると予想されます。自然言語処理、異なる言語やアクセントの理解、会話間のコンテキストの切り替えを使用して、シームレスに市民とコミュニケーションするための24時間365日サービスの需要が増加しています。市場のプレーヤーは、役場で直接手続きするために長いフォームに記入する代わりに、テキストや音声を介してオンラインでこれらの要求を実行する市民をサポートしています。例えば、2021年6月、アメリアは、会話型AIで市民サービスを変革するため、セントリックに採用されました。オランダを拠点とするITサービスプロバイダーのCentric Burgerzaken(Centric)は、オランダの地方自治体との市民エンゲージメントとコミュニケーションを強化するため、デジタルサービス(「eDiensten」)のポートフォリオを拡充しました。同プロバイダーは、地方自治体向けに幅広いデジタルサービスを提供しており、アメリアの会話AIソリューションも統合して、24時間体制で支援を提供し、市民向けサービスの人間性を高めています。
世界の市民サービス向けAI市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、その他世界地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。
欧州における市民サービス向けAIの採用増加
世界の市民サービス向けAI市場地域別成長率:2024年~2031年
北米が主要市場シェアを占める
すべての地域の中で、北米は多数の著名な企業や市民サービス向けAIプロバイダーによって大きなシェアを占めています。この成長は、AIベースの投資と研究活動が、強力なITインフラストラクチャとエコシステムとともに、この地域の市民サービス向けAI市場の成長を牽引していることに起因しています。さらに、この地域の政府は、市民サービス向けAIを拡大するために他国と協力しています。例えば、2024年4月、ジーナ・ライモンド米国商務長官、ラーム・エマニュエル駐日米国大使、日本の文部科学大臣の森山正仁は、エヌビディア、アマゾン、アーム、ソフトバンクグループ、マイクロソフト、日本企業9社による合計1億1,000万米ドルの民間投資によって支えられる人工知能の新たな研究パートナーシップを発表しました。どちらのAI研究パートナーシップも、学術部門、学部、学生を超えた学際的なコラボレーションを生み出すものだが、両者はそれぞれ異なり、重点分野も異なります。
世界の市民サービス向けAI市場にサービスを提供している主な企業には、Amazon Web Services, Inc.、Google LLC、IBM Corp.、Microsoft Corp.、SAS Institute Inc.などがあります。市場競争力を維持するために、市場プレイヤーは提携、合併、買収などの戦略を適用することで、事業拡大や製品開拓にますます注力しています。例えば、2024年4月、IBM Corp.とスペイン政府は、国家AI戦略の推進とスペイン語AIモデルの構築のために協力します。この協業は、多くの経済セクターの生産性向上や、市民へのより良い公共サービスの提供において、大きな影響を与えることを目指しています。
最近の展開
Citizen Services AI Market Size, Share & Trends Analysis Report by Component (NSolution and Services), by Deployment (On-Premises and Cloud), and by Vertical (Transportation, Healthcare, Government and Public Sector, Energy & Utility, Agriculture and Education and Training)Forecast Period (2024-2031)
Citizen services AI market is anticipated to grow at a significant CAGR of 11.1% during the forecast period (2024-2031).The growth of the citizen services AI market is attributed to increasing demand for citizen services AI in applications such as transportation, healthcare, government, and public sector, energy & utility, agriculture, and education and training driving growth of the market. According to The World Bank Group, in February 2024, Digitally enabled citizen engagement relies on the willingness and capacity of governments to collect, process, analyze, and respond to enormous volumes of citizen feedback.
Market Dynamics
Government Collaborating with Technology Companies
AI permeates the ways interact with the government. From small cities in the US to countries like Japan, government agencies are looking to AI to improve citizen services. The most obvious and immediately beneficial opportunities are those where AI can reduce administrative burdens, help resolve resource allocation problems, and take on significantly complex tasks. Across the globe, government offices are testing applications of AI. The prevailing citizen services use cases relate to citizen inquiries and information. AI can drastically improve citizen access to real-time answers, and could even be used to formulate and fill out documents, especially for routine tasks. Enabling government workers to spend more time addressing citizen needs with the help of AI could potentially help humanize the workers and foster a better relationship between government employees and citizens.
Increasing Automation of Routine Tasks
The growing adoption of automating routine administrative tasks in citizen services such as appointment scheduling, document generation, client communication, task management, and data analysis. Managing and entering data is a tedious endeavor. By gathering data from multiple sources and transferring it into a single database, AI chatbots can automate this procedure. Based on the gathered data, they can also offer real-time analytics and insights. Businesses can add automated processes in digital workers to their human workforce to expedite business operations via AI automation technologies. This relieves workers of tedious, repetitive duties and helps address the skills and labor shortages while allowing them to concentrate on higher-value, strategic work.
Market Segmentation
Our in-depth analysis of the global citizen services AI market includes the following segments component, deployment, and vertical.
Government and Public Sector is Projected to Emerge as the Largest Segment
Based on the vertical, the global citizen services AI market is sub-segmented into transportation, healthcare, government, and public sector, energy & utility, agriculture, and education and training. Among these government and public sectors, the sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factors supporting the segment's growth include the increasing adoption of AI to analyze data thoroughly and with accuracy, to proactively offer citizens more personalized and effective services. Globally government leverages the innovation in AI solutions including generative AI. Automating government services offered to citizens improves communication with citizens who rely on public services. For instance, in February 2024, the UK government in a drive to boost transparency and provide confidence to British businesses and citizens, the government invested £10 million ($10.8 million) to prepare and upskill regulators to address the opportunities of defining technology. Over £100 million ($100.8 million) to support regulators and advance research and innovation on AI, including Hubs in healthcare and chemical discovery.
Services Sub-segment to Hold a Considerable Market Share
Based on the component, the global citizen services AI market is sub-segmented into solutions and services. Among these, the services sub-segment is expected to hold a considerable share of the market. The increasing demand for 24/7 services for communicating to citizens seamlessly using natural language processing, understanding different languages and accents, and switching contexts between conversations. Instead of filling out long forms to process in person at a town hall, Market players support citizens in carrying out these requests online, via text or voice. For instance, in June 2021, Amelia was Hired by Centric to transform citizen services with conversational AI. Centric Burgerzaken (Centric), an IT Services provider based in the Netherlands, expanded its portfolio of digital services ("eDiensten") to enhance citizen engagement and communication with local governments in the Netherlands. The provider offers a broad range of digital services for local governments and also integrates Amelia's conversational AI solution to provide round-the-clock assistance and humanize its citizen-facing services.
The global citizen services AI market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Increasing Citizen Services AI Adoption in Europe
Global Citizen Services AI Market Growth by Region 2024-2031
Source: OMR Analysis
North America Holds Major Market Share
Among all the regions, North America holds a significant share owing to numerous prominent companies and citizen services AI providers.The growth is attributed to the growing AI-based investments and research activities along with the strong IT infrastructure and ecosystem driving the growth of the citizen services AI market in the region. Furthermore, the government in the region collaborating with other countries to expand its citizen services AI. For instance, in April 2024, U.S. Commerce Secretary Gina Raimondo, U.S. Ambassador to Japan Rahm Emanuel, and Japanese Minister of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT) Moriyama Masahito announced new research partnerships in Artificial Intelligence supported by $110 million in combined private sector investment from NVIDIA, Amazon, Arm and Softbank Group, Microsoft, and nine Japanese companies. While both AI research partnerships will create interdisciplinary collaboration across academic departments, faculties, and students, they are distinct and have different focus areas.
Note: Major Players Sorted in No Particular Order.
The major companies serving the global citizen services AI market include Amazon Web Services, Inc., Google LLC, IBM Corp., Microsoft Corp., and SAS Institute Inc., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance, in April 2024,IBM Corp., and The Government of Spain Collaborate to Advance National AI Strategy and BuildSpanish language AI models. The collaboration aims to significantly impact in terms of productivity gains for a large number of economic sectors and in providing better public services to citizens.
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