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市場調査レポート
商品コード
1483037

AdTech(アドテック)の世界市場(2024年~2031年)

Global AdTech Market 2024-2031


出版日
ページ情報
英文 175 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.04円
AdTech(アドテック)の世界市場(2024年~2031年)
出版日: 2024年03月16日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のAdTech(アドテック)の市場規模は、予測期間(2024年~2031年)に12.7%のCAGRで成長すると予測されています。 広告における人工知能(AI)と機械学習(ML)の採用が拡大しており、パーソナライズされた効果的な広告ターゲティングが向上していることが、世界の市場成長を支える主要因となっています。キャンペーンのパフォーマンスとブランド露出を高める革新的な技術、AdTechマーケティングエージェンシーは、デジタル広告の移り変わりの激しい状況を乗り切るために不可欠です。

市場力学

効率性を高めるプログラマティック広告の採用増加

プログラマティック広告とリアルタイム入札は、市場を変革しつつある革新的な手法の2つの例です。市場関係者は、過去にEメールコンテンツに接触したことのあるユーザーの前でプログラマティック広告を表現することで、コンバージョンの可能性を高め、逆に、効率性、拡張性、ターゲティング、トリガーのためにカスタマイズされた戦略を採用しています。さらに、プログラマティック広告では、データとアルゴリズムを使用して広告のターゲティングと配信を行うため、より成功率が高く効率的な広告キャンペーンを実施することが可能です。

データドリブンとテーラーメイド広告ソリューションの利用増加

自動化、人工知能、消費者への情報やメッセージの1対1配信を拡張・自動化する機械を介した、ターゲットを絞ったデータ駆動型広告の利用が増加していることは、データ駆動型広告として認識されています。広告代理店、ハイテク企業、データプロバイダーは、協力的なエコシステムを促進するパートナーシップを頻繁に形成しています。このようなパートナーシップは、データ容量を向上させ、広告プロセスを迅速化し、より包括的なソリューションを生み出します。AdTech企業は、この分野の問題に対処し、新たな可能性を獲得するために協力することの価値を認識しています。

市場セグメンテーション

世界のAdTech市場を詳細に分析した結果、提供別、広告タイプ別、業界別で以下のように区分されています:

  • 提供別では、市場はソリューションとサービスに細分化されます。
  • 広告タイプ別では、市場はプログラマティック広告、検索広告、ディスプレイ広告、モバイル広告、Eメールマーケティング、その他(ネイティブ広告)に細分化されます。
  • 業界別では、メディア・エンターテインメント、BFSI、小売・消費財、IT・通信、ヘルスケア、ホスピタリティ、運輸・物流、その他(教育)に細分化されます。

広告タイプが最大セグメントと予測

世界のAdTech(アドテック)市場は、広告タイプ別にプログラマティック広告、検索広告、ディスプレイ広告、モバイル広告、Eメールマーケティング、その他(ネイティブ広告)に細分化されます。このうち、検索広告のサブセグメントが市場で最大のシェアを占めると予想されます。同セグメントの成長を支える主な要因としては、ブランド認知度構築のための検索広告利用の増加、検索広告の有料管理、リターゲティング利用者の増加などが挙げられます。国際プライバシー専門家協会(IAPP)によると、2024年2月、米国では2022年の米国広告収入が10.8%増加し、2021年の35.1%から減少しました。ユーザーの特定の検索クエリに応じて検索エンジンの結果ページ(SERP)に広告を表示することは、検索広告として認識されています。

小売・消費財サブセグメントが大きな市場シェアを占める

業界別に見ると、世界のAdTech(アドテック)市場は、メディア・エンターテインメント、BFSI、小売・消費財、IT・通信、ヘルスケア、ホスピタリティ、運輸・物流、その他(教育)に細分化されます。このうち、小売・消費財サブセグメントがかなりのシェアを占めると予想されます。AdTechは、小売・消費財分野の企業が自社の商品やサービスを宣伝し、ブランド認知度を高め、最終的に売上を伸ばすために利用されています。小売企業はソーシャルメディア広告を利用して顧客と交流し、新商品を発売することができます。さらに、小売・消費財分野では、GPSやその他の位置検出技術を利用して、実際の場所に応じて顧客をターゲットにしたロケーションベース広告の利用が増加しています。小売業者は、位置情報広告を通じて、近隣の店舗、商品、サービスを宣伝します。

地域別展望

世界のAdTech(アドテック)市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他アジア太平洋)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに細分化されています。

欧州におけるAdTech(アドテック)向け広告消費の増加

  • デジタルメディア消費の増加により、広告主にとってデジタルプラットフォームを通じて容易にリーチできる対象者が増加
  • プログラマティック広告の増加やデータ分析が、欧州のAdTech部門急拡大の極めて重要な原動力となっています。Advertising Association/WARC Expenditure Reportによると、2023年4月、英国の広告支出は2022年に8.8%成長し、348億ポンド(367億米ドル)に達しました。

英国メディア広告費トップ6:2021~2022年

世界のAdTech市場の地域別成長率:2024~2031年

北米が主要市場シェアを占める

北米では、Alphabet Inc.、Google LLC、Magnite, Inc.、MediaMath Inc.Meta Inc.が、ソーシャルネットワーキング、広告、ビジネスインサイトのソリューションを提供しています。メッセンジャー、インスタグラム、フェイスブック、オキュラス、ワッツアップなどの主要製品を通じて、同社は世界中の個人をつないでいます。例えば、メタは2022年8月、ビジネスに力を与え、売上成長を促進するよう設計された最新の広告自動化ツール群を発表しました。この革新的なツールは、デジタル領域におけるビジネスの運営と対話を変革するものです。

世界のAdTech市場に参入している主要企業には、アドビ、アマゾン・ドット・コム社、グーグル、メタ・プラットフォームズ、トレードデスク社などがあります。市場競争力を維持するため、市場企業は提携、合併、買収などの戦略を適用して事業拡大や製品開拓にますます力を注いでいます。例えば、

  • 2022年7月、世界の消費者ファーストの広告スイートであり、Media Games Invest傘下のVerve Groupは、Dataseat Ltd.(Dataseat)を買収したと発表しました。Dataseatは、アプリ開発者にモバイルアプリのキャンペーンを自社で管理する機能を提供する広告テクノロジー企業です。Dataseatはデマンドサイドプラットフォーム(DSP)と独自の入札アルゴリズムを顧客に提供しています。
  • 2024年2月、デジタル広告のサプライチェーンを提供する独立系テクノロジー会社であるPubMaticは、DISH Mediaと提携し、SLING TVがPubMaticのサプライパス最適化パートナーシップを利用し、プライベートマーケットプレース取引を通じてプレミアム需要にアクセスできるようになりました。DISHメディアは、ブランドが成長する視聴者を取り込むことができるように、入札ストリームでジャンルやネットワークなどの貴重なコンテンツシグナルを渡し、広告主がターゲティングとキャンペーンROIを改善できるようにします。
  • 2023年6月、トレードデスクは、分散型人工知能(AI)、測定、パートナー統合、画期的で直感的なユーザーエクスペリエンスに大きな進歩を取り入れたデジタル広告イノベーションへの新しいアプローチであるKokaiを発表しました。Kokaiは、これらのイノベーションとその他の技術により、あらゆるレベルのマーケターがプログラマティック広告のフルパワーと洗練された機能を容易に利用できるようにします。
  • 2023年1月、アドフォルムはAdTech・プラットフォームの機能を活用したグローバル・パートナー・プログラムを開始しました。アドフォルムの世界パートナープログラムは、世界中の代理店、再販業者、サービスパートナー、コンサルタントが、広告クライアントに最高のパフォーマンスとサービスを提供するために、アドフォルムの各分野の専門知識と技術ソリューションを利用できるようにするものです。

目次

第1章 レポート概要

  • 業界の現状分析と成長ポテンシャルの展望
  • 調査方法とツール
  • 市場内訳
    • セグメント別
    • 地域別

第2章 市場概要と洞察

  • 調査範囲
  • アナリストの洞察と現在の市場動向
    • 主な調査結果
    • 推奨事項
    • 結論

第3章 競合情勢

  • 主要企業分析
  • Amazon.com, Inc.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Google LLC
    • 会社概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • Meta Platforms, Inc.
    • 概要
    • 財務分析
    • SWOT分析
    • 最近の動向
  • 主要戦略分析

第4章 市場セグメンテーション

  • AdTech(アドテック)の世界市場:提供別
    • ソリューション
    • サービス
  • AdTech(アドテック)の世界市場:広告タイプ別
    • プログラマティック広告
    • 検索広告
    • ディスプレイ広告
    • モバイル広告
    • Eメールマーケティング
    • その他(ネイティブ広告)
  • AdTech(アドテック)の世界市場:業界別
    • BFSI
    • 小売・消費財
    • IT・通信
    • ヘルスケア
    • ホスピタリティ
    • 運輸・物流
    • その他(教育)

第5章 地域分析

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋
  • 世界のその他の地域

第6章 企業プロファイル

  • Adobe Inc.
  • Amobee, Inc.
  • Criteo
  • Index Exchange
  • Magnite, Inc.
  • MediaMath Inc.
  • NextRoll, Inc.
  • Nexxen Group
  • OpenX Technologies Inc.
  • Oracle Corp.
  • Outbrain Inc.
  • PubMatic, Inc.
  • Quantcast Corp.
  • ROKU, INC.
  • SmartyAds
  • Taboola, Inc.
  • The Trade Desk, Inc.
  • Viant Technology LLC
図表

LIST OF TABLES

  • 1.GLOBAL ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY OFFERING, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 2.GLOBAL ADTECH SOLUTION MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 3.GLOBAL ADTECH SERVICES MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 4.GLOBAL ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY ADVERTISING TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 5.GLOBAL PROGRAMMATIC ADVERTISING ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 6.GLOBAL SEARCH ADVERTISING ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 7.GLOBAL DISPLAY ADVERTISING ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 8.GLOBAL MOBILE ADVERTISING ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 9.GLOBAL EMAIL MARKETING ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 10.GLOBAL OTHER ADTECH ADVERTISING TYPE MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 11.GLOBAL ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY INDUSTRY VERTICAL, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 12.GLOBAL ADTECH FOR MEDIA & ENTERTAINMENT MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 13.GLOBAL ADTECH FOR BFSI MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 14.GLOBAL ADTECH FOR RETAIL & CONSUMER GOODS MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 15.GLOBAL ADTECH FOR IT & TELECOM MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 16.GLOBAL ADTECH FOR HEALTHCARE MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 17.GLOBAL ADTECH FOR HOSPITALITY MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 18.GLOBAL ADTECH FOR TRANSPORT & LOGISTICS MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 19.GLOBAL OTHER ADTECH INDUSTRY VERTICAL MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 20.GLOBAL ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 21.NORTH AMERICAN ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 22.NORTH AMERICAN ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY OFFERING, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 23.NORTH AMERICAN ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY ADVERTISING TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 24.NORTH AMERICAN ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY INDUSTRY VERTICAL, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 25.EUROPEAN ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 26.EUROPEAN ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY OFFERING, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 27.EUROPEAN ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY ADVERTISING TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 28.EUROPEAN ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY INDUSTRY VERTICAL, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 29.ASIA-PACIFIC ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY COUNTRY, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 30.ASIA-PACIFIC ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY OFFERING, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 31.ASIA-PACIFIC ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY ADVERTISING TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 32.ASIA-PACIFIC ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY INDUSTRY VERTICAL, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 33.REST OF THE WORLD ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY REGION, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 34.REST OF THE WORLD ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY OFFERING, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 35.REST OF THE WORLD ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY ADVERTISING TYPE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 36.REST OF THE WORLD ADTECH MARKET RESEARCH AND ANALYSIS BY INDUSTRY VERTICAL, 2023-2031 ($ MILLION)

LIST OF FIGURES

  • 1.GLOBAL ADTECH MARKET SHARE BY OFFERING, 2023 VS 2031 (%)
  • 2.GLOBAL ADTECH SOLUTION MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 3.GLOBAL ADTECH SERVICES MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 4.GLOBAL ADTECH MARKET SHARE BY ADVERTISING TYPE, 2023 VS 2031 (%)
  • 5.GLOBAL PROGRAMMATIC ADVERTISING ADTECH MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 6.GLOBAL SEARCH ADVERTISING ADTECH MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 7.GLOBAL DISPLAY ADVERTISING ADTECH MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 8.GLOBAL MOBILE ADVERTISING ADTECH MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 9.GLOBAL EMAIL MARKETING ADTECH MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 10.GLOBAL OTHER ADTECH ADVERTISING TYPE MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 11.GLOBAL ADTECH MARKET SHARE BY INDUSTRY VERTICAL, 2023 VS 2031 (%)
  • 12.GLOBAL ADTECH FOR MEDIA & ENTERTAINMENT MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 13.GLOBAL ADTECH FOR BFSI MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 14.GLOBAL ADTECH FOR RETAIL & CONSUMER GOODS MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 15.GLOBAL ADTECH FOR IT & TELECOM MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 16.GLOBAL ADTECH FOR HEALTHCARE MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 17.GLOBAL ADTECH FOR HOSPITALITY MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 18.GLOBAL ADTECH FOR TRANSPORT & LOGISTICS MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 19.GLOBAL OTHER ADTECH INDUSTRY VERTICAL MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 20.GLOBAL ADTECH MARKET SHARE BY REGION, 2023 VS 2031 (%)
  • 21.US ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 22.CANADA ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 23.UK ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 24.FRANCE ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 25.GERMANY ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 26.ITALY ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 27.SPAIN ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 28.REST OF EUROPE ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 29.INDIA ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 30.CHINA ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 31.JAPAN ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 32.SOUTH KOREA ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 33.REST OF ASIA-PACIFIC ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 34.LATIN AMERICA ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
  • 35.MIDDLE EAST AND AFRICA ADTECH MARKET SIZE, 2023-2031 ($ MILLION)
目次
Product Code: OMR2028204

AdTech Market Size, Share & Trends Analysis Report by Offering (Solution and Service), by Advertising Type (Programmatic Advertising, Search Advertising, Display Advertising, Mobile Advertising, Email Marketing, and Others), and by Industry Vertical (Media & Entertainment, BFSI, Retail & Consumer Goods, IT & Telecom, Healthcare, Hospitality, Transport & Logistics, and Others) Forecast Period (2024-2031)

AdTech market is anticipated to grow at a CAGR of 12.7% during the forecast period (2024-2031). The growing adoption of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) in advertising, with improving personalized and effective Ad targeting is the key factor supporting the growth of the market globally. Innovative technologies to increase campaign performance and brand exposure, AdTech marketing agencies are essential in navigating the ever-shifting landscape of digital advertising.

Market Dynamics

Increasing adoption of programmatic advertising for enhancing efficiency

Programmatic advertising and real-time bidding are two instances of innovative methods that are transforming the market. The market player increases the chance of conversion by expressing programmatic ads in front of users who have interacted with email content in the past and vice versa. employing a customized strategy for efficiency, scalability, targeting, and triggering. Additionally, programmatic advertising targets and delivers adverts using data and algorithms, making it possible to run more successful and efficient advertising campaigns.

Increasing usage of data-driven and tailored advertising solutions

The increasing utilization of targeted and data-driven advertising via automation, artificial intelligence, and machinery to scale and automate the one-to-one delivery of information or messages to consumers is recognized as data-driven advertising. Ad agencies, tech businesses, and data providers frequently form partnerships that promote a cooperative ecosystem. Such partnerships improve data capacities, expedite the advertising process, and produce more all-encompassing solutions. AdTech companies recognize the value of collaborating to address sector issues and capture new possibilities.

Market Segmentation

Our in-depth analysis of the global AdTech market includes the following segments by offering, advertising type and industry vertical:

  • Based on offering, the market is sub-segmented into solution and service.
  • Based on advertising type, the market is sub-segmented into programmatic advertising, search advertising, display advertising, mobile advertising, email marketing and others (native advertising).
  • Based on industry vertical, the market is sub-segmented into media & entertainment, BFSI, retail & consumer goods, it & telecom, healthcare, hospitality, transport & logistics and others (education).

Advertising Type is Projected to Emerge as the Largest Segment

Based on the advertising type, the global AdTech market is sub-segmented into programmatic advertising, search advertising, display advertising, mobile advertising, email marketing and others (native advertising). Among these, the search advertising sub-segment is expected to hold the largest share of the market. The primary factor supporting the segment's growth includes increase use of search advertising to build brand awareness, paid search advertising management and retargeting audience to drive the segment growth. According to the International Association of Privacy Professionals (IAPP), in February 2024, U.S. experienced a 10.8% increase in US Ad revenue in 2022, down from 35.1% in 2021. Displaying advertisements on search engine results pages (SERPs) in response to a user's specific search query is recognized as search advertising.

Retail & Consumer Goods Sub-segment to Hold a Considerable Market Share

Based on the industry vertical, the global AdTech market is sub-segmented into media & entertainment, BFSI, retail & consumer goods, IT & telecom, healthcare, hospitality, transport & logistics and others (education). Among these, the retail & consumer goods sub-segment is expected to hold a considerable share of the market. AdTech is used by companies in the retail and consumer goods sector to promote their goods and services, increase brand recognition, and ultimately boost sales. Retailers can use social media advertising to interact with customers and launch new products. Further, in retail & consumer goods increasing uses of location-based ads target customers according to their actual location by using GPS and other location-detection technology. Retailers advertise their stores, goods, and services in the vicinity via location-based advertising.

Regional Outlook

The global AdTech market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).

Increasing Advertising consumption for AdTech in Europe region

  • Increasing digital media consumption, increases the attentive audience for advertisers, easily reached through digital platforms.
  • Increasing programmatic advertising, and data analytics stand as pivotal drivers for the surge in Europe AdTech sector expansion. According to the Advertising Association/WARC Expenditure Report, in April 2023, UK ad spending grew 8.8% in 2022 to reach £34.8 billion ($36.7 billion).

Top Six UK Media Advertising Spend 2021-2022 ($ million)

Source: Advertising Association / WARC Expenditure Report

Global AdTech Market Growth by Region 2024-2031

Source: OMR Analysis

North America Holds Major Market Share

Among all the regions, North America holds a significant share owing to presence of enormous number of providers offering AdTech such as Alphabet Inc., Google LLC, Magnite, Inc., MediaMath Inc., Meta Inc., and others. Meta Inc., provides solutions for social networking, advertising, and business insights. Through its main products, including Messenger, Instagram, Facebook, Oculus, and WhatsApp, the company connects individuals across the globe. For instance, in August 2022, Meta Inc. introduced its latest suite of ad automation tools designed to empower businesses and drive sales growth. The innovative tools are set to transform businesses operate and interact within the digital realm.

Market Players Outlook

Note: Major Players Sorted in No Particular Order.

The major companies serving the global AdTech market include Adobe Inc., Amazon.com, Inc., Google LLC, Meta Platforms, Inc., and The Trade Desk, Inc., among others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market. For instance,

  • In July 2022, Verve Group, a global consumer-first advertising suite and a part of Media Games Invest, announced that it acquired Dataseat Ltd. (Dataseat), an advertising technology company that provides app developers with the ability to manage in-house mobile app campaigns. The Dataseat provides customers with a demand-side platform (DSP) and unique bidding algorithms.
  • In February 2024, PubMatic, an independent technology company delivering digital advertising's supply chain, partnered with DISH Media allowing SLING TV to tap into PubMatic's supply path optimization partnerships to access premium demand via private marketplace deals. To enable brands to engage growing audiences, DISH Media pass valuable content signals in the bid stream, such as genre or network, enabling advertisers to improve targeting and campaign ROI.
  • In June 2023, The Trade Desk introduced Kokai, a new approach to digital advertising innovation that incorporates major advances in distributed artificial intelligence (AI), measurement, partner integrations and a revolutionary, intuitive user experience. With these innovations and others, Kokai ensures that marketers at all levels can easily benefit from the full power and sophistication of programmatic advertising.
  • In January 2023, Adform launched the global partner programme leveraging its Ad Tech platform capabilities. Adform's global partner program empowers agencies, resellers, service partners and consultancies globally to use its sector expertise and technological solutions to ensure the best performance and service to their advertising clients.

The Report Covers:

  • Market value data analysis of 2023 and forecast to 2031.
  • Annualized market revenues ($ million) for each market segment.
  • Country-wise analysis of major geographical regions.
  • Key companies operating in the global AdTech market. Based on the availability of data, information related to new product launches, and relevant news is also available in the report.
  • Analysis of business strategies by identifying the key market segments positioned for strong growth in the future.
  • Analysis of market-entry and market expansion strategies.
  • Competitive strategies by identifying 'who-stands-where' in the market.

Table of Contents

1.Report Summary

  • Current Industry Analysis and Growth Potential Outlook
  • 1.1.Research Methods and Tools
  • 1.2.Market Breakdown
    • 1.2.1.By Segments
    • 1.2.2.By Region

2.Market Overview and Insights

  • 2.1.Scope of the Report
  • 2.2.Analyst Insight & Current Market Trends
    • 2.2.1.Key Findings
    • 2.2.2.Recommendations
    • 2.2.3.Conclusion

3.Competitive Landscape

  • 3.1.Key Company Analysis
  • 3.2.Amazon.com, Inc.
    • 3.2.1.Overview
    • 3.2.2.Financial Analysis
    • 3.2.3.SWOT Analysis
    • 3.2.4.Recent Developments
  • 3.3.Google LLC
    • 3.3.1.Overview
    • 3.3.2.Financial Analysis
    • 3.3.3.SWOT Analysis
    • 3.3.4.Recent Developments
  • 3.4.Meta Platforms, Inc.
    • 3.4.1.Overview
    • 3.4.2.Financial Analysis
    • 3.4.3.SWOT Analysis
    • 3.4.4.Recent Developments
  • 3.5.Key Strategy Analysis

4.Market Segmentation

  • 4.1.Global AdTech Market by Offering
    • 4.1.1.Solution
      • 4.1.1.1.Demand-Side Platforms (DSPs)
      • 4.1.1.2.Supply-Side Platforms (SSPs)
      • 4.1.1.3.Ad Networks
      • 4.1.1.4.Data Management Platforms (DMPs)
      • 4.1.1.5.Ad Exchange Platforms
      • 4.1.1.6.Others (Agency Trading Desks (ATDs)
    • 4.1.2.Services
      • 4.1.2.1.Professional Services
      • 4.1.2.2.Managed Services
  • 4.2.Global AdTech Market by Advertising Type
    • 4.2.1.Programmatic Advertising
    • 4.2.2.Search Advertising
    • 4.2.3.Display Advertising
    • 4.2.4.Mobile Advertising
    • 4.2.5.Email Marketing
    • 4.2.6.Others (Native Advertising)
  • 4.3.Global AdTech Market by Industry Vertical
    • 4.3.1.BFSI
    • 4.3.2.Retail & Consumer Goods
    • 4.3.3.IT & Telecom
    • 4.3.4.Healthcare
    • 4.3.5.Hospitality
    • 4.3.6.Transport & Logistics
    • 4.3.7.Others (Education)

5.Regional Analysis

  • 5.1.North America
    • 5.1.1.United States
    • 5.1.2.Canada
  • 5.2.Europe
    • 5.2.1.UK
    • 5.2.2.Germany
    • 5.2.3.Italy
    • 5.2.4.Spain
    • 5.2.5.France
    • 5.2.6.Rest of Europe
  • 5.3.Asia-Pacific
    • 5.3.1.China
    • 5.3.2.India
    • 5.3.3.Japan
    • 5.3.4.South Korea
    • 5.3.5.Rest of Asia-Pacific
  • 5.4.Rest of the World

6.Company Profiles

  • 6.1.Adobe Inc.
  • 6.2.Amobee, Inc.
  • 6.3.Criteo
  • 6.4.Index Exchange
  • 6.5.Magnite, Inc.
  • 6.6.MediaMath Inc.
  • 6.7.NextRoll, Inc.
  • 6.8.Nexxen Group
  • 6.9.OpenX Technologies Inc.
  • 6.10.Oracle Corp.
  • 6.11.Outbrain Inc.
  • 6.12.PubMatic, Inc.
  • 6.13.Quantcast Corp.
  • 6.14.ROKU, INC.
  • 6.15.SmartyAds
  • 6.16.Taboola, Inc.
  • 6.17.The Trade Desk, Inc.
  • 6.18.Viant Technology LLC