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市場調査レポート
商品コード
1452943
インフルエンサーマーケティングプラットフォームの世界市場、2024-2031年Global Influencer Marketing Platform Market 2024-2031 |
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カスタマイズ可能
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インフルエンサーマーケティングプラットフォームの世界市場、2024-2031年 |
出版日: 2024年02月05日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のインフルエンサーマーケティングプラットフォーム市場は、予測期間(2024-2031年)にCAGR 32.4%で成長すると予測されます。インフルエンサーマーケティングプラットフォームは、ブランドとインフルエンサーをつなぐデジタルツールであり、インフルエンサーのリーチとエンゲージメントを活用したプロモーションを容易にするために、キャンペーン管理、パフォーマンストラッキング、支払い処理を合理化します。
コンポーネントに基づいて、世界のインフルエンサーマーケティングプラットフォーム市場はソフトウェアとサービスに細分化されます。このうち、ソフトウェアのサブセグメントが予測期間中に成長すると予測されています。このセグメントの成長を支える主な要因は、インフルエンサーマーケティングプロセスを合理化し、ブランドがインフルエンサーを発見、接続、管理しやすくすることです。例えば、BuzzSumoのインフルエンサーマーケティングソフトウェアは、ソーシャルメディアチャンネルに基づいてインフルエンサーを見つけるのに役立ちます。選択したインフルエンサーがいつコンテンツを公開するかを監視するために、アラートを設定することができます。
アプリケーション別では、キャンペーン管理セグメントが予測期間中に市場シェアの大半を占める。このセグメントの成長は、キャンペーンの計画、実行、監視を包括する需要の増加に起因します。このセグメントは、ブランドがインフルエンサーと協力し、キャンペーン目標を設定し、パフォーマンスを評価するための基盤として機能します。さらに、キャンペーン管理プラットフォームは、仲介者による可視性の欠如やコントロールの欠如など、インフルエンサーマーケティングにおける一般的な課題に対処することを目的としています。こうした課題に対する解決策を提供することで、こうしたプラットフォームはより多くのブランドがインフルエンサーマーケティングを取り入れることを促し、結果としてキャンペーン管理ツールの需要を促進しています。その結果、市場プレーヤーは市場の需要に応えるため、そのようなソリューションの立ち上げに注力しています。2023年8月、AIを活用したクリエイター・テック企業であるAnimetaは、ブランドが最も適切なクリエイターとキャンペーンを実施するのを支援するインフルエンサーマーケティングプラットフォーム「Animeta Brandstar」を立ち上げました。Animeta Brandstarは、複数の仲介者による可視性やコントロールの欠如といったデジタル広告における問題の解決を目指しました。
世界のインフルエンサーマーケティングプラットフォーム市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域によってさらに区分されます。
全地域の中で、アジア太平洋地域はインフルエンサーマーケティングプラットフォーム市場で最も急成長している地域として浮上しています。中国、インド、韓国、日本などの国々でソーシャルメディアの利用が急増し、eコマースの導入が進んでいることが、インフルエンサーマーケティングサービスとプラットフォームに対する需要を促進しています。人口が多く、インターネット利用者が増加しているアジア太平洋地域は、ソーシャルメディア利用の伸びを後押ししています。Meta(Facebook)、Instagram、TikTok、および現地の同等のプラットフォームを含むプラットフォームは絶大な人気を得ており、インフルエンサーマーケティングキャンペーンのための膨大なオーディエンスを生み出しています。
さらに、キャンペーンの導入は、大規模な消費者基盤を持ち、デジタル導入が増加している急成長市場であるインドを含む新興諸国におけるインフルエンサーマーケティングプラットフォーム市場の成長を示しています。このような拡大は、プラットフォームプロバイダーに新たな機会をもたらし、競争を促し、プラットフォームの機能やサービスの革新と改善に寄与します。株式会社グッドクリエイターは2023年6月、インドでインフルエンサーとのコラボレーションのためのブランド向けテクノロジープラットフォーム「Smart Campaigns」を立ち上げました。この取り組みを通じて、同社はブランドとインフルエンサーの双方を成功に導くことを目指しています。さらに同社は、このプラットフォームがPuma、Nua、Shoppers Stopなど複数のブランドによって採用されていると伝えました。さらに、資金調達の増加に伴い、主要プレーヤーはこの地域に進出し、より多くのブランドや代理店と関わり、プラットフォームの認知度を高めるためのマーケティング活動を強化しています。例えば、AIを活用したインフルエンサーマーケティングプラットフォームのStarbuzz.aiは、2024年2月に非公開の投資家から50万米ドル(4.15兆ルピー)のシード資金を調達しました。インドのT-Hubスタートアップエコシステム内でインキュベートされたStarbuzz.aiは、ブランドや代理店向けに、合理化されたキャンペーン管理、インフルエンサーの発見、実用的なインサイトのための高度なAIソリューションを提供し、主要なプラットフォームとなっています。
Global Influencer Marketing Platform Market Size, Share & Trends Analysis Report by Components (Software and Services), by Application (Campaign Management, Social Media Management, Brand Reputation Management, Influencer Management, and Others), by Industry (Food and Beverages, Fashion and Lifestyle, Health and Fitness, Beauty and Personal Care, Travel and Holiday Apparel and Accessories, and Others) Forecast Period (2024-2031)
Global influencer marketing platform market is anticipated to grow at a CAGR of 32.4% during the forecast period (2024-2031). An influencer marketing platform is a digital tool that connects brands with influencers, streamlining campaign management, performance tracking, and payment processing for easier promotion leveraging influencer reach and engagement.
Market Dynamics
Integration of AI And Data Analytics into Influencer Marketing Platforms
The integration of AI and data analytics into influencer marketing platforms is driving the significant market growth by enabling precise targeting, real-time optimization, fraud detection, and compliance monitoring. These advancements enhance campaign effectiveness, contributing to increased demand for AI-powered solutions and propelling market growth. Moreover, introducing AI-based influencer marketing platforms speeds up market expansion through process optimization, improved targeting, and advanced analytics. In January 2024, vHub launched an AI driven digital matchmaker for brands and influencers. The AI powered SaaS platform offered features for influencer discovery, democratises influencer search and collaboration with its marketplace and provides detailed analytics for measurement of return on investment.
Rise in the Number of fake followers
The adoption of influencer marketing has surged significantly, driven by consumer migration from TV to social media and other over-the-top (OTT) channels. Consequently, businesses are increasingly rivaling to collaborate with genuine and impactful influencers to bolster product promotion and sales. This keen competition increased demand for both micro and macro-influencers. However, with increasing competition, the primary challenge for brands and organizations is identifying genuine influencers having substantial follower counts. Many influencers resort to artificial means, such as bots, to inflate their popularity and attract major brands. According to Mediakix's survey, an influencer marketing agency, big brands have come across 50% of influencers who have bought fake followers. According to the Association of National Advertisers (ANA), advertisers are expected to lose an estimated $7.2 billion globally as a result of fraudulent impressions, or bots. To attempt the challenges, businesses are involving auditing tools capable of discerning fake accounts through scans of influencers' profiles, providing insights into the authenticity of their followers. Such tools hold promises for aiding brands in the identification of genuine influencers in the future.
Market Segmentation
Software is Anticipated to Grow During the Forecast Period
Based on the components, the global influencer marketing platform market is sub-segmented into software and services. Among these, the software sub-segment is expected to grow over the forecast period. The primary factor supporting the segment's growth is streamlining the influencer marketing process, making it easier for brands to discover, connect with, and manage influencers. For instance, BuzzSumo's influencer marketing software helps to find influencers based on the social media channels. Alerts can be set up to monitor when selected influencers publish content.
By application, the campaign management segment holds the majority of market share during the forecast period. The segmental growth is attributed to increasing demand for inclosing the planning, execution, and monitoring of campaigns. This segment serves as the foundation for brands to collaborate with influencers, establish campaign goals, and evaluate performance. Moreover, campaign management platforms aim to address common challenges in influencer marketing, such as lack of visibility and control due to intermediaries. By providing solutions to these challenges, such platforms encourage more brands to embrace influencer marketing, consequently fueling the demand for campaign management tools. As a result, the market players are focusing on launching such solutions to cater the demand in the market. In August 2023, Animeta, an AI-powered creator tech company launched the influencer marketing platform 'Animeta Brandstar' to help brands execute campaigns with the most relevant creators. Animeta Brandstar aimed to solve issues in digital advertising such as lack of visibility and control due to multiple intermediaries.
The global influencer marketing platform market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America).
Integration of Automated Systems in European Market
Asia-Pacific Dominates the Influencer Marketing Platform Market
Among all regions, Asia-Pacific has emerged as the fastest-growing region in the influencer marketing platform market. The surge in social media usage and e-commerce adoption in countries such as China, India, South Korea, and Japan has propelled the demand for influencer marketing services and platforms. With a large population and a growing number of internet users, Asia-Pacific bolsters the growth in social media usage. Platforms including Meta (Facebook), Instagram, TikTok, and local equivalents have gained immense popularity, creating vast audiences for influencer marketing campaigns.
Additionally, the introduction of campaigns indicates the growth of the influencer marketing platform market in developing countries including India, a rapidly growing market with a large consumer base and increasing digital adoption. This expansion opens new opportunities for platform providers and encourages competition, contributing to innovation and improvement in platform features and services. In June 2023, Good Creator Co. launched Smart Campaigns, a technology platform for brands for influencer collaborations in India. Through this initiative, the company aimed to drive success for both brands and influencers. Further, the company informed that the platform has been adopted by several brands, including Puma, Nua, Shoppers Stop, among others. Furthermore, with increased funding, key players are expanding into the region, engaging with more brands and agencies, and boosting marketing efforts to raise platform awareness. For instance, in February 2024, Starbuzz.ai, the AI-driven influencer marketing platform, secured $500,000 (Rs 4.15 crore) in seed funding from an undisclosed investor. Incubated within India's T-Hub startup ecosystem, Starbuzz.ai has become a leading platform, offering advanced AI solutions for streamlined campaign management, influencer discovery, and actionable insights for brands and agencies.
The major companies serving the global influencer marketing platform market include Influencity, S.L., AspireIQ Inc., Traackr, Inc., HYPR Corp., and others. The market players are increasingly focusing on business expansion and product development by applying strategies such as collaborations, mergers, and acquisitions to stay competitive in the market.