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市場調査レポート
商品コード
1380278
エクステンデッドリアリティ(XR)の世界市場:2023-2030年Global Extended Reality Market 2023-2030 |
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エクステンデッドリアリティ(XR)の世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年09月27日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のエクステンデッドリアリティ(XR)市場は予測期間(2023-2030年)にCAGR 30.1%で成長すると予測されています。エクステンデッドリアリティ(XR)は、仮想現実(VR)、拡張現実(AR)、複合現実(MR)などの最先端技術を結集したものです。エクステンデッドリアリティ(XR)は、ほとんどの電子機器から簡単にアクセスできるため、モビリティ・ソリューションを提供します。また、医療従事者のトレーニングなど、安全で現実的な環境で従業員に新しいスキルや手順を教えるために使用されます。例えば、2022年6月、Enhatchは、拡張現実(AR)と仮想現実(VR)技術を使用した外科トレーニング用のXRストリーミングプラットフォームを提供するために、没入型技術プロバイダーであるHolo-Lightとパートナーシップを締結しました。このプラットフォームは、手術中に高解像度の3Dモデルを表示し、手術結果を改善するのに役立ちます。
エンドユーザーの中では、産業用サブセグメントが世界のエクステンデッドリアリティ(XR)市場でかなりのシェアを占めると予想されています。このセグメントの成長は、XRが安全で現実的な環境で従業員に新しいスキルや手順をトレーニングするために使用されていること、製造環境の生産性と安全性を向上させるために使用されていることなど、いくつかの要因によるものです。例えば、2022年10月、MetaはMicrosoftと協力して、職場向けのXR体験を開発します。「Mesh for Teamsは、AzureデジタルツインからDynamics 365リモートアシスト、Teamsビデオミーティングに至るまで、長年の研究とMicrosoftクラウドの革新に基づいて構築されています。Mesh for Teamsは、スマートフォン、ノートパソコン、複合現実感ヘッドセットなど、あらゆるデバイスを使用して、仕事が行われる場所にバーチャルに集まることができるように設計されています。Microsoft 365アプリがMeta Questデバイスで利用可能になり、人々はVR内でワード、エクセル、パワーポイント、アウトルック、シェアポイントなど、お気に入りの生産性アプリのコンテンツを操作できるようになります。将来的には、Windows 365もMeta Questデバイスで利用できるようになり、パーソナライズされたアプリ、コンテンツ、設定を含むWindowsクラウドPCをストリーミングできるようになります。
世界のエクステンデッドリアリティ(XR)市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(英国、イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(インド、中国、日本、韓国、その他アジア地域)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)を含む地域別にさらに区分されます。なかでもアジア太平洋地域は、エクステンデッドリアリティ(XR)を通じたスマートラーニングの採用が拡大していることから、世界市場で突出したシェアを占めると予想されます。
すべての地域の中で、北米地域は予測期間中にかなりのCAGRで成長すると予測されています。この地域の成長は、主要な市場プレーヤーによるこれらの地域での強力な技術インフラと研究開発への高い支出に起因しています。例えば、2023年9月、Talespin社は、Meta Questでのエクステンデッドリアリティ(XR)学習アプリの発売を発表しました。Meta社が500ドルのMeta Quest 3バーチャルリアリティヘッドセットを発表した後です。当初は企業向けに設計されたタレスピンの没入型学習アプリは、今では一般ユーザーも利用できるようになり、誰でもその仮想世界を体験し、貴重なスキルを身につけることができます。
Title: Global Extended Reality Market Size, Share & Trends Analysis Report by Type (Hardware and Software), by technology (AR Technology, VR Technology and MR Technology) and by End User (Consumer Products, Aerospace and Defense, Industrial, Healthcare, and Other),Forecast Period (2023-2030).
The global extended reality market is anticipated to grow at a CAGR of 30.1% during the Forecast Period (2023-2030). Extended Reality (XR) brings together cutting-edge technologies such as Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR), and Mixed Reality (MR). Extended reality provides mobility solutions as they are easily accessible via most electronic devices. Also, it is used to train employees on new skills or procedures in a safe and realistic environment such as, train medical professionals. For instance, in June 2022, Enhatch entered into a partnership with Holo-Light, an immersive technology provider, to deliver an XR streaming platform for surgical training using Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) technologies. This platform helps to view high-resolution 3D models during surgery to improve surgical outcomes.
The global extended reality market is segmented on the type, technology, and end user. Based on the type, the market is sub-segmented into Hardware and Software. Based on technology, the market is sub-segmented into AR technology, VR technology and MR technology. And based on the end user, the market is sub-segmented into consumer products, aerospace and defense, industrial, healthcare and other. Among the technology, the VR technology sub-segment is anticipated to hold a considerable share of the market, it creates a simulated environment that users can interact with using headsets or other devices. VR can be used to create immersive experiences in a variety of fields, including gaming, entertainment, education, training, and healthcare. Hence companies are working on development of VR technologies and adopting various strategic initiatives such as partnership, product launch and acquisition to stay competitive in the market. For instance, in September 2022: Meta formed a partnership with Qualcomm to design customized chips for the next-generation extended reality platforms for the Metaverse. Qualcomm and Meta have formed a multi-year agreement to work together. Before this agreement was initiated, Meta tried to create its own custom processor. Meta has relied on Qualcomm for its chips for their VR headsets for years, including the latest Quest2.
Among the end user, the industrial sub-segment is expected to hold a considerable share of the global Extended reality market. This segmental growth is attributed to several factor such as, XR is being used to train employees on new skills or procedures in a safe and realistic environment and it is being used to improve productivity and safety in manufacturing environments. For instance, In October 2022, Meta is working with Microsoft to develop XR experiences for the workplace, "Mesh for Teams builds on years of research and Microsoft Cloud innovation, from Azure Digital Twins to Dynamics 365 Remote Assist and Teams video meetings". It is designed to help people gather virtually in the place where work happens on any device, including smartphones, laptops and mixed-reality headsets. Microsoft 365 apps will be available on Meta Quest devices, enabling people to interact with content from their favorite productivity apps including Word, Excel, powerpoint, Outlook, and sharepoint within VR. In the future, Windows 365 will also be available on Meta Quest devices, with the ability to stream a Windows Cloud PC including your personalized apps, content and settings.
The global Extended reality market is further segmented based on geography including North America (the US, and Canada), Europe (UK, Italy, Spain, Germany, France, and the Rest of Europe), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and Rest of Asia), and the Rest of the World (the Middle East & Africa, and Latin America). Among these, Asia pacific is anticipated to hold a prominent share of the market across the globe, owing to growing adoption of smart learning through extended reality.
Among all regions, the North America regions is anticipated to grow at a considerable CAGR over the forecast period. Regional growth is attributed to strong technological infrastructure and high expenditure in R&D in these regions by key market players. For instance, in September 2023, Talespin, announced the launch of its extended reality (XR) learning app on Meta Quest. After Meta introduced its $500 Meta Quest 3 virtual reality headset. Initially designed for enterprise use, Talespin's immersive learning app has now been made accessible to the general public, allowing anyone to experience their virtual worlds and gain valuable skills.
The major companies serving the Extended reality market include: Microsoft Corp., Google LLC, Everysight Ltd., HTC Corp, Sony Corp, Lumus Ltd., Optinvent, realwear, Inc., Ricoh Company Ltd., and others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, funding, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, In January 2023, HTC VIVE continues to push the boundaries of innovation, today unveiling its new consumer flagship all-in-one, VIVE XR Elite. The headset combines Mixed Reality (MR) and Virtual Reality (VR) capabilities into one compact, lightweight, powerful and highly versatile device - perfect for gaming, fitness, productivity and more. The VIVE XR Elite all-in-one represents the next milestone in the progression towards the fully immersive internet, going beyond today's VR with accurate pass-through video to open up a new realm of realism in learning and playing.