市場調査レポート
商品コード
1270946
セールスイネーブルメントソフトウェアの世界市場2023-2030Global Sales Enablement Software Market 2023-2030 |
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セールスイネーブルメントソフトウェアの世界市場2023-2030 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界のセールスイネーブルメントソフトウェア市場は、予測期間中に18.5%のCAGRで成長すると予測されています。市場の拡大の背景には、機械学習やAIなどのテクノロジーに対するビジネス投資の増加や、コンテンツ管理、トレーニング、セールスコミュニケーション、トレーニングなどの効率化を目的としたセールスイネーブルメントプラットフォームの導入が多業種に及んでいることが挙げられます。さらに、業種別にカスタマイズされたコンテンツやコーチングの提供に注力するセールスイネーブルメントシステムが急増していることも、同市場にとって良い兆しとなっています。マイクロラーニング、セールスゲーミフィケーション、AI対応セールスKPIの追加は、セールスイネーブルメントプラットフォームに大きな収益をもたらすと予想されます。
世界のセールスイネーブルメントソフトウェア市場は、組織規模、展開タイプ、エンドユーザー産業で区分されます。組織規模に基づき、市場は大企業と中小企業(SME)に二分されます。展開タイプに基づくと、市場はクラウドとオンプレミスに二分されます。エンドユーザー産業別では、BFSI、消費財・小売、IT・通信、メディア・エンターテインメント、ヘルスケア・ライフサイエンス、製造業に分類されます。組織規模別では、大企業が最大の市場シェアを占めると予想されます。その理由のひとつは、大企業では営業チームが大規模で地理的に分散しているため、営業資料や製品情報を効果的に管理・配布することが難しくなる傾向があるためです。セールスイネーブルメントソフトウェアは、このような情報を管理・共有するための一元的なプラットフォームを提供することで、この課題に対処することができます。
エンドユーザー産業別に見ると、BFSI、消費財・小売、IT・通信、メディア・エンターテインメント、ヘルスケア・ライフサイエンス、製造に二分されます。このうち、消費財・小売業は、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。消費財・小売業では、営業チームが大規模かつ地理的に分散していることが多く、効率的に取引を成立させるためには、最新の製品情報、販売資料、顧客インサイトにアクセスする必要があります。セールスイネーブルメントソフトウェアは、このような情報を一元的に管理し、営業チームに配布するためのプラットフォームを提供し、営業チームが見込み客や顧客と関わるために必要なコンテンツにアクセスし、共有することを容易にしています。
セールスイネーブルメントソフトウェアの世界市場は、北米(米国、カナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、その他(中東・アフリカ、南米)の地域別に区分されています。市場は、要求に応じて、特定の地域または国レベルで分析することができます。地域別では、北米地域が最も高い市場シェアを獲得し、次いでアジア太平洋地域が続くと予想されます。大小さまざまな企業が存在することで、セールスイネーブルメントプラットフォームの潜在的な市場が形成されています。
北米のような競争の激しい環境では、セールス・イネーブルメント・プラットフォームの重要性が増しており、セールスを効果的に実施、拡大、実行する必要があります。商談成立率を高めるための営業プロセスの自動化は、米国のセールスイネーブルメントプラットフォーム市場の成長を支える大きな原動力となっています。さらに、この地域の多くの組織がテクノロジーの利点を認識するようになってきています。例えば、2022年3月、住宅建設業者向けセールスイネーブルメントソフトウェアを提供するリープ社は、住宅建設業者向けのワークフローおよびCRM製品であるジョブプログレスを買収し、大企業や中小企業を含む北米の2400社以上の建設業者にサービスを提供しています。また、この地域には、製品開発や新商品の投入に多額の投資を行う著名な市場関係者が多数存在します。例えば、2022年1月、セールスイネーブルメントプラットフォームを提供するハイスポットは、既存投資家の参加とともに、新規投資家のB Capital GroupとD1 Capital Partnersが主導するシリーズF資金で2億4,800万米ドルを調達しました。この投資は、国際的な拡大、製品開発、雇用を支援するものです。
世界のセールスイネーブルメントソフトウェア市場に参入している主要企業には、Salesforce.com, Inc.、HubSpot, Inc.、Seismic Software Holdings, Inc.、ClearSlide, Inc.、Highspot, Inc.など。これらの企業は、市場での競争力を維持するために、M&A、提携、協力、投資、新製品の発売など、さまざまな戦略を採用し、市場の成長にかなり貢献しています。例えば、2022年10月、株式会社ビッグティンカン・ホールディングスは、macOS向けセールスイネーブルメントソフトウェアのリリースを発表しました。このプログラムは、営業スタッフが仮想の営業環境において、好みのデバイスや場所から生産的に仕事をすることを可能にします。そのほか、2022年9月、SeismicはMicrosoftとの販売者体験アプリケーションの協業を発表しました。Seismicは契約の一環として、マイクロソフトのセラープラットフォーム「Viva Sales」に対して、仕事の自動化、コンテンツ作成、エンゲージメント情報を提供しました。
The global sales enablement software market is anticipated to grow at a CAGR of 18.5% during the forecast period. The market's expansion is attributed to an increase in business investments in technologies such as machine learning and AI, as well as the adoption of sales enablement platforms across multiple industries to improve their efficiencies in content management, training, sales communication, and training. Additionally, a surge in the number of sales enablement systems that focus on offering customized content and coaching based on industry type bodes well for the market. The addition of microlearning, sales gamification, and AI-enabled sales KPIs is expected to generate significant income for the sales enablement platform.
The global sales enablement software market is segmented by organization size, deployment type, and end-user industry. Based on organization size, the market is bifurcated into large enterprises and small and medium-sized enterprises (SMEs). Based on deployment type, the market is bifurcated into cloud and on-premises. Based on end-user industry, the market is bifurcated into BFSI, consumer goods and retail, IT and telecom, media and entertainment, healthcare and life sciences, and manufacturing. Among organization sizes, the large enterprises segment is expected to account for the largest market share. One reason for this is that larger enterprises tend to have larger and more geographically dispersed sales teams, which makes it more challenging to manage and distribute sales collateral and product information effectively. Sales enablement software can help address this challenge by providing a centralized platform for managing and sharing this information.
Based on end-user industry, the market is bifurcated into BFSI, consumer goods and retail, IT and telecom, media and entertainment, healthcare and life sciences, and manufacturing. Among these, the consumer goods and retail segment is expected to hold the largest market share during the forecast period. Consumer goods and retail companies often have large and geographically dispersed sales teams that require access to up-to-date product information, sales collateral, and customer insights to close deals effectively. Sales enablement software provides a centralized platform for managing and distributing this information to the sales teams, making it easier for them to access and share the content they need to engage with prospects and customers.
The global sales enablement software market is segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the rest of the world (the Middle East and Africa and Latin America). The market can be analyzed for a particular region or country level as per the requirement. Among the regions, the North American region is expected to generate the highest market share, followed by the Asia-Pacific markets. The existence of several small and large businesses presents a potential market for sales enablement platforms.
Sales enablement platforms have become increasingly important in highly competitive environments like North America, where sales need to be implemented, scaled, and executed effectively. Automation of the sales process to improve the rate of deal closures is a significant driving force behind the growth of the US sales enablement platform market. Additionally, many organizations in the region are becoming more aware of the benefits of technology. For instance, in March 2022, Leap, a provider of home contractor sales enablement software, acquired Job Progress, a workflow and CRM product for home contractors, to serve over 2,400 contractors in North America, including large and small businesses. The region is also home to many prominent market players who invest heavily in developing their products and launching new offerings. For instance, in January 2022, Highspot, a sales enablement platform provider, raised USD 248 million in Series F funding led by new investors, B Capital Group and D1 Capital Partners, along with participation from existing investors. The investment will support international expansion, product development, and hiring, according to the company.
The major companies serving the global sales enablement software market include Salesforce.com, Inc., HubSpot, Inc., Seismic Software Holdings, Inc., ClearSlide, Inc., Highspot, Inc., and others. These companies are considerably contributing to the market's growth through the adoption of various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, investments, and new product launches to stay competitive in the market. For instance, in October 2022, Bigtincan Holdings Ltd. announced the release of sales enablement software for macOS. The program will enable sales staff to work productively from their preferred device and location in a virtual sales environment. Besides, in September 2022, Seismic also announced a cooperation with Microsoft for its seller experience application. Seismic offered job automation, content creation, and engagement information to Microsoft's seller platform "Viva Sales" as part of the agreement.