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市場調査レポート
商品コード
1184263
Sales Enablement Platformの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:コンポーネント別、展開モード別(クラウド、オンプレミス)、組織規模別(大企業、中小企業)、エンドユーザー別、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Sales Enablement Platform Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Component, By Deployment Mode (Cloud and On-premises), By Organization Size (Large Enterprises and SMEs), By End-use, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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Sales Enablement Platformの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:コンポーネント別、展開モード別(クラウド、オンプレミス)、組織規模別(大企業、中小企業)、エンドユーザー別、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年12月30日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 253 Pages
納期: 即納可能
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セールスイネーブルメントプラットフォームの世界市場規模は、2028年までに91億米ドルに達し、予測期間中にCAGR15.1%の市場成長率で上昇すると予測されています。
デジタルセールスルーム(DSR)は、買い手と売り手の経験を簡素化するために、多くの業界企業によって設立されています。DSRは、販売サイクルに関連するコミュニケーションやコンテンツを一元的に提供するものです。これらは、利害関係者のコラボレーションにも応用できます。さらに、各分野のデジタル化や連携デバイスの普及に伴い、セールスイネーブルメントシステムに対する需要も高まってきています。
パンデミック時には、セールスイネーブルメントにAIを適用することで、市場の拡大を加速させました。例えば、セールス・イネーブルメント市場のプレイヤーであるAllegoは、営業担当者の約50%がAIやバーチャル・セリングのトレーニングを受けたいと回答していることを明らかにしました。通話録音とAIによる分析により、管理者は営業担当者を指導するために必要な知識を得ることができます。
COVID-19インパクト分析
セールスイネーブルメントプラットフォームのベンダーは、中小・大企業のセールスイネーブルメントプラットフォームやサービスを提供し、営業効率を高めるチャンスがあります。これにより、世界中でCOVID-19が発生した際、企業はセールスイネーブルメントプラットフォームの複雑な設定に対処することができるようになります。セールスイネーブルメントプラットフォームの市場は、COVID-19の大流行によりプラスの影響を受けています。政府が制定した法律や渡航制限により事業所が閉鎖されたため、一部の企業はハイブリッド型の職場環境を構築せざるを得なくなりました。
市場の成長要因
最先端技術を活用した営業業務の改善により、導入が進む
製造業の売上拡大や、より良いコンテンツ、戦略、テクノロジーを活用した営業業務の改善など、テクノロジーの活用が進むことで、この業界では需要が増加すると考えられます。購買プロセスのすべてにおいて見込み客を獲得し育成するために、営業チームは「セールス・イネーブルメント」と呼ばれる手法で、データ、情報、リソース、ツールを処理します。コネクテッドデバイスの急速な普及により、より深い販売チャネルが数多く存在するようになり、セールスイネーブルメントプラットフォームの市場も拡大しています。このような要因が、セールスイネーブルメントプラットフォーム市場の可能性を高めています。
セールスイネーブルメントを合理化し、重要な指標も提供
セールスイネーブルメントは、さまざまなツール、手順、専門知識で構成されています。セールス・トレーニング・ソフトウェアは、これらの要素を1つの使いやすい場所に統合し、営業担当者がより効率的に作業できるようにすることができます。顧客から問い合わせがあった場合、担当者は解決策を見つけるために多くのセールストレーニングのフレームワーク、セールストレーニングのプログラム、スタッフのマニュアルやハンドブックに目を通さなければならないかもしれません。このような場合、顧客だけでなく、担当者にとっても多くの時間を消費することになります。
市場縮小の要因
ソフトウェアの専門知識の不足
モバイル・セールス・イネーブルメントの目標は、営業担当者がどこにいても顧客や見込み客をサポートできるように、必要な知識やツールを確保することです。より要求の厳しい現代の顧客を満足させることができるため、営業リーダーの大半は、このようなシステムの必要性を認識しています。しかし、多くの営業担当者は、モバイル・セールス・イネーブルメントの使い方を誤っています。彼らは、営業チームが何を必要としているかを批判的に分析し、その要件を満たすための計画を立てるのではなく、利用できるツールは何でも利用しています。通常、この場合、社内のファイル・ストレージ・システムを再利用することになります。このような要素が、営業支援プラットフォーム市場の拡大を妨げているのです。
コンポーネント別の展望
セールスイネーブルメントプラットフォーム市場は、コンポーネントに基づき、プラットフォーム(サービスなし)とサービスに分類されます。プラットフォームセグメントは、2021年に最大の収益シェアで市場をリードし、予測期間中もその優位性を維持すると予測されます。組織の営業チームを管理するための単一のプラットフォームは、セールスイネーブルメントプラットフォームによって提供されます。セールスイネーブルメントプラットフォームは、コーチング、トレーニング、コンテンツ管理、セールスコミュニケーションなどの領域で生産性を高めるために、さまざまな分野の多くの企業で利用されています。
組織規模の展望
セールスイネーブルメントプラットフォーム市場は、組織規模に基づき、大企業と中小企業に分類されます。2021年では、大企業セグメントが最大の売上シェアを占めています。大企業の拡張能力は、リソースの活用不足、レガシーシステムによる制限などの問題によって制限されています。大企業は、柔軟性に欠けるため、斬新な戦術を試すことが困難な場合があります。営業担当者は、セールスイネーブルメントツールを使用することで、営業サイクルを短縮し、勝率を向上させることができます。
導入の見通し
セールスイネーブルメントプラットフォーム市場は、デプロイメントに基づき、クラウドとオンプレミスに分類されます。オンプレミス部門は、2021年に収益のかなりの部分を占めました。オンプレミス型のセールスイネーブルメント用プラットフォームは、顧客の所在地でセットアップされ使用されます。組織は、これらのプラットフォームにより、データ、パフォーマンス、セキュリティの広範な制御が可能になります。しかし、導入や維持管理に多大な時間、費用、リソースを必要とします。
最終用途の展望
セールスイネーブルメントプラットフォーム市場は、エンドユーザーによって、BFSI、IT・通信、消費財・小売、メディア・エンターテインメント、ヘルスケア・ライフサイエンス、製造、その他に分類されます。予測期間中は、ヘルスケアおよびライフサイエンス向けセグメントが最も高いCAGRを記録しています。ライフサイエンス分野の企業は、医療の発展と規制の両方が常に進化しているため、イノベーション曲線の最前線に立ち続ける必要があります。営業活動も部品もこれに該当します。規制要件を満たすために、セールスイネーブルメントツールは、現在のコンプライアンス承認データの増加を引き起こしています。
地域別の展望
セールスイネーブルメントプラットフォーム市場は、地域に基づき、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに分類されます。2021年には、北米が最大の収益シェアを占め、予測期間中もその地位を維持すると予測されます。市場の成長は、同地域におけるセールスイネーブルメント企業の存在と、コネクテッドデバイスの利用拡大によって促進されています。同地域の市場は、セールスイネーブルメント分野において、AIを活用したコンテンツ管理ソリューションの提供や販売代理店のトレーニングに向けたアプローチを行う新たな市場参入企業が登場したことにより、牽引されています。
List of Figures
The Global Sales Enablement Platform Market size is expected to reach $9.1 billion by 2028, rising at a market growth of 15.1% CAGR during the forecast period.
By delivering integrated information, instruction, and coaching services for salespeople and front-line sales managers throughout the entire customer's buying experience, sales enablement is a strategic, cross-functional discipline intended to boost sales outcomes and productivity. It is powered by technology.
The adoption of sales enablement platforms all over different sectors to increase their efficiencies in terms of content management, training, sales communication, and training is credited with driving market growth. Businesses have increased their investments in technologies like machine learning and AI.
Digital sales rooms (DSRs) are being established by a number of industry companies to simplify the buyer and seller experience. DSRs offers a centralized location for communication and content connected to the sales cycle. These can be applied to stakeholder collaboration. Additionally, as sectors become more digitalized and linked devices become more widely used, the demand for sales enablement systems has increased.
During the pandemic, the application of AI in sales enablement sped up market expansion. For example, Allego, a player in the sales enablement market, found that nearly 50% of sales representatives said they would like to receive training in AI and virtual selling. Call recordings and AI-based analysis can give managers the knowledge they need to mentor sales representatives.
COVID-19 Impact Analysis
Vendors of sales enablement platforms have the chance to offer small, medium, and large businesses sales enablement platforms and services to increase their sales efficiency. This will allow businesses to deal with the complexity of configuring sales enablement platforms during the COVID-19 outbreak around the world. The market for sales enablement platforms was positively impacted by the COVID-19 pandemic. Government-imposed laws and travel limitations resulted in business closures, which forced some enterprises to establish a hybrid work environment.
Market Growth Factors
Using cutting-edge technology to improve sales operations will increase adoption
The industry will experience increased demand as a result of the growing use of technology to boost manufacturing sales growth and improve sales operations using better content, strategy, and technology. To engage and cultivate prospects all through the buying process, the sales team uses a method known as "sales enablement" to process data, information, resources, and tools. There are now many deeper sales channels due to the exponential growth of connected devices, which presents prospects for the market for sales enablement platforms. This factor is augmenting the potential of the Sales Enablement Platform market.
Streamlines Sales Enablement While Also Providing Key Metrics
Sales enablement is comprised of a variety of tools, procedures, and expertise. Sales training software may consolidate these elements into a single, user-friendly location, allowing the sales representatives to work more efficiently. If a client has a query, the representative may have to go through many sales training frameworks, sales training programs, or staff manuals and handbooks to discover the solution. It consumes a lot of time for the client as well as the representative.
Market Restraining Factors
Lack Of Software Expertise
Making ensuring salespeople have the knowledge and tools they need to assist clients and prospects wherever they are is the goal of mobile sales enablement. Since it enables them to satisfy the more demanding modern customer, the majority of sales leaders are aware of their need for such a system. However, a lot of sales managers use mobile sales enablement incorrectly. They make use of whatever tools they have available rather than critically analyzing what their sales team needs and coming up with a plan to meet those requirements. Usually, this entails making an effort to reuse the company's file storage systems. These elements hinder the market's expansion for sales enablement platforms.
Component Outlook
Based on Component, the Sales Enablement Platform Market is categorized into Platform (Without Services) and Service. The platform segment led the market with the largest revenue share in 2021 and is predicted to continue its dominance throughout the forecast period. A single platform for managing an organization's sales team is provided by the sales enablement platform. A sales enablement platform is being used by many businesses in a variety of sectors to boost productivity in areas including coaching, training, content management, and sales communication.
Organization Size Outlook
Based on organization size, the Sales Enablement Platform Market is categorized into Large Organizations and Small & Medium Organizations. In 2021, the large enterprise segment accounted for the largest revenue share. Large organizations' ability to expand is restricted by issues including underutilization of resources and limitations imposed by legacy systems. Large businesses may find it difficult to test out novel tactics due to a lack of flexibility. Sales reps can reduce the sales cycle and improve their win rates by using a sales enablement tool.
Deployment Outlook
Based on Deployment, the Sales Enablement Platform Market is classified into Cloud and On-Premise based on Deployment. The On-premises sector produced a sizable portion of revenue in 2021. Platforms for on-premises sales enablement are set up and used at the customer's location. Organizations can have extensive control over their data, performance and security owing to these platforms. However, they also demand major time, money, and resource commitments for installation and upkeep.
End Use Outlook
Based on end use, the Sales Enablement Platform Market is classified into the BFSI, IT & Telecom, Consumer Goods & Retail, Media & Entertainment, Healthcare & Lifesciences, Manufacturing, and Others. During the projection period, the segment for healthcare and life sciences is recording the highest CAGR. Businesses in the life sciences sector must remain at the forefront of the innovation curve since both medical developments and regulatory regulations are constantly evolving. Both their sales activities and their components fall under this. In order to meet regulatory requirements, sales enablement tools are causing a growth in current compliance-approved data.
Regional Outlook
Based on geography, the Sales Enablement Platform Market is categorized into North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. In 2021, North America had the largest revenue share, and it is predicted that it will continue to hold that position throughout the projection period. Market growth is being fueled by the presence of sales enablement companies in the area as well as the expanding use of connected devices. The market in the region is being driven by the introduction of new market participants in the sales enablement sector with an approach toward providing AI-based content management solutions and training sales agents.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include SAP SE, Seismic Software, Inc., Brainshark, Inc. (Bigtincan Holdings), Mindtickle, Inc., Qstream, Inc., Showpad, Inc., Upland Software, Inc., Highspot, Inc., Rallyware, Inc., and Accent Technologies, Inc.
Recent Strategies Deployed in Sales Enablement Platform Market
Partnerships, Collaborations and Agreements:
Sep-2022: Seismic came into partnership with Microsoft, a US-based global technology company. The partnership involves Seismic providing their expertise in sales enablement, and engagement intelligence to enable Viva sales to improve seller's productivity and improve revenue.
Jun-2022: Seismic partnered with RFPIO, a US-based company, primarily into designing Request for Proposal (RFP) software. This partnership enables the sales team to easily bring in files to and from the Seismic and RFPIO platform, allowing the sales team to keep an uncomplicated record of final proposals.
Jan-2022: Highspot extended its partnership with Outreach, a Washington-headquartered company, primarily into providing deal management, pipeline generation, and revenue forecasting services. The partnership involves integrating Highspot's AI-based content recommendations and Outreach's communication sequences, engagement, and workflows tools, providing Outreach's clients with a more comprehensive and systematic platform, thereby increasing revenue growth potential.
Nov-2021: Highspot came into partnership with Corporate Visions, a US-based company primarily into providing marketing, sales messaging, and training services to professionals. The partnership aims to support clients in transforming sales plan of action into execution. Moreover, the partnership enables Highspot's clients to cash on Corporate Visions' competence and expertise in science-backed sales methodology and skills training.
Mar-2021: Brainshark partnered with ValueSelling Associates and 2Win!. ValueSelling Associates is a US-based company primarily into providing sales training, and sales coaching services. 2Win!, is a US-based company, that primarily provides business development and training services. The partnership involves integrating Valueselling and 2Win's supreme sales training course into Brainshark's sales readiness platform, thereby benefiting Brainshark's customers.
Mar-2021: Showpad extended its partnership with Widen, a US-based company, primarily into developing Digital Asset Management (DAM) technology platform. The partnership provides both existing and potential customers with a comprehensive great experience, allowing them to access digital assets from within Showpad's sales enablement platform.
Jul-2020: Mindtickle came into partnership with Halifax Consulting, a Canada-based company, primarily into providing consulting, and training services. The partnership involves addressing the needs of UK and EMEA clients for sales readiness and enablement. The partnership leverages Halifax's training method to provide EMEA clients with a unified sales readiness platform. Moreover, this partnership expands Mindticke's capability to better serve European clients.
Apr-2020: Brainshark came into partnership with GO1, an Australia-based company, primarily into providing education and training services for employees. The partnership involves enabling joint customers to access GO1's supreme learning content using Brainshark and aims to enhance sales training services.
Apr-2020: Mindtickle partnered with Performance Solutions International (PSI), a company primarily providing education and training services for professionals. The partnership equips Mindtickle's clients with the supreme sales readiness platform, and together their product offerings approach wider sales representatives, providing them with training and technical knowledge to sell more easily and successfully.
Acquisitions and Mergers:
Aug-2021: Seismic completed the acquisition of Lessonly, a US-based company, primarily into providing enterprise educational platforms. This acquisition enables Seismic to offer a comprehensive suite, where sellers can easily access sales and marketing content along with learning content.
Market Segments covered in the Report:
By Component
By Deployment Mode
By Organization Size
By End-use
By Geography
Companies Profiled
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