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市場調査レポート
商品コード
1270929
機内食の世界市場2023-2030Global In-Flight Catering Market 2023-2030 |
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機内食の世界市場2023-2030 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文
納期: 2~3営業日
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世界の機内食市場規模は、2022年に175億米ドル、2030年には262億米ドルに達すると予測され、予測期間(2023-2030年)のCAGRは5.9%に達するとされています。近年、飛行機で移動する人の数が急激に増加していることが、機内食サービス産業の拡大の主な要因であると予測されています。一部の国の経済が低迷しているにもかかわらず、国内外の航空旅客数は増加し、市場の成長を後押ししています。例えば、国際民間航空機関によると、航空業界は急速に拡大しており、今後も拡大が続くとされています。同出典によると、2017年には全世界で41億人以上の乗客が飛行機で移動し、毎日、約1000万人が飛行機で移動しています。この結果、機内食サービスの需要が高まっています。
世界の機内食市場は、航空機のクラス、フライトタイプ、食事の種類によって区分されます。航空機のクラスによって、市場はエコノミークラス、ビジネスクラス、ファーストクラスに細分化されます。フライトタイプに基づくと、市場はフルサービスとローコストに細分化されます。食事の種類によって、市場は食事、ベーカリー&コンフェクショナリー、飲食品、その他に細分化されます。食品タイプの中では、乗客数の増加や長距離の航空機移動の増加により、食事分野が最大の市場シェアを占めると予想されます。さらに、複数のケータリング会社が、短期間の旅行客向けにミニミールなど様々なタイプの食事を用意し、このセグメントの拡大を後押ししています。
フライトの種類によって、市場はフルサービスとローコストに細分化されます。このうち、フルサービス部門が最も大きな市場シェアを占めると予想されます。フルサービスキャリアのフライトは、乗客にさまざまなアメニティやサービスを提供し、フライトをより快適で便利なものにするため人気があります。これらのアメニティには、快適な座席、機内エンターテインメント、無料の食事や飲み物、超過手荷物許容量、その他旅行体験全体をより楽しくする特典が含まれます。さらに、フルサービスキャリアは、より多くの都市を網羅し、より頻繁に運航していることが多いため、お客様により多くの旅の選択肢を提供することができます。これらすべての要因が、フルサービスキャリアのフライトの人気につながり、多くの旅行者に好まれる選択肢となっています。
世界の機内食市場は、北米(米国とカナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、その他(中東とアフリカ、中南米)の地域別に区分されています。市場は、要求に応じて、特定の地域または国レベルで分析することができます。地域別では、北米地域が最も高い市場シェアを獲得し、次いでアジア太平洋地域が続くと予想されます。この地域では航空会社の数が増加しているため、機内食のサプライヤーにとってかなりの発展の可能性があると考えられます。この地域は、中国、インド、ベトナムなどの発展途上国における国際航空旅行と観光の両方が著しく成長しているため、最も速い速度で成長すると予想されます。
北米は、出張や休暇で旅行する乗客の増加により、最大の市場シェアを占めると予想されます。運輸統計局のデータによると、米国の航空会社が輸送した乗客数は、2020年の3億6900万人から、2021年には6億7400万人に増加します。米国の航空会社が輸送する旅客数は、2020年比で82.5%増加しました。市場の成長に起因するもう一つの要因は、この地域の国々の経済成長です。高い経済成長により、人々は航空旅行などの贅沢な暮らしに使えるお金が増え、結果的に市場の成長につながりました。国際通貨基金のデータによると、北米のGDPは2020年に23,730ドル、2023年に30,110ドルに達し、一人当たりのGDPは2020年に50,610ドル、2023年に62,540ドルに達しました。
世界の機内食市場にサービスを提供している主要企業は、DO &CO.、Flying Food Group LLC、Gate Gourmet Switzerland GmbH、Journey Group Plc、その他です。これらの企業は、市場での競争力を維持するために、M&A、パートナーシップ、コラボレーション、投資、新しい機内食サービスの開始など、さまざまな戦略を採用することで、市場の成長にかなり貢献しています。例えば、2022年3月、ニューレストは、ベルギー、フランス、オランダ、英国、ポルトガル、スペインを含む欧州諸国において、エアトランサットの2クラス便で温かい食事サービスの提供を開始すると述べています。さらに、Gate Gourmet Switzerland GmbHは、2021年7月にLATAM航空とパートナーシップ更新契約を結び、さらに5年間、機内食サービスを供給することになりました。この契約では、Gate Gourmet Switzerland GmbHは、コロンビアのボゴタとチリのサンティアゴにある2つの新しい重要な国内施設を含む16カ所でLATAM航空にサービスを提供することになっています。
The global in-flight catering market size was valued at $17.5 billion in 2022, and is projected to reach $26.2 billion by 2030, registering a CAGR of 5.9% during the forecast period (2023-2030). In recent years, an exponential increase in the number of people traveling by air has been predicted to be the key driver of the in-flight food service industry's expansion. Despite weaker economic development in certain nations, the number of domestic and international air passengers has grown, increasing market growth. For instance, according to the International Civil Aviation Organization, the aviation industry is rapidly expanding and will continue to expand. As per the same source, in 2017, over 4.1 billion passengers traveled by airplanes globally, and every day, about 10 million people travel by air. This results in an increasing demand for in-flight catering services.
The global in-flight catering market is segmented by aircraft class, flight type, and food type. Based on aircraft class, the market is sub-segmented into economy class, business class, and first class. Based on flight type, the market is sub-segmented into full service and low cost. Based on food type, the market is sub-segmented into meals, bakery & confectionary, beverages, and others. Among food types, the meals segment is expected to generate the largest market share, owing to the increased number of passengers and long-distance air travel. Furthermore, several catering firms have created various types of meals, such as mini-meals for customers traveling for a short period of time, fueling the expansion of the segment.
Based on flight type, the market is sub-segmented into full service and low cost. Among these, the full-service sector is expected to hold the largest market share. Full-service carrier flights are popular because they offer a wide range of amenities and services to their passengers, which makes flying more comfortable and convenient. These amenities may include comfortable seating, in-flight entertainment, complimentary meals and beverages, extra luggage allowances, and other perks that make the overall travel experience more enjoyable. Additionally, full-service carriers often have a larger network of destinations and more frequent flights, which can provide passengers with more options for travel. All of these factors contribute to the popularity of full-service carrier flights and make them a preferred choice for many travelers.
The global in-flight catering market is segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the rest of the world (the Middle East and Africa and Latin America). The market can be analyzed for a particular region or country level as per the requirement. Among the regions, the North American region is expected to generate the highest market share, followed by the Asia-Pacific market. The region's growing number of airline carriers is likely to generate considerable development potential for in-flight catering suppliers. The area is expected to grow at the quickest rate, owing to significant growth in both international air travel and tourism in developing nations such as China, India, and Vietnam.
North America is expected to hold the largest market share due to an increase in the number of passengers traveling for business and vacations in the region. According to data from the Bureau of Transportation Statistics, airlines in the US transported 674 million passengers in 2021, up from 369 million in 2020. The number of passengers transported by airlines in the US increased by 82.5% over 2020. Another factor attributed to the market's growth is the economic growth of the countries in the region. With high economic growth, people have more money to spend on luxury living, such as air travel, resulting in the market's growth. According to the International Monetary Fund's data, the GDP of North America was $23,730 in 2020 and reached $30,110 in 2023, whereas the GDP per capita was $50,610 in 2020 and reached $62,540 in 2023.
The major companies serving the global in-flight catering market include DO & CO., Flying Food Group LLC, Gate Gourmet Switzerland GmbH, Journey Group Plc, and others. These companies are considerably contributing to the market's growth through the adoption of various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, investments, and the launch of new in-flight catering services to stay competitive in the market. For instance, in March 2022, Newrest stated that it will begin delivering hot meal services on Air Transat two-class flights in European countries including Belgium, France, the Netherlands, England, Portugal, and Spain. Additionally, Gate Gourmet Switzerland GmbH signed a partnership renewal deal with LATAM Airlines in July 2021 to supply in-flight food services for another five years. The deal states that Gate Gourmet Switzerland GmbH will serve LATAM Airlines at 16 locations, including two new important domestic facilities in Bogota, Colombia, and Santiago, Chile.