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市場調査レポート
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1445554

モバイルウォレット:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Mobile Wallet - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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モバイルウォレット:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

モバイルウォレット市場規模は2024年に137億9,000万米ドルと推定され、2029年までに451億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に26.78%のCAGRで成長します。

モバイルウォレット-マーケット

長年にわたり、現金からデビットカード、オンライン取引に至るまで、支払い方法はますます合理化されてきました。さらに、Paypalなどのeコマース手法の出現により、モバイルウォレットの主要な導入が始まりました。それ以来、デジタルウォレットの概念は進化し、従来の物理的なデジタルウォレットに取って代わりました。最近のCOVID-19の発生により、デジタル決済サービスの利用増加により、市場は大幅な成長を遂げると予想されています。長年にわたり、スマートフォン業界では、NFC、5Gの採用、生体認証、暗号化、AIなど、提供される機能の点で急速な技術進歩が見られました。これは、ユーザーの日常活動におけるスマートフォンの浸透がさらに進んでいることからも明らかです。スマートフォンの費用対効果によりスマートフォンユーザーの増加が勢いを増している金融業界をはじめ、さまざまな業界の成長を活用しています。

主なハイライト

  • さらに、eコマースやmコマースなどのプラットフォームは、ユーザーが各ウォレットに銀行情報を入力できるようにし、クレジットの代わりに携帯電話を支払い方法として使用できるようにすることで、ショッピングなどの金銭取引を実行する際のユーザーの習慣を変える上で重要な役割を果たしています。トークン化などのテクノロジーを活用してセキュリティを確保し、盗難のリスクを本質的に排除しながら、デビットカードを利用できます。
  • 近距離無線通信、音波支払い、MST支払いは、サービス組織や販売組織が1つの場所に限定されずに柔軟な方法で金銭取引を行うことを可能にするモバイルPOSソリューションの例です。販売業者がモビリティを実行できるようにします。大手小売業者が減少する客足をサポートするためにmPOSテクノロジーを採用していることから明らかなように、ユーザーエクスペリエンスを向上させながら、フードトラックや展示会などのビジネスを強化します。たとえば、NFCは、Apple Pay、Samsung Pay、Google Payなどの主要なモバイルウォレットの背後にあるテクノロジーを強化しています。
  • さらに、モバイル決済システムは、スマートウォッチやリングなどのウェアラブル技術の使用により、スマートフォンやタブレットの範囲を超えて拡大しています。ベンダーは現在、トランザクションのセキュリティを確保し、データプライバシーに対する懸念に対抗するために、ブロックチェーンなどの破壊的テクノロジーの可能性を活用しながら、IoTを採用しています。たとえば、Apple Inc.は、モバイルウォレットを通じて非接触型決済、個人間決済、交通カードなどのサービスを提供し、Apple Watchと呼ばれるスマートウォッチでApple Payを提供しています。
  • 市場はCOVID-19のパンデミックの恩恵を受けました。政府の法律と渡航制限により、業界関係者はほとんどのオフィスを一時的に閉鎖し、商習慣の変更を余儀なくされました。たとえば、NICEはハイブリッドおよび在宅勤務の勤務体制を採用し、スタッフの出張を制限しました。ほとんどの主要な市場参入企業は、パンデミックが自社にとってリスクであることを認識しており、その影響については確信が持てなかったにもかかわらず、パンデミック期間を通じて収益の増加を経験しました。モバイル決済とデジタル取引はパンデミックによって世界的に推進されました。これにより、eコマースセクターの新しい市場、ビジネス、製品カテゴリーへの拡大が加速されました。

モバイルウォレット市場動向

最速の市場成長を示す近接型決済

  • 市場には、NFC、UHF、MST、位置情報決済など、さまざまな近接型決済ベースのモバイル・ウォレットがありますが、中でも近距離無線通信、QR、磁気セキュア伝送が市場を牽引する技術となっています。
  • NFCソリューションにより、ユーザーは携帯電話を介して既存の支払いカードをシームレスに統合できるようになり、支払いサービスのアクティブ化により利便性と確実なセキュリティが追加されます。それでも、トークン化を活用することで、ウェアラブル経由で非接触決済を実現しています。自動販売機との連携も可能です。
  • また、その低い処理手数料は、小売業者がコストと業務効率を達成し、顧客関係を改善するために使用できるデータの機会とロイヤルティを獲得するのに役立ちます。たとえば、Apple Inc.、Google LLC、Samsung Corporationなどの主要なモバイルウォレットベンダーはすべて、自社のモバイルウォレットでNFCテクノロジーを利用しています。
  • さらに、テクノロジーが若いユーザーの間で普及するにつれて、この傾向は先細りになるでしょう。特にZ世代は購買力を獲得し、成長を促進すると予想されています。団塊の世代は、全体的なデジタル導入の増加と並行して、モバイルウォレットに引き寄せられ続けると思われます。これは、部分的にはパンデミックのせいであり、部分的には若い家族がそうするよう勧めているためです。
  • インドのような新興市場では、ほとんどのスマートフォンにNFCテクノロジーが搭載されておらず、代わりにインド国立決済公社がQRコードに基づいて開発した統一決済インターフェース(UPI)を利用しています。
  • さらに、Apple Pay、Google Pay、その他の重要なモバイル決済プロバイダーが提供した代替手段のおかげで、昨年は間違いなくデジタルウォレットの受け入れが継続しました。デジタルウォレットの作成は、個人、そしてますますあらゆる種類の企業に、より優れた、より実用的でスムーズな支払い手順を提供するために不可欠です。したがって、今年までに世界中で44億人のユーザーがデジタルウォレットを使用して買い物をするようになり、eコマース全体の支払いの52%を占めると予測されています。さらに、今年は世界中の16億人の消費者が、すべてのPOS支払いの30%をデジタルウォレットを使用して行うことになります。

アジア太平洋が最も急速な市場成長を遂げる

  • 中国は常にモバイル経済の主要な企業であり、フィンテック企業を活用して最近まで国中でのキャッシュレス決済を可能にしてきました。東南アジアは、力強い経済成長とスマートフォンの普及率の増加により、成長を続けています。
  • また、伝統的に現金に依存してきた経済は、東南アジアの人々に電子ウォレット、マイクロローン、インシュアテックへのより大きなアクセスを提供するために、この地域の配車レンタル、送金会社、フィンテック新興企業、銀行などの多数のベンダーを活用しています。スマートフォンを通じて商品を提供します。たとえば、Forbesによると、インドネシアは世界で最もモバイルファーストな国の1つであり、インターネットユーザーの95%がモバイルユーザーであると報告されています。
  • Google、Temasek、Bain &Companyのレポートによると、東南アジアのデジタル決済業界は、総取引額が2019年の6,000億米ドルから2025年までに1兆1,000億米ドルに成長すると予測されており、2019年の電子ウォレットのシェアは220億米ドルに達すると予想されています。 2025年には1,140億米ドルに達します。
  • 現在、中国のスマートフォン使用率は59.9%で世界で最も高いです。インドが43.5%の稼働率でこれに続きます。これらの国では電子ウォレットの使用が広く普及しています。彼らは現在、支払い処理のセキュリティと利便性を提供することで、支払い革命の最前線に立っています。 eWalletは、主にAlipayとWeChatによって推進されるモバイルアプリケーションを介して、暗号化、生体認証、トークン化、デバイス認証を組み合わせ、将来の可能性を再定義します。
  • モバイルコマースやデジタルウォレットの普及に伴い、非接触型決済の受け入れが進んでいます。最近の調査によると、調査対象となった消費者3,000人のうち、ほぼ半数がスターバックス(49%)、マクドナルド(43%)、ウォルマート(41%)で店内での支払いにスマートフォンを使用していました。非接触型決済のほとんどは、アプリベースやデジタルウォレット取引ではなく、近距離無線通信(NFC)技術を搭載したハードウェアによって実現されることになります。これには、NFC機能を備えたカードリーダーや携帯電話が含まれます。 NFC販売時点情報管理(POS)端末のインフラストラクチャは小売業者が購入してセットアップする必要があり、NFCと支払いデータの両方を含むスマートデバイスであるソフト POSシステムには存在しない追加コストが発生します。

モバイルウォレット業界の概要

モバイルウォレット市場は競争が激しく、複数の大手企業で構成されています。市場シェアの点では、現在、少数の大手企業が市場を独占しています。卓越した市場シェアを持つこれらの大手企業は、海外全体に顧客ベースを拡大することに重点を置いています。これらの企業は、戦略的な共同イニシアチブや買収を活用して、市場シェアと収益性を高めています。

2022年9月、アント・グループが運営するアリペイ+と世界の国境を越えた決済会社トゥーンズが提携し、後者の欧州の顧客や加盟店がアジア企業のモバイルウォレットを通じた支払いを受け取れるようにする予定です。この提携でサポートされるアジアのモバイルウォレットには、韓国のKakaoPay、マレーシアのTouch 'n Go、フィリピンのBoost、中国のAlipayなどが含まれます。さらに、タイのサービスRabbit、LINE Pay、TrueMoneyも含まれます。

2022年 6月、サウジに本拠を置く大手電気通信およびデジタルサービスプロバイダーであるMobilyと、デジタルP2P決済の最前線にある世界的企業であるMoneyGram International, Inc.との提携により、MoneyGramの業界をリードするMobily Payでの国際送金機能の開始が可能になりました。このパートナーシップを通じて、何百万ものサウジアラビアの消費者が、Mobily Payモバイルウォレットを使用して即座に国際送金できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義と範囲
  • 調査の前提条件

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界関係者の分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • スマートフォンと近接決済の成長
    • デジタルトランスフォーメーションに向けた政府の取り組み
    • eコマースプラットフォームの成長
  • 市場抑制要因
    • エンドユーザーによるデータプライバシーの懸念
  • COVID-19によるモバイルウォレット市場への影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 支払い方法
    • 近接(NFC、音波ベースの支払い、磁気安全伝送(MST)支払い、クイックレスポンス(QR)コード支払い)
    • リモート支払い(インターネット支払い、SMS支払い、キャリア決済、モバイルバンキング)
  • 用途
    • モバイルコマース
    • 送金
    • マイクロペイメント
    • 小売り
    • レストラン
    • 公共交通機関
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apple Inc
    • Google Inc
    • Tencent Holdings Ltd.
    • PayPal Holdings, Inc.
    • Samsung Electronics Co., Ltd.
    • MasterCard Incorporated
    • Visa Inc.
    • Ant Financial Services Group
    • JP Morgan Chase &Co.
    • Mobikwik
    • Paytm
    • The American Express Company
    • First Data Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68830

The Mobile Wallet Market size is estimated at USD 13.79 billion in 2024, and is expected to reach USD 45.17 billion by 2029, growing at a CAGR of 26.78% during the forecast period (2024-2029).

Mobile Wallet - Market

Over the years, the mode of payment has become increasingly streamlined, from cash to debit cards to online transactions. Additionally, the advent of eCommerce methods such as Paypal has initiated major mobile wallet adoption. Since then, the digital wallet concept has evolved, replacing the traditional physical-digital wallet. With the recent outbreak of COVID-19, the market is expected to witness significant growth owing to an increased usage of digital payment services. Over the years, the smartphone industry has seen rapid technological advancements in terms of features offered, such as NFC, 5G adoption, biometrics, encryption, and AI, among others, which are evident with greater penetration of smartphones in users' daily activities, thereby leveraging the growth of various industries, including the financial industry, which is leveraging the gaining momentum of growing smartphone users owing to the cost-effectiveness of smartphones.

Key Highlights

  • Furthermore, platforms such as eCommerce and mCommerce have played a significant role in changing users' habits when performing monetary transactions such as shopping by allowing users to enter their banking information into their respective wallets and enabling mobile phones as a mode of payment in place of credit and debit cards while ensuring security is handled on their side by leveraging technologies such as tokenization and essentially eliminating the risk of being stolen.
  • Near-field communication, sound wave payments, and MST payments are examples of mobile-point-of-sale solutions that allow service and sales organizations to conduct monetary transactions in a flexible manner without being limited to a single location.allowing merchants to run mobility businesses such as food trucks and trade shows while improving the user experience, as is evident by major retailers' adoption of mPOS technology to support declining foot traffic. For instance, NFC powers the technology behind major mobile wallets like Apple Pay, Samsung Pay, and Google Pay.
  • Additionally, mobile payment systems are expanding beyond the scope of smartphones and tablets with the use of wearable technology such as smartwatches and rings. Vendors are now embracing IoT while leveraging the potential of disruptive technologies such as blockchain to ensure the security of the transaction and counter concerns over data privacy. For instance, Apple Inc. offers services such as contactless payments, person-to-person payments, and transit cards through their mobile wallet and offers Apple Pay on their smartwatch, called the Apple Watch.
  • The market benefited from the COVID-19 pandemic. Government laws and travel limitations led industry participants to temporarily close most of their offices, forcing them to alter their business practices. For example, NICE embraced hybrid and work-from-home work arrangements and limited staff travel. Most key market participants experienced increases in revenues throughout the epidemic, even though most acknowledged that the pandemic was a risk to their firm and were unsure of its impact. Mobile payments and digital transactions were propelled globally by the pandemic. It sped up the e-commerce sector's expansion into new markets, businesses, and product categories.

Mobile Wallet Market Trends

Proximity Payments to Witness the Fastest Market Growth

  • Although there are various proximity-based, payment-based mobile wallets available in the market, including NFC, UHF, MST, and location-based payments, among others, near-field communication, QR, and magnetic secure transmission are the leading technologies driving the market.
  • NFC solutions enable users to seamlessly integrate existing payment cards through mobile phones, and the activation of payment services adds convenience and assured security. Even so, it makes contactless payments via wearables by leveraging tokenization. Also, it integrates with vending machines.
  • Also, its low processing fees will help retailers achieve cost and operational efficiency and obtain data opportunities and loyalty, which could be used to improve customer relations. For instance, all the major mobile wallet vendors, such as Apple Inc., Google LLC, and Samsung Corporation, utilize NFC technology on their mobile wallets.
  • Further, the trend will taper off as technology spreads among younger users. Gen Z, in particular, is expected to fuel growth as it obtains spending power. Baby boomers will continue to gravitate toward mobile wallets in tandem with increases in total digital adoption, partly due to the pandemic and partially because younger family members are encouraging them to do so.
  • In an emerging market such as India, most smartphones do not come equipped with NFC technology, and people instead rely on the Unified Payment Interface (UPI) developed by the National Payments Corporation of India based on QR codes.
  • Additionally, the acceptance of digital wallets continued undoubtedly in the last year, thanks to the alternatives that Apple Pay, Google Pay, and other critical mobile payment providers offered. The creation of digital wallets has been essential in providing a better, more practical, and frictionless payment procedure for individuals and, increasingly, businesses of all sorts. Accordingly, it is predicted that by the current year, 4.4 billion users worldwide will shop using a digital wallet, making up 52% of all e-commerce payments. Additionally, 1.6 billion consumers worldwide will make 30 percent of all POS payments using digital wallets in the current year.

Asia-Pacific to Witness the Fastest Market Growth

  • China has always been a major player in the mobile economy, leveraging its fintech firms to enable cashless payments across the country until recently. Southeast Asia is on the rise, owing to its strong economic growth and increased smartphone penetration.
  • Also, the traditionally cash-reliant economy is leveraging the host of vendors in the region, such as ride-rentals, remittance firms, fintech startups, and banks, to provide people in Southeast Asia greater access to e-wallets, microloans, and insurtech products through smartphones. For instance, according to Forbes, Indonesia is one of the most mobile-first countries in the world, with 95% of internet users reported as mobile users.
  • According to a Google, Temasek, and Bain & Company report, the Southeast Asia digital payment industry is projected to grow the gross transaction volume from USD 600 billion in 2019 to USD 1.1 trillion by 2025, with e-wallets sharing USD 22 billion in 2019 and USD 114 billion in 2025.
  • At 59.9%, China now has the highest smartphone usage rate worldwide. India follows with a 43.5% utilization rate. The use of e-wallets is widespread in these nations. They are currently at the forefront of the payment revolution by providing security and convenience for payment processing. eWallets combine encryption, biometrics, tokenization, and device authentication via mobile applications, primarily driven by key players Alipay and WeChat, redefining the future's potential.
  • Contactless payments are growing in acceptance as mobile commerce and digital wallets become more common. According to a recent study, nearly half of the 3,000 consumers polled used their smartphones to pay in-store at Starbucks (49%), McDonald's (43%), and Walmart (41%). Most contactless payments will be powered by hardware equipped with near-field communication (NFC) technology instead of app-based or digital wallet transactions. This includes card readers and cell phones with NFC capabilities. The infrastructure for NFC point-of-sale (POS) terminals must be purchased and set up by retailers, which incurs additional costs not present in soft POS systems, which are smart devices that contain both NFC and payment data.

Mobile Wallet Industry Overview

The mobile wallet market is highly competitive and consists of several major players. In terms of market share, a few major players currently dominate the market. These major players with a prominent market share focus on expanding their customer base across foreign countries. These companies leverage strategic collaborative initiatives and acquisitions to increase their market share and profitability.

In September 2022, Alipay+, run by Ant Group, and Thunes, a global cross-border payments company, will join forces to allow the latter's European customers and merchants to accept payments through Asian companies' mobile wallets. KakaoPay in South Korea, Touch 'n Go in Malaysia, Boost in the Philippines, and Alipay in China are among the Asian mobile wallets that will be supported by the collaboration.Additionally included are the Thai services Rabbit, LINE Pay, and TrueMoney.

In June 2022, A partnership between leading Saudi-based telecommunications and digital service provider Mobily and MoneyGram International, Inc., a global company at the forefront of digital P2P payments, enabled the launch of MoneyGram's industry-leading international money transfer capabilities on Mobily Pay. Through this partnership, millions of Saudi Arabian consumers would instantly send money internationally using the Mobily Pay mobile wallet.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition and Scope
  • 1.2 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of smartphone and proximity payment
    • 5.1.2 Government initiative towards digital transformation
    • 5.1.3 Growth of e-commerce platforms
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Data Privacy concerns by end-users
  • 5.3 Impact of COVID-19 on Mobile wallet Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Mode of Payment
    • 6.1.1 Proximity ( NFC,Sound waves-based payments,Magnetic secure transmission (MST) payments,Quick response (QR) code payments)
    • 6.1.2 Remote Payment (Internet payments,SMS payments,Direct carrier billing,Mobile banking)
  • 6.2 Application
    • 6.2.1 Mobile Commerce
    • 6.2.2 Money Transfer
    • 6.2.3 Micropayment
    • 6.2.4 Retail
    • 6.2.5 Restaurant
    • 6.2.6 Public Transport
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 Germany
      • 6.3.2.2 UK
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Spain
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Australia
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Mexico
      • 6.3.4.3 Argentina
      • 6.3.4.4 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa
      • 6.3.5.1 UAE
      • 6.3.5.2 Saudi Arabia
      • 6.3.5.3 South Africa
      • 6.3.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Apple Inc
    • 7.1.2 Google Inc
    • 7.1.3 Tencent Holdings Ltd.
    • 7.1.4 PayPal Holdings, Inc.
    • 7.1.5 Samsung Electronics Co., Ltd.
    • 7.1.6 MasterCard Incorporated
    • 7.1.7 Visa Inc.
    • 7.1.8 Ant Financial Services Group
    • 7.1.9 JP Morgan Chase &Co.
    • 7.1.10 Mobikwik
    • 7.1.11 Paytm
    • 7.1.12 The American Express Company
    • 7.1.13 First Data Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS