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市場調査レポート
商品コード
1406174

Eコマースプラスチック包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

E-commerce Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 171 Pages | 納期: 2~3営業日

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Eコマースプラスチック包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 171 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

Eコマースプラスチック包装市場規模は、2024年の269億7,000万米ドルから2029年には506億9,000万米ドルに成長し、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは13.46%と予測されています。

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主なハイライト

  • 市場は数量ベースで2024年に199万2,000トンと推定され、2029年には342万トンに達すると予測され、同期間のCAGRは11.42%の見込みです。
  • 包装とラベリングは、ビジネスの売上と利益に直接影響します。Eコマース包装は、内容物の保護、製品の密度管理、販促ツール、製品の識別、ハンドリングや物流時のユーザーの利便性などを目的に使用される材料から作られる様々な包装ソリューションで構成されています。プラスチックは、Eコマース包装に使用される重要な材料のひとつです。
  • 包装とラベリングは、ビジネスの売上と利益に直接影響します。Eコマース包装は、コンテンツ保護、製品密度管理、販促ツール、製品識別、ハンドリングやロジスティクス時のユーザーの利便性のために使用されるマテリアルから作られた様々な包装ソリューションで構成されています。プラスチックはEコマース包装に使用される重要な材料のひとつです。
  • フレキシブル包装は、出荷プロセスを通じてより多くのタッチポイントに耐えることができるため、Eコマースにとって理想的なフォーマットです。さらに、フレキシブルな包装材は、こぼれを防ぎ、壊れにくく、製品を一つにまとめることができます。Plastics Todayによると、従来の小売業に比べ、Eコマース製品は少なくとも3回取り扱われます。パッケージの請求可能重量は通常、実重量と寸法重量のどちらが大きいかで決まるため、フレキシブル包装は輸送コストの効率化にもつながります。そのため、フレキシブル・プラスチック包装のようなスペース効率の高い包装形態は、出荷価格を下げる原動力となり、Eコマース分野で最も普及しています。
  • さらに、フレキシブルプラスチック包装は、一般的に様々な層で構成されているため、リサイクルには困難が伴います。多くの市場関係者は現在、簡単にリサイクルできる、よりシンプルな材料の開発に取り組んでいます。プラスチック包装業界の市場関係者は、フレキシブルプラスチック包装フォーマットの多くの利点を生かしながら、循環性を確保するためにモノポリマー・フレキシブル包装ラミネートを開発しています。
  • プラスチック包装には、溶剤のような製造工程で使用される物質の残留物や、オリゴマー、不純物、分解生成物のような非意図的添加物質(NIAS)が含まれることがあります。バージンプラスチックの製造に使用される添加剤が、リサイクルを複雑にしたり、人や生態系の健康にリスクをもたらすのではないかという懸念が高まっています。再生プラスチックの製造業者にとって、プラスチック廃棄物中のこれらの添加物の存在に関する不確実性は、リサイクルを完全に妨げる可能性があります。このように、一部のプラスチック廃棄物の流れにおける添加物の使用に関する情報と透明性の欠如は、これらの製品のリサイクルを促進し、ひいては調査された市場にとって大きな障壁となっています。
  • COVID-19の大流行によって、Eコマース製品のフレキシブル包装に対する意識が高まったことは間違いないです。この危機はオンライン小売ブームに拍車をかけ、特にそれまで小売店で購入していた農村部の人々の買い物や消費習慣を大きく混乱させました。さらに、ロシアとウクライナの戦争は、原材料の価格を引き上げ、事業運営に影響を与えることで、Eコマース包装業界と包装業界全体に直接的な影響を与えました。

Eコマースプラスチック包装市場の動向

コンシューマーエレクトロニクス・メディアが大きな市場シェアを占める

  • コンシューマーエレクトロニクス向け包装製品のメーカーは、デバイスを保護するために、気泡ラップ、エアピロー、その他の膨張包装製品などの保護包装アイテムを使用することが増えています。将来的には、こうした代替包装がすべての電子機器カテゴリーの要件を満たすようになると予想されます。小型消費財のブリスター包装は効果的に機能しています。このプラスチック包装は、商品を際立たせ、開封が容易でありながら改ざん防止機能を提供します。
  • 環境に配慮した電子製品包装の人気は高まっています。規制当局や政府当局は、環境に優しいパッケージの使用を強力に推進しています。生分解性のないパッケージのゴミから環境を保護する必要性は、ブランドと消費者の間で認識されつつあります。例えば、2023年1月、フリップカートは持続可能な製品を扱うEストアを導入しました。フリップカートは、このプラットフォームを導入することで、透明性が高く、消費者志向で、環境に配慮しながら、変化をもたらし、十分な情報に基づいた購買決定を促すことができると期待していると述べています。
  • プラスチックは、効率的な包装に関して、生産者がより少ない包装材料でより多くの製品を送ることを頻繁に可能にします。軽量化により、消費財包装の経済的・環境的パフォーマンスを大幅に向上させることができます。ブリスター包装は小型コンシューマーエレクトロニクス製品にも最適です。実用的で開封が簡単でありながら、このスタイルのプラスチック包装は電子アクセサリーを際立たせ、耐タンパー性を提供します。これらの特質は市場拡大を促進します。
  • 携帯電話は通常、プラスチック材料で梱包され出荷されます。多くのメーカーが持続可能な包装オプションにシフトしていますが、例えば、アップル製品のカスタムボックスを構築する際には、段ボールがしばしば選択されます。しかし、プラスチックフィルムやラップを使って箱を包装することは、依然として最も好まれる包装方法です。
  • エリクソンによると、2028年までにスマートフォンのモバイルネットワーク契約数は77億を超えると予想されています。これは市場を大きく押し上げると予想されます。スマートフォンやその周辺機器(充電器、イヤホン、ユニバーサル・シリアル・バス(USB)ケーブルなど)の安全な包装に対する需要が高まっているため、市場は拡大しています。全体として、コンシューマーエレクトロニクス製品におけるプラスチックの使用は世界中で大幅に増加しており、これが市場の見通しを高めています。コンシューマー・エレクトロニクスは、悪天候のような内部および外部の危険から様々な電子ガジェットを保護するために、プラスチック包装を頻繁に採用しています。
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大きな成長を記録するアジア太平洋地域

  • 中国は世界最大のEコマース市場であり、世界の取引の約50%を生み出しています。アリババのTaobao TmallとJD.comは、中国のEコマース市場を独占する国内プラットフォームです。Pinduoduoは、新しいグループ購入モデルを採用し、数十社の競合を抜いて第3位のプラットフォームになった。Eコマースガイドによると、Vipshop、Mogujie、Suning、Gome、Dangdang、Yihaodian、JuMeiを含む他のプラットフォームが残りの市場シェアを占めています。
  • 中国のEコマース部門は、消費者のオンラインショッピングへの嗜好の高まり、決済手段の利用可能性の増加、1日限りのキャンペーンや魅力的な割引、物流インフラの改善といったオンラインショッピングイベントの促進により、急速な成長を遂げています。
  • インドのEコマース業界は、インドにおけるビジネスのあり方を大きく変えました。企業対企業(B2B)、消費者対消費者(C2C)、消費者直接取引(D2C)、消費者対企業(C2B)など、さまざまなタイプの商取引が開かれています。D2CやB2Bのような主要セグメントのいくつかは、ここ数年で著しい成長を遂げています。インドのD2C市場は、27年度には約600億米ドルになると推定されています。D2C企業がオンライン顧客の需要を満たすためにプラスチック包装ソリューションへの依存度を高めているため、この成長は包装情勢を根本的に再構築しています。
  • さらに、インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)によると、世界のEコマース産業は2030年までに3,500億米ドルの規模になると推定されています。2022年には21.5%のCAGRで成長し、2030年には748億米ドルに達すると予想されています。このようなEコマースの急増は、効率的で持続可能なプラスチック包装ソリューションへのニーズの高まりに直結します。
  • 日本の消費者が従来の実店舗からオンラインEコマース・ビジネスへと移行するにつれて、日本のEコマース市場は大きな変貌を遂げつつあります。日本のEコマース企業は、この地域の高い都市人口、技術的に進んだ消費者、新興経済諸国をさらに活用し、この地域のEコマース市場でのプレゼンスを拡大しています。人口密度の高い日本の都市部では、効率的で便利なEコマース体験が必要とされます。これらの地域の人口がオンライン・ショッピングに移行し続けるにつれて、商品を戸口まで安全に届けるための、信頼性が高く環境に優しい包装ソリューションへの需要が高まっています。

Eコマースプラスチック包装業界の概要

Eコマースプラスチック包装市場は、Storopack Hans Reichenecker GmbH、Berry Global Inc.、Sealed Air Corporation、Pregis LLC、Sonoco Products Company、Amcor Group GmbHといった注目すべき企業が積極的に市場に参入しており、中程度の断片化を示しています。これらの企業は、デザイン、技術、アプリケーションのイノベーションを促進することで、持続可能な競争優位性を獲得しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • オンライン小売の普及とオムニチャネルの出現
    • 軽量フレキシブル包装の利用増加
    • オンライン小売における生分解性プラスチック包装の増加
  • 市場の課題
    • 適正製造規範の欠如
    • プラスチック使用に関する規制
    • Eコマースにおける持続可能な包装へのアプローチ
  • COVID-19後のEコマースプラスチック包装業界への影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ポーチ・袋
    • 保護包装
    • シュリンクフィルム
    • その他
  • エンドユーザー産業別
    • コンシューマーエレクトロニクス・メディア
    • 食品・飲料
    • パーソナルケア製品
    • ファッション・アパレル
    • ホームケア・家具
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • 米国
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Group Gmbh
    • Pregis LLC
    • Sealed Air Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Storopack Hans Reichenecker Gmbh
    • Berry Global Group Inc.
    • Huhtamaki OYJ
    • CCL Industries Inc.
    • Clondalkin Group
    • Proampac LLC

第8章 AmazonによるEコマースの貢献

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 69997
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The e-commerce plastic packaging market size is expected to grow from USD 26.97 billion in 2024 to USD 50.69 billion by 2029, at a CAGR of 13.46% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The market, in terms of volume, is estimated at 1.992 million tons in 2024 and is expected to reach 3.420 million tons by 2029, registering a CAGR of 11.42% over the same forecast period.
  • Packaging and labeling directly impact the sales and profits of a business. E-commerce packaging consists of various packaging solutions made from materials used for content protection, product density management, promotional tools, product identification, and user convenience during handling and logistics. Plastic has been one of the critical materials used in e-commerce packaging.
  • Packaging and labeling directly impact the sales and profits of a business. E-commerce packaging consists of various packaging solutions made from materials used for content protection, product density management, promotional tools, product identification, and user convenience during handling and logistics. Plastic has been one of the critical materials used in e-commerce packaging.
  • Flexible packaging is an ideal format for e-commerce to withstand more touchpoints throughout the shipment process. Moreover, flexible packaging material can prevent spills, resist breakage, and hold products together. Compared to conventional retail, e-commerce products are handled at least three times, according to Plastics Today. Flexible packaging also drives shipping cost efficiencies as the billable weight for a package is usually determined by whichever value is the greater, actual, or dimensional weight. Therefore, more space-efficient formats like flexible plastic packaging drive lower shipping prices and are hence most prevalent in the e-commerce sector.
  • Moreover, flexible plastic packaging has presented difficulties with recycling because it is generally comprised of various layers that require to be separated to become feasible. Many market players are now working to develop more simple materials that can be easily recycled. The plastic packaging industry market players are developing mono-polymer flexible packaging laminates to ensure circularity while capitalizing on the many benefits of the flexible plastic packaging format.
  • Plastic packaging can contain residues from substances used during the manufacturing process, such as solvents, along with non-intentionally added substances (NIAS), such as oligomers, impurities, or degradation products. There are increasing concerns over additives used to manufacture virgin plastics that complicate recycling or pose risks to human or ecological health. For manufacturers of recycled plastics, uncertainty about the presence of these additives in plastic waste can hinder recycling altogether. The lack of information and transparency regarding the use of additives in some plastic waste streams is thus a significant barrier to the increased recycling of those products and, in turn, to the market studied.
  • The COVID-19 pandemic undoubtedly increased awareness about the flexible packaging of e-commerce products. The crisis fueled the online retail boom, significantly disrupting shopping and consumption habits, especially among the rural population who had hitherto been buying from retail stores. Furthermore, the Russia-Ukraine war had an immediate impact on the e-commerce packaging industry and the packaging industry as a whole by raising the prices of raw materials and affecting how businesses operated.

E-commerce Plastic Packaging Market Trends

Consumer Electronics and Media to Hold Significant Market Share

  • Manufacturers of packaging products for consumer electronics are increasingly using protective packaging items, such as air bubble wraps, air pillows, and other inflated packaging products, to shield devices. It is anticipated that in the future, these packaging alternatives will satisfy the requirements of all electronic categories. The packaging of small consumer goods in blisters works effectively. This plastic packaging makes the items stand out and offers tamper protection while still being straightforward to open.
  • Electronic product packaging that is environmentally friendly is growing in popularity. Regulators and government authorities have vigorously pushed for the use of green packaging. The necessity of protecting the environment from non-biodegradable packaging trash is being recognized by brands and consumers alike. For instance, in January 2023, Flipkart introduced an e-store for sustainable products. Flipkart stated that it hopes that through the implementation of this platform, the company will be able to make a difference and encourage informed buying decisions while being transparent, consumer-oriented, and eco-friendly.
  • Plastics frequently allow producers to send more products with less packaging material when it comes to efficient packaging. Light-weighting can significantly improve the packaging for consumer goods' economic and environmental performance. Blister packaging is also perfect for small consumer electronics products. While still practical and simple to open, this style of plastic packaging highlights electronic accessories and offers tamper resistance. These qualities promote market expansion.
  • Cell phones are usually packed and shipped using plastic material. Although many manufacturers are shifting toward sustainable packaging options, for example, Corrugated cardboard is often chosen when constructing custom boxes for Apple products; its durability and resistance to crushing make it an ideal choice for protecting iPhones on the way to market. However, using plastic films and wraps to package boxes is still the most preferred packaging choice.
  • According to Ericsson, by 2028, the number of smartphone mobile network subscriptions is expected to exceed 7.7 billion. This is expected to boost the market significantly. The market is growing due to the rising demand for safe packaging for smartphones and their peripherals, including chargers, earbuds, and universal serial bus (USB) cables. Overall, plastic use in consumer electronics is increasing significantly all around the world, which is enhancing the market outlook. Consumer electronics frequently employ plastic wrapping to shield various electronic gadgets from internal and external dangers like inclement weather.
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Asia Pacific to Register Major Growth

  • China is the largest e-commerce market globally, generating approximately 50% of the world's transactions. Alibaba's Taobao Tmall and JD.com are the domestic platforms that dominate the country's e-commerce market. Pinduoduo overtook dozens of competitors to become the third-largest platform, using a new group purchasing model. Other platforms, including Vipshop, Mogujie, Suning, Gome, Dangdang, Yihaodian, and JuMei, comprise the remaining market share, according to The eCommerce Guide.
  • The e-commerce sector in China is experiencing rapid growth due to the growing preferences of consumers to shop online, the increasing availability of payment methods, and the promotion of online shopping events, such as one-day offers, attractive discounts, and improved logistics infrastructure.
  • The e-commerce industry in India has changed the way business works in India. It has opened different types of commerce, such as business-to-business (B2B), consumer-to-consumer (C2C), direct-to-consumer (D2C), and consumer-to-business (C2B). Some of the major segments, like D2C and B2B, have seen tremendous growth in the last few years. The Indian market for D2C is estimated to be around USD 60 billion in FY27. This growth is fundamentally reshaping the packaging landscape as D2C companies increasingly rely on plastic packaging solutions to meet the demands of their online customers.
  • Furthermore, according to the India Brand Equity Foundation (IBEF), the global e-commerce industry is estimated to be worth USD 350 billion by 2030. It is expected to grow at a CAGR of 21.5 % in 2022 to reach USD 74.8 billion by 2030. This surge in e-commerce activity directly translates into an increased need for efficient and sustainable plastic packaging solutions.
  • The Japanese e-commerce market is undergoing a major transformation as Japanese consumers transition from traditional physical stores to online e-commerce businesses. Japanese e-commerce companies are taking advantage of the region's high urban population, technologically advanced consumers, and developed economy further to expand their presence in the region's e-commerce market. The densely populated urban regions of Japan necessitate efficient and convenient e-commerce experiences. As the population of these areas continues to shift towards online shopping, there is an increasing demand for reliable and environmentally friendly packaging solutions to ensure the safe delivery of products to their doorstep.

E-commerce Plastic Packaging Industry Overview

The e-commerce plastic packaging market exhibits a moderate degree of fragmentation, with notable players such as Storopack Hans Reichenecker GmbH, Berry Global Inc., Sealed Air Corporation, Pregis LLC, Sonoco Products Company, and Amcor Group GmbH actively participating in the market. These companies are achieving sustainable competitive advantages by fostering innovation in design, technology, and application.

In September 2023, Sonoco Products Company successfully concluded the acquisition of the remaining portion of its equity stake in RTS Packaging LLC (RTS) from its joint venture partner, WestRock. This acquisition, totaling USD 330 million, also includes the acquisition of a WestRock paper mill located in Chattanooga, Tennessee. As a result, Sonoco has expanded its network, now encompassing 15 operations spread across the United States, Mexico, and South America.

In April 2023, Amcor announced an innovative partnership with Tyson Foods, a global leader in protein and food production. The objective of this collaboration is to introduce more sustainable packaging solutions for consumer products. This alliance leverages the expertise of both companies in the realm of sustainability and aims to create a groundbreaking, environmentally friendly packaging solution, setting a precedent in the industry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Proliferation of Online Retailing and Emergence of Omni-channel Presence
    • 5.1.2 Rising Usage of Lightweight Flexible Packaging
    • 5.1.3 Increasing Biodegradable Plastic Packaging for Online Retail
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Exposure to Good Manufacturing Practices
    • 5.2.2 Regulation Pertaining to the Use of Plastic
    • 5.2.3 Approach Toward Sustainable Packaging in E-commerce
  • 5.3 Post-COVID-19 Impact on the E-commerce Plastic Packaging Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Pouches and Bags
    • 6.1.2 Protective Packaging
    • 6.1.3 Shrink Films
    • 6.1.4 Other Product Types
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Consumer Electronics and Media
    • 6.2.2 Food and Beverage
    • 6.2.3 Personal Care Products
    • 6.2.4 Fashion and Apparel
    • 6.2.5 Home Care and Furnishing
    • 6.2.6 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Spain
      • 6.3.2.5 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 India
      • 6.3.3.3 Japan
      • 6.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Mexico
      • 6.3.4.3 America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Group Gmbh
    • 7.1.2 Pregis LLC
    • 7.1.3 Sealed Air Corporation
    • 7.1.4 Sonoco Products Company
    • 7.1.5 Storopack Hans Reichenecker Gmbh
    • 7.1.6 Berry Global Group Inc.
    • 7.1.7 Huhtamaki OYJ
    • 7.1.8 CCL Industries Inc.
    • 7.1.9 Clondalkin Group
    • 7.1.10 Proampac LLC

8 AMAZON E-COMMERCE CONTRIBUTION

  • 8.1 Amazon Contribution (%) to E-commerce Sales In the United States (Value)
  • 8.2 List of Various Packaging Products Used by Amazon
  • 8.3 Suppliers of Packaging Products
  • 8.4 Sustainable Packaging Initiatives across Various Countries
  • 8.5 Impact of Frustration-free Packaging on Amazon and their Average Savings
  • 8.6 Recycling Trends of Plastic Packaging Material (Percentage of Plastic Bags, Sacks, and Wraps Recycled)

9 FUTURE OF THE MARKET