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市場調査レポート
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1630429

北米のeコマース包装:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025~2030年)

North America E-Commerce Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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北米のeコマース包装:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のeコマース包装市場は予測期間中にCAGR 12.5%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • eコマースの急激な成長は、包装材料の選択肢における技術の先進化と相まって、多くの企業が適切なソリューションを選択する方法を主に変えつつあります。主な検討ポイントは、性能、材料改良によるコスト検討、包装ニーズ、オンデマンド包装を生み出す配送システム、持続可能性です。
  • 米国では、eコマースが劇的なペースで成長を続けており、従来の小売業を圧迫しています。米国商務省によると、消費者は2019年に6,017億5,000万米ドルをオンラインで消費し、前年の5,236億4,000万米ドルから14.9%増加しました。これは、商務省が報告したオンライン売上高が前年比13.6%増だった2018年よりも相対的に高い成長率だった。さらに、長らく伝統的な小売チャネルに限られていた消費者向けパッケージ商品のオンライン販売は爆発的に伸びており、多くの場合、成長率は前年比50%を超えています。
  • COVID-19の発生に伴い、医薬品、食品、その他の必需品の需要が増加しているため、この地域におけるeコマース包装の需要は大幅に増加しています。eコマース包装メーカーの市場需要は拡大する一方であり、人々はますます必要不可欠な買い物、すなわち食料品や医薬品を購入するためだけに家を出るようになっており、多くの人々が小売のニーズをeコマースに求めています。
  • アドビのデジタル・エコノミー・インデックスの最新データによると、2020年度4月の米国のeコマースは、避難所規制が実施される前の3月上旬の基準期間と比較して49%増加しました。オンライン食料品が増収の原動力となり、3月から4月にかけて1日の売上高は110%増加しました。一方、電子機器の売上は58%増、書籍の売上は倍増しました。

北米eコマース包装市場の動向

大幅な成長が見込まれるプラスチック包装

  • 効率的なパッケージングという点では、プラスチックは多くの場合、メーカーがより少ない包装材料でより多くの製品を出荷することを可能にします。この軽量化プロセスは、消費者製品パッケージングの環境的・経済的効率を高める上で重要な役割を果たします。さらに、ブリスター包装は小型の消費者向け電子製品に最適です。この種のプラスチック包装は、電子アクセサリーを際立たせ、さらに、便利で簡単に開封できる一方で、ある程度の耐タンパー性を提供します。
  • この地域のeコマース市場に対応するため、多くの企業が新製品を開発しています。例えば、2020年1月、米国のシールド・エア社は、少なくとも90%のリサイクル原料を使用した新バージョンのバブルラップブランドの包装材を発売しました。2020年1月、コベリスは100%PP構造のシュリンクフィルムを発売しました。さらに、ベター・パッケージング社は、家庭で堆肥化できる再生可能な植物原料を使用した袋や封筒を製造しています。
  • 消費者がパッケージングや廃棄物が環境に与える影響についてよく知るようになるにつれ、ブランドがこの問題に対する懸念を反映させることが重要になってきています。ミレニアル世代は、この業界の消費者層のかなりの部分を占めており、持続可能性を重視する企業からの購入を好む傾向を示しています。
  • その結果、アマゾンのようなこの地域のeコマース企業は、様々なイニシアチブを導入することで、持続可能な包装方法を採用しています。フラストレーション・フリー・パッケージング(FFP)を含むアマゾンの過去10年間の取り組みでは、開封しやすくリサイクル可能なパッケージングと配送商品の促進により、81万トン以上の包装材を削減し、14億個の配送箱の使用を廃止しました。FPPへの重点の高まりは、今後の持続的包装市場の妨げになるかもしれないです。

コンシューマーエレクトロニクス分野が著しい成長を遂げる

  • 消費者技術協会によると、米国における2019年の家電/技術販売による小売収益は4億600万米ドルであり、2020年度末には4億2,200万米ドルに達する見込みです。世界の家電需要の増加に伴い、保護プラスチック包装の需要は予測期間中に増加すると予想されます。
  • 民生用電子機器やメディア向けの特殊プラスチック包装システムの中では、シュリンク包装やシュリンクラッピング、ストレッチラッピングが非常に一般的で広く使用されています。シュリンクフィルムや袋に比べ、ストレッチ包装は省エネ効果が大きく、燃料の確保も不要です。特にシュリンク袋と比べると、在庫管理が簡単になります。加えて、携帯電話のいくつかはプラスチック素材で梱包され、出荷されています。いくつかのメーカーが持続可能な包装オプションに移行しているが、箱のプラスチックフィルムやラップの役割はますます大きくなっています。
  • 例えば、2020年4月に発売されたドローンMavic Air 2は、スマートコントローラーとスマートフォンのディスプレイとともに、輸送中の損傷を避けるため、保護プラスチックシュリンク付きのカートンボックスに梱包されています。
  • さらに、2019年に発売されたキングストンのHyperX Savage EXOは、箱に挿入された透明なブリスターパックの層の間に梱包されています。プラスチック製でネジのないスレートグレーのケースは、ドライブ内部を保護します。

北米eコマース包装業界の概要

北米のeコマース包装市場は、eコマース包装ソリューションを提供する複数の企業が存在し、多くの企業が拡大戦略を展開しているため、適度に断片化されています。同市場のベンダーは、デザイン、技術、アプリケーションの革新を通じて持続可能な競争優位性を得ることができます。

  • 2020年1月、Bubble Wrapの発明者であるSealed Air Corporationは、少なくとも90%のリサイクル材料で作られたBubble Wrapブランドの包装材料の新バージョンを発売しました。
  • 2020年1月、Amcor PLCは北米とラテンアメリカにおけるModa vacuum packaging systemsとの提携を発表しました。Amcorの食肉・チーズ用シュリンクバッグとロールストックフィルムをModaのシステムと組み合わせることで、生産者は業務効率を高め、トータルコスト削減を推進することができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 消費者出荷量の持続的増加
    • 主要製品および素材の革新と、包装による競争優位の獲得への関心の高まり
    • 高級包装に対する需要の高まり
  • 市場の課題
    • プラスチックの使用に関する材料による規制と適正製造規範の相対的欠如
  • eコマース包装の革新に関連する主な事例と使用事例の実装
  • eコマースと包装業界に対するCOVID-19の影響

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
    • 段ボール
    • その他の材料タイプ
  • 製品タイプ別
    • 保護包装製品
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー産業別
    • ファッション・アパレル
    • 家電製品
    • 飲食品
    • パーソナルケア製品
    • その他エンドユーザー産業
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Mondi PLC
    • International Paper Company
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • DS Smith PLC
    • CCL Industries Inc.
    • Georgia-Pacific LLC
    • Sonoco Products Company
    • Storopack Inc.
    • Sealed Air Corporation

第8章 投資分析

第9章 将来の機会

目次
Product Code: 71388

The North America E-Commerce Packaging Market is expected to register a CAGR of 12.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The exponential growth of e-commerce, combined with the technological advancements in the packaging material options, is primarily changing the way most of the companies are choosing the right solution. The main consideration points are the performance, cost considerations driven by material improvements, packaging needs, delivery systems that create on-demand packaging, and sustainability.
  • In the United States, e-commerce continues to grow at a dramatic pace, putting pressure on traditional retail. Consumers spent USD 601.75 billion online in 2019, up by 14.9% from USD 523.64 billion the prior year, according to the US Department of Commerce. That was a relatively higher growth rate than 2018 when online sales reported by the Commerce Department rose by 13.6% Y-o-Y. Additionally, sales of consumer-packaged goods, long confined to traditional retail channels, are exploding online, with growth rates, in many cases, in excess of 50% Y-o-Y.
  • With the outbreak of COVID-19, the demand for e-commerce packaging in the region is witnessing a significant increase, due to the increasing demand for medicine, food, and other essential goods. The market demand for e-commerce packaging manufacturers will only grow, with people increasingly leaving the house only for essential purchases, i.e., groceries or medication, and many are turning to e-commerce for their retail needs.
  • According to Adobe's Digital Economy Index's latest data, the US e-commerce increased by 49% in April, FY 2020, compared to the baseline period in early March before shelter-in-place restrictions came into effect. Online grocery helped drive the increase in revenues, with a 110% boost in daily sales between March and April. Meanwhile, electronic sales were up by 58%, and book sales have doubled.

North America E-Commerce Packaging Market Trends

Plastic Packaging is expected to Witness Significant Growth

  • When it comes to efficient packaging, plastics often enable manufacturers to ship more products with less packaging material. This process of light-weighting can play an essential role in boosting the environmental and economic efficiency of consumer product packaging. Moreover, blister packaging is ideal for small consumer electronic goods. This type of plastic packaging highlights the electronic accessories and further provides a degree of tamper resistance, while still being convenient and easy to open.
  • Many companies are developing new products to cater to the e-commerce market in the region. For instance, in January 2020, the US-based Sealed Air Corporation launched a new version of Bubble Wrap brand packaging material that is made with at least 90% recycled content. In January 2020, Coveris launched 100% PP structure shrink films that support the circular economy by minimizing material waste. Moreover, the Better Packaging Co. produces bags and envelopes made from renewable plant materials, which can be composted at home.
  • As consumers are becoming more familiar with the environmental impacts of packaging and waste, it is becoming critical for brands to reflect their concern for this issue. Millennials make up a good portion of the industry's consumer base, and they are showing a preference for purchasing from companies that focus on sustainability.
  • As a result, the e-commerce companies in the region, such as Amazon, are adopting sustainable way of packaging by introducing various initiatives. Over the past decade, Amazon's initiatives, including Frustration-Free Packaging (FFP), eliminated more than 810,000 metric ton of packaging material and eliminated the use of 1.4 billion shipping boxes, by promoting easy-to-open, recyclable packaging and shipping products. The increasing emphasis on FPP might hinder the market for lasting packaging in the future.

Consumer Electronics Segment to Witness Significant Growth

  • According to the Consumer Technology Association, the retail revenue from consumer electronics/technology sales in the United States in 2019 was USD 406 million, and it is expected to reach USD 422 million by the end of FY 2020. With the increasing demand for consumer electronics worldwide, the demand for protective plastic packaging is expected to increase during the forecast period.
  • Among the specialized plastic packaging systems for consumer electronics and media, shrink packaging or shrink wrapping and stretch wrapping are very common and widely used. Compared to shrink film and bags, stretch wrapping offers large energy-savings and does not require the availability of fuel. Compared to shrink bags, in particular, it simplifies inventory. Additionally, several mobile phones are packed and shipped using plastic material. Though several manufacturers are drifting toward sustainable packaging options, the role of plastic films and wraps on the boxes is ever-growing.
  • For instance, the Mavic Air 2 drone that was launched in April 2020 is packaged with the smart controller and the smartphone display, in carton boxes that come with protective plastic shrink-wrap, to avoid damage during shipping.
  • Moreover, Kingston's HyperX Savage EXO, which was launched in 2019, is packaged between layers of clear blister-pack inserted in the box. The plastic, screwless, slate-gray case protects the drive's internals.

North America E-Commerce Packaging Industry Overview

The North America e-commerce packaging market is moderately fragmented, owing to the availability of several players providing e-commerce packaging solutions with many companies developing expansion strategies. Vendors in the market can gain sustainable competitive advantage through innovation in design, technology, and application.

  • In January 2020, Sealed Air Corporation, which is the inventor of Bubble Wrap, launched a new version of Bubble Wrap brand packaging material that is made with at least 90% recycled content.
  • In January 2020, Amcor PLC announced its partnership with Moda vacuum packaging systems in North America and Latin America. By combining Amcor's shrink bag and roll stock film for meat and cheese with Moda's system, producers can gain operational efficiencies and drive total cost savings.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitute Products

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Sustained Rise in Volume of Consumer Shipments
    • 5.1.2 Key Product and Material Innovations, Coupled with Growing Emphasis on Gaining Competitive Advantage Through Packaging
    • 5.1.3 Growing Demand for Luxury Packaging
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Material-specific Regulations on Use of Plastic, and Relative Lack of Exposure on Good Manufacturing Practices
  • 5.3 Key Case Studies and Implementation of Use Cases Related to Innovations in E-commerce Packaging
  • 5.4 Impact of COVID-19 on the E-commerce and Packaging Industries

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Corrugated Board
    • 6.1.3 Paper
    • 6.1.4 Other Material Types
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Boxes
    • 6.2.2 Protective Packaging-based Products
    • 6.2.3 Other Product Types
  • 6.3 By End User Industry
    • 6.3.1 Fashion and Apparel
    • 6.3.2 Consumer Electronics
    • 6.3.3 Food and Beverage
    • 6.3.4 Personal Care Products
    • 6.3.5 Other End User Industries
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United States
    • 6.4.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Mondi PLC
    • 7.1.3 International Paper Company
    • 7.1.4 Smurfit Kappa Group PLC
    • 7.1.5 DS Smith PLC
    • 7.1.6 CCL Industries Inc.
    • 7.1.7 Georgia-Pacific LLC
    • 7.1.8 Sonoco Products Company
    • 7.1.9 Storopack Inc.
    • 7.1.10 Sealed Air Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OPPORTUNITIES