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市場調査レポート
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1683409

インドのeコマース包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

India E-Commerce Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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インドのeコマース包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドのeコマース包装市場は予測期間中にCAGR 12.97%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • eコマース市場の急成長は、主に家電、ファッション、アパレル、パーソナルケア業界が牽引しています。家電、パーソナルケア、ファッション・アパレルへの大規模な投資により、パッケージングの機会拡大の余地が生まれています。
  • オンラインでもオフラインでも買い物ができるオムニチャネル・ビジネスモデルの台頭もeコマース市場を後押ししています。Shoppers Stop LtdやInfiniti Retail Limited Cromaなどのオムニチャネル小売業者は、売上を伸ばしています。また、市内のオフライン店舗から確実に配送できるため、梱包の送料が安く、より迅速な配送を実現しています。
  • eコマースへの外国企業の参入を促進するため、インド政府はeコマースマーケットプレースモデルへの外国直接投資(FDI)の上限を100%(B2Bモデル)まで引き上げました。
  • eコマース・パッケージング・ビジネスの拡大は、地方における認知度の低さを改善する必要があり、オンライン・プラットフォームへの不信感もオンラインでの商品購入に影響しています。この動向がeコマース・パッケージング分野の成長を妨げています。基盤の弱さと技術的専門知識の不足がeコマース・パッケージング分野の拡大を妨げています。
  • COVID-19の発生により、インドのeコマースパッケージング業界は、国内での封鎖により大幅な成長低下を目の当たりにしました。この要因はeコマース商品の移動を制限し、国内のサプライチェーンを混乱させました。

インドのeコマース包装市場の動向

保護包装が大幅な市場成長を遂げる

  • インドのeコマース業界における保護包装の需要は、eコマースにおける家電販売の急速な躍進により、かつてない成長を目の当たりにすることになりそうです。IBEFによると、現在インドのオンライン小売売上に最も大きく貢献しているのは家電製品で、48%のシェアが市場成長に寄与しています。
  • これらの保護包装製品は、大気、磁気、静電気、振動、衝撃などのダメージから商品を保護するように設計・構築されています。保護包装は、機械、設備、工業製品を保管・輸送中の危害から保護します。また、ボイドフィル、ラッピング、柔軟なクッション、ブロックとブレース、防御封じ込め、および表面防御を通じてセキュリティを提供します。
  • 保護包装は、食品、電子機器、化粧品、製薬業界など様々な用途で使用されています。製品には、箱や保存容器、梱包材、ライナー、スペーサーなどがあります。エアピロー、紙フィル、気泡緩衝材、メーラーなどの柔軟な製品は、eコマース市場の急成長による主要な受益製品になると予想されます。
  • 携帯電話、アクセサリー、箱などを送るための保護エアバッグは、輸送中の破損から商品を保護するのに役立つため、eコマース分野で広く使用されています。Vijay Packaging Systemのような企業は、この種の包装を提供しています。eコマース分野向けにはポリプロピレン製があります。同社のエアチューブバッグは、特に化粧品に使用される瓶、ボトル、容器の輸送に使用される膨張式エアバッグです。

ファッションとアパレルが大きな市場シェアを占める

  • メディアへの露出、意識の高まり、可処分所得の増加により、インドの消費者は世界なファッションブランドへのアクセスを求めています。小規模都市では、実店舗を通したブランドへのリーチが限られているため、オンライン小売業者にとってはチャンスです。
  • インドのeリテール市場は、この分野への多額の投資とインターネット利用者の急増により、世界最速の速度で発展すると予想されています。IBEFによると、インドにおけるアパレルとライフスタイルのシェアは約29%(フットウェア、バッグ、ベルト、財布、時計、ジュエリーを含む)。
  • Apparel Sourcing Weekによると、インドのファッション小売市場は2027年までに1,150億米ドルを占めるとされており、eコマース包装の成長を後押しする可能性があります。段ボール箱はどこにでもあり、素材がしっかりしていて耐久性が高いため、アパレル分野のeコマース業界で広く使われている包装資材です。
  • 例えば、Arihant Agenciesは、eコマース・プラットフォームのアパレル部門に段ボール箱(茶色の外箱)を提供しており、保管中や出荷中に製品を安全かつ確実に保管します。この二次梱包は、さまざまなサイズやスタイル、その他の仕様で提供されています。
  • 同社はまた、製品を保護し、目的の宛先に届けるために設計された宅配袋も提供しています。これらの袋は軽量で耐水性があり、費用対効果に優れています。また、生分解性、耐タンパー性、透明性、リサイクル性にも優れています。

インドのeコマース包装業界の概要

インドのeコマース包装市場は細分化されているため、競争企業間の敵対関係が強まっています。しかし、デザイン、技術、アプリケーションの革新は持続的な競争優位につながります。ファッション、衣料品、家電業界からの需要の高まりにより、市場開拓がいくつか行われ、業界の競争は激化しています。Packman PackagingとOji India Packaging Pvt Ltdが主要企業です。

  • 2022年8月-Storopackは新しいエアクッションフィルム、AIRplus Bio Home Compostableフィルムを発表しました。このフィルムは、再生可能な天然資源であるデンプンを使用したバイオベースであり、家庭での堆肥化が可能です。非常に軽量なエアクッションは、自然のサイクルを循環させることで、輸送重量とプラスチック廃棄物を削減します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • オンライン小売の普及とオムニチャネルの出現
  • 市場抑制要因
    • プラスチック使用に関する規制と適正製造規範の欠如

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 保護包装
    • その他の包装
  • エンドユーザー産業別
    • ファッション・アパレル
    • 家電製品
    • 飲食品
    • パーソナルケア製品
    • その他のエンドユーザー産業

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Packman Packaging
    • U-Pack
    • Ecom Packaging
    • Avon Pacfo Services LLP
    • TGI Packaging Pvt. Ltd
    • Kapco Packaging
    • Total Pack
    • Storopack Ind Pvt. Ltd
    • Oji India Packaging Pvt. Ltd
    • Astron Packaging Ltd
    • B&B Triplewall Containers Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 68505

The India E-Commerce Packaging Market is expected to register a CAGR of 12.97% during the forecast period.

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Key Highlights

  • This rapid growth in the e-commerce market is principally driven by the consumer electronics, fashion, apparel, and personal care industries. Considerable investments in consumer electronics, personal care, and fashion and apparel are creating scope for the expansion of packaging opportunities.
  • The rising omnichannel business model in the country, where one can shop online and offline, has also boosted the e-commerce market. Omnichannel retailers, such as Shoppers Stop Ltd and Infiniti Retail Limited Croma, are experiencing growth in their sales. They also provide faster delivery with lower shipping costs of packaging as they can ensure delivery from their offline stores in the city.
  • To boost the participation of foreign players in the e-commerce landscape, the Indian government hiked the limit of foreign direct investment (FDI) in the e-commerce marketplace model up to 100% (in B2B models).
  • The expansion of the e-commerce packaging business needs to be improved by a lack of awareness in rural areas, and online platform distrust also affects goods purchases made online. This trend is preventing the e-commerce packaging sector from growing. A weak foundation and a lack of technological expertise hinder the expansion of the e-commerce packaging sector.
  • With the COVID-19 outbreak, the Indian e-commerce packaging industry witnessed a significant decline in growth due to the lockdown in the country. This factor restricted the movement of e-commerce goods and disrupted the supply chain in the country.

India E-Commerce Packaging Market Trends

Protective Packaging to Witness Significant Market Growth

  • The demand for protective packaging in the Indian e-commerce industry is set to witness unprecedented growth due to the rapid strides in consumer electronics sales in e-retailing. According to IBEF, consumer electronics is currently the most significant contributor to online retail sales in India, with a 48% share contributing to the market's growth.
  • These protective packaging products are designed and constructed to protect the goods from atmospheric, magnetic, electrostatic, vibration, or shock damage. Protective packaging protects machinery, equipment, and industrial goods from harm while being stored and transported. It also provides security through the void fill, wrapping, flexible cushioning, blocking and bracing, defensive containment, and surface defense.
  • Protective packaging is used in various applications, such as food, electronics, cosmetics, and pharmaceutical industries. Products include boxes or storage containers, packing materials, liners, and spacers. Flexible products, such as air pillows, paper fill, bubble packaging, and mailers, are expected to be the primary product beneficiaries of rapid growth in the e-commerce market.
  • Protective airbags for sending mobile phones, accessories, boxes, etc., are widely used in the e-commerce segment as they help protect goods from damage during transit. Companies, such as Vijay Packaging System, provide these types of packaging. They are made of polypropylene for the e-commerce segment. The company's air tube bags are inflatable airbags used for transporting jars, bottles, and containers, especially for use in cosmetic products.

Fashion and Apparel Accounts for Significant Market Share

  • With media exposure, rising awareness, and increasing disposable income, Indian consumers are looking to get access to global fashion brands. The limited reach of brands through brick-and-mortar retail outlets in smaller cities provides an opportunity for online retailers.
  • India's e-retail market is anticipated to develop at one of the quickest rates in the world because of significant investment in the area and a sharp rise in internet users. According to IBEF, apparel and lifestyle comprise a share of approximately 29% (including footwear, bags, belts, wallets, watches, and jewelry) in India.
  • According to Apparel Sourcing Week, the Indian fashion retail market is set to account for USD 115 billion by 2027, which may aid the growth of e-commerce packaging. Corrugated boxes are ubiquitous and are widely used packaging materials for the e-commerce industry in the apparel segment, as the material is solid and highly durable.
  • For instance, Arihant Agencies provides a corrugated box (outer brown box) for the apparel sector in an e-commerce platform, which keeps the product safe and secure while storing and shipping. This secondary packaging is available in different sizes and styles and with other specifications.
  • The company also provides courier bags designed to protect products and deliver them to the desired destination. These bags are lightweight, water-resistant, and cost-effective. They are also biodegradable, tamper-proof, transparent, and recyclable.

India E-Commerce Packaging Industry Overview

The Indian e-commerce packaging market is fragmented, thus increasing competitive rivalry in the market. However, design, technology, and application innovation can lead to a sustained competitive advantage. Several developments have been made in the market due to the rising demand from the fashion, garment, and consumer electronics industries, giving the industry a highly competitive position. Packman Packaging and Oji India Packaging Pvt Ltd are the major players.

  • August 2022 - Storopack announced a new air cushion film, AIRplus Bio Home Compostable film, which increases the focus on sustainability, as it fulfills the definitions of bioplastics. It is partly bio-based, using the natural and renewable resource starch, and home compostable. The extremely lightweight air cushions reduce shipping weight and plastic waste by closing the natural cycle.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Proliferation of Online Retailing and Emergence of Omnichannel Presence
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Regulation Pertaining to the Use of Plastic and Lack of Exposure to Good Manufacturing Practices

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Boxes
    • 6.1.2 Protective Packaging
    • 6.1.3 Other Types of Packaging
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Fashion and Apparel
    • 6.2.2 Consumer Electronics
    • 6.2.3 Food and Beverage
    • 6.2.4 Personal Care Products
    • 6.2.5 Other End-user Industries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Packman Packaging
    • 7.1.2 U-Pack
    • 7.1.3 Ecom Packaging
    • 7.1.4 Avon Pacfo Services LLP
    • 7.1.5 TGI Packaging Pvt. Ltd
    • 7.1.6 Kapco Packaging
    • 7.1.7 Total Pack
    • 7.1.8 Storopack Ind Pvt. Ltd
    • 7.1.9 Oji India Packaging Pvt. Ltd
    • 7.1.10 Astron Packaging Ltd
    • 7.1.11 B&B Triplewall Containers Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET