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市場調査レポート
商品コード
1641842

eコマース包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

E-Commerce Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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eコマース包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

eコマース包装の市場規模は2025年に783億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは13.83%で、2030年には1,498億2,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • インターネットとスマートフォンの利用拡大、そして急速な経済成長により、インターネットへの支出は増加しています。しかし、この分野の主な成長阻害要因は、購入前に製品を直接体験できないことと、世界の遠隔地ではオンライン・ビジネスの普及が限定的であることと予想されます。さらに、ロシアとウクライナの戦争は、パッケージングのエコシステム全体に悪影響を及ぼしています。
  • 宅配、買い物の利便性、簡単な商品検索など様々な理由から、オンラインショッピングサイトは消費者が商品を購入する際の好ましい選択肢として広く採用されるようになった。世界中のオンラインビジネスの急速な拡大が、強固なパッケージング・ソリューションの需要を大幅に押し上げています。
  • 世界的にインターネットの普及が進み、世界中の新興経済圏で大多数の人々のインターネットへのアクセスが増加したため、オンライン・ショッピングやパッケージング・プロバイダーが未開拓の市場に参入し、その過程で市場シェアを獲得する絶好の機会が出現しました。
  • プラスチックの廃棄が増加していることを認識した企業は、廃棄を最小限に抑え、100%リサイクル製品や生分解性製品を幅広く提供しようとしています。
  • 一部のバージン・プラスチックの製造に使用され、リサイクルを複雑にしたり、人体や環境の健康にリスクをもたらす添加物については、ますます厳しい目が向けられています。プラスチック廃棄物に含まれるそのような添加物に関する不確実性は、再生プラスチックの生産者にとって最終的にリサイクルを妨げる可能性があります。

eコマース包装市場の動向

コンシューマーエレクトロニクス分野が著しい成長を遂げる

コンシューマーエレクトロニクス包装製品の製造業者や輸出業者は、コンシューマーエレクトロニクスを保護する気泡ラップ、エアピロー、その他の膨張式包装製品などの保護包装を採用する傾向が強まっています。例えば、インド商務省によると、110億1,200万米ドル相当のコンシューマーエレクトロニクスが輸出されています。

eコマースは、高品質な納品物やアフターセールス・サポートに対する消費者の信頼を獲得し、オンラインでの複数注文を促しています。ハンドリングとロジスティクスの場合、パッケージング・ソリューションは、ダメージに対処するための強力な封じ込めソリューションを提供します。

モバイル市場は、家電製品の中で最も普及率の高いリフレッシュ・カテゴリーであり、テクノロジーの発展とともにモバイル市場の成長は倍増しています。このような成長を受けて、eコマース各社は商品の発売や流通で協力し合っており、そのためオンライン小売市場でこのような包装資材の需要が高まっています。

さらに、製品開拓の活発化により新たな市場機会が開拓されることで、業界の成長率はさらに高まるとみられています。この市場の成長はまた、設計と製造プロセスに焦点を当てたいくつかの革新的な製品の技術革新によって刺激されます。eコマース包装市場におけるメーカーの収益機会は、効果的で環境効率の高いeコマース包装を開発する技術の先進によって生み出されると予想されます。

アジア太平洋が市場で大きなシェアを占める

アジア太平洋地域は、世界で最も急速に新興国市場が開拓されている地域のひとつです。インドや中国などの主要国における顧客基盤の増加により、電子商取引の出荷が増加しています。そのため、この地域でのパッケージング・ソリューションに対する需要は高まると思われます。

eコマースが急成長している新興国のひとつに中国があるが、これは消費者のインターネットショッピングへの嗜好や、決済オプションの増加、商品の日替わりセールなどのイベントによるもので、強力な物流インフラが伴っています。

インドでは、人口の増加、所得水準、ライフスタイルの変化、経済活動の活発化により、eコマース包装に対する需要が伸びています。Brand Equity Foundationのデータによると、インドのeコマース産業は2026年までに2,000億米ドルに成長すると推定されています。この分野の成長の大部分は、インターネットと携帯電話の利用の増加によるものです。

ファッション&アパレル、家電、パーソナルケアが市場の急拡大を牽引しています。家電、パーソナルケア、ファッション、繊維分野への多額の投資により、包装の選択肢はより身近なものとなっています。

eコマース包装業界の概要

eコマース包装ソリューションを提供する企業が複数存在するため、市場は断片化しています。同市場で事業を展開する主要企業には、Amcor PLC、Mondi PLC、International Paper Company、Smurfit Kappa Group PLCなどがあります。

2024年2月、Amcorは国内大手オーガニックヨーグルトメーカーのStonyfield Organic社およびCheer Pack社と共同で、初のオールポリエチレン(PE)スパウトパウチを発売すると発表しました。このパッケージは、標準的なパウチ構造で一般的な金属蒸着や箔ベースのフィルム層を取り除くと同時に、スパウト挿入のための優れた耐熱性を提供します。

2023年10月、モンディPLCはコテージ社と提携し、従来のプラスチックマルチフィルムを紙製ソリューションに置き換えました。クラフトマルチは、鳥や天候の影響から植物を守るために一般的に使用されている紙の代替品です。プラスチックやコーティングを一切使用せず、責任を持って調達された木材から作られており、DIN EN 13432の認証を受けた工業的に堆肥化可能な紙ソリューションで、プラスチックマルチフィルムと同等の保護を提供します。

2023年9月、ソノコ・プロダクツ・カンパニーは、合弁事業パートナーであるウェストロック社からRTSパッケージングLLC(RTS)社の残りの持分部分と、テネシー州チャタヌーガにあるウェストロック社の製紙工場1カ所を総額3億3,000万米ドルで買収完了。この取引により、ソノコは米国、メキシコ、南米に15の事業ネットワークを持つことになった。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • オンライン小売の普及とオムニチャネルの出現
    • 軽量フレキシブル包装の利用増加
    • オンライン小売における生分解性プラスチック包装の増加
  • 市場の課題
    • 適正製造規範の欠如
    • プラスチック使用に関する規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • プラスチック
    • 段ボール
    • その他の材料
  • エンドユーザー別
    • ファッション・アパレル
    • 家電
    • 飲食品
    • パーソナルケア製品
    • その他エンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
    • アジア
      • インド
      • 中国
      • 日本
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Mondi PLC
    • International Paper Company
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • DS Smith PLC
    • Klabin SA
    • Georgia-Pacific LLC
    • Nippon Paper Industries Co. Ltd
    • Pacman LLC
    • Sealed Air Corporation
    • Rengo Co. Ltd
    • Shorr Packaging Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 59037

The E-Commerce Packaging Market size is estimated at USD 78.39 billion in 2025, and is expected to reach USD 149.82 billion by 2030, at a CAGR of 13.83% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The growth in the use of the Internet and smartphones, as well as an economy that is growing very quickly, are all pointing to increased spending on the Internet. However, a major growth inhibiting factor for this sector is expected to be the lack of firsthand product experience before purchase and the limited penetration of online businesses in remote parts of the world. In addition, the Russian-Ukraine war has had a negative impact on the overall packaging ecosystem.
  • For various reasons, e.g., home delivery, the convenience of shopping, and easy product search, online shopping sites have become widely adopted by consumers as their preferred option for buying goods. The rapid expansion of online businesses around the world has significantly boosted the demand for solid packaging solutions.
  • An enormous opportunity for online shopping and packaging providers to penetrate untapped markets and gain market share in this process has emerged because of increasing internet penetration worldwide and increased Internet access by the majority of people in emerging economies around the world.
  • Recognizing the growing waste of plastics, companies seek to minimize it and offer a complete range of 100% recycled or biodegradable products.
  • Additives used in producing some virgin plastics that complicate recycling or pose risks to human and environmental health are increasingly under scrutiny. Uncertainty regarding such additives in plastic waste may ultimately prevent recycling for producers of recycled plastics.

Ecommerce Packaging Market Trends

Consumer Electronics Segment to Witness Significant Growth

Manufacturers and exporters of consumer electronics packaging products are increasingly adopting protective packaging such as air bubble wraps, air pillows, and other inflatable packaging products that protect consumer electronics. In the future, these packaging options will be suited to all electronic segments' needs; for instance, according to the Department of Commerce (India), consumer electronics worth USD 11.012 billion were exported by the country.

E-commerce has gained consumers' trust in quality deliverables and aftersales support, encouraging them to place multiple orders online. In the case of handling and logistics, packaging solutions provide a strong containment solution to cope with damage.

The mobile market is a refreshed category of consumer electronics with the highest penetration, and the growth of the mobile market is multiplying as technology develops. In response to this growth, e-commerce companies are collaborating with each other on the launch and distribution of their products, which is why there is increasing demand for these packaging materials in the online retail market.

Moreover, the industry's growth rate is set to be increased by opening up new market opportunities as a result of increasing product development. The growth of this market is also stimulated by several innovative product innovations that focus on designing and manufacturing processes. It is expected that profitable opportunities for manufacturers in the e-commerce packaging market will be generated by technological advances to develop effective and environmentally efficient electronic commerce packaging.

Asia-Pacific Holds a Major Share in the Market

Asia-Pacific is one of the world's fastest-developing e-commerce markets. Increased shipments of eCommerce are being driven by increasing client bases in major countries, such as India and China. Therefore, there will be a growing demand for packaging solutions in this area.

One of the emerging countries where e-commerce is rapidly growing is China, owing to consumer preference for internet shopping and increasing payment options and events such as day deals on merchandise, which are accompanied by a strong logistics infrastructure.

In India, there is a growth in the demand for e-commerce packaging because of population increases, income levels, lifestyle changes, and increased economic activity. Based on data from the Brand Equity Foundation, India's e-commerce industry is estimated to grow to USD 200 billion by 2026. Most of the growth in this sector is thanks to an increase in Internet and mobile phone use.

Fashion & apparel, consumer electronics, and personal care drive the rapid expansion of the market. Packaging options are becoming more accessible thanks to substantial investments in the consumer electronics, personal care, fashion, and textile sectors.

E-Commerce Packaging Industry Overview

The availability of several players providing e-commerce packaging solutions has rendered the market fragmented. Key players operating in the market include Amcor PLC, Mondi PLC, International Paper Company, and Smurfit Kappa Group PLC, among others.

In February 2024, Amcor announced the collaboration with Stonyfield Organic, the country's leading organic yogurt maker, and Cheer Pack to launch the first all-polyethylene (PE) spouted pouch; where the new pouch uses Amcor's AmPrima Plus, an all-PE film that is designed to meet the APR Design Guide for recyclability, and Cheer Pack North America's Vizi cap. The package removes the metalized or foil-based film layers commonly found in standard pouch structures while providing superior heat resistance for spout insertion.

In October 2023, Mondi PLC partnered with Cotesi to replace conventional plastic mulch film with a paper solution. Kraft Mulch is a paper alternative commonly used to protect plants from birds and weather impacts. It is created from responsibly sourced wood with no plastic or coating, is an industrially compostable paper solution certified according to DIN EN 13432, and provides comparable protection as plastic mulch film.

In September 2023, Sonoco Products Company completed the acquisition of the remaining portion of its equity stake in the company RTS Packaging LLC (RTS) from WestRock, a joint venture partner, and a single WestRock paper mill located in Chattanooga, Tennessee, for a total consideration of USD 330 million. This transaction brought Sonoco's network of 15 operations to the United States, Mexico, and South America.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Proliferation of Online Retailing and Emergence of Omni-channel Presence
    • 5.1.2 Rising Usage of Lightweight Flexible Packaging
    • 5.1.3 Increasing Biodegradable Plastic Packaging for Online Retail
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Exposure to Good Manufacturing Practices
    • 5.2.2 Regulation Pertaining to the Use of Plastic

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Corrugated
    • 6.1.3 Paper
    • 6.1.4 Other Materials
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Fashion and Apparel
    • 6.2.2 Consumer Electronics
    • 6.2.3 Food and Beverages
    • 6.2.4 Personal Care Products
    • 6.2.5 Other End Users
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
    • 6.3.3 Asia
      • 6.3.3.1 India
      • 6.3.3.2 China
      • 6.3.3.3 Japan
    • 6.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.3.5 Latin America
      • 6.3.5.1 Brazil
      • 6.3.5.2 Argentina
    • 6.3.6 Middle East and Africa
      • 6.3.6.1 United Arab Emirates
      • 6.3.6.2 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Mondi PLC
    • 7.1.3 International Paper Company
    • 7.1.4 Smurfit Kappa Group PLC
    • 7.1.5 DS Smith PLC
    • 7.1.6 Klabin SA
    • 7.1.7 Georgia-Pacific LLC
    • 7.1.8 Nippon Paper Industries Co. Ltd
    • 7.1.9 Pacman LLC
    • 7.1.10 Sealed Air Corporation
    • 7.1.11 Rengo Co. Ltd
    • 7.1.12 Shorr Packaging Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS