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市場調査レポート
商品コード
1433480
軍用機MRO(整備、修理、オーバーホール):市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2033年)Military Aviation Maintenance, Repair, and Overhaul - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2033) |
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軍用機MRO(整備、修理、オーバーホール):市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2033年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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軍用機MRO(整備、修理、オーバーホール)の市場規模は、2024年に369億4,000万米ドルと推定され、2033年までに475億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2033年)中に2.84%のCAGRで成長します。
軍用航空部門は、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックによる軽度の影響を目の当たりにしています。防衛費の増加と戦闘機の調達契約の増加により、市場は着実に成長しました。サプライチェーンの混乱、MROプレーヤーの生産停止、経済減速により、パンデミック中の市場の成長が妨げられます。軍事近代化プログラムの増加により、市場はパンデミック後の力強い回復を示しました。
軍用機のメンテナンス、修理、オーバーホールサービスの需要の増加により、軍用航空MRO市場は着実に成長しています。この需要は、軍用艦隊の拡大、既存航空機のライフサイクル延長の必要性、航空機システムの複雑さの増大などの要因によって推進されています。新しい軍用機の調達は航空機の規模の拡大につながり、その後、運用寿命全体にわたってこれらの航空機をサポートするためのMROサービスの需要が増加します。
防衛組織は、航空機資産の価値と寿命を最大化することを目指しています。 MROサービスの市場は、構造修理、アビオニクスのアップグレード、エンジンのオーバーホール、およびシステムの変更の必要性によって成長しています。先端材料、アビオニクス、ミッションシステムなどの軍用機の技術の進化は、MRO市場の成長に貢献しています。航空機がより高度になるにつれて、これらの複雑なシステムを効果的に保守および修理するには、専門知識と高度な診断ツールが必要になります。
固定翼航空機セグメントは、予測期間中に軍用航空MRO市場で大幅な成長を示すと予測されています。この成長は、戦闘機の需要の増加と、国防軍による軍用航空能力の向上に対する支出の増加に起因すると考えられます。米国とロシアは、次世代戦闘機の調達への支出が増加しているため、軍用機の保有数が最も多いです。戦争情勢の激化、近隣諸国間の政治紛争、国境を越えた紛争の増加により、防衛部門への支出が増加しています。 2021年の軍用機保有数が最も多いのは米国の1万3232機で、次いでロシアが4143機となっています。軍隊の固定翼航空機は、戦争中または特殊任務中に重要な役割を果たします。このため、常にこの航空機の適切なメンテナンスが必要であり、耐用年数を延ばすために一定年の運航後にアップグレードが必要になります。
2023年6月、ノルウェー国防資材庁(NDMA)は、合計32機のF-16戦闘機をオーバーホールして販売可能にするため、コングスベルグ航空メンテナンスサービスと延長契約を締結しました。この契約には、技術支援とルーマニアの技術者のトレーニングに対するサポートも含まれています。契約額は6,361万米ドルを超えました。 2023年 4月、GEエアロスペースは、F-35軍用機のアビオニクスおよび電力システムをサポートするための契約をロッキード・マーチン社と締結しました。 4年間の契約に基づき、同社はF-35ライトニングII航空機のGEエアロスペースシステムにMROサービスを提供します。同社はカリフォルニア州、ジョージア州、ユタ州にある修理・保守拠点でF-35システムのサービスを行う。したがって、戦闘機の調達の増加と軍用機近代化プログラムへの支出の増加が、予測期間中の市場の成長を推進します。
北米は市場で最も高いシェアを保持し、予測期間中もその支配を続けました。この成長は、最大の軍用機艦隊の存在、米国空軍(USAF)の能力強化への支出の増加、航空機近代化プログラムの増加によるものです。
米国は現在、世界最大の軍用機部隊を保有しています。 2023年には、国は2,757機の戦闘機、731機の特殊任務航空機、632機の空中給油機、962機の輸送機、5,584機の戦闘ヘリコプター、および2,634機の練習機/ヘリコプターからなる艦隊を運用しています。この国におけるMROの主な促進要因は、このような膨大な車両を最新の技術とシステムでアップグレードするという大きな需要です。米国国防総省(DoD)は、2024年に航空機と関連システムに611億米ドルを支出する予定です。国防総省は、7億米ドル近いアメリカ空軍用のB-21ステルス爆撃機から双発爆撃機まで、さまざまな組み合わせの270機の航空機を購入する予定です。-エンジンキングエア200から派生した米国海軍用練習機。
2021年度、米国国防総省は、車両基地の保守活動のための調達、調査、運用保守、開発、試験、および評価の予算として325億米ドルを受け取りました。 2022年度と2023年度の倉庫整備に対する米国国防省の予算要求は、それぞれ326億米ドルと351億米ドルに達しました。国防省によると、2023年度の予算要求では、実行可能な陸軍補給所のメンテナンス要件の50%、空軍の要件の85%、海兵隊の要件の80%、海軍の要件の71%、宇宙軍の要件の83%に資金が提供される予定です。 MRO支出の大部分は、フィールドおよびコンポーネントのメンテナンスサービスとともに、エンジンや機体の高度なメンテナンスを必要とする国内の大規模な多目的航空機、輸送機、偵察機に当てられています。
市場は細分化されており、多数の国内外のプレーヤーが既存の軍用機群にさまざまなMROサービスを提供しています。軍用航空MRO市場の主要企業は、ロッキードマーティンコーポレーション、サフラン、ボーイングカンパニー、レイセオンテクノロジーズコーポレーション、BAE Systems plcです。
プレーヤー間の戦略的パートナーシップは、長期的には未開拓の市場へのリーチを拡大しながら、より多くの契約を獲得するのに役立つ可能性があります。ほとんどのMRO契約は長期であるため、新規プレーヤーが既存のプレーヤーと競争して市場での地位を確立するには、時間がかかるプロセスになる可能性があります。人工知能(AI)ベースの予知保全技術も、予測期間中に大量導入されることが想定されています。メンテナンスの実行、サプライチェーン管理、モビリティの強化、電子署名の導入など、MROオペレーターのIT能力を強化するには潜在的な投資が必要となります。高度なデータ分析は、最小限の調達コストで必要に応じてスペアを計画、在庫し、最適化するための在庫最適化にもMROによって使用されています。このようなツールにより、航空会社は効率的に機能し、最大の利益を引き出し、世界の航空機MRO業務のデジタル化をサポートできるようになります。
The Military Aviation Maintenance, Repair, and Overhaul Market size is estimated at USD 36.94 billion in 2024, and is expected to reach USD 47.52 billion by 2033, growing at a CAGR of 2.84% during the forecast period (2024-2033).
The military aviation sector has witnessed a mild impact of the COVID-19 pandemic. Growing defense expenditure and rising procurement contracts for fighter jets led to steady growth in the market. Supply chain disruptions, production halt from MRO players, and economic slowdown hinder market growth during the pandemic. The market showcased a strong recovery post-pandemic due to the increasing number of military modernization programs.
The military aviation MRO market is experiencing steady growth due to the increasing demand for maintenance, repair, and overhaul services for military aircraft. The demand is driven by factors such as expanding military fleets, the need for lifecycle extension of existing aircraft, and the rising complexity of aircraft systems. The procurement of new military aircraft leads to larger fleet size, subsequently increasing the demand for MRO services to support these aircraft throughout their operational lifespan.
Defense organizations seek to maximize the value and longevity of their aircraft assets. The market for MRO services is experiencing growth, driven by the need for structural repairs, avionics upgrades, engine overhauls, and system modifications. The evolution of technology in military aircraft, such as advanced materials, avionics, and mission systems, contributes to the growth of the MRO market. As aircraft become more sophisticated, specialized expertise and advanced diagnostics tools are required to maintain and repair these complex systems effectively.
Fixed-wing aircraft segment is projected to show significant growth in the military aviation MRO market during the forecast period. The growth is attributed to the increasing demand for fighter jets and rising expenditure on improving military aviation capabilities from the defense forces. The United States and Russia have the highest number of military aircraft due to higher expenditures on the procurement of next-generation fighter jets. Rising warfare situations, political disputes among neighboring countries, and a growing number of cross-border conflicts lead to growing spending on the defense sector. The United States has the highest military aircraft fleet of 13,232 in 2021, followed by Russia, with a fleet of 4,143 aircraft. Fixed-wing aircraft in the armed forces play critical roles during war or special missions. This always necessitates proper maintenance of this aircraft and requires upgrades after certain years of operation to extend its service life.
In June 2023, the Norwegian Defense Materiel Agency (NDMA) signed an extension contract with Kongsberg Aviation Maintenance Services to overhaul and make ready-for-sale a total of 32 F-16 combat aircraft. The contract also includes technical assistance and support for training Romanian technical personnel. The value of the contract was over USD 63.61 million. In April 2023, GE Aerospace signed an agreement with Lockheed Martin Corporation to support avionics and electrical power systems on the F-35 military aircraft. Under the four-year agreement, the company will provide MRO services for GE Aerospace systems on the F-35 Lightning II aircraft. The company will service the F-35 systems at its repair and maintenance locations in California, Georgia, and Utah. Thus, growing procurement of fighter jets and rising expenditure on military aircraft modernization programs drive the growth of the market during the forecast period.
North America held the highest shares in the market and continued its domination during the forecast period. The growth is due to the presence of the largest military aircraft fleet, growing spending on enhancing US Air Force (USAF) capabilities, and rising aircraft modernization programs.
The US currently has the largest fleet of military aircraft in the world. In 2023, the country operates a fleet of 2,757 combat aircraft, 731 special mission aircraft, 632 tanker aircraft, 962 transport aircraft, 5,584 combat helicopters, and 2,634 training aircraft/ helicopters. The major driving factor for the MRO in this country is the significant demand to upgrade such a vast fleet with the latest technologies and systems. The US Department of Defense (DoD) plans to spend USD 61.1 billion on aircraft and related systems in 2024. The DoD plans to buy a diverse mix of 270 aircraft, ranging from nearly USD 700 million B-21 stealth bombers for the USAF to twin-engine King Air 200-derived trainers for the US Navy.
In FY2021, the US DoD received USD 32.5 billion for procurement, and research, operations & maintenance, development, test, and evaluation appropriations for depot maintenance activities. The US DoD budget requests for FY2022 and FY2023 depot maintenance reached USD 32.6 and USD 35.1 billion, respectively. According to DoD, the FY2023 budget request would fund 50% of total executable Army depot maintenance requirements, 85% of Air Force requirements, 80% of Marine Corps requirements, 71% of Navy requirements, and 83% of Space Force requirements. The majority of the MRO expenditure is on the nation's large fleet of multi-role aircraft, transport aircraft, and surveillance aircraft that require high maintenance on engines and airframes, along with field and component maintenance services.
The market is fragmented, with numerous local and international players providing various MRO services to the existing military aircraft fleet. The major players in the military aviation MRO market are Lockheed Martin Corporation, Safran, The Boeing Company, Raytheon Technologies Corporation, and BAE Systems plc.
Strategic partnerships between the players may help them gain more contracts while expanding their reach to untapped markets in the long run. As most MRO contracts are for the long term, it could be a time-consuming process for new players to establish themselves in the market by competing with the existing ones. Artificial intelligence (AI)-based predictive maintenance technologies are also envisioned to witness mass adoption during the forecast period. Potential investments would be required to enhance the IT capabilities of MRO operators for maintenance execution, supply chain management, enhancing mobility, and adopting e-signatures. Advanced data analytics are also being used by MROs for inventory optimization to plan, stock, and optimize spares as and when required at minimal procurement costs. Such tools enable operators to function efficiently, derive maximum profits, and support the digitization of global aircraft MRO operations.