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市場調査レポート
商品コード
1440076

日本の小型家電:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Japan Small Home Appliances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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日本の小型家電:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

日本の小型家電市場規模は2024年に30億4,000万米ドルと推定され、2029年までに35億5,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.10%のCAGRで成長します。

日本の小型家電-市場

コロナウイルス感染症のパンデミックは、世界各地に影響を及ぼしています。コロナウイルスは数人の命を奪っただけでなく、世界の経済構造にも影響を与えました。このウイルスは市場状況を一変させ、日本の小型家電市場の成長を妨げています。日本では強制的なロックダウンはなかったにもかかわらず、企業や住民はコロナウイルス(COVID-19感染症)の流行を防ぐために多くの予防措置を講じました。企業の専門家の間で疾病予防を目的とした在宅勤務スタイルの人気が高まっていることにより、消費者のさまざまな調理活動への関心が高まっています。消費者が外食体験を制限する中、パン焼き器や電気グリルなど、時間を節約できる小型調理家電が増加しています。

小型家電は、半ポータブルまたはポータブルの機械であり、通常、カウンタートップやテーブルトップなどのプラットフォームで使用されます。小型家電には、空気清浄機、加湿器と除湿機、ミキサー、衣類スチーマーとアイロン、電気ケトルとコーヒーマシンなどがあります。

テクノロジーの進歩、急速な都市化、住宅部門の成長、一人当たり所得の増加、生活水準の向上、家事における快適さへのニーズの急増、消費者のライフスタイルの変化、および多くの小規模世帯の増加がその要因です。日本の小型家電市場の成長を促進する主な要因。

近年、政府による日本全国での省エネ家電への取り組みなどにより、省エネ家電の導入が促進されることが予想されます。家電製品は時間を節約し、仕事を簡素化し、快適さのレベルを高めるのに役立つため、都市部の世帯の間で家電製品に対する全体的な需要が増加しています。したがって、生活水準の向上と可処分所得の増加により、家電製品の普及が促進され、日本の家電市場の成長が促進されると予想されます。

国内小型家電市場動向

スマート家電ユーザーの増加が家電市場を牽引

スマート家電はさまざまな家庭用機器に使用されており、デジタル技術を使用してその機能を迅速に完了し、使用するエネルギーを大幅に削減し、コストを大幅に抑えるように設計されています。これらのマシンは通常、モバイルデバイスやリモコンなどの便利な中央オペレーティングシステムから操作できます。全体として、これらはあらゆる家に利便性と追加の制御を提供します。消費者は、家庭を改善するために最新のデバイスを利用し、テクノロジーを導入し始めています。日本の家電市場は、ユーザーの増加と小型家電の消費量の増加により、収益性の高い成長を遂げています。

オンライン販売の成長が市場を牽引

オンラインセグメントは、予測期間中に最も急速な成長を示すと予想されます。オンライン販売チャネルには、eコマースプラットフォームを介した販売が含まれます。購買力の増大を考慮すると、日本の国民の間で電子商取引の人気が高まっていることは、小型家電市場に独特の機会を生み出しています。さらに、消費者がオンライン決済バンキングソリューションに簡単にアクセスできることにより、この分野の需要がさらに高まると予想されます。COVID-19感染症のパンデミックが続く中、日本の消費者は多額の支出をオフラインからオンラインでの購入に移しています。日本も例外ではありません。

日本の小型家電業界の概況

このレポートは、日本の小型家電市場で活動している主要な国際プレーヤーをカバーしています。市場シェアの点では、現在、大手企業の一部が市場を独占しています。しかし、技術の進歩と製品の革新に伴い、中規模から中小企業は新たな契約を獲得し、新たな市場を開発することで市場での存在感を高めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察とダイナミクス

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界の技術進歩に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品
    • 茶/コーヒーメーカー
    • 掃除機
    • フードプロセッサー
    • グリルとトースター
    • その他
  • 流通チャネル
    • マルチブランドストア
    • 高級ストア
    • オンライン
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Panasonic Corporation
    • LG Electronics
    • Hitachi
    • Sharp Corporation
    • Samsung
    • Mitsubishi Corporation
    • Toshiba Corporation
    • Kenwood Corporation
    • Electrolux AB
    • Miele*

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 69715

The Japan Small Home Appliances Market size is estimated at USD 3.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.55 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.10% during the forecast period (2024-2029).

Japan Small Home Appliances - Market

The Coronavirus Disease Pandemic (COVID-19) has affected all parts of the world. The coronavirus has not only taken several lives but has also affected the global economic structure. This virus has changed all the market conditions and hampers the growth of the Japan small home appliance market. Despite no compulsory lockdown in Japan, businesses and residents took many precautionary measures to safeguard against the Coronavirus (COVID-19) outbreak. The growing popularity of the work-from-home style of working among corporate professionals for disease prevention purposes has gained traction in the consumer's interest in doing various cooking activities. Time-saving small cooking appliances such as bread makers and electric grills have been on the rise as consumers limit their foodservice experiences.

Small appliances are semi-portable or portable machines and are generally used on platforms such as counter-tops and tabletops. Some of the small appliances are air purifiers, humidifiers & dehumidifiers, blenders, clothes steamers & iron, electric kettles & coffee machines, and others.

Increase in technological advancements, rapid urbanization, growth of the housing sector, rise in per capita income, improvement in living standards, the surge in need for comfort in household chores, changes in consumer lifestyle, and escalation in a number of smaller households are the key factors that drive the growth of the Japan small home appliances market.

Factors such as government initiatives for energy-efficient appliances undertaken across Japan are expected to facilitate the adoption of energy-efficient appliances in recent years. The overall demand for home appliances has increased among urban households, as household appliances help save time, simplify work, and increase the comfort level. Thus, improved standard of living and growth in disposable income is projected to boost the penetration of household appliances, thereby driving the Japan home appliances market growth.

Japan Small Home Appliances Market Trends

Increasing Users of Smart Appliances is Driving the Market for Home Appliances

Smart appliances come in a wide range of domestic devices and are designed to use digital technology to complete their functions quickly, using much less energy at a much cheaper cost. These machines can typically be operated from a convenient, central operating system such as a mobile device or a remote. Overall, they provide convenience and additional control to any house. Consumers have started utilizing modernized devices and adopting technologies to improve the household. Japan's home appliance market is experiencing profitable growth due to increasing users and increasing consumption of small home appliances.

Growing Online Sales is Driving the Market

The online segment is anticipated to showcase the fastest growth during the forecast period. Online sales channels involve sales through e-commerce platforms. Given the increased spending power, e-commerce's growing popularity among the Japanese population creates a distinctive opportunity for the small home appliances market. Additionally, easy accessibility of the online payment banking solutions to the consumers is expected to further fuel the segment demand. During the COVID-19 pandemic, consumers in Japan are transferring a significant amount of their spending from offline to online purchases. Japan is no exception.

Japan Small Home Appliances Industry Overview

The report covers major international players operating in the Japan Small Home Appliances Market. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Porters Five Force Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights into Technological Advancements in the Industry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Tea/Coffee Makers
    • 5.1.2 Vacuum Cleaners
    • 5.1.3 Food Processors
    • 5.1.4 Grills and Toasters
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Multi-brand Stores
    • 5.2.2 Exclusive Stores
    • 5.2.3 Online
    • 5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Panasonic Corporation
    • 6.2.2 LG Electronics
    • 6.2.3 Hitachi
    • 6.2.4 Sharp Corporation
    • 6.2.5 Samsung
    • 6.2.6 Mitsubishi Corporation
    • 6.2.7 Toshiba Corporation
    • 6.2.8 Kenwood Corporation
    • 6.2.9 Electrolux AB
    • 6.2.10 Miele*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US