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市場調査レポート
商品コード
1445514

非遺伝子組み換え食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Non-GMO Foods - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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非遺伝子組み換え食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

非遺伝子組み換え食品市場規模は2024年に3,178億6,000万米ドルと推定され、2029年までに4,062億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.03%のCAGRで成長します。

非遺伝子組み換え食品-市場

近年、クリーンラベルの主張は食品および飲料の新製品開発における重要な活動分野の1つとなっており、非遺伝子組み換え食品の市場を牽引すると予想されています。過去数年間、非GMO穀類および穀物セグメントは大きな人気を集めており、この傾向が市場の成長を促進すると予想されています。非遺伝子組み換え食品の栽培と商品化に取り組む取り組みなどの要因が、市場の成長に重要な役割を果たすと予想されます。非遺伝子組み換え食品の市場は、植物由来の食品および飲料製品の需要の増加とクリーンラベル原料の需要により、中程度に成長すると予想されています。

さらに、nare-GMO製品の生産のための研究開発部門への市場関係者による投資の増加も、市場の成長を促進すると予想されます。過去数年で、その健康上の利点と栄養学的プロファイルにより、ビーガンおよびベジタリアン食品の消費に対する消費者の意識も高まっています。このため、市場関係者は不耐症および不耐症の食品の代替品として新しい植物ベースの食品を発売しています。さらに、植物由来の食品には必須の成長成分や天然物がすべて含まれているため、離乳食における植物ベースの食品の需要も高まっています。 2022年7月、ダノンSAは乳製品と植物をブレンドした新しいベビーフード製品を発売しました。植物ブレンドは、非遺伝子組み換え大豆とその他の植物成分から作られています。

非遺伝子組み換え食品市場動向

非遺伝子組み換え食品および飲料製品の需要の増加

非遺伝子組み換え食品は環境に優しく、自然で、有機源から作られているため、健康食品とみなされ、健康志向の消費者に好まれています。その利点と栄養学的特徴により、ビーガンおよびベジタリアン消費者の需要が世界中で高まっています。このため、非遺伝子組み換えビーガン食品に対する消費者の需要も高まっています。さらに、その利便性と持ち運びの傾向により、非遺伝子組み換え飲料の需要も増加しています。市場関係者は、消費者の需要を考慮して新製品を革新するために研究開発部門に常に投資しています。市場関係者は新しい飲料製品を市場に投入しています。たとえば、2022年 2月に、ネイキッドジュースは新しいスムージーフレーバーを発売しました。フレーバーにはオレンジバニラクリームとキーライムフレーバーがあります。製品はビーガン、グルテンフリーで、非遺伝子組み換えの果物で作られています。

北米が最大のシェアを握る

消費者の健康意識の高まりと、特に北米などの先進地域でのベジタリアンやビーガンのライフスタイルの採用の増加により、穀物、種子、果物などの有機および非遺伝子組み換え原料を使用して配合された食品の需要が刺激されています。消費者は食品ラベルに非遺伝子組み換えの記載があるかどうかを確認してから、製品を購入しています。さらに、食品における非遺伝子組み換え原料の使用に関する政府の取り組みも市場の成長を推進しています。需要を考慮して、市場関係者は新しい非遺伝子組み換え製品を市場に投入しています。たとえば、2022年 11月に、Blue Diamond Growersはフレーバーアーモンドの新しい限定版を発売しました。この製品には、スニッカードゥードルとペパーミントココアの2つの異なるフレーバーがあります。同社によると、アーモンドは非遺伝子組み換えだといいます。

非遺伝子組み換え食品業界の概要

非遺伝子組み換え食品市場は細分化されており、世界および地域のプレーヤーが市場を独占しています。市場における著名なプレーヤーには、Amy's Kitchen, Inc.、Pernod Ricard、The Hain Celestial Group, Inc.、The Kellogg's Company、およびNestle SAなどがあります。企業は、消費者からの非遺伝子組み換え食品に対する需要の高まりに応えるために、生産施設の拡張に投資しています。したがって、ベンダーによる生産施設への投資の増加により、予測期間中に非遺伝子組み換え食品市場の成長が促進されると予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場概要

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 飲料
      • ノンアルコール飲料
      • アルコール飲料
    • 食品
      • 乳製品
      • ベビーフードおよび乳児用調製乳製品
      • ベーカリー製品
      • 菓子製品
      • 肉および鶏肉製品
      • 穀類と穀物
      • 食用油
      • その他
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Amy's Kitchen, Inc.
    • Blue Diamond Growers
    • Organic Valley
    • The Hain Celestial Group, Inc.
    • Nestle SA
    • The Kellogg's Company
    • PepsiCo Inc.
    • Pernod Ricard
    • Clif Bar &Company
    • Danone SA

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 68340

The Non-GMO Foods Market size is estimated at USD 317.86 billion in 2024, and is expected to reach USD 406.26 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.03% during the forecast period (2024-2029).

Non-GMO Foods - Market

In recent years, clean label claims have been one of the key areas of activity in food and beverage new product development, which is expected to drive the market for non-GMO foods. During the past few years, the non-GMO cereals and grains segment has gained significant popularity and this trend is expected to drive market growth. Factors such as the initiatives undertaken to cultivate and commercialize non-GMO food products are expected to play a significant role in the growth of the market. Over the medium, the market for non-GMO foods is expected to grow owing to the increasing demand for plant-based food and beverage products as well as the demand for clean-label ingredients.

Additionally, rising investments by the market players in their research and development sectors for the production of nare-GMO products are also expected to drive the market to grow. In the past few years, consumer awareness about the consumption of vegan and vegetarian food is also increased owing to its health benefits and nutritional profiles. Owing to this, market players are launching new plant-based foods as alternatives for intolerant and intolerance food. Furthermore, demand for plant-based foods in baby foods is also increasing as it contains all essential growth ingredients and natural products. In July 2022, Danone SA launched a new dairy & plant blend baby food product. The plant blend is made from non-GMO soy and other plant ingredients.

Non-GMO Foods Market Trends

Increase in Demand for Non-GMO Food and Beverage Products

Non-GMO foods are eco-friendly, natural, and made from organic sources due to which they are considered a healthy food and are preferred by health-conscious consumers. The demand for Vegan and vegetarian consumers is growing around the world owing to its benefits and nutritional profile. Owing to this, consumer demand for non-GMO vegan food is also growing. Additionally, the demand for non-GMO beverages is also increasing owing to their convenience and on-the-go trend. The market players are constantly investing in their research and development departments to innovate new products considering consumer demand. The market players are launching new beverage products in the market. For instance, in February 2022, Naked Juice launched new smoothie flavors. The flavors include orange vanilla creme and Key lime flavors. The products are vegan, gluten-free, and made of non-GMO fruits.

North America Holds Larget Share

The increasing health awareness among consumers and the rising adoption of vegetarian and vegan lifestyles particularly in developed regions such as North America are stimulating the demand for foods that are formulated using organic and non-GMO ingredients such as grains, seeds, and fruits. Consumers are checking food labels for non-GMO mentions on it and then purchasing the product. Additionally, government initiatives regarding the use of non-GMO ingredients in food are also driving market growth. Considering the demand, the market players are launching new non-GMO products in the market. For instance, in November 2022, Blue Diamond Growers launched a new limited edition of flavored almonds. The product comes in two different flavors i.e., Snickerdoodle and Peppermint Cocoa. The company says that the almonds are non-GMO.

Non-GMO Foods Industry Overview

Non-GMO foods market is fragmented with global and regional players dominating the market. Some prominent players in the market include Amy's Kitchen, Inc., Pernod Ricard, The Hain Celestial Group, Inc., The Kellogg's Company, and Nestle SA. Companies are investing in the expansion of their production facilities to cater to the growing demand for non-GMO food products from consumers. Thus, the rising investment in production facilities by vendors is expected to boost the growth of the non-GMO foods market during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Beverage
      • 5.1.1.1 Non-Alcoholic Beverages
      • 5.1.1.2 Alcoholic Beverages
    • 5.1.2 Food
      • 5.1.2.1 Dairy Products
      • 5.1.2.2 Baby Foods and Infant Formula Products
      • 5.1.2.3 Bakery Products
      • 5.1.2.4 Confectionary Products
      • 5.1.2.5 Meat and Poultry Products
      • 5.1.2.6 Cereals and Grains
      • 5.1.2.7 Edible Oil
      • 5.1.2.8 Others
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Amy's Kitchen, Inc.
    • 6.3.2 Blue Diamond Growers
    • 6.3.3 Organic Valley
    • 6.3.4 The Hain Celestial Group, Inc.
    • 6.3.5 Nestle S.A.
    • 6.3.6 The Kellogg's Company
    • 6.3.7 PepsiCo Inc.
    • 6.3.8 Pernod Ricard
    • 6.3.9 Clif Bar & Company
    • 6.3.10 Danone SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS