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市場調査レポート
商品コード
1405361

硬質プラスチック包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年

Rigid Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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硬質プラスチック包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024年~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

硬質プラスチック包装市場規模は、2024年の2,533億6,000万米ドルから2029年には2,846億米ドルに成長し、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは2.35%を記録すると予測されています。

プラスチック工業会の硬質プラスチック包装グループ(RPPG)によると、プラスチックは世界の包装産業の3分の1を占め、その多くは硬質です。

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主なハイライト

  • 硬質プラスチック製包装は耐久性に優れ、価格も手頃で環境に優しいです。硬質プラスチック包装の重要な市場促進要因は、環境に優しく持続可能な包装ソリューションに対するニーズの高まりです。メーカーにとって潜在的な成長の可能性が生まれています。
  • 多忙な生活の中で、移動中に消費でき、調理時間を短縮できるアイテムが求められているため、コンビニエンス包装業界は硬質プラスチック包装市場に影響を与えています。硬質包装のニーズは、可処分所得の増加や新興国における包装商品の消費拡大によっても促進されます。
  • 生分解性硬質プラスチック包装への需要の高まりは、今後の市場成長を後押しすると予想されます。また、飲料やその他の家庭用ケア製品の持続可能な包装ソリューションにシフトする人々の消費動向は、硬質プラスチック包装市場にプラスの影響を与えます。例えば、インドのPepsi BlackはrPET包装材を使って包装されています。さらに、急速に進む都市化も市場の成長に寄与しています。さらに、人々の可処分所得の増加は、今後の市場成長にプラスの影響を与えると思われます。
  • ヘルスケア業界からの硬質プラスチック包装に対する需要の高まりも、近年の市場成長を牽引する重要な要因のひとつです。硬質プラスチックは、ヘルスケア業界の企業が医薬品を汚染から守るのに役立っています。医療製品の包装は、安全性のために国際的な規制基準に準拠していなければなりません。そのため、硬質プラスチックの特性は、耐久性、軽量性、清潔性、透明性とともに、医療製品の保管に最適な選択肢となっています。
  • しかし、先進硬質プラスチック包装の競合が激しいことが市場成長の妨げになる可能性があります。また、プラスチック製品の製造におけるビスフェノールA(BPA)の使用増加が、硬質プラスチック包装市場全体にとって大きな課題となっています。原材料の変動も市場拡大の大きな障害となっています。原油はプラスチックベースの製品に使用される主原料であり、原油価格の変動は完成品の価格設定に影響を与えます。

硬質プラスチック包装市場の動向

硬質プラスチック包装市場ではポリプロピレン(PP)が大きな市場シェアを占める

  • ポリエチレン、ポリエチレンテレフタレート(PET)、ポリスチレン(PS)など他のプラスチック材料と比べ、ポリプロピレンは優れたバリア性、表面光沢の向上、安価なコスト、高い引張強度を備えています。これらの特徴により、ポリプロピレンは様々な包装用途に理想的な材料となっています。ポリプロピレンの用途として伸びているものには、薬品ボトル、ケチャップやシロップ用ボトル、ボトルキャップやクロージャーなどがあります。このように、硬質プラスチック包装市場は、ポリプロピレン(PP)材料に対する需要の高まりにより、予測期間中も増加し続けると思われます。
  • 薬用ボトル、ボトルキャップとクロージャー、ケチャップやシロップ用ボトルなどは、ポリプロピレンの増加する用途の一部です。例えば、ユニリーバは「マグナム」というブランドで、アイスクリーム業界で初めて、再生PPプラスチック包装材を使用したチューブ入りのアイスクリームを発売しました。この動きは、2025年までにプラスチック包装の25%を消費者使用後の再生材料から作るという、同社の広範な戦略の一環です。
  • さらに、PlastIndia Foundationの報告書によると、インドのポリプロピレン(PP)の製造能力は年間4,970キロ・トン(KTA)です。IBEFによると、インドはプラスチック産業が発展しており、3万のプラスチック加工ユニットがあり、約400万人が雇用されています。
  • 米国化学工業協会によると、米国では2022年のプラスチック総生産量は1,255億ポンドで、2021年の1,239億ポンドから増加しました。プラスチック生産量の急増により、原材料がより入手しやすくなり、硬質プラスチック包装の需要が増加すると予想されます。特に、硬質包装に広く使用されているポリエチレン(PP)の生産が増加することで、ポリプロピレン樹脂の供給が増加し、包装メーカーにとってコストが下がり、入手しやすくなる可能性があります。
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アジア太平洋地域が予測期間で大きな市場シェアを占める

  • アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占めています。経済と経済活動の拡大により、硬質プラスチック包装産業は中国やインドなどの国々で増加すると予測されています。さらに、これらの国々の人口の拡大は、FMCG商品や耐久消費財のための重要な市場を提供し、硬質プラスチック包装業界の拡大を促進すると予想されています。
  • 硬質プラスチック包装の需要は、工業化、コンビニエンス食品産業の成長、製造活動の増加、可処分所得の増加、消費水準の上昇、電子小売販売の増加などの重要な要因により、予測期間中に伸びています。さらに、インド、中国、インドネシアなどの国々の成長は、アジア太平洋地域が世界の美容・パーソナルケア産業の包装需要をリードする原動力となっています。
  • 中国における清涼飲料の消費量は近年急増しており、これは2023年2月に同国で製造された清涼飲料の量が約2,688万トンと推定されたことからも明らかです。このため、これらの飲料を保管・輸送するための包装資材のニーズが高まっています。PETプラスチックボトルや容器の耐久性、軽さ、鮮度、リサイクル性が清涼飲料メーカーに好まれるため、硬質プラスチック包装市場は近い将来大きな成長を遂げると予想されます。
  • メーカー各社は、利便性を求める消費者の需要に応えて、革新的なパック形式、サイズ、機能性を打ち出しています。また、口腔ケア、スキンケア、メンズグルーミングやベビーケアなどのニッチカテゴリーの成長により、アジア太平洋は包装メーカーにとって機会であると同時に課題でもあります。

硬質プラスチック包装業界の概要

硬質プラスチック包装市場は断片化されています。複数の企業が存在するため、市場競争は激しいです。各社は、コスト削減と包装性能向上のため、軽量で高性能な段ボールグレードの提供に注力しています。市場の主要企業としては、Amcor Group GmbH、Alpla Werke Alwin Lehner GmbH &Co KG、Silgan Holdings Inc.、Sealed Air Corporation、Plastipak Holding Inc.、Sonoco Products Company、Graham Packaging Company Inc.などが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット(プラスチック製造プロセスの動向分析)

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • インド、中国などアジア主要市場における需要の増加
    • 食品・飲料包装業界からの強い需要
  • 市場抑制要因
    • プラスチック包装産業に関する厳しい法規制
    • 軟質プラスチック包装との競合

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ボトル・ジャー
    • トレイ・コンテナ
    • キャップ・クロージャー
    • その他(ブリスターパック、クラムシェルパック、硬質プラスチックチューブ)
  • 材料別
    • ポリエチレン(PE)
    • ポリエチレンテレフタレート(PET)
    • ポリプロピレン(PP)
    • ポリスチレン(PS)および発泡ポリスチレン(EPS)
    • ポリ塩化ビニル(PVC)
    • その他
  • エンドユーザー産業別
    • 食品・飲料
    • ヘルスケア
    • 化粧品・パーソナルケア
    • 工業
    • 建築・建設
    • 自動車
    • その他(電気・電子機器)
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Group GmbH
    • Berry Global Inc.
    • Alpla Werke Alwin Lehner GmbH & Co KG
    • Silgan Holdings Inc.
    • Sealed Air Corporation
    • Plastipak Holding, Inc.
    • Sonoco Products Company
    • Graham Packaging Company
    • Huhtamaki, Inc.
    • Albea Group

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67245
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The Rigid Plastic Packaging Market size is expected to grow from USD 253.36 billion in 2024 to USD 284.6 billion by 2029, registering a CAGR of 2.35% during the forecast period (2024-2029). According to the Plastics Industry Association's Rigid Plastic Packaging Group (RPPG), Plastics account for one-third of the global packaging industry, and much of this plastic packaging is rigid.

Key Highlights

  • Packaging made of rigid plastic is durable, affordable, and environmentally friendly. A significant market driver for rigid plastic packaging is the rising need for environmentally friendly and sustainable packaging solutions. Potential growth prospects are being created for manufacturers.
  • The convenience packaging industry influences the rigid plastic packaging market since busier lives call for items that can be consumed while on the move and cut down on cooking time. The need for rigid packaging will also be fueled by increased disposable income and expanding packaged goods consumption in emerging nations.
  • Augmenting demand for biodegradable rigid plastic packaging is expected to boost the market growth in the future. Also, people's consumption trends shifting towards sustainable packaging solutions for beverages and other household care products positively impact the rigid plastic packaging market. For Instance, Pepsi Black in India is being packaged using rPET packaging materials. Moreover, rapidly increasing urbanization also contributes to market growth. Furthermore, the growing disposable income of the people will positively impact market growth in the coming future.
  • The growing demand for rigid plastic packaging from the healthcare industry is also one of the critical factors that has triggered the market's growth in recent years. Rigid plastic helps enterprises in the healthcare industry protect medicines from contamination. The medical product packaging must be compliant with international regulatory standards for safety. Therefore, the properties of rigid plastic, along with its durability, lightweight, cleanliness, and transparency, make it the perfect choice for storing medical products.
  • However, high competition for advanced rigid plastic packaging may hinder market growth. Also, increasing the use of BisphenolA (BPA) in manufacturing plastic products poses a significant challenge for the overall rigid plastic packaging market. Raw material volatility is another major stumbling block to the market's expansion. Crude oil is the primary raw material used in plastic-based products, and price fluctuations in crude oil impact the pricing of the finished goods.

Rigid Plastic Packaging Market Trends

Polypropylene (PP) to Account for Significant Market Share in Rigid Plastic Packaging Market

  • Compared to other plastic materials like polyethylene, polyethylene terephthalate (PET), polystyrene (PS), and others, polypropylene offers superior barrier qualities, improved surface polish, cheap cost, and high tensile strength. These features make polypropylene an ideal material for a range of packaging applications. Some of the growing applications for polypropylene include medicine bottles, bottles for ketchup and syrups, and bottle caps and closures. The market for rigid plastic packaging will thus continue to increase over the projected period due to the rising demand for polypropylene (PP) material.
  • Medicine bottles, bottle caps and closures, and bottles for ketchup and syrups are some of the increasing applications of polypropylene. For instance, under its brand, Magnum, Unilever launched ice creams in tubs made from recycled PP plastic packaging, the first in the ice cream industry. The move was part of the company's broader strategy to ensure that 25% of its plastic packaging will come from post-consumer recycled content by 2025.
  • Further, according to a report by the PlastIndia Foundation, India has a manufacturing capacity of 4,970 Kilo Ton per Annum (KTA) for Polypropylene (PP). According to IBEF, India is progressing in plastic industries with 30,000 plastic processing units, and about 4 million people are employed.
  • According to the American Chemistry Council, in the United States, the total volume of plastics produced in 2022 was 125.5 billion pounds, a rise from the 123.9 billion pounds produced in 2021. The surge in plastic production is expected to increase the demand for rigid plastic packaging as raw materials become more readily available. In particular, the increased production of polyethylene (PP), widely used in rigid packaging, is expected to increase the supply of polypropylene resin, which may decrease costs and increase availability for packaging manufacturers.
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Asia-Pacific to Witness Significant Market Share in the Forecast Period

  • The Asia-Pacific region holds a significant market share. Due to their expanding economies and economic activity, the rigid plastic packaging industry is predicted to increase in nations like China and India. In addition, these nations' expanding populations provide a significant market for FMCG goods and consumer durables, which is anticipated to fuel the expansion of the rigid plastic packaging industry.
  • The demand for rigid plastic packaging has grown for the forecast period due to significant factors, including industrialization, the growth of the convenience food industry, an increase in manufacturing activities, rising disposable income, rising consumption levels, and rising e-retail sales. Furthermore, the growth of countries like India, China, and Indonesia drives the Asia-Pacific region to lead packaging demand for the global beauty and personal care industry.
  • The consumption of soft drinks in China has seen a surge in recent years, as evidenced by the fact that in February of 2023, the volume of manufactured soft drinks in the country was estimated to be around 26.88 million metric tons. This has led to an increase in the need for packaging materials to store and transport these beverages. It is expected that the market for rigid plastic packaging will experience significant growth in the near future, as the durability, lightness, freshness, and recyclability of PET plastic bottles and containers are preferred by soft drink manufacturers.
  • Manufacturers are launching innovative pack formats, sizes, and functionality in response to the consumer demand for convenience. Also, with the growth in oral, skincare, and niche categories, such as men's grooming and baby care, Asia-Pacific is both an opportunity and challenging region for packaging manufacturers.

Rigid Plastic Packaging Industry Overview

The rigid plastic packaging market is fragmented. Due to the presence of several players, the market has strong competition. Companies focus on providing lightweight, high-performance, corrugated grades to reduce costs and improve packaging performance. Some of the major players in the market are Amcor Group GmbH, Alpla Werke Alwin Lehner GmbH & Co KG, Silgan Holdings Inc., Sealed Air Corporation, Plastipak Holding Inc., Sonoco Products Company, and Graham Packaging Company Inc., among others.

In August 2023, Berry Global launched a selection of reusable bottles, which are claimed to be made entirely from Post-consumer Recycled Plastic (PCR), for the purpose of providing cleaning services to the Bio-D Society. The bottles are available in 750ml, 1000ml, and 500ml sizes and are intended for a variety of Bio-D's liquid products, including detergents, fabric conditioners, dishwasher rinses, washing-up liquids, and H&G cleaners.

In September 2022, Amcor Rigid Packaging developed ClearCor to produce DairySeal, a novel PET barrier technology for containers of ready-to-drink dairy beverages. The bottles are recyclable and can contain up to 80% recyclable elements in their construction. ARP created a barrier out of PET film to keep dairy beverages tasting fresh. A "concentrated capsulation" created by new technology designed by ClearCor in the preform's core gives the containers additional flexibility and resin possibilities.

In July 2022, Alpla acquired the Polish company Apon, which makes plastic containers for the pharmaceutical market. Apon created bottles, containers with screw closures or snap lids, dose aids for medical equipment, food supplement packaging, and e-liquid packaging. The business is expanding its footprint in Central and Eastern Europe and supplying the Baltic nations and Poland's developing markets with quality goods.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Technology Snapshot (Trend Analysis of the Plastic Manufacturing Processes)

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand in Major Asian Markets Such as India and China
    • 5.1.2 Strong Demand From the Food and Beverage Packaging Industry
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Laws and Regulations Pertaining to Plastic Packaging Industry
    • 5.2.2 Competition From Flexible Plastic Packaging

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product
    • 6.1.1 Bottles and Jars
    • 6.1.2 Trays and Containers
    • 6.1.3 Caps and Closures
    • 6.1.4 Other Product Types (Blister and Clamshell Packs, and Rigid Plastic Tubes)
  • 6.2 By Material
    • 6.2.1 Polyethylene (PE)
    • 6.2.2 Polyethylene Terephthalate (PET)
    • 6.2.3 Polypropylene (PP)
    • 6.2.4 Polystyrene (PS) and Expanded Polystyrene (EPS)
    • 6.2.5 Polyvinyl Chloride (PVC)
    • 6.2.6 Other Rigid Plastic Packaging Materials
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Food and Beverage
    • 6.3.2 Healthcare
    • 6.3.3 Cosmetics and Personal Care
    • 6.3.4 Industrial
    • 6.3.5 Building and Construction
    • 6.3.6 Automotive
    • 6.3.7 Other End-user Industries (Electrical and Electronics)
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Italy
      • 6.4.2.5 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 Australia
      • 6.4.3.5 South Korea
      • 6.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Argentina
      • 6.4.4.3 Mexico
      • 6.4.4.4 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa
      • 6.4.5.1 United Arab Emirates
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 South Africa
      • 6.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Group GmbH
    • 7.1.2 Berry Global Inc.
    • 7.1.3 Alpla Werke Alwin Lehner GmbH & Co KG
    • 7.1.4 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.5 Sealed Air Corporation
    • 7.1.6 Plastipak Holding, Inc.
    • 7.1.7 Sonoco Products Company
    • 7.1.8 Graham Packaging Company
    • 7.1.9 Huhtamaki, Inc.
    • 7.1.10 Albea Group

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS