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市場調査レポート
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1405081

エプロンバス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年

Apron Bus - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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エプロンバス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

エプロンバス市場は、2024年には4億9,797万米ドルと評価され、2029年には8億6,836万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは11.76%を記録すると予想されます。

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搭乗手続きは、航空会社のコストに直接影響する航空機の所要時間の主要なプロセスの1つです。エプロンバス市場の主な成長要因の1つは、迅速な搭乗プロセスです。エプロンバスは、空港によっては飛行機からターミナルまで、あるいはターミナルから飛行機までの旅客輸送に最適な選択肢となっています。航空会社は旅客の満足度向上を目指し続けているため、搭乗手続きの迅速化が求められています。航空旅客数の増加とそれに伴う航空会社の保有機材の増加が、市場成長の主な促進要因となっています。また、空港では搭乗橋が不足しているため、エプロンバスの導入が必要となっています。さらに、搭乗手続きの迅速化と、すべての乗客の快適な体験の向上への貢献が、顧客の注目を集めるはずです。また、老朽化したディーゼルエンジンによる排ガスを抑えるため、Anabaの電子モーターを搭載した電動バスを採用する航空会社も増えています。

市場を席巻するため、バスメーカーはオール電化バスにシフトしています。新しい空港の建設は、予測期間中にエプロンバスの需要をさらに高めると予想されています。

エプロンバス市場の動向

予測期間中、電動セグメントが大きな成長を見せる見込み

予測期間中、電動セグメントは市場で大きな成長を見せると予測されています。成長の背景には、航空旅客数の増加と空港インフラ強化への支出の増加があります。空港や航空会社は、先進的な技術やシステムを採用することで、二酸化炭素排出量の削減に努めています。空港における総排出量のうち、ターミナルと航空機の間を旅客を運ぶタグ、トラクター、バスなどの地上支援車両も大きく貢献しています。航空会社や空港は、カーボンニュートラルを達成するため、老朽化したディーゼルエンジン搭載バスを新しい電動バスに置き換えつつあります。電動バスは、運行が簡単で、メンテナンスが少なく、そして何よりもゼロ・エミッションという利点があります。

欧州中のいくつかの空港は、過去10年間で、二酸化炭素排出量の達成または削減に成功しています。世界中の空港が今後30年間で世界の航空排出量を約半分に削減しようとしている中、電動バス分野は今後数年で加速度的な成長を遂げると思われます。国際航空輸送のためのCORSIA CO2オフセット・削減スキームは、2020年以降の排出量の将来的な増加を緩和するよう航空会社に義務付けることで、排出量のレベルを安定させることを目的としています。2021年から2035年の期間中、予想される参加に基づいて、このスキームは2020年レベルを上回る排出量の約80%を相殺すると推定されます。第1段階への国の参加は任意であり、航空活動の少ない国には例外があります。例えば、アビエーター・エアポート・アライアンスABは、2030年までにネット・ゼロを目指すという目標を掲げています。同社は、持続可能な燃料を運航に取り入れ、地上支援機材(GSE)フリートを電力に移行する計画です。

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欧州が市場で最も高いシェアを占める

欧州が市場で最も高いシェアを占めており、予測期間中もその支配が続きます。この成長は、空港建設プロジェクトの増加と、航空交通量の増加による新しいエプロンバスの需要の高まりによるものです。欧州のいくつかの空港は、二酸化炭素排出量を削減するため、ここ数年でディーゼルまたはガスエンジンのエプロンバスを排ガスフリーの電動バスに置き換えています。

エプロンバスを運行している欧州の空港には、ミュンヘン、ピサ、フランクフルト、マドリード、ロンドン・ルートン、アムステルダム・スキポールなどがあります。例えば、2021年9月、ブリストル空港(英国)は、空港運営上の排出量削減を目指し、電気エプロンバスを発注しました。ターミナルビルと航空機の間を運行し、最大110人の乗客を輸送できるこの電動バスは、COBUS Industries GmbH(ドイツ)が供給します。この完全電気自動車には、安全性と快適性を最大化する最先端の機能が搭載されています。同空港は、この試験運行により、バスの運行上の利点を研究し、既存の車両と比較します。同様に、2023年6月、Go-Aheadグループは、ロンドン・ガトウィック空港とその周辺でのサービス用に、水素バス車両と燃料補給ステーションに3,800万米ドルを投資しました。

エプロンバス業界の概要

エプロンバス市場は、少数の既存企業が独占しているため、その性質上、統合されています。同市場の著名なプレーヤーには、COBUS Industries GmbH、YUTONG、BYD Company Ltd、Proterra Inc.、TAM-EUROPEなどがあります。新しい空港の建設や老朽化したバスの更新は、プレーヤーに新たな機会を提供します。バスメーカーは、新たな契約を獲得するため、先進的な機能を備えた新型バスを導入して製品ポートフォリオを拡大しています。世界的に、航空会社がカーボンフットプリントの削減に前向きなため、バスメーカーも乗客と手荷物のためのスペースを増やした電気エプロンバスにシフトしています。

例えば、クアントロン社(ドイツ)は「eモビリティ」のスペシャリストで、バスを含む様々な種類の電動トラックやトランスポーターを提供しています。空港市場向けには、ケータリング用途や航空機供給/サービス用、あるいは路面清掃用の車両モデルを多数提供しています。2022年12月、SpeediShuttle社(米国ハワイ州)は、ダニエル・K・イノウエ空港(米国ハワイ州)内でウィキ・ウィキ・シャトル(Wiki Wiki Shuttle)サービスを運営するターミナル間契約を獲得しました。同サービスは、空港内の手荷物受取所や別ターミナルへのスピーディーな移動手段として利用されています。SpeediShuttleは、利用者に到着時間を知らせる管理システムを導入する予定。さらに2023年3月、アムステルダム・スキポール空港は自動運転バスの試験運行を計画しています。この試みは、ロイヤル・スキポール・グループがnlmtdおよびTNW(The Next Web)と提携し、空港のイノベーションをさらに加速させるために実施されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 電動
    • ディーゼル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • エジプト
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Yutong Bus Co., Ltd.
    • COBUS Industries GmbH
    • TAM-EUROPE
    • BYD Company Ltd
    • Xinfa Airport Equipment Ltd
    • Proterra Inc.
    • Xiamen King Long International Trading Co.,Ltd.
    • Solaris Bus & Coach sp. z o.o.
    • AB Volvo
    • Ashok Leyland
    • Mallaghan(G.A.)Inc

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67088
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The Apron Bus Market is valued at USD 497.97 million in 2024 and is expected to reach USD 868.36 million by 2029, registering a CAGR of 11.76% during the forecast period.

Boarding is one of the major processes of aircraft turnaround time with a direct influence on airline companies' costs. One of the main growth factors in the market for apron buses is the quicker boarding process. Apron buses are the best option at some airports to transport passengers from the plane to the terminal or vice versa. As airlines continuously strive for better passenger satisfaction, they must speed up the boarding process. The increasing air passenger traffic and the corresponding growth in airline fleets are the main drivers for the market growth. Also, the lack of available boarding bridges at airports is causing the need to introduce apron buses. In addition, the faster boarding process and its contribution to improving a comfortable experience for all passengers should attract customer attention. In addition, in order to limit emissions caused by the aging diesel engines on buses, a number of airlines are adopting an electrical bus equipped with Anaba's electronic motors.

In order to dominate the market, bus manufacturers are shifting toward all-electric buses. The construction of new airports is expected to further generate the demand for apron buses during the forecast period.

Apron Bus Market Trends

Electric Segment is Expected to Show Significant Growth During the Forecast Period

The electric segment is anticipated to show significant growth in the market during the forecast period. The growth is due to the increasing number of air passengers and growing spending on enhancing airport infrastructure. Airports and airlines are striving to reduce their carbon footprint by adopting advanced technologies and systems. Of the total emissions at airports, ground support vehicles, like tugs, tractors, and buses ferrying passengers between the terminals and the aircraft are also contributing significantly. Airlines and airports, in order to achieve carbon neutrality, are replacing aging diesel engine-powered buses with new electric buses. Electric buses offer advantages like ease of operation, low maintenance, and, most importantly, zero-emission.

Several airports across Europe were successful, over the past decade, in achieving or reducing their carbon footprint. As airports across the world are trying to reduce their global aviation emissions by about half over the next three decades, the electric bus segment will experience accelerated growth in the coming years. The CORSIA CO2 offset and reduction scheme for international air transport aims to stabilize emission levels by requiring airlines to mitigate the future growth of emissions after 2020. During the period 2021-2035, and based on expected participation, the scheme is estimated to offset around 80% of the emissions above 2020 levels. Participation of states in the first phase is voluntary, and there are exceptions for those with low aviation activity. For instance, Aviator Airport Alliance AB set itself a goal of becoming net zero by 2030. The authority plans to incorporate sustainable fuel into operations and transition its Ground Support Equipment (GSE) fleet to electric power. The company can confidently accomplish this objective.

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Europe Holds Highest Shares in the Market

Europe holds the highest shares in the market and continue its domination during the forecast period. The growth is due to the increasing number of airport construction projects and rising demand for new apron buses due to increased air traffic. Several airports in Europe, in order to reduce their carbon footprint, replaced their diesel or gas-powered apron buses with emission-free electric buses in the past few years.

Some of the European airports that operate apron buses are Munich, Pisa, Frankfurt, Madrid, London Luton, and Amsterdam Schiphol, among others. For instance, in September 2021, Bristol Airport (UK) ordered an electric airside bus in a bid to reduce airport operating emissions. The electric bus, capable of transporting up to 110 passengers and operating between the terminal building and an aircraft, is supplied by COBUS Industries GmbH (Germany). The fully electric vehicle includes state-of-the-art features to maximize safety and comfort. The airport will use the trial to study the operating benefits of the bus and compare it to its existing fleet. Similarly, in June 2023, the Go-Ahead Group invested USD 38 million in a hydrogen bus fleet and refueling station for services in and around London Gatwick Airport.

Apron Bus Industry Overview

The apron bus market is consolidated in nature as a few established players dominate it. Some of the prominent players in the market are COBUS Industries GmbH, YUTONG, BYD Company Ltd, Proterra Inc., and TAM - EUROPE. The construction of new airports and the replacement of aging buses will offer new opportunities to the players. Bus manufacturers, in order to gain new contracts, are expanding their product portfolios by introducing new buses with advanced features. Globally, as the airlines look forward to reducing their carbon footprint, bus manufacturers are also shifting toward electric apron buses with increased space for passengers and their baggage.

For instance, Quantron (Germany) is a specialist in 'e-mobility,' offering electric trucks and transporters of various kinds, including buses. For the airport market, it provides a number of vehicle models for catering applications and aircraft supply/service or surface sweepers. In December 2022, SpeediShuttle (Hawaii, US) was awarded the interterminal contract to operate the Wiki Wiki Shuttle service within the Daniel K. Inouye Airport (Hawaii, US). Flyers use the service as a speedy way to get across the airport to baggage claim or a different terminal. SpeediShuttle will be implementing a management system that gives riders arrival times. Moreover, in March 2023, Amsterdam Schiphol Airport plans the trials of self-driving buses. The trials are a result of the Royal Schiphol Group teaming up with nlmtd and TNW (The Next Web) to further accelerate innovation at the airport.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Electric
    • 5.1.2 Diesel
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Russia
      • 5.2.2.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 India
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Australia
      • 5.2.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Mexico
      • 5.2.4.3 Rest of Latin America
    • 5.2.5 Middle East & Africa
      • 5.2.5.1 United Arab Emirates
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Egypt
      • 5.2.5.4 South Africa
      • 5.2.5.5 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share**
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Yutong Bus Co., Ltd.
    • 6.2.2 COBUS Industries GmbH
    • 6.2.3 TAM - EUROPE
    • 6.2.4 BYD Company Ltd
    • 6.2.5 Xinfa Airport Equipment Ltd
    • 6.2.6 Proterra Inc.
    • 6.2.7 Xiamen King Long International Trading Co.,Ltd.
    • 6.2.8 Solaris Bus & Coach sp. z o.o.
    • 6.2.9 AB Volvo
    • 6.2.10 Ashok Leyland
    • 6.2.11 Mallaghan (G.A.) Inc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS