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市場調査レポート
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1534911

エプロンバス市場:現状分析と予測(2024-2032年)

Apron Bus Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
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即日から翌営業日
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エプロンバス市場:現状分析と予測(2024-2032年)
出版日: 2024年07月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のエプロンバス市場は、2023年には4億5,945万米ドルとなり、予測期間(2024-2032年)には約10.11%のCAGRで力強い成長が見込まれています。エプロンバスの需要を支えている主な要因の1つは、新しい滑走路や空港の開発による航空旅行インフラの増加です。また、世界中の空港の数が増加していることも、新しいエプロンバスを購入し、ターミナルから目的の航空機までの航空輸送に使用する需要を後押ししています。例えば、米国運輸省連邦航空局(FAA)は2024年、航空旅行の安全性と効率性を向上させるため、米国40州の129空港に2億8,900万米ドルを投資すると発表しました。この投資は、ターミナルの拡張、手荷物システムのアップグレード、滑走路の強化、航空交通インフラの改善を通じて空港の改善に資金を提供するための250億米ドルのメガ投資の一部です。

別の例では、2024年にポルトガル政府が、総工費106億4,000万米ドルのメガ空港、リスボンのウンベルト・デルガド空港の建設を発表しました。

航空インフラの大規模な拡張を考慮すると、それぞれのプロジェクトにおけるエプロンバスの需要は、エプロンバスの需要を促進すると予想されます。

さらに、中国、インド、インドネシア、中東など、多くの発展著しい地域も、今後数年間に多数の空港建設を計画しています。これらの地域では、可処分所得の増加に加え、格安航空会社の運航急増が顕著であるため、航空旅行の需要が高まっています。発展を考慮すると、エプロンバス市場の需要は今後数年間、すなわち2024年から2032年に顕著な成長を示すと予想されます。

タイプ別に見ると、世界のエプロンバス市場は電気とディーゼルに二分されます。このうち、ディーゼルのカテゴリーは、旧世代の空港で広く利用可能であることから、主要な市場シェアを占めています。ディーゼルバスは古くから通勤用のエプロンバスとして利用されており、特にアジア太平洋、アフリカ、ラテンアメリカ、中東などの地域では、膨大な数のディーゼルエプロンバスが現在も運行されています。各地域の二酸化炭素排出規制が厳しくなるにつれ、空港はより持続可能な代替手段、すなわち電気エプロンバスへと徐々にシフトしています。運用コストが低く、テールパイプ排出がゼロであることから、電動エプロンバスの需要は今後数年間で増加すると予想されています。

用途別では、旅客輸送と団体輸送に区分されています。世界中の航空旅行者数の増加を考慮すると、旅客輸送セグメントはセグメントの中で主要な位置を占めると予想されています。さらに、大手航空会社によって購入されている新型航空機の大半は、中国、インド、タイ、シンガポールなどの中所得国の人口増加により急増した航空交通の流動性を緩和することを目的としています。ターミナルから滑走路への移動緩和の需要が高いことから、エプロンバスの需要はさらに増加し、今後数年間で旅客輸送セグメントの市場地位が強化されると予想されます。

世界のエプロンバス市場は、北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域などの世界のプレゼンスに基づいて分析されています。このうち、アジア太平洋地域が2023年に最大のシェアを占めています。アジア太平洋地域は、国内旅行と国際旅行の両方を選ぶ大規模な航空交通量の増加により、大規模な航空交通に対応しています。この急増は、同地域の可処分所得の増加にも支えられています。同地域の大手航空会社の多くは、既存の航空機を拡大する計画を発表しており、これが今後数年間のエプロンバスの需要をさらに後押しすることになると思われます。

同市場で事業を展開する主要企業には、Cobus Industries、Aeromobiles、Bradshaw Electric Vehicles、Kiitikori Oy、Power Force Technologies、WeihaiGuangtai Airport Equipment、Zhengzhou Yutong Bus、XINFA Airport Equipment、CIMC Tinda、BYDなどがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のエプロンバス市場の収益、2022-2032年

第7章 市場分析:タイプ別

    • 電気
    • ディーゼル

第8章 市場分析:用途別

    • 旅客輸送
    • 団体輸送

第9章 市場分析:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業一覧

第11章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第12章 企業プロファイル

  • Cobus Industries
  • Aeromobiles
  • Bradshaw Electric Vehicles
  • Kiitokori Oy
  • Power Force Technologies
  • WeihaiGungtai Airport Equipment
  • Zhengzhou YuTong Bus
  • XINFA Airport Equipment Ltd
  • CIMC Tianda
  • BYD

第13章 頭字語と前提条件

第14章 付録

目次
Product Code: UMAD212910

Apron buses are used to commute people from the terminal to their intended aircraft prepared for traveling. These buses carry both air traffic and staff from one place in the airport to another. The market has witnessed a rapid surge in recent years due to the rise of the aviation industry, with a burgeoning middle-class population opting for air travel, both domestic and international. This phenomenon has stressed the need to expand aviation services through the purchase of a large number of aircraft as well as the rapid development of airports and newer runways, further promoting the need for apron buses to cater to air traffic.

The Global Apron Bus market was valued at USD 459.45 million in 2023 and is expected to grow at a strong CAGR of around 10.11% during the forecast period (2024-2032). One of the key factors that have supported the demand for apron buses is the rise in the air travel infrastructure through the development of newer runways and airports. The increasing number of airports across the globe has also assisted the demand for newer apron buses to be purchased and used for air traffic commutes through the terminals to the intended aircraft. For instance, in 2024, The U.S. Department of Transportation's Federal Aviation Administration (FAA), announced to invest USD289 million for 129 airports in 40 states of the US for improving the safety and efficiency of air travel. The investment is part of a mega USD 25 billion investment for funding the airport improvement through terminal expansion, baggage systems upgrade, runway enhancement, and air traffic infrastructure improvements.

In another instance, in 2024, the government of Portugal announced the construction of a mega airport, Lisbon's Humberto Delgado Airport, with a total cost of USD 10.64 billion.

Considering the expansion of air travel infrastructure on a mass scale the demand for apron buses in the respective projects is anticipated to fuel the demand for apron buses.

Additionally, many other fast-developing regions, such as China, India, Indonesia, the Middle East, etc., have also planned a high number of airports to be built in the coming years. These regions are experiencing the demand for air travel due to increasing disposable income as well as a surge in low-cost carrier operations, which is prominent. Considering the developments, the demand for the apron buses market is anticipated to exhibit remarkable growth in the forthcoming years, i.e., 2024-2032.

Based on type, the global apron bus market is bifurcated into electric and diesel. Of these, the diesel category has held the major market share due to its vast availability in older-generation airports. The diesel-based buses have long been used as apron buses for commuting purposes, and a vast number of diesel apron buses are still in operation, especially in regions such as Asia Pacific, Africa, Latin America, the Middle East, etc. As the regulations for carbon emissions in the respective regions are getting stringent, the airports are slowly shifting towards a more sustainable alternative, i.e., electric apron buses. With the lower operational cost and zero tailpipe emissions, the demand for electric apron buses is anticipated to rise in the coming years.

Based on the application, the global Apron Bus market has been segmented into passenger transport and group traffic. Considering the rising number of air travelers across the globe, the passenger transport segment is anticipated to hold the major position among the segments. Additionally, the majority of the new aircraft being purchased by the leading aviation companies are targeted at easing air traffic mobility, which has surged due to the rising population in middle-income countries such as China, India, Thailand, Singapore, etc. With the high demand for easing the mobility from the terminals to the runways, the demand for apron buses is anticipated to increase further, strengthening the market position of the passenger transport segment in the coming years.

For a better understanding of the market adoption of Apron Bus, the Global Apron Bus market is analyzed based on its worldwide presence in regions such as North America, Europe, Asia-Pacific, and the Rest of the World. Of these, the Asia Pacific region held the largest share in 2023. Asia pacific region caters to a large air traffic due to the massive air traffic rise opting for both domestic and international air travel. This surge has also been assisted due to the rising disposable income in the region. Many of the leading aviation companies in the region have also announced their plans to expand their existing fleet which would further support the demand for apron buses in the coming years.

Some of the major players operating in the market include Cobus Industries, Aeromobiles, and Bradshaw Electric Vehicles, Kiitikori Oy, Power Force Technologies, WeihaiGuangtai Airport Equipment, Zhengzhou Yutong Bus, XINFA Airport Equipment, CIMC Tinda, and BYD.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Apron Bus Market
  • 2.2. Research Methodology of the Apron Bus Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Investment Scenario
    • 4.7.2. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL APRON BUS MARKET REVENUE (USD MN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY TYPE

    • 7.1.1. Electric
    • 7.1.2. Diesel

8.MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

    • 8.1.1. Passenger Transport
    • 8.1.2. Group Traffic

9.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. U.K.
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4. Rest of World

10.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 10.1. Marginal Analysis
  • 10.2. List of Market Participants

11.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 11.1. Competition Dashboard
  • 11.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 11.3. Porter Five Forces Analysis

12.COMPANY PROFILED

  • 12.1. Cobus Industries
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Key Financials
    • 12.1.3. SWOT Analysis
    • 12.1.4. Product Portfolio
    • 12.1.5. Recent Developments
  • 12.2. Aeromobiles
  • 12.3. Bradshaw Electric Vehicles
  • 12.4. Kiitokori Oy
  • 12.5. Power Force Technologies
  • 12.6. WeihaiGungtai Airport Equipment
  • 12.7. Zhengzhou YuTong Bus
  • 12.8. XINFA Airport Equipment Ltd
  • 12.9. CIMC Tianda
  • 12.10. BYD

13.ACRONYMS & ASSUMPTION

14.ANNEXURE