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市場調査レポート
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1445436

医薬品ガラス包装: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024:2029)

Pharmaceutical Glass Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 160 Pages | 納期: 2~3営業日

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医薬品ガラス包装: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024:2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

医薬品ガラス包装市場規模は、2024年に297億7,000万米ドルと推定され、2029年までに385億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.29%のCAGRで成長します。

医薬品ガラス包装- 市場

ガラス包装ソリューションは主に医薬品の一次包装として提供されており、製薬業界の主要な包装材料の1つです。これは主に、持続可能で不活性、不浸透性であり、品質を損なうことなくリサイクル可能であり、再利用可能な利点があるためです。

主なハイライト

  • 製薬業界の技術進歩に伴う医薬品の需要の増加は、ボトル、アンプル、その他のガラス包装ソリューションの需要を直接生み出しています。
  • 慢性疾患の増加と、COVID-19用に大量のワクチンが製造されていることから、一次包装、特にガラス容器の需要が増加すると予想されます。
  • さらに、化学的耐久性やさまざまな化学組成を維持するための適合性など、ガラスの重要な特性上の利点が、包装ベンダーが医薬品材料としてガラスを選択する要因となっています。さらに、ガラスバイアルとアンプルにより透明性が向上し、内容物の確認と監視が容易になります。
  • 従来、医薬品パッケージ全体で好まれる素材はアルミニウムとガラスでした。時間が経つにつれて、これらの材料は原材料価格やその他の要因により高価になり、大量消費の製品を包装するための経済的に実行可能なソリューションを提供できなくなりました。これにより、オプションとしてプラスチックが登場しました。
  • COVID-19感染症のパンデミックにより、医薬品の需要が増加し、安定した成長率を記録しました。パンデミック中の医薬品需要の急増が市場の成長を牽引しました。新薬やワクチンがさまざまな国で製薬メーカーによって承認され段階的に廃止され、ガラス包装の範囲が拡大するにつれて、この製品は成長すると予想されています。

医薬品ガラス包装市場の動向

新興国における製薬産業の成長が成長を牽引

  • 新興市場は、重大なリスクにもかかわらず、投資により利益の増加が見込まれる成長する豊かな国と言われています。 BRICS(ブラジル、ロシア、インド、中国、南アフリカ)諸国は、新興経済諸国のトップに位置します。下層経済を分類するにはいくつかの異なるアプローチがあります。 1つは、選ばれた少数のみをMIST(メキシコ、インドネシア、韓国、トルコ)として使用します。別の解釈では、2つのグループをCIVETS(コロンビア、インドネシア、ベトナム、エジプト、トルコ、南アフリカ)とバングラデシュ、エジプト、インドネシア、イラン、韓国、メキシコ、ナイジェリア、パキスタン、フィリピン、トルコ、ベトナムに分けています。
  • 多くの先進国では医薬品の売上高はゆっくりと成長していますが、新興市場の売上パターンは継続的な拡大を示しています。これらの市場の動向には、特許期限切れにより成長が鈍化している既存市場の困難な状況、ジェネリック代替を促進するコスト削減策、厳格な規制の実施など、いくつかの経済的および人口動態の変数が影響を及ぼします。
  • 医薬品ガラス包装業界は、中国などの国で大幅に浸透しています。医薬品のガラス包装は先進国で広く使用されるようになってきています。COVID-19の影響で、新興国ではヘルスケアと製薬分野が成長しており、中国の医薬品ガラス包装市場に潜在力をもたらしています。
  • たとえば、2022年 9月に、ショットファーマは中国でのカートリッジの生産を拡大しました。数百万の投資は、中国とハンガリーにおける医薬品カートリッジの製造能力を大幅に向上させることを目的としています。
  • さらに、インドの製薬分野でも研究開発が高く評価されました。インドは、研究開発エコシステムを拡大し医薬品の輸出を増やし、国内のさまざまなガラス包装ベンダーに機会を創出することで、2022年に世界の医療大国となった。
  • 全体として、医薬品市場の成長による重要な市場既存企業によるこれらすべての投資は、予測期間の市場の成長を促進すると予想されます。

アジア太平洋地域は大きな成長を遂げる

  • 中国は長年にわたって製薬業界の標準システムを構築してきたため、中国の医薬品ガラス包装市場は非常に急速に成長すると予想されています。国は、医薬品の保管期間中の医薬品包装材料の安定性と使用時の安全性に対してますます注目を集めています。このような背景から、環境に優しく、分解性があり、使いやすい新しいタイプの医薬品包装材料や容器が登場しつつあります。
  • 中国の大規模かつ急速に成長するヘルスケア市場は、大手多国籍製薬会社の存在により、中国のガラス包装セクターにとって明らかな機会のターゲットとなっており、これらの企業は中国の製薬市場で最も大きな収益を上げている企業の一つです。
  • インドでは、ヘルスケア業界でのジェネリック注射薬の使用量の増加により、医薬品のガラス包装が成長しています。医薬品ガラス包装は、注射用、非注射用など、さまざまな種類の薬剤で利用できます。医薬品ガラス包装の重要な特性は、高い化学的耐久性を備えており、製品の信頼性を最大限に高めます。
  • インドは世界の医薬品市場において著名かつ拡大を続ける企業であるため、インドにおけるガラス包装の需要は急速に成長すると予想されています。インド・ブランド・エクイティ財団のウェブサイトで公開されているデータによると、インドはジェネリック医薬品の世界最大の供給国であり、世界の供給量の20%を占め、世界のワクチン需要の60%以上を満たしています。インドの製薬産業は世界的に420億米ドルと評価されています。インドの医薬品市場は、2020年7月の13.7%から2021年8月に前年比17.7%拡大しました。インド・レーティングス・アンド・調査によると、インドの医薬品市場の収益は2022会計年度に12%以上増加すると予想されています。
  • 日本では、最終用途市場におけるガラス容器の出荷量の増加が市場の成長を支えています。ガラス容器は、液体ベースの医薬品、化学薬品、その他のさまざまな腐りやすい/腐りにくい製品を包装するのに最も好ましい素材の1つです。さらに、環境に優しい包装ソリューションに対する嗜好の高まりは、医薬品ガラス包装の採用に影響を与えています。
  • その他のアジア太平洋地域の範囲には、インドネシア、オーストラリア、シンガポール、タイ、韓国、マレーシアなどの複数の国が含まれます。この市場は、国際提携の急増、バイオシミラー、完成製剤の輸出の拡大、堅調なジェネリック市場によって牽引されています。

医薬品ガラス包装業界の概要

医薬品ガラス包装市場は細分化する傾向にあります。政府の取り組みの急増と注射剤やその他の医薬品の需要の増加により、製薬用ガラス包装ソリューションに収益性の高い機会がもたらされています。全体として、既存の競合他社間の競争企業間の敵対関係は激しいです。さらに、さまざまな製薬業界の大企業の拡大や合併により、市場の需要が増加すると予想されます。主要な企業は、Gerresheimer Glass Inc.、Corning Incorporatedなどです。

2022年 9月、Gerresheimer AGとStevanatoGroup SpAは、StevanatoGroupの市場をリードするEZ-fillテクノロジーに基づいて構築されたバイアルに当初焦点を当てた、ハイエンドのすぐに使用できる(RTU)ソリューションプラットフォームを共同開発しました。顧客は、生産性の向上、品質基準の向上、市場投入までの時間の短縮、総所有コスト(TCO)の削減、サプライチェーンのリスクの軽減という点で、このパートナーシップから恩恵を受けることが期待されています。 2022年7月、医療機器製造会社であるニプロ株式会社ジャパンは、クロアチアの製薬産業向けの新しいガラス包装工場に1億クーナ(1,360万米ドル/1,330万ユーロ)を投資しました。救命薬を包装するためのガラスアンプルとバイアルを製造する新しい工場が、ニプロのニプロファーマパッケージング部門のザグレブ郊外セスヴェテに開設されました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 新興国における製薬産業の成長
    • リサイクル可能でガラスの商品価値が高まる
  • 市場抑制要因
    • 代替資料の関連性の向上

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品
    • ボトル
    • バイアル
    • アンプル
    • カートリッジとシリンジ
    • その他の製品
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Gerresheimer AG
    • Corning Incorporated
    • Nipro Corporation
    • SGD SA(SGD PHARMA)
    • Stlzle-Oberglas GmBH(CAG Holding GmbH)
    • Bormioli Pharma SpA
    • West Pharmaceutical Services Inc
    • Schott AG
    • Shandong Medicinal Glass Co. Ltd
    • Beatson Clark
    • Arab Pharmaceutical Glass Co.
    • Piramal Glass Private Limited(Piramal Group)
    • Sisecam Group

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 66844

The Pharmaceutical Glass Packaging Market size is estimated at USD 29.77 billion in 2024, and is expected to reach USD 38.52 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.29% during the forecast period (2024-2029).

Pharmaceutical Glass Packaging - Market

Glass packaging solutions are offered mainly as the primary packaging for pharmaceutical products and are among the leading packaging materials for the pharmaceutical industry. This is mainly due to being sustainable, inert, impermeable, and recyclable with no loss in quality and reusable advantages.

Key Highlights

  • The increasing demand for pharmaceutical drugs and medicines associated with technological advancements in the pharmaceutical industry is directly creating the demand for bottles, ampules, and other glass packaging solutions.
  • With a rise in chronic diseases and a significant number of vaccine doses being manufactured for COVID-19, the demand for primary packaging is anticipated to rise, especially glass containers.
  • Moreover, The significant characteristic benefits of glass, such as chemically durable and suitability to sustain various chemical compositions, are some factors driving packaging vendors to choose glass as pharmaceutical material. Additionally, glass vials and ampoules offer improved transparency, making viewing and monitoring the contents.
  • Traditionally, the preferred materials across pharmaceutical packaging have been aluminum and glass. Over time, these materials became expensive due to raw material prices and other factors and could not provide economically viable solutions for packaging products across mass consumption. That marked the advent of plastics as an option.
  • The COVID-19 pandemic left a steady growth rate with increased demand for medicines. The surge in demand for pharmaceutical drugs during the pandemic has driven the market's growth. It is expected to grow as new drugs and vaccines are being approved and phased out in different countries by pharmaceutical manufacturers, expanding the scope of glass packaging.

Pharmaceutical Glass Packaging Market Trends

Growth of Pharmaceutical Industry in Emerging Economies to Drive Growth

  • Emerging markets are described as growing prosperous nations where investment is anticipated to increase profits despite significant risks. The BRICS (Brazil, Russia, India, China, and South Africa) nations are the top developing economies. There are a few different approaches to classifying lower-tier economies. One only uses a select few as the MIST (Mexico, Indonesia, South Korea, and Turkey). Another interpretation separates the two groups into CIVETS (Colombia, Indonesia, Vietnam, Egypt, Turkey, and South Africa) and Bangladesh, Egypt, Indonesia, Iran, Korea, Mexico, Nigeria, Pakistan, the Philippines, Turkey, and Vietnam.
  • While pharmaceutical sales grow slowly in many developed nations, emerging market sales patterns indicate ongoing expansion. Several economic and demographic variables influence the trend in these markets, such as challenging conditions in established markets, with which growth has been flattened due to patent expiration, cost-cutting measures that encourage generic replacement, and strict enforcement of restrictions.
  • The pharmaceutical glass packaging industry has seen significant penetration in nations like China. Glass packaging for pharmaceuticals is becoming more widely used in developed countries. As a result of COVID-19, the healthcare and pharmaceutical sectors are growing in emerging nations, which presents the potential for the Chinese market for pharmaceutical glass packaging.
  • For instance, in September 2022, SCHOTT Pharma expanded cartridge output in China. Several million investments are intended to significantly improve the manufacturing capabilities for pharmaceutical cartridges in China and Hungary.
  • Additionally, R&D was highly valued in the pharmaceutical sector in India. India became a worldwide medical giant in 2022 by enlarging its R&D ecosystem and raising pharmaceutical exports, creating opportunities for various domestic glass packaging vendors.
  • Overall, all these investments by significant market incumbents due to the growth of the pharmaceutical market are expected to drive market growth in the forecast period.

Asia Pacific to Witness Significant Growth

  • China's pharmaceutical glass packaging market is expected to grow very fast as China has built a standard system for the pharmaceutical industry over the years. The country pays more and more attention to the stability of pharmaceutical packaging materials during the drug storage period and safety when used. Against this background, new types of green, degradable, and easy-to-use pharmaceutical packaging materials and vessels are in the palmy days.
  • China's large and rapidly growing healthcare market has been an obvious target of opportunity for the glass packaging sector in China due to the presence of major multinational pharmaceutical companies, and these companies are among the most significant revenue earners in the Chinese pharmaceutical market.
  • In India, pharmaceutical glass packaging has been growing due to the increasing usage of generic injectable drugs in the healthcare industry. Pharmaceutical glass packaging is available in various drug types, such as injectable and non-injectable. The significant property of pharmaceutical glass packaging has high chemical durable properties, which maximizes the reliability of the products.
  • The demand for glass packaging in India is expected to grow rapidly as India is a prominent and expanding player in the global medicines market. According to data published on the India Brand Equity Foundation website, India is the world's largest provider of generic pharmaceuticals, accounting for 20% of the worldwide supply and meeting over 60% of global vaccine demand. The Indian pharmaceutical industry is valued at USD 42 billion globally. The Indian pharmaceutical market expanded by 17.7% Y-o-Y in August 2021, up from 13.7% in July 2020. According to India Ratings & Research, the Indian pharmaceutical market revenue will increase by more than 12% in FY22.
  • In Japan, the market's growth is supported by the increase in glass container shipments in end-use markets. Glass containers are one of the most preferred materials for packaging liquid-based pharmaceutical products, chemicals, and a variety of other perishable/non-perishable products. Moreover, the rising preference for environment-friendly packaging solutions impacts pharmaceutical glass packaging adoption.
  • The scope of the Rest of the Asia-Pacific region includes multiple countries such as Indonesia, Australia, Singapore, Thailand, South Korea, and Malaysia. The market is driven by the surge of international partnerships, biosimilars, an expansion in the export of finished formulations, and a robust generics market.

Pharmaceutical Glass Packaging Industry Overview

The pharmaceutical glass packaging market is inclined towards fragmentation. The surge in government initiatives and increasing demand for injectables and other medicines provide lucrative pharmaceutical glass packaging solutions opportunities. Overall, the competitive rivalry among existing competitors is high. Further, expansion and mergers of large companies in different pharmaceutical industries are expected to increase the demand in the market. Key players are Gerresheimer Glass Inc., Corning Incorporated, etc.

In September 2022, Gerresheimer AG and StevanatoGroup SpA developed together a high-end ready-to-use (RTU) solution platform with an initial focus on vials built on StevanatoGroup's market-leading EZ-fill technology. The customers are expected to benefit from the partnership in terms of increased productivity, higher quality standards, quicker time to market, the lower total cost of ownership (TCO), and reduced supply chain risk. In July 2022, Nipro Corporation Japan, a Medical equipment manufacturing company, invested HRK 100 million (USD 13.6 million/EUR 13.3 million) in a new glass packaging plant for the pharmaceutical industry in Croatia. The new factory that produces glass ampoules and vials to package life-saving drugs was inaugurated in Zagreb's suburb Sesvete, Nipro's division Nipro PharmaPackaging.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of Pharmaceutical Industry in Emerging Economies
    • 5.1.2 Commodity Value of Glass Increased with Recyclability
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Increased Relevance of Alternate Material

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Product
    • 6.1.1 Bottles
    • 6.1.2 Vials
    • 6.1.3 Ampoules
    • 6.1.4 Cartridges and Syringes
    • 6.1.5 Others Products
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 United Kingdom
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 India
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Argentina
      • 6.2.4.3 Rest of Latin America
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 Saudi Arabia
      • 6.2.5.2 South Africa
      • 6.2.5.3 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Gerresheimer AG
    • 7.1.2 Corning Incorporated
    • 7.1.3 Nipro Corporation
    • 7.1.4 SGD SA (SGD PHARMA)
    • 7.1.5 Stlzle-Oberglas GmBH (CAG Holding GmbH)
    • 7.1.6 Bormioli Pharma SpA
    • 7.1.7 West Pharmaceutical Services Inc
    • 7.1.8 Schott AG
    • 7.1.9 Shandong Medicinal Glass Co. Ltd
    • 7.1.10 Beatson Clark
    • 7.1.11 Arab Pharmaceutical Glass Co.
    • 7.1.12 Piramal Glass Private Limited (Piramal Group)
    • 7.1.13 Sisecam Group

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS