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市場調査レポート
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1404536

オーディエンスアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年

Audience Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 102 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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オーディエンスアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オーディエンスアナリティクス市場規模は2024年に50億4,000万米ドルと推定され、2029年には101億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは12.10%で成長する見込みです。

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主なハイライト

  • オーディエンスアナリティクスは、企業がマーケティング戦略、顧客体験、ブランド認知を改善するために、現在および潜在顧客をより深く理解するのに役立ちます。
  • 企業はオーディエンスアナリティクスを利用して、消費者ベースに関する重要な洞察を導き出し、より魅力的なコンテンツを作成するために顧客をより深く理解することができます。また、オーディエンスアナリティクスは、新規顧客の獲得や顧客ロイヤリティの維持にも役立ちます。
  • 最近、パーソナライズされた市場に対する未開拓の巨大な需要が出現しています。顧客は、彼らの要求や選択に対するパーソナライズされたアプローチによって喜びを感じる。それはブランドロイヤルティの創造に役立ちます。
  • 世界中でeコマース活動が急増し、デジタルプラットフォームへのユーザーの関与が高まっています。様々な業界でオーディエンスアナリティクスの利用が増加しているのは、企業がオーディエンスの関与から洞察を得ることに重点を置くようになった結果です。
  • しかし、分析データを扱う際には多くの複雑な問題がありました。分析に誤差が含まれると、予測と現実の間に乖離が生じる可能性があります。これは長期的には膨大なイレギュラーにつながりかねないです。
  • COVID-19は、視聴者のメディア消費のあり方を大きく変えました。この期間に現れた大きな動向は、OTTsの導入の増加でした。多くの報告書は、OTTプラットフォームで利用可能な選択可能なコンテンツに対する市場と消費者の意欲の高まりを指摘しています。こうした動向は、オーディエンスアナリティクスの必要性をさらに加速させました。

オーディエンスアナリティクス市場動向

メディア・エンターテインメントが大きな市場シェアを獲得する見込み

  • 10年前の視聴者に比べ、今日の消費者は無制限にコンテンツを利用でき、ますます多様化するテクノロジーやプラットフォームでコンテンツを消費しています。このようにメディアが飽和状態にある環境では、視聴者は豊かで便利なコンテンツ体験を求め、それに応じて消費パターンも変化しています。
  • ミレニアル世代のスマートフォンとの関わりは増加傾向にあります。そのほとんどの時間は、アマゾン・プライムやネットフリックスのような人気ストリーミングプラットフォームでの映画視聴に費やされています。その結果、メディアとエンターテインメントのリーダーは、コンテンツを収益化し、収益を生み出す新しい方法を見つけるというプレッシャーに直面しています。
  • 視聴者分析により、メディア・エンターテイメント業界の企業は視聴者の消費パターンを特定し、視聴率、嗜好、使用するソーシャルメディアプラットフォーム、視聴習慣に関する貴重な視聴者インサイトを得ることができます。どの視聴者がどのデバイスでコンテンツを視聴しているのか、また、クリックや視聴の動機となる要因は何か、といった幅広い知識は、マーケティング戦略や番組制作戦略の立案に役立ちます。その結果、そのようなデータは、彼らの体験を強化し、パーソナライズするために使用することができます。
  • 例えば、ネットフリックスは膨大な加入者ベースからデータを収集し、データ分析モデルを導入して顧客の行動や購買パターンを発見しています。そして、その情報を使って、加入者の好みに基づいて映画やテレビ番組を推薦しています。ネットフリックスによると、視聴者の行動の75%以上はパーソナライズされたレコメンデーションに基づいています。
  • さらに、メディア・エンターテインメント業界の収益モデルは、高度にターゲット化された広告に大きく依存しています。視聴者インサイトによって、企業は、特定の時間帯や期間にどのようなコンテンツを好むか、顧客の嗜好をピンポイントで把握することができます。こうしたデータは、広告やマーケティング・プログラムの効率を大幅に改善し、コンバージョン率の向上につながります。
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予測期間中、北米が主要市場シェアを占める見込み

  • コンテンツ企業は、消費者がいつ、何を、どのくらいの時間視聴したかに基づいて、今後どのような種類の動画を提供すべきかを知るために、視聴者分析を利用するようになってきています。分析ツールは、世界中の特定の種類のコンテンツに対する需要を予測するのに役立ちます。Recodeによると、BBCはAIを使って、"Sherlock"のようないくつかのシリーズで最も需要がありそうな場所を予測しています。
  • ストリーミングプラットフォームは米国地域で大きな人気を得ており、パーソナライズされたコンテンツを人々に提供することは、ブランドロイヤルティを高めることに成功していることが証明されています。
  • 同地域の小売業界は、特にパンデミック(世界的大流行)時に、デジタルの提供を加速させ、新たな顧客ニーズに迅速に対応することで、大きな変貌を遂げました。米国国勢調査局によると、同国の小売売上高は2020年の5兆5,720億米ドルから2021年には6兆5,226億米ドルへと17.1%増加します。
  • eコマース企業はオーディエンスアナリティクスによって、オーディエンスの人口統計、すなわち性別、年齢、収入、職業、居住地、使用言語などに関する詳細な洞察を得ることができます。その結果、同地域ではeコマース部門が急成長しており、同市場に大きなビジネスチャンスをもたらしています。

オーディエンスアナリティクス業界の概要

オーディエンスアナリティクス市場の競争は中程度で、複数の大手企業が存在するのが特徴です。現在、市場シェアで市場を独占しているのは数社に過ぎないです。動画ストリーミングプラットフォームによるオーディエンスアナリティクスの重要性の認識が高まっていることから、非常に有利な市場となっています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • パーソナライズされたコンテンツへの膨大な需要
    • 競合情報への強い関心
  • 市場抑制要因
    • 分析の複雑さ

第6章 市場セグメンテーション

  • アプリケーション別
    • 販売・マーケティング
    • カスタマーエクスペリエンス
    • その他
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 通信・IT
    • ヘルスケア
    • メディア・エンターテインメント
    • 小売
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • シンガポール
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • メキシコ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Oracle Corporation
    • Adobe Inc.
    • IBM Corporation
    • Google LLC
    • JCDecaux Group
    • SAS Institute Inc.
    • Akamai Technologies
    • comScore, Inc.
    • Cxense ASA

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
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The Audience Analytics Market size is estimated at USD 5.04 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.12 billion by 2029, growing at a CAGR of 12.10% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Audience analysis helps companies gain a deeper understanding of their current and potential customers for improving marketing strategy, customer experience, and brand perception.
  • Businesses can use audience analysis to derive key insights about their consumer base and better understand their customers to create more engaging content. Audience analysis can also help these organizations to gain new buyers and maintain customer loyalty.
  • The huge untapped demand for personalized markets has emerged recently. The customers feel delighted due to the personalized approach to their demands and choices. It helps in creating brand loyalty.
  • The surge in e-commerce activities across the world has increased user involvement on digital platforms. The rising usage of audience analytics in different industries is a result of companies' increasing focus on getting insights from audience involvement.
  • However, there have been a lot of complexities while dealing with the analysis data. If the analysis contains errors, it can result in deviations between forecast and reality. This can lead to a huge amount of irregularities in the long run.
  • COVID-19 significantly changed the way the audience consumed media. A major trend that emerged during this period was the increased adoption of OTTs. Many reports pointed to the growing market and consumer appetite for the content of choice available on OTT platforms. Such trends further accelerated the need for audience analytics.

Audience Analytics Market Trends

Media & Entertainment is Expected to Experience Major Market Share

  • Compared to audiences ten years ago, today's consumers have access to unlimited amounts of content and are consuming it on an increasingly diverse range of technologies and platforms. In this media-saturated environment, audiences demand content experiences that are enriching and convenient, and consumption patterns are changing in response.
  • Millennials' engagement with smartphones has been on an increasing trend. Most of the time is spent watching movies on popular streaming platforms like Amazon Prime and Netflix. As a result, media and entertainment leaders face increasing pressure to find new ways to monetize content and generate revenue.
  • With audience analytics, businesses in the media and entertainment industry are able to identify consumption patterns of the audience to gain valuable audience insight regarding viewership, preferences, social media platforms used, and watching habits. Extensive knowledge of which audience watches the content on what device, along with the factors that motivate them to click or watch, can aid in developing marketing and programming strategies. Consequently, such data can be used to enhance and personalize their experience.
  • For instance, Netflix collects data from its huge subscriber base and implements data analytics models to discover customer behavior and buying patterns. Then, it uses that information to recommend movies and TV shows based on the subscribers' preferences. According to Netflix, over 75% of viewer activity is based on personalized recommendations.
  • Moreover, the revenue model of the media and entertainment industry significantly depends on highly targeted ads. Audience insights enable companies to pinpoint customer preferences on what content people prefer during specific times and duration. Such data improves the efficiency of advertising and marketing programs considerably, resulting in higher conversion rates.
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North America is Expected to Hold a Major Market Share During the Forecast Period

  • Content companies are increasingly using audience analytics to know what kinds of video to serve up in the future based on what consumers watch, when, and for how long. Analytics tools can help predict demand for certain kinds of content around the world. According to Recode, the BBC has used AI to predict where it might find the greatest demand for some of its series, such as "Sherlock."
  • Streaming platforms have gained huge popularity in the United States region, and providing people with personalized content has been proven successful in increasing brand loyalty.
  • The retail industry in the region has undergone a significant transformation, especially during the pandemic, as it accelerated digital offerings and adapted quickly to new customer needs. As per the US Census Bureau, retail sales for the nation increased 17.1%, from USD 5,572.0 billion in 2020 to USD 6,522.6 billion in 2021.
  • Audience analytics provides e-commerce companies with in-depth insights regarding the demographics of their audience, i.e., their gender, age, income, occupation, where they are based, and what language they speak. Consequently, the proliferating e-commerce sector in the region creates considerable opportunities for the market.
  • Another key growth driver for the market in the country is the proliferating healthcare industry, as audience insights help healthcare institutions create personalized marketing campaigns. Healthcare spending is far higher in the United States than in other high-income countries, according to the Commonwealth Fund, indicating the growth potential for the market.

Audience Analytics Industry Overview

The audience analytics market is moderately competitive and is characterized by several major players. Currently, only a few companies dominate the market in terms of market share. Given the increasing recognition of the significance of audience analytics by video streaming platforms, it has become a highly lucrative market.

In June 2022, Comscore launched Total Digital, a comprehensive solution that seamlessly integrates the company's digital and social measurement tools into an intuitive dashboard. This innovative platform caters to marketers, agencies, and publishers, providing them with a unified, always-on cross-platform perspective of how consumers engage with content and advertising.

In June 2022, Adobe announced new services in Adobe Analytics. These services were designed to offer brands a consolidated workspace for unifying data and insights across various media types, including the metaverse and streaming media. By leveraging these services, brands gain the ability to conduct omnichannel analysis effectively. This includes utilizing Customer Journey Analytics to gain deeper insights into emerging consumer behaviors, enabling a more comprehensive understanding of their audiences.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Huge Demand for Personalised Content
    • 5.1.2 Strong Focus on Competitive Intelligence
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Complexities in Analysis

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Application
    • 6.1.1 Sales & Marketing
    • 6.1.2 Customer Experience
    • 6.1.3 Other Applications
  • 6.2 By End-User Industry
    • 6.2.1 BFSI
    • 6.2.2 Telecom & IT
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Media & Entertainment
    • 6.2.5 Retail
    • 6.2.6 Other End-User Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 Australia
      • 6.3.3.4 Singapore
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Mexico
      • 6.3.4.2 Brazil
      • 6.3.4.3 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle-East & Africa
      • 6.3.5.1 United Arab Emirates
      • 6.3.5.2 Saudi Arabia
      • 6.3.5.3 South Africa
      • 6.3.5.4 Rest of Middle-East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Oracle Corporation
    • 7.1.2 Adobe Inc.
    • 7.1.3 IBM Corporation
    • 7.1.4 Google LLC
    • 7.1.5 JCDecaux Group
    • 7.1.6 SAS Institute Inc.
    • 7.1.7 Akamai Technologies
    • 7.1.8 comScore, Inc.
    • 7.1.9 Cxense ASA

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS