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市場調査レポート
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1433503

HPV検査およびパップテスト:世界市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Global HPV Testing and Pap Test - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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HPV検査およびパップテスト:世界市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のHPV検査およびパップテスト市場規模は、2024年に62億1,000万米ドルと推定され、2029年までに103億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に10.70%のCAGRで成長します。

世界のHPV検査と細胞診検査- 市場

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックは市場に大きな影響を与えました。多くの国が封鎖され、他国との貿易が停止され、さまざまな病気の診断を含むヘルスケアサービスの低下につながった。 2020年、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックが世界的に拡大する中、他の緊急ニーズを優先し、新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の蔓延のリスクを軽減するために、がん検診を含むさまざまな選択的医療処置が大部分保留されていることが判明しました。これは、がん検診の大幅な減少を示しています。しかし、がん治療と高水準の診断と治療の維持は、世界中の国家ヘルスケア機関および国際ヘルスケアシステムの主要な優先事項となっています。

市場の促進要因は、世界中で子宮頸がんの症例数が増加していること、子宮頸がん検診プログラムの数が増加していること、および先進技術のイントロダクション。

世界保健機関(WHO)によると、2020年には50万人以上の女性が子宮頸がんに罹患し、その結果約34万2,000人の女性が死亡しました。 2020年の世界保健総会で承認された、子宮頸がん撲滅に向けたWHOの世界戦略では、世界中の女性の70%が高性能検査で定期的に子宮頸がんの検査を受け、検査が必要な女性の90%が適切な治療を受けることを求めています。、かもしれない

さらに、米国がん協会の2022年の推定によると、米国では約14,110人の浸潤性子宮頸がんが新たに診断されました。したがって、世界的に子宮頸がん症例数の増加により、HPV検査およびパップテストの需要が増加し、市場の成長を促進する可能性があります。

子宮頸がん症例数の増加により、スクリーニングプログラムの需要が増加しています。この検査は、ヒトパピローマウイルス(HPV)の検出を含むものなどの代替スクリーニングパラダイムにつながった従来の子宮頸がんスクリーニングの欠陥に対処することが判明しています。 Qiagen NVなどの企業は、子宮頸部サンプル中の13種類の高リスク HPV型の存在を検出するキャプチャー2テストなど、HPV DNAを検出する技術的に進んだ検査を行っています。したがって、これらすべての要因が市場全体の成長に影響を与えています。

HPV検査およびパップテストの市場動向

子宮頸がんスクリーニング検査セグメントが予測期間を通じて支配的になることが予想されます

子宮頸がん検診は、女性の日常的なヘルスケアの重要な部分です。 30歳以上の女性の場合、検出のためにHPV検査が推奨されます。このスクリーニングは、HPVによって引き起こされる前がん病変を特定し、それらを除去して浸潤がんの発生を防ぐのに役立ちます。

新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の負担が増大する中、2020年には子宮頸がんの処置とスクリーニングが一時停止され、緊急処置のみが実施されていたことが判明し、市場全体の成長に影響を与えました。多くの国でスクリーニングや診断サービスが縮小または停止されているため、がんの診断が遅れていることが判明したが、パンデミック後はサービスが再開され、状況は改善し、プラスの成長をもたらすと予想されています。

この部門の成長を促進する主な要因には、世界中で子宮頸がんの負担が増加していることが含まれます。この病気は女性に多く見られます。世界保健機関によると、毎年 27万人以上の女性が子宮頸がんにより死亡しています。

米国臨床腫瘍学会によると、2022年には米国で推定14,100人の女性が浸潤性子宮頸がんと診断され、2020年には世界中で約604,127人の女性が子宮頸がんと診断されます。ほとんどの場合、子宮頸がんは以下の方法で予防できます。子宮頸がんが発症する前に、子宮頸部で発生する異常な細胞変化を早期に発見し、治療します。したがって、早期診断の採用の増加により、市場は予測期間中にプラスに成長すると予想されます。

子宮頸がんスクリーニング検査セグメントは、がんの早期発見に伴う利点についての認識の高まりと、子宮頸がんの抑制に対する政府の支援の増加により、市場を独占していることがわかりました。したがって、これらすべての要因が市場の成長を促進すると予想されます。

予測期間中、北米が市場を独占すると予想される

子宮頸がん症例数の増加とスクリーニング検査件数の増加により、北米地域の市場が支配的であることがわかっています。

COVID-19の負担の増大に伴い、HPV検査およびパップテストが一時停止されていることが判明し、市場全体の成長に大きな影響を与えました。医療システムがプライマリケアの予約を再開し、予防的ケアの訪問を再開するため、子宮頸がん検診にも劇的な影響があり、クリニックでの子宮頸がん検診も徐々に増加する可能性があります。

子宮頸がんは、米国の女性の最も一般的な死因の1つであることがわかっています。米国がん協会によると、2022年には米国で約4,280人の女性が子宮頸がんにより死亡すると推定されています。子宮頸がんによる死亡率は、検査の利用が増加したことにより、過去40年間で最大50%以上減少しました。

現在、FDAが承認した男性向けのHPV検査はありませんが、女性の子宮頸部でHPVを検出するための承認された検査のみがあります。子宮頸がん症例数の増加により、診断用HPV検査およびパップテスト市場の需要が高まっています。

最近承認されたHPV検査が1つ(コバス検査)、25歳以上の女性を対象とした一次子宮頸がんスクリーニングとして使用され、その後、一定の結果が得られた女性を対象にパップ検査が行われます。 HPV陽性女性の評価を改善できる新しい検査も多数開発中です。したがって、がんスクリーニングのためのPap、HPV、およびその他の検査の需要の増加により、市場は成長すると予想されます。

さらに、北米における有利な政府政策が、予測期間中に市場全体を牽引すると予想されます。米国では、乳がんおよび子宮頸がんのスクリーニングのための国家乳がんおよび子宮頸がん早期発見プログラム(NBCCEDP)が市場全体の成長を促進しています。

HPV検査およびパップテスト業界の概要

HPV検査およびパップテスト市場の主要企業には、Abbott Laboratories、Qiagen、Becton、Dickinson and Company、F. Hoffmann-La Roche Ltdなどが含まれます。これらの主要企業は、HPV検査およびパップテスト市場での成長を維持するために、製品の承認とライセンス、契約、コラボレーション、パートナーシップ、拡張、買収などの無機的および有機的な戦略に焦点を当てていることがわかります。また、新製品の発売に関して規制当局から承認を受けることで、企業は競争上の優位性を得ることができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 子宮頸がん患者数の増加
    • 子宮頸がん検診プログラムの増加
    • 先端技術のイントロダクション
  • 市場抑制要因
    • HPVワクチン接種
    • 子宮頸がん検診に関する規制ガイドラインの変更
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 検査タイプ別
    • HPV検査
    • パップテスト
    • 同時検査
  • 用途別
    • 子宮頸がんスクリーニング検査
    • 頭頸部がんスクリーニング検査
    • その他の用途
  • エンドユーザー別
    • 病院/クリニック
    • 診断センター
    • ポイントオブケア/セルフサンプリング
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Arbor Vita Corporation
    • Danaher Corporation(Cepheid)
    • Seegene Inc.
    • Becton, Dickinson and Company
    • TruScreen
    • Abbott Laboratories
    • Hologic Inc.
    • Qiagen NV
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • OncoHealth Corporation
    • Takara Bio Inc.
    • Promega Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 62308

The Global HPV Testing and Pap Test Market size is estimated at USD 6.21 billion in 2024, and is expected to reach USD 10.33 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.70% during the forecast period (2024-2029).

Global HPV Testing and Pap Test - Market

The COVID-19 pandemic had a significant impact on the market. Many countries were in lockdown and suspended trade with other countries, leading to a decline in healthcare services, including the diagnosis of various diseases. In 2020, with the rising COVID-19 pandemic globally, various elective medical procedures, including cancer screening, were found to be largely put on hold to prioritize other urgent needs and reduce the risk of the spread of COVID-19. This has shown a substantial decline in cancer screening. However, cancer care and maintaining high standards of diagnosis and treatment have been the major priorities of the national healthcare bodies and international healthcare systems worldwide.

The driving factors of the market are the increasing number of cervical cancer cases across the globe, an increasing number of cervical cancer screening programs, and the introduction of advanced technologies.

According to the World Health Organization (WHO), in 2020, more than half a million women contracted cervical cancer, and about 342,000 women died as a result. WHO's global strategy for cervical cancer elimination, endorsed by the World Health Assembly in 2020, calls for 70% of women globally to be screened regularly for cervical disease with a high-performance test, and for 90% of those needing it to receive appropriate treatment, that may

Additionally, according to the American Cancer Society 2022 estimates about 14,110 new cases of invasive cervical cancer were diagnosed in the United States. Thus, globally, the increasing number of cervical cancer cases may increase the demand for HPV testing and PAP tests, driving the growth of the market.

The growing number of cervical cancer cases increases the demand for screening programs. The tests are found to address deficiencies in traditional cervical screening that has led to alternative screening paradigms such as those involving detection of the human papillomavirus (HPV). Companies like Qiagen NV are having technologically advanced tests that detect HPV DNA such as Capture 2 test, which detects the presence of 13 high-risk HPV types in the cervical sample. Hence, all these factors have impacted the overall market growth.

HPV Testing and PAP Test Market Trends

The Cervical Cancer Screening Test Segment is Expected to be Dominant Over the Forecast Period

Cervical cancer screening is an essential part of a woman's routine healthcare. For women of age 30 years and above, an HPV test is recommended for detection. The screening helps identify precancerous lesions caused by HPV so they can be removed to prevent invasive cancers from developing.

With the rising COVID-19 burden, cervical cancer procedures and screening were found to be paused in 2020 and only the urgent procedures were being performed, which impacted the overall market growth. The cancer diagnosis was found to be delayed as screening and diagnostic services were reduced or suspended in many countries, but post-pandemic, the situation is expected to be better with the services being resumed, resulting in positive growth.

The major factor driving the growth of the segment includes the rising burden of cervical cancer across the world. The disease is more commonly found in females. According to the World Health Organization, more than 270,000 women die every year due to cervical cancer.

According to the American Society of Clinical Oncology, in 2022, an estimated 14,100 women in the United States will be diagnosed with invasive cervical cancer and globally around 604,127 women were diagnosed with cervical cancer in 2020. In most cases, cervical cancer can be prevented through early detection and treatment of abnormal cell changes that occur in the cervix before cervical cancer develops. Therefore, with the increasing adoption of early diagnosis, the market is expected to grow positively during the forecast period.

The cervical cancer screening tests segment is found dominating the market owing to the increasing awareness about the benefits associated with the early detection of cancer and the rising government support toward controlling cervical cancer. Hence, all these factors are expected to drive the market growth.

North America is Expected to Dominate the Market Over the Forecast Period

The market in the North American region has been found to dominate due to the increased number of cervical cancer cases and the growing number of screening procedures.

With the rising COVID-19 burden, HPV testing and Pap testing were found to be paused, which majorly impacted the overall market growth. There has been a dramatic impact on cervical cancer screening, as health systems will re-open primary care appointments and resume preventive care visits, the clinic-based cervical cancer screening procedures may also gradually increase.

Cervical cancer is found to be one of the most common causes of death among women in the United States. According to the American Cancer Society, 2022 estimates about 4,280 women died from cervical cancer in the United States The death rate due to cervical cancer has dropped over the last 40 years, by up to more than 50%, with the increased use of testing.

There is no FDA-approved HPV test for men currently, but there are only approved tests to find HPV in a woman's cervix. The rising number of cervical cancer cases has boosted the demand in the diagnostic HPV testing and Pap testing market.

There is one HPV test that has been recently approved (Cobas test) for use as primary cervical cancer screening for women aged 25 years and older, followed by a Pap test for women with certain results. There are also many new tests in development that can improve the evaluation of HPV-positive women. Thus, due to the increasing demand for Pap, HPV, and other tests for cancer screening, the market is expected to grow.

Additionally, favorable government policies in North America are expected to drive the overall market during the forecast period. In the United States, the National Breast and Cervical Cancer Early Detection Program (NBCCEDP) for breast and cervical cancer screening has helped in driving the overall market growth.

HPV Testing and PAP Test Industry Overview

Some of the major players in the HPV test and Pap test market include Abbott Laboratories, Qiagen, Becton, Dickinson and Company, F. Hoffmann-La Roche Ltd, and many others. These key players are found focusing on inorganic and organic strategies such as product approvals and licenses, agreements, collaborations, partnerships, expansions, and acquisitions to sustain their growth in the HPV testing and Pap test market. Also, receiving approvals from regulatory authorities for new product launches will render the companies with a competitive advantage.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Number of Cervical Cancer Cases
    • 4.2.2 Increasing Number of Cervical Cancer Screening Programs
    • 4.2.3 Introduction to Advanced Technologies
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 HPV Vaccination
    • 4.3.2 Changes in Regulatory Guidelines for Cervical Cancer Screening
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Test Type
    • 5.1.1 HPV Test
    • 5.1.2 Pap Test
    • 5.1.3 Co-testing
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Cervical Cancer Screening Test
    • 5.2.2 Head and Neck Cancer Screening Test
    • 5.2.3 Other Applications
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Hospitals/Clinics
    • 5.3.2 Diagnostic Centers
    • 5.3.3 Point-of-Care/Self-sampling
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East and Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Arbor Vita Corporation
    • 6.1.2 Danaher Corporation (Cepheid)
    • 6.1.3 Seegene Inc.
    • 6.1.4 Becton, Dickinson and Company
    • 6.1.5 TruScreen
    • 6.1.6 Abbott Laboratories
    • 6.1.7 Hologic Inc.
    • 6.1.8 Qiagen NV
    • 6.1.9 F. Hoffmann-La Roche AG
    • 6.1.10 OncoHealth Corporation
    • 6.1.11 Takara Bio Inc.
    • 6.1.12 Promega Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS