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市場調査レポート
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1437905

海軍艦艇の保守・修理・オーバーホール(MRO):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Naval Vessel Maintenance, Repair, and Overhaul (MRO) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 168 Pages | 納期: 2~3営業日

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海軍艦艇の保守・修理・オーバーホール(MRO):市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 168 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

海軍艦艇の保守・修理・オーバーホール(MRO)の市場規模は、2024年に577億6,000万米ドルと推定され、2029年までに636億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に1.95%のCAGRで成長します。

海軍船舶の保守、修理、オーバーホール(MRO)- 市場

海軍艦艇の保守・修理・オーバーホール(MRO)市場は、COVID-19ウイルス感染症のパンデミックにより若干の影響を受けました。しかし、パンデミックにより、軍事予算は今後数年間で減少すると予想されており、世界中の海軍艦隊の近代化計画が妨げられる可能性があります。 MRO活動を行っているいくつかの造船所も、COVID-19感染症のパンデミックによるプロジェクト実行の遅延に直面しています。

パンデミックにより、既存の海軍艦艇の検査、検査、修理を行うための高度な技術の統合が実現しました。このような技術の進歩は、予測期間中に市場の成長を促進すると予想されます。

海洋紛争の増加により、世界中で既存の海軍艦艇の維持、修理、オーバーホールの必要性が高まっており、海軍艦艇の保守・修理・オーバーホール(MRO)市場の成長につながる可能性があります。

軍艦の中寿命延長とメンテナンスに政府が割り当てた資金が不十分なため、市場の成長が抑制される可能性があります。

軍艦MRO市場動向

2021年の収益で駆逐艦が大きなシェアを占める

駆逐艦は、艦隊内の大型艦艇を護衛および支援し、小型で強力な短距離水上戦闘艦の攻撃から艦艇を守る、高速で機動性が高く、耐久性の高い軍艦です。現在、世界の駆逐艦艦隊は約250隻です。米国、中国、日本などの国々が、世界の既存の護衛艦艦隊の最大のシェアを占めています。駆逐艦は調達コストと運用コストがかなり高価であるため、世界中でごく一部の選ばれた海軍だけが駆逐艦を運用しています。世界の護衛艦の保有年齢の増加に伴い、世界中の国々が先進的な設備や就航中のメンテナンスおよびオーバーホール計画を備えた保有艦隊の近代化に投資しています。また、新型駆逐艦に最新の兵器システムを装備するという需要が高まっていることから、駆逐艦近代化プログラムの必要性も高まっています。たとえば、2021年7月、MBDA UKは、しばしばシーセプターと呼ばれる共通対空モジュラーミサイルを英国海軍の45型駆逐艦のシーバイパー兵器システムに統合する11年間の契約を獲得しました。この作業にはシーバイパーの指揮統制(C2)システムのアップグレードも含まれます。 CAMMをType 45に搭載すると、駆逐艦の防空ミサイルの数が50%増加します。最初の45型駆逐艦は2026年夏までにオーバーホールされる予定です。また、2021年の時点で、フランスとイタリアの海軍は、より長く就役しているホライゾン級航空戦用駆逐艦の中期改修を計画していました。 10年以上。 2020年、ナビリスは海軍グループに契約を提供し、海軍グループはOCCAR(統合軍備協力機構)を通じて改修の実現可能性調査を行う契約を結びました。各国はまた、数十年前に建造された艦船を新しいシステムにアップグレードし、耐用年数を延長することで、既存の護衛艦艦隊を維持するための投資を行っています。 2021年、米国は既存のDDG-51アーレイ・バーク級フライトIIA駆逐艦のセンサー、電子機器、兵器のアップグレードを開始しました。このような発展は、予測期間中にこのセグメントの成長を促進すると予想されます。

2021年にアジア太平洋地域が最高の市場シェアを獲得

現在、アジア太平洋地域が市場を独占しており、予測期間中もその優位性が続くと予想されます。中国、インド、日本などの国々は、この地域で地政学的な緊張が続いているため、海軍能力の強化への投資を増やしています。中国は世界最大の海軍の一つであり、2005年よりも約55%多い335隻の軍艦(2019年)を保有しており、艦隊の大部分は13年以上経過しています。同様に、他の国(インドや日本など)も老朽化した軍艦を運用しています。このため、各国は先進技術(改造)を艦艇に組み込むことで海軍艦艇の近代化を進めています。これに関連して、オーストラリア政府は海軍能力を強化するために今後10年間で750億米ドルを投資すると発表しました。総投資額のうち、約3分の1は海軍艦艇の改良と維持に充てられることが見込まれています。この投資に基づき、同国はホバート級駆逐艦、アンザック級フリゲート、海軍の水陸両用艦を改修し、現在就役しているコリンズ級潜水艦(平均艦齢20年以上)の改修と寿命延長に投資する計画です。軍艦の近代化に対する同様の投資により、今後数年間でこの地域における軍艦MROの需要が加速すると予想されます。

軍艦MRO業界の概要

海軍艦船 MROの市場は細分化されており、世界中の海軍をサポートする国内外の多くのプレーヤーが存在します。軍艦MRO市場における著名なプレーヤーには、General Dynamics Corporation、ThyssenKrupp AG、Naval Group、BAE Systems PLC、Huntington Ingalls Industriesなどがあります。両社は、新しい技術を導入して保守コストを削減し、世界中の海軍から新たな長期契約を受けることで市場での存在感を拡大しています。この点で、インドラはスペイン海軍と協力して、故障を予測し、F100フリゲート艦と海洋巡視船BAMの整備を改善できる新しい人工知能システムをテストしました。このような新しいソリューションは、企業が効率的なMROサービスを予測して顧客に提供するのに役立ち、それによって市場でのシェアを高めることが期待されています。中東諸国は、欧州やアジア太平洋に存在する小規模企業と提携して合弁事業やパートナーシップを形成し、市場へのアクセスを獲得するとともに、事業部門やMRO施設の設立も支援しています。これらのパートナーシップの一部は、政府の相殺条項によって義務付けられており、中東ではアラブ首長国連邦とサウジアラビア、アジアアジア太平洋ではインド、タイ、インドネシア、ベトナムが主導しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲
  • USDの通貨換算レート

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場規模と予測、世界、2018~2031年
  • 船舶タイプ別の市場シェア、2021年
  • MROタイプ別の市場シェア、2021年
  • 地域別市場シェア、2021
  • 市場の構造と主要参加者

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 容器の種類
    • 潜水艦
    • フリゲート艦
    • コルベット
    • 航空母艦
    • 駆逐艦
    • その他の容器タイプ
  • MROタイプ
    • エンジンMRO
    • ドライドック MRO
    • コンポーネントMRO
    • 修正
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • エジプト
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • General Dynamics Corporation
    • Huntington Ingalls Industries Inc.
    • Lockheed Martin Corporation
    • NAVANTIA SA SME
    • ThyssenKrupp AG
    • BAE Systems PLC
    • Naval Group
    • Rolls-Royce Holdings PLC
    • Rhoads Industries Inc.
    • Abu Dhabi Ship Building Company
    • Larsen &Toubro Limited
    • Damen Shipyards Group
    • FINCANTIERI SpA

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62111

The Naval Vessel Maintenance, Repair, and Overhaul Market size is estimated at USD 57.76 billion in 2024, and is expected to reach USD 63.62 billion by 2029, growing at a CAGR of 1.95% during the forecast period (2024-2029).

Naval Vessel Maintenance, Repair, and Overhaul (MRO) - Market

The market for naval vessel maintenance, repair, and overhaul (MRO) was slightly affected due to the COVID-19 pandemic, resulting from a lockdown implemented as a precaution against the spread of the virus. However, due to the pandemic, the military budgets are expected to decrease in the coming years, which may hamper the fleet modernization plans of navy fleets globally. Several shipyards performing MRO activities have also faced delays in project executions due to the COVID-19 pandemic.

The pandemic has led to the integration of advanced technologies to perform checks, inspections, and repairs of the existing fleets of naval vessels. Such technological advancements are expected to propel the growth of the market during the forecast period.

The increasing need to maintain, repair, and overhaul the existing fleet of naval vessels worldwide, owing to the increasing maritime disputes, may lead to growth in the naval vessel maintenance, repair, and overhaul (MRO) market.

Insufficient funds allocated by the governments for mid-life extension and maintenance of naval vessels can restrain the growth of the market.

Naval Vessel MRO Market Trends

Destroyers Accounted for a Major Share by Revenue in 2021

Destroyers are fast, maneuverable, long-endurance warships that escort and support larger vessels in a fleet and defend them against the attacks of smaller, powerful short-range surface combatants. The current global fleet of destroyers is around 250. Countries such as the United States, China, and Japan account for the highest share of the existing fleet of destroyers in the world. Due to their rather expensive procurement and operating costs, only a select few navies operate destroyers globally. With the global fleet age of destroyers increasing, countries around the world are investing in the modernization of their fleet with advanced equipment and in-service maintenance and overhaul plans. Also, the growing requirement for equipping the newer destroyers with the latest weapon systems is driving the need for destroyer modernization programs. For instance, in July 2021, MBDA UK was awarded an 11-year contract to integrate the Common Anti-Air Modular Missile, often referred to as Sea Ceptor, into the UK Navy's Type 45 destroyers' Sea Viper weapon systems. The work will also include the upgrade of the Sea Viper command and control (C2) system. Fitting CAMM onto the Type 45s will give the destroyers a 50% increase in the number of air defense missiles. The first Type 45 destroyer is expected to be overhauled by summer 2026. Also, as of 2021, the navies of France and Italy were planning to conduct a mid-life upgrade of the Horizon class of air warfare destroyers that have been in service for more than ten years. In 2020, Naviris provided a contract to Naval Group, which was contracted through OCCAR (Organization for Joint Armament Co-operation) to conduct a feasibility study for the upgrade. Countries are also investing in sustaining the existing destroyer fleets by upgrading decades-old ships with newer systems and extending their service life. In 2021, the United States started upgrading the sensors, electronics, and weapons aboard the existing fleet of DDG-51 Arleigh Burke-class Flight IIA destroyers. Such developments are expected to drive the growth of the segment during the forecast period.

The Asia-Pacific Region Held the Highest Market Share in 2021

The Asia-Pacific region currently dominates the market, and it is expected to continue its dominance during the forecast period. Countries like China, India, and Japan are increasing their investment in strengthening their naval capabilities due to the ongoing geopolitical tensions in the region. China is one of the largest navies in the world, with 335 naval vessels (2019), about 55% larger than in 2005, where the majority of the fleet is more than 13 years. Similarly, other countries (like India and Japan) are also operating fleets of aging naval vessels. Due to this, the countries are modernizing their naval vessel fleets by integrating advanced technologies (modifications) into the vessels. In this regard, the Australian government announced an investment of USD 75 billion over the next decade to enhance its naval capabilities. Out of the total investment, approximately one-third of the investment is expected toward the improvement and sustainment of its naval vessels. Under this investment, the country plans to upgrade its Hobart Class Destroyers, ANZAC Class Frigates, and the navy's Amphibious ships and invest in the upgrade and life extension of the Collins Class submarines that are currently in service (average age of more than 20 years). Similar investments in the modernization of naval vessels are anticipated to accelerate the demand for naval vessel MRO in the region in the coming years.

Naval Vessel MRO Industry Overview

The market for naval vessel MRO is fragmented, with the presence of many international and domestic players that support navies around the world. Some of the prominent players in the naval vessel MRO market are General Dynamics Corporation, ThyssenKrupp AG, Naval Group, BAE Systems PLC, and Huntington Ingalls Industries. The companies are expanding their presence in the market by incorporating new technologies to decrease maintenance costs and receive new long-term contracts from navies around the world. In this regard, Indra, in collaboration with the Spanish Navy, tested new artificial intelligence systems that can predict malfunctions and improve the maintenance of its fleet of F100 frigates and Offshore Patrol Vessels BAM. Such new solutions are expected to help the companies predict and offer efficient MRO services to their customers, thereby increasing their shares in the market. The Middle Eastern countries are tying up with small players present in Europe and Asia-Pacific to form joint ventures and partnerships to gain access to markets while also helping them establish their business units and MRO facilities. Some of these partnerships are also mandated by the government offset clauses, which are being led by the United Arab Emirates and Saudi Arabia in the Middle East and India, Thailand, Indonesia, and Vietnam in Asia-Pacific.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study
  • 1.3 Currency Conversion Rates for USD

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Size and Forecast, Global, 2018 - 2031
  • 3.2 Market Share by Vessel Type, 2021
  • 3.3 Market Share by MRO Type, 2021
  • 3.4 Market Share by Geography, 2021
  • 3.5 Structure of the Market and Key Participants

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size and Forecast by Value - USD billion, 2018 - 2031)

  • 5.1 Vessel Type
    • 5.1.1 Submarines
    • 5.1.2 Frigates
    • 5.1.3 Corvettes
    • 5.1.4 Aircraft Carriers
    • 5.1.5 Destroyers
    • 5.1.6 Other Vessel Types
  • 5.2 MRO Type
    • 5.2.1 Engine MRO
    • 5.2.2 Dry Dock MRO
    • 5.2.3 Component MRO
    • 5.2.4 Modification
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Rest of Latin America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 United Arab Emirates
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Egypt
      • 5.3.5.4 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 General Dynamics Corporation
    • 6.2.2 Huntington Ingalls Industries Inc.
    • 6.2.3 Lockheed Martin Corporation
    • 6.2.4 NAVANTIA SA SME
    • 6.2.5 ThyssenKrupp AG
    • 6.2.6 BAE Systems PLC
    • 6.2.7 Naval Group
    • 6.2.8 Rolls-Royce Holdings PLC
    • 6.2.9 Rhoads Industries Inc.
    • 6.2.10 Abu Dhabi Ship Building Company
    • 6.2.11 Larsen & Toubro Limited
    • 6.2.12 Damen Shipyards Group
    • 6.2.13 FINCANTIERI SpA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS