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市場調査レポート
商品コード
1404427

パーソナルケア用ワイプ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年

Personal Care Wipes - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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パーソナルケア用ワイプ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

パーソナルケア用ワイプ市場規模は、2024年の162億2,000万米ドルから2029年には232億米ドルに成長し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは7.41%になると予測されます。

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主なハイライト

  • 個人衛生への関心の高まりは、パーソナルケア用ワイプ市場成長の重要な要因の一つです。ここ数年、親密用、流せる、女性用、香り付きワイプなど、用途の多様化により様々な種類のワイプが登場しています。さらに、外出先での使用や衛生面など、非常に効果的な特性により、ハンカチやコットンティッシュの代用品として世界中の消費者の間で人気を博しています。
  • ワイプは旅行にも便利で使いやすく、通常の石鹸や洗顔料などに比べて簡単に使い捨てができます。そのため、社会人はメイク落としやパーソナルケア用にワイプを好んで使用しています。皮膚アレルギーや肌荒れの増加により、母親たちはナチュラルでオーガニックなベビーワイプを探しています。2021年12月、ブルーベア・ベイビーは、皮膚科学的にテストされ、アルコールやパラベン不使用の敏感肌用ベビーワイプを発売しました。
  • さらに、魅力的な有効成分とインパクトのある結果を特徴とする新製品の発売は、売上にプラスの影響を与えます。さらに、リサイクル可能な化学物質や再生可能な資源から作られたクリーンラベル製品に対する需要の高まりは、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。市場各社は、消費者の需要に応えるため、リサイクル可能で環境に優しいワイプを発売しています。
  • 例えば、2022年3月、WaterWipes社は100%生分解性でプラスチックフリーのワイプを米国市場で発売しました。同社は、この製品は植物由来で堆肥化可能であるとしています。また、この製品は100%グリーンエネルギー、つまり風力を使って製造されているとしています。

パーソナルケア用ワイプ市場動向

効果的でスマートなスキンケアの人気

  • 健康増進やセルフケア製品への要望が高まる中、健康的なスキンケアを維持するためにワイプの使用が増えています。ワイプは、素早くきれいに化粧を落とすのに便利です。また、肌の汚れやほこり、不純物を取り除き、清潔でソフトな肌にしてくれます。
  • さらに、清潔志向の高まりに伴い、パラベン、硫酸塩、フタル酸エステルなど有害な化学物質を含まない生分解性ワイプを選ぶ消費者も増えています。市場参入企業は、アレルギーや肌荒れのリスクを軽減するため、敏感肌用に設計されたワイプを発売することで対応しています。
  • 例えば、N&E Innovations社は2022年5月、ドリアン殻から作られたワイプを発売しました。同社は、この製品は天然素材で環境に優しいと主張しています。便利で旅行にも便利なワイプを選ぶ社会人が増えています。中期的には、ワイプの需要は、製品のイノベーションとパーソナルケア製品への需要の高まりにより増加すると予想されます。
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北米が最大市場シェア

  • クレンジング用ワイプは、アメリカ人の間で、石けんを使ったクレンジング方法に代わる素晴らしい選択肢となっています。クレンジング用ワイプは旅行にも便利で、汚れ、皮脂、化粧を簡単に落とすことができるため、肌を清潔に保ち、ケアするのに便利で簡単な方法です。最近では、ビタミンE、サリチル酸、緑茶エキスなど、敏感肌の人に適した機能性成分を配合したものも販売されています。
  • さらに、製品に使用されている成分が健康に与える影響に対する個人の意識の高まりや、環境意識の高まりから、メーカーは生分解性繊維を使用したノンアルコール・ワイプを提供しています。
  • 例えば、2022年6月、スピンテックUSA社は、低刺激性の顧客のニーズに応えるため、マイクロファイバーとフラッフパルプから作られたワイプを発売しました。このワイプは赤ちゃん用、衛生用、美容用として使用できます。

パーソナルケア用ワイプ産業概要

パーソナルケア用ワイプ市場は競争が激しく、細分化されており、多数のプレーヤーが市場での重要な地位を争っています。これらのプレイヤーは、進化し続ける市場での地位を維持するために、事業拡大、M&A、提携、製品革新など様々な戦略を採用しています。例えば、2021年2月、WaterWipes社は、99.9%の水とグレープフルーツ種子エキスの2つの成分から調製されたプレミアムワイプの新シリーズをインドで発売しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ミニマルでクリーンな美容動向
    • 効果的でスマートなスキンケアの普及
  • 市場抑制要因
    • 代替オプションへの容易なアクセス
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ベビーワイプ
    • フェイシャルワイプ
    • ハンド・ボディワイプ
    • パーソナル衛生用ワイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業の戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • The Procter and Gamble Company
    • Unilever Plc
    • Himalaya Wellness Company
    • Kimberly-Clark Corporation
    • Johnson & Johnson Services, Inc.
    • Edgewell Personal Care
    • Unicharm International
    • Essity AB
    • LA Fresh Group Inc.
    • Nice-Pak Products, Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63954
Personal Care Wipes - Market - IMG1

The personal care wipes market size is expected to grow from USD 16.22 billion in 2024 to USD 23.2 billion by 2029, at a CAGR of 7.41% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • The growing focus on personal hygiene is one of the significant factors for the growth of the wet wipes market. Over the past few years, various kinds of wipes, such as intimate, flushable, feminine, and scented wet wipes, have been introduced owing to their diversified applications. Furthermore, owing to highly effective characteristics like on-the-go use and hygiene, substituting handkerchiefs and cotton tissues has gained popularity among consumers worldwide.
  • Wet wipes are travel-friendly, easy to use, and more easily disposable than regular soaps, face washes, and other products. Owing to this, working individuals prefer wet beauty wipes for their makeup removal and personal care. Due to increasing incidences of skin allergies and skin rashes, mothers are looking for natural and organic baby wipes. In December 2021, Blue Bear Baby launched sensitive baby wipes that are dermatologically tested, with no alcohol or parabens.
  • Moreover, new product launches featuring enticing active ingredients and impactful results positively impact sales. Additionally, the growing demand for clean-label products made from recyclable chemicals and renewable resources is expected to fuel the market growth during the forecast period. The market players are also launching recyclable and environmentally- friendly wipes to cater to consumer demand.
  • For instance, in March 2022, WaterWipes launched its 100% biodegradable and plastic-free wipes in the United States market. The company claims that the product is plant-based and compostable. Also, the company mentions that this product is made using 100% green energy, that is, wind.

Personal Care Wipe Market Trends

Popularity of Effective and Smart Skincare

  • With the growing desire for health-promoting and self-care products, the usage of wet wipes is increasing to maintain a healthy skincare routine. Wipes are convenient for removing makeup quickly and cleanly. They can also remove dirt, dust, and impurities from the skin, making it clean and soft.
  • Moreover, in line with the growing clean beauty trend, consumers are increasingly choosing biodegradable wipes that are devoid of harmful chemicals, including parabens, sulfates, and phthalates. Market participants are responding by introducing wipes designed for sensitive skin to mitigate the risk of allergies and skin irritations.
  • For instance, in May 2022, N&E Innovations launched wet wipes made from durian husks. The company claims that the product is all-natural and environmentally friendly. Working professionals increasingly opt for wet wipes as they are convenient and travel-friendly. Over the medium term, the demand for wet wipes is expected to increase due to product innovations and the escalating demand for personal care products.
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North America Holds the Largest Market Share

  • Cleansing wipes have become a great alternative to soap cleansing methods among Americans. These wipes are travel-friendly and offer a convenient and easy way to cleanse and care for the skin by conveniently removing dirt, oil, and makeup. Nowadays, these wipes are available with functional ingredients, such as vitamin E, salicylic acid, and green tea extracts, suitable for sensitive skin people.
  • Moreover, due to rising awareness among individuals about the health impact of ingredients used in products and the increasing environmental consciousness, manufacturers are offering non-alcoholic wipes made of biodegradable fabric.
  • For instance, in June 2022, Spintech USA launched wet wipes made from microfibres and fluff pulp to cater to the needs of hypoallergenic customers. The wipes can be used for baby, hygiene, and beauty care.

Personal Care Wipe Industry Overview

The personal care wipes market is highly competitive and fragmented, with numerous players competing for a significant position in the market. Some prominent players in the market are The Procter & Gamble Company, Unilever Plc, Kimberly-Clark Corporation, Johnson & Johnson Services, Inc., and Unicharm International. These players are adopting various strategies, such as expansions, mergers and acquisitions, partnerships, and product innovations, to retain their position in the ever-evolving market. For instance, in February 2021, WaterWipes launched its new range of premium wet wipes in India, prepared from two ingredients, which are 99.9% water and grapefruit seed extract.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Minimalist and Clean Beauty Trend
    • 4.1.2 Popularity of Effective and Smart Skincare
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Easy Access to Alternative Options
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Baby Wipes
    • 5.1.2 Facial Wipes
    • 5.1.3 Hand and Body Wipes
    • 5.1.4 Personal Hygiene Wipes
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted BY Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 The Procter and Gamble Company
    • 6.3.2 Unilever Plc
    • 6.3.3 Himalaya Wellness Company
    • 6.3.4 Kimberly-Clark Corporation
    • 6.3.5 Johnson & Johnson Services, Inc.
    • 6.3.6 Edgewell Personal Care
    • 6.3.7 Unicharm International
    • 6.3.8 Essity AB
    • 6.3.9 LA Fresh Group Inc.
    • 6.3.10 Nice-Pak Products, Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS