デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1438110

スマートTV:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Smart TV - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.52円
スマートTV:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

スマートTV市場規模は2024年に2,756億9,000万米ドルと推定され、2029年までに3,072億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.19%のCAGRで成長します。

スマートTV-市場

インターネットの普及の拡大、急速な技術進歩、製品価格の低下、放送業界のデジタル変革は、スマートTV市場の成長を促進する主な要因の1つです。

主なハイライト

  • 第4次産業世代の予選では、コネクテッド TVメーカーは、アプリやウィジェットを実行してビデオをストリーミングできるオペレーティングシステムを搭載したスマートTVなど、ユーザーインターフェイス、コンテンツ集約、アプリケーション開発における最新のイノベーションを競っています。音楽。統合されたインターネット機能を備えたスマートTVは、多数の高度なコンピューティング機能と接続を提供します。スマートTVの現在の機能により、消費者はコンテンツの検索、チャット、閲覧、共有、更新、ダウンロードを行うことができます。スマートTVのメーカーは、今後5年間にわたってエクスペリエンスデザインに注力すると予想されています。
  • 消費者がスマートTVですぐに視聴できるコンテンツを入手できることは、需要の急増において非常に重要です。インドや中国のような国には、低所得レベルおよび中所得レベルのかなりの消費者基盤があります。価格の最適化により、低価格帯から中高価格帯のテレビメーカーにさまざまな機会がもたらされました。 Apple TV、Amazon Fire TV、Google Chromecastなどのストリーミングメディアは、消費者の視聴体験を変えています。いくつかのメーカーは、OTT(オーバーザトップ)コンテンツおよびデバイスプロバイダーと提携して、セットトップボックスを必要とせずにさまざまな機能を提供しています。たとえば、TCL CorporationはRoku Inc.と協力し、4K HDR Roku TVを導入しました。スマートTVにより、ユーザーはスマートフォン用に以前に開発されたアプリケーションを実行できるようになりました。
  • 4K UHDセグメントは、予測期間中に大幅に成長すると予想されます。これらのテレビの価格低下により顧客が集まり、新興国全体で需要が喚起されています。この増加は、より大きな画面サイズで劇場体験を提供するドルビーデジタルサウンドを備えた高解像度や高画質などの革新的な機能に関連している可能性があります。 4Kテレビの超高精細度(UHD)全体での量子ドット LED(QLED)などの革新的な技術の採用により、予測期間中のこの分野の需要が促進されると予想されます。この範囲に属するテレビは、他のテレビと比較して普及率が高くなります。 4Kテレビには、ハイダイナミックレンジ(HDR)や広色域(WCG)などの画面テクノロジーも組み込まれています。
  • 近年、中央情報局はスマートTVを標的とした重大なセキュリティ脆弱性の一部を開発し、それが盗まれました。 LGやSamsungなどの人気のスマートTVメーカーの一部は、ユーザーが視聴しているものに関する大量の情報を収集し、広告主が視聴者に合わせて広告のターゲットを絞り、次に何を視聴するかを提案するのに役立ちます。 FBIは、未使用のスマートTVカメラに黒いテープを貼り、更新されたパッチと修正プログラムでスマートTVを最新の状態に保ち、スマートTVの機能をよりよく理解するためにプライバシーポリシーを読むことを推奨しています。
  • COVID-19感染症のパンデミックは、すべての消費者のライフスタイルと日常生活に大きな影響を与えています。外出禁止令や在宅勤務の義務化により、家庭内でのビデオ消費は前例のないレベルに達しており、NetflixやAmazon Prime Videoなどのビデオストリーミングプラットフォームは世界中で視聴者数の急増を記録しています。オンラインコンテンツ配信に重点を置き、新型コロナウイルスの規制が段階的に緩和されることで顧客ベースの拡大が見込まれ、それが市場の成長に貢献するとみられます。
  • しかし、供給面では国境閉鎖によりサプライチェーンに影響が生じ、市場に悪影響が出ています。例えば、TCLのパネル製造子会社CSOTは、COVID-19感染症の発生の中心地である武漢に施設を置いています。このため、TCLはパネル製造施設の運営に苦労しました。しかし、Avi Cloudの世界テレビブランド出荷月次データレポート-2021(AVC)によると、中国のエレクトロニクス事業であるTCLは売上が急増し、2021年上半期には1,110万台のデバイスが出荷されました。サムスンは市場をリードしました。出荷台数は前年比11.9%増の2,080万台を見込んでいます。
  • さらに、世界のさまざまな地域で渡航制限が緩和され、ビジネスは通常の状態に戻りつつあります。市場力学の変化と消費者の行動のデジタルコンテンツへの移行により、市場の成長が促進されると予想されます。

スマートTV市場動向

QLEDは大幅な成長が見込まれる

  • QLEDは量子発光ダイオードの略です。 QLEDパネルはLEDテレビと同じように機能します。個々のピクセルを照らす数百または数千のLEDで構成されるバックライトがあります。 QLEDは、ナノ粒子(量子ドット)を採用して個々のピクセルの明るさと色を強化することで、標準LEDを改良しています。その結果、より鮮やかな色が得られます。 QLED Allianceは、Samsung、Hisense、TCLで構成され、市場の成長と新製品開発を支援する量子ドットの推進に専念しています。市場は主に、過去1年間に注目されたベンダーのリリースにより成長しています。 QLEDパネルは、他のタイプのパネルが提供できないさまざまな機能を備えているため、採用の増加により最高の市場シェアを維持すると予想されます。
  • たとえば、OLEDとQLEDはどちらも高価ですが、最も安価なOLEDの一部は約1,800ドルですが、一部のQLEDの開始価格は1,000ドルです。さらに、55インチはOLEDの最小画面サイズですが、QLEDはそれよりもはるかに小さい場合があります。 QLEDのイノベーション、より深い黒、より優れた色、より広い視野角は、従来のLEDおよびLCD技術の3つの問題に取り組み、市場の需要をさらに促進します。サムスンは、OLEDセットを持たない唯一のメーカーですが、同社のQLEDテクノロジーも同様に優れており、最高品質の画像を提供できると考えています。同社はQLEDパネルをデビューさせた最初のベンダーでした。 LG、パナソニック、ソニーなどの他のベンダーは、ハイエンドセットにOLEDディスプレイを選択しています。
  • ただし、OLEDパネルは均一なバックライトを使用していないため、QLEDは、より高価なOLED TVと正確に同じレベルの真っ黒を生成することはできません。代わりに、各ピクセルはオン/オフを切り替えて色や完全な暗闇を作り出すことができるLEDです。 LEDを完全にオフにすることで、OLEDはLEDテレビで物事が少し灰色に見えるバックライトからの光害を回避します。
  • QLEDディスプレイは、大手スマートTVメーカーが同じ技術を使用した新製品を発表することで注目を集めており、予測期間中のこのセグメントの成長を促進すると予想されます。たとえば、Samsungは、QLEDスマートTVの新シリーズであるQT67シリーズを国内市場(韓国)で発売すると発表しました。これらは、ファーストクラスのエネルギー効率評価を達成した、Samsung製の最初のQLEDです。同様に、2021年 4月に、XiaomiはAndroid搭載の新しいスマートTV、Mi QLED TV 75をインドで発売しました。このスマートTVモデルは、Ultra-HD(4K)解像度と120Hzのリフレッシュレートをサポートする75インチディスプレイを備えており、これは同社のこれまでで最大のTVモデルです。
  • 2021年12月、サムスン電子は、MTVエンターテインメントスタジオ制作のヒット番組「エミリー・イン・パリ」の第2シーズンのリリースを予告するために、ストリーミング大手Netflixとの継続的なパートナーシップにおける最新の展開を発表しました。サムスンの最新のプレミアム製品ラインは、革新の限界を押し広げ、スタイルと主力の革新性および職人技を組み合わせるブランドの能力を示しています。 Samsung製品には、The Serif TVやThe Sero TVなどがあります。

アジア太平洋は大幅な成長が見込まれる

  • アジア太平洋はスマートTVの支配的な市場です。エンドユーザーおよびインド、中国、日本の新興経済国によるスマートTVへの需要の高まりにより、予測期間中もその優位性が続くと予想されています。消費者の純可処分所得の増加は、この地域の需要継続にとって重要な要因となっています。この成長は、この地域全体でAmazon Prime Video、Netflix、HOOQなどのOTT VODプラットフォームの人気が高まっていることも原因とされています。 HDビデオ、HDセットトップボックス、ゲームなど、これらのデバイス向けのサポートコンテンツが利用できるようになったことが、需要創出の促進剤としてさらに機能しました。
  • これらの市場における製品の競争力のある価格設定には中国企業の存在が不可欠であり、その多くは自社製品を提供するためにeコマースプラットフォームと提携しています。サードパーティのサービスプロバイダーは、消費者がこれらの製品を確実に選択できるよう支援し、間接的に市場を支援してきました。アジア太平洋では、ベンダーにとってインドが最も魅力的な市場です。 2022年 1月、サムスン電子は、CES 2022に先立って、最新のMICRO LED、Neo QLED、およびライフスタイルテレビを発表しました。画質と音質の進歩、より多くの画面サイズのオプション、カスタマイズ可能なアクセサリ、およびアップグレードされたインターフェイスにより、2022年のスクリーンは、「どこでもスクリーン、すべての人にスクリーン」というビジョンを実現し、本物のような画像、臨場感あふれるサウンド、超パーソナライズされたエクスペリエンスを実現します。
  • 2021年 12月、Samsung Electronicsは、2022年の一部の4Kおよび8Kテレビとゲームモニターが新しいHDR10+GAMING規格をサポートし、没入型で超応答性の高いHDRゲーム体験をゲーマーに提供すると発表しました。 HDR10+Technologies LLCによって開発されたこの新しい標準は、ゲーム開発者に、コンソールやPCなどのさまざまな入力ソース向けのさまざまなディスプレイテクノロジー間で手動調整を行わなくても、魅力的で一貫したHDRゲームエクスペリエンスをゲーマーに提供するために必要なツールを提供します。
  • インドにはブラウン管テレビや非スマートテレビの大規模な設置ベースがあり、アップグレードが可能であり、インドの顧客の要件に合った製品の提供に注力している大手スマートテレビメーカーの注目を集めています。
  • 市場での存在感が比較的小さい企業は、市場に製品を投入するためにeコマースプラットフォームに焦点を当てています。たとえば、タタグループが所有する家電量販店チェーンのクロマは2021年にアマゾンと提携し、インドの顧客向けにFireデバイスを内蔵した新しい種類のスマートテレビを発売しました。この製品には、Amazon Prime Video、Netflix、YouTube、Disney+Hotstar、Zee5、SonyLivを含む5,000を超えるアプリのすべてのストリーミングコンテンツが含まれる予定です。

スマートTV業界の概要

スマートTV市場は複数のプレーヤーで構成されていますが、現在市場シェアの点で市場を独占している企業はありません。最近消費者の関心が非常に高まっているため、この業界は有利な投資機会と見なされています。企業は、持続的な競争上の優位性を達成できる可能性のある実質的な専門知識を得るために将来のテクノロジーに投資しています。市場の主要企業には、LG Electronics Inc.、Samsung Electronics、Sony Corporationなどがあります。

  • 2021年 4月- サムスンは、ほぼベゼルレスのInfinity Oneデザインと、映画のような視聴体験を実現する本物の画質を備えた超プレミアムNeo QLED TVシリーズを発売しました。サイズは85インチ(2m16cm)、75インチ(1m89cm)、65インチ(1m63cm)、55インチ(1m38cm)、50インチ(1m25cm)の5サイズをラインナップになります。 Neo QLED TVには、強化されたアップスケーリング機能を備えたSamsung独自の強力なNeo Quantumプロセッサが搭載されています。 Neo Quantumプロセッサは、AIアップスケーリングとディープラーニングテクノロジーでトレーニングされた最大16の異なるニューラルネットワークモデルを使用して、入力品質に関係なく、画質を4Kおよび8K画像出力に最適化できます。
  • 2021年 5月-OnePlusは、FlipkartのYシリーズとして40インチ(100 cm)スマートテレビを発売しました。新しいOnePlus Yシリーズ 100 cm(40インチ)フルHD LEDスマート Android TV(40FA1A00)は、43インチバージョンと同様の仕様を備えています。 OnePlus TV 40Y1には、Dolby Audioを備えた20 Wステレオスピーカー、1GB RAMと組み合わせた64ビットプロセッサ、および8 GBの内部ストレージが装備されます。このデバイスは、Oxygen PlayをサポートするAndroid TV 9.0を実行し、動的なコントラストを追加して画質を向上させるガンマエンジンを備えています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界関係者の分析
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の市場への影響の評価
  • テクノロジーのスナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 新興国全体で可処分所得が増加
    • ビデオオンデマンドサービスの上昇傾向
  • 市場の課題
    • 新興国では高速インターネットが普及していない

第6章 市場セグメンテーション

  • 解像度タイプ別
    • HD/FHD
    • 4K
    • 8K
  • サイズ別(インチ)
    • 32より大きい
    • 39-43
    • 48-50
    • 55-60
    • 65歳未満
  • パネルタイプ別
    • 液晶
    • OLED
    • QLED
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 東南アジア
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 ベンダー市場シェア分析

  • ベンダー市場シェアテレビ市場

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • LG Electronics
    • TCL
    • Hisense
    • Xiaomi

第9章 投資分析

第10章 市場の将来

目次
Product Code: 64287

The Smart TV Market size is estimated at USD 275.69 billion in 2024, and is expected to reach USD 307.22 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.19% during the forecast period (2024-2029).

Smart TV - Market

The growing internet penetration, rapid technological advancements, declining product prices, and the digital transformation of the broadcasting industry are among the major factors driving the growth of the smart TV market.

Key Highlights

  • With the preliminaries of the fourth industry generation, connected TV manufacturers are competing for the latest innovations in the user interface, content aggregation, and application development, such as smart TVs that come with an operating system that can run apps and widgets and stream videos and music. Set with unified internet capabilities, smart TVs offer numerous advanced computing abilities and connectivity. Smart TVs' current capabilities allow consumers to search, chat, browse, share, update, and download content. Manufacturers of smart TVs are expected to focus on experience design over the next five years.
  • The availability of content that is ready for consumers to consume on their smart TVs has been critical in the demand surge. Countries like India and China have a considerable consumer base at low- and middle-income levels. Price optimization has offered a range of opportunities for TV manufacturers in small to mid-high price ranges. Streaming media such as Apple TV, Amazon Fire TV, and Google Chromecast are changing the consumers' viewing experience. Several manufacturers are teaming up with OTT (over-the-top) content and device providers to offer various features with no requirement of a set-top box. For instance, TCL Corporation collaborated with Roku Inc. and introduced a 4K HDR Roku TV. Smart TVs have made it possible for users to run applications developed earlier for smartphones.
  • The 4K UHD segment is expected to grow significantly over the forecast period. The drop in the prices of these TVs is drawing customers and triggering demand across emerging economies. The increase can be associated with innovative features, such as high resolution and high picture quality, with Dolby Digital sound that provides a theater experience on larger screen sizes. The adoption of innovative technologies, such as quantum dot LEDs (QLEDs), across the ultra-high-definition (UHD) in 4K TVs, is expected to fuel the segment's demand during the forecast period. Televisions belonging to this range have high penetration rates when compared to others. 4K TVs also pack in screen technology, such as high dynamic range (HDR) and wide color gamut (WCG).
  • In recent years, the Central Intelligence Agency developed some of the significant security vulnerabilities targeting smart TVs, which were stolen. Some of the popular smart TV manufacturers, such as LG and Samsung, collect tons of information about what users are watching, help advertisers better target ads against their viewers, and suggest what to watch next. The FBI recommends placing black tape over an unused smart TV camera, keeping smart TV up-to-date with updated patches and fixes, and reading the privacy policy to understand better what the smart TV is capable of.
  • The COVID-19 pandemic has drastically impacted the lifestyles and routines of all consumers. Shelter-in-place orders and work-at-home mandates have driven in-home video consumption to unprecedented levels, with the video streaming platforms, such as Netflix and Amazon Prime Video, registering a spike in viewership worldwide. A strong focus on online content delivery and the gradual ease of COVID restrictions are anticipated to help widen the customer base, thereby contributing to the market's growth.
  • However, in terms of supply, the market is negatively affected due to the closing of borders, which is affecting the supply chain. For instance, TCL's panel manufacturing subsidiary, CSOT, has its facility in Wuhan, which was the epicenter of the COVID-19 outbreak. Thus, TCL struggled to run the panel manufacturing facility. However, according to Avi Cloud's Global TV Brand Shipment Monthly Data Report-2021 (AVC), TCL, a Chinese electronics business, saw a spike in sales, with 11.1 million devices shipped in the first half of 2021. Samsung led the market with an expected shipment of 20.8 million units, up by 11.9% Y-o-Y.
  • Moreover, travel restrictions are being eased out in different parts of the world, and businesses are returning to normal. The changing market dynamics and shifting consumer behavior toward digital content are expected to boost the market's growth.

Smart TV Market Trends

QLED is Expected to Witness Significant Growth

  • QLED stands for quantum light-emitting diode. QLED panels work the same way as LED TVs. There is a backlight built from hundreds or thousands of LEDs that light the individual pixels. QLED improves on standard LED by employing nanoparticles (quantum dots) to supercharge the brightness and color of these individual pixels. The result is a more vibrant color. QLED Alliance consists of Samsung, Hisense, and TCL, devoted to furthering the Quantum Dot cause, which is aiding in the market's growth and new product development. The market is mainly growing due to vendor releases noticed in the past year. QLED panel is expected to retain the highest market share due to increased adoption, as it comprises various features that other panel types are unable to offer.
  • For instance, although both OLED and QLED are costly, some of the cheapest OLEDs cost around USD 1,800, while the starting price of some QLEDs is USD 1,000. Moreover, 55 inches is the smallest screen size for OLEDs, while QLEDs can be much lower. QLED's innovations, deeper blacks, better colors, and wider viewing angles tackle three traditional LED and LCD technology problems, further driving the market demand. Samsung is the only manufacturer without an OLED set as it believes that its QLED technology is just as capable, giving the best quality picture. It was the first vendor to debut the QLED panel. Other vendors, such as LG, Panasonic, and Sony, have chosen OLED displays for their high-end sets.
  • However, QLEDs cannot produce precisely the same level of inky blacks as pricier OLED TVs because OLED panels do not use a uniform backlight. Instead, each pixel is an LED that can be switched on and off to create colors or total darkness. By switching the LEDs off completely, OLED avoids the light pollution from the backlight that makes things look a little grey on LED TVs.
  • The QLED display is gaining traction with leading smart TV manufacturers unveiling new products using the same technology, which is expected to drive the segment's growth during the forecast period. For instance, Samsung announced the launch of a new series of QLED Smart TVs, the QT67 range, in its domestic market (South Korea). These are the first QLEDs from Samsung to achieve a first-class energy efficiency rating. Similarly, in April 2021, Xiaomi launched a new Android-powered smart TV, the Mi QLED TV 75, in India. The smart TV model sports a 75-inch display that supports Ultra-HD (4K) resolution and a 120Hz refresh rate, which is the company's largest TV model to date.
  • In December 2021, Samsung Electronics Co. Ltd announced the latest development in its ongoing partnership with the streaming giant, Netflix, to herald the release of the second season of its hit show, Emily in Paris, produced by MTV Entertainment Studios. Samsung's latest line of premium products is set to push the boundaries of innovation, showcasing the brands' ability to combine style with flagship innovation and craftmanship. Some of the Samsung products include The Serif TVs and The Sero TVs.

Asia-Pacific is Expected to Witness Significant Growth

  • Asia-Pacific is the dominating market for smart TVs. It is expected to continue its dominance over the forecast period, owing to the growing demand for smart TVs by end-users and the emerging economies of India, China, and Japan. The increasing net disposable income of consumers has been a significant factor for continued demand in the region. The growth is also attributed to the rising popularity of OTT VOD platforms, such as Amazon Prime Video, Netflix, and HOOQ, across the region. The availability of supporting content for these devices, such as HD videos, HD set-top boxes, and games, has further acted as a catalyst in demand generation.
  • The presence of the Chinese players has been critical in the competitive pricing of products in these markets, many of which have entered partnerships with e-commerce platforms to offer their products. Third-party service providers have helped ensure that consumers opt for these products, indirectly helping the market. In Asia-Pacific, India is the most attractive market for vendors. In January 2022, Samsung Electronics Co. Ltd unveiled its newest MICRO LED, Neo QLED, and Lifestyle TVs ahead of CES 2022. With advancements in the picture and sound quality, more screen size options, customizable accessories, and an upgraded interface, the 2022 screens bring the vision of 'Screens Everywhere, Screens for All' closer to reality with life-like images, immersive sound, and hyper-personalized experiences.
  • In December 2021, Samsung Electronics Co. Ltd announced that select 2022 4K and 8K TVs and gaming monitors would support the new HDR10+ GAMING standard, delivering an immersive, ultra-responsive HDR gaming experience to gamers. This new standard, developed by HDR10+ Technologies LLC, gives game developers the tools they need to provide gamers with a compelling and consistent HDR gaming experience without manual calibration across various display technologies for different input sources, including consoles and PCs.
  • India has a large installed base of CRT and non-smart TVs, which can be upgraded and have attracted the attention of major smart TV manufacturers focusing on offering products that suits the requirements of the Indian customers.
  • The companies with relatively smaller market presence are focusing on the e-commerce platform to launch their products in the market. For instance, in 2021, Tata Group-owned electronics store chain Croma entered a partnership with Amazon to launch a new range of smart TVs with built-in fire devices for customers in India. The product is expected to have all streaming content from over 5,000 apps, including Amazon Prime Video, Netflix, YouTube, Disney + Hotstar, Zee5, and SonyLiv.

Smart TV Industry Overview

The smart TV market consists of several players, but none of them currently dominate the market in terms of market share. This industry is being viewed as a lucrative investment opportunity due to the enormous consumer interest witnessed recently. The companies are investing in future technologies to gain substantial expertise, which may enable them to achieve a sustainable competitive advantage. Some of the major players in the market include LG Electronics Inc., Samsung Electronics Co. Ltd, and Sony Corporation.

  • April 2021 - Samsung launched its ultra-premium Neo QLED TV range, which has a nearly bezel-less Infinity One Design and true-to-life picture quality for a cinematic viewing experience. The line-up will be available in 5 sizes: 85-inch (2m 16cm), 75-inch (1m 89cm), 65-inch (1m 63cm), 55-inch (1m 38cm), and 50-inch (1m 25cm). Neo QLED TVs come with Samsung's proprietary, powerful Neo Quantum Processor with enhanced upscaling capabilities. Using up to 16 different neural network models, each trained in AI upscaling and deep learning technology, the Neo Quantum Processor can optimize picture quality to 4K and 8K picture output regardless of the input quality.
  • May 2021 - OnePlus launched a 40-inch (100 cm) smart television under its Y-series on Flipkart. The new OnePlus Y Series 100 cm (40 inches) Full HD LED Smart Android TV (40FA1A00) has similar specifications as the 43-inch variant. The OnePlus TV 40Y1 will be equipped with 20 W stereo speakers with Dolby Audio, a 64-bit processor paired with 1GB RAM, and 8 GB internal storage. The device runs Android TV 9.0 with Oxygen Play support and features Gamma Engine, which adds dynamic contrast and improves picture quality.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Disposable Income Across Emerging Economies
    • 5.1.2 Rising Trend of Video-on-Demand Service
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of High-speed Internet Penetration in Emerging Economies

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Resolution Type
    • 6.1.1 HD/FHD
    • 6.1.2 4K
    • 6.1.3 8K
  • 6.2 By Size (in inches)
    • 6.2.1 Greater than 32
    • 6.2.2 39-43
    • 6.2.3 48-50
    • 6.2.4 55-60
    • 6.2.5 Less than 65
  • 6.3 By Panel Type
    • 6.3.1 LCD
    • 6.3.2 OLED
    • 6.3.3 QLED
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 India
      • 6.4.3.2 Southeast Asia
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle-East and Africa

7 VENDOR MARKET SHARE ANALYSIS

  • 7.1 Vendor Market Share Television Market

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 8.1.2 LG Electronics
    • 8.1.3 TCL
    • 8.1.4 Hisense
    • 8.1.5 Xiaomi

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET