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市場調査レポート
商品コード
1433010

パウチ包装:市場シェア分析、産業動向、統計データ、成長予測(2024~2029年)

Pouch Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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パウチ包装:市場シェア分析、産業動向、統計データ、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

パウチ包装市場規模は2024年に433億6,000万米ドルと推定され、2029年には584億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは6.16%で成長します。

Pouch Packaging-Market

主なハイライト

  • パウチは、ペットフード、ベビーフード、液体包装(お茶、コーヒー、ジュース)など、食品・飲料業界で最も広く使用されている包装製品のひとつです。その理由は、開封が容易であること(ティアノッチやレーザーミシン目など)、使いやすいこと(ジッパーや形状)、再封可能であることなど、さまざまな特徴があるからです。さらに、化学的に不活性であるため、医薬品、ペットフード、化粧品など、さまざまな業界で広く使用されています。
  • 欧米諸国における冷凍パック産業の成長は、市場にプラスの影響を与えると予想されます。例えば、Frozen Food Europeによると、ドイツ、フランス、英国は欧州の冷凍食品市場の50%以上を占めています。COVID-19パンデミックによる政府による封鎖は、多くの地域で冷凍食品の販売を助け、市場にプラスの影響を与えました。
  • 主な市場拡大要因には、包装食品と飲食品の需要増加、すぐに食べられる(RTE)食品への関心の拡大、使いやすさ、パウチの手頃な価格などがあります。また、外出先でのスナック需要の増加により、消費者に利便性を提供する再閉鎖可能なスタンディングパウチのニーズが高まった。消費者のライフスタイルや食の嗜好の変化、食品技術の変化も市場の需要を押し上げています。
  • しかし、環境問題に対する消費者の意識の高まり、ダイナミックな規制基準、プラスチックベースのパッケージ製品を生分解性材料に置き換えることを含む持続可能性への継続的な推進、先進リサイクル施設の不足によるリサイクル率の低さなどは、市場の成長を阻むいくつかの要因です。
  • パウチ包装は、輸送用の硬質包装よりもかなり安価で、重量も軽いです。フレキシブル・パッケージング・アソシエーション(FPA)によると、製造方法と材料革新の進歩により、一部のフレキシブル・パッケージングの重量は50%近く減少しています。さらに、パウチ包装はスペースを節約できるため、より少ない燃料とエネルギーで大量の製品を輸送できることを意味します。
  • COVID-19の大流行はパウチ包装の売上に様々な影響を与えました。この大流行により、パウチ包装メーカーはサプライチェーンの混乱に直面し、世界の多くの地域で製造が減少しました。しかし、医療・ヘルスケア用品の需要の増加はパウチ包装市場にプラスの影響を与えると予想されました。

パウチ包装市場の動向

利便性と調理済み食品に対する需要の増加

  • 利便性に対する消費者の要求に応えることは、既存および新規の包装技術にとって重要な原動力となっています。包装業界はブランド体験に焦点を当てた基本的なシフトを経験しています。快適さへの要求もまた変化の主要な推進力です。消費者と製造業者にとっての利便性から、軟包装、特にパウチ包装がかなり推進されています。そのため、フレキシブル・パッケージング・フォーマットは、ブランド・ロイヤルティを構築するための資産として認識されています。消費者は、スペースを節約するためにフレキシブルパッケージから製品をしぼったり、絞り出したりする能力を好み、自分のペースで製品の消費を調整するために製品を再密封することを好みます。
  • 便利なパッケージングの利点を利用し、ライフスタイルの変化に適合させるために、硬質パッケージから軟質パッケージへと移行する一般的な動向は、小規模世帯の増加とともに、1回分ずつ提供するオプションへのニーズを高めています。単身世帯の増加に伴い、ほとんどの消費者(特に若者)は、どこに移動しても自分の好きな商品を持ち運べる便利さから、食料品を少量ずつ頻繁に買い求める傾向にあります。パーティ・サイズの袋入り食品は、もはや古い常識となっています。
  • アメリカや欧州地域の消費者のライフスタイルの変化も、調理済み食品の需要を増加させました。調理済み食品のニーズはかつてないほど高まっています。24時間体制で働く新時代の労働人口と、手軽なものなら何でも求めているジェネレーションズが、調理済み食品を最良のソリューションとして浮上させています。
  • 世界の都市化の進展により、パッケージングにおける利便性と持続可能性が重視されるようになった。便利な包装を必要とする生鮮食品、調理済み食品、レディ・トゥ・フード、コーヒーなどのエンドユーザーの健全な成長は、パウチ包装の製造ニーズを促進すると予測されています。経済顧問室(インド)によると、2022会計年度中、インドの加工調理済み食品の卸売物価指数は137を超えました。過去10年間、インドの価格指数は全体的に上昇しています。
  • スナック菓子、肉製品、即席麺、米などの簡便食の需要が高いです。飲食品支出の増加、より健康的な食品への意識の高まり、食事パターンや食習慣の変化、社会的・経済的変数の変化などが、クイックフードへの欲求を高める原因となっています。韓国通商産業エネルギー省によると、韓国の各月のコンビニエンスストアにおけるインスタント加工食品の売上高は、2023年 1月には前年同月比で14.6%増加しました。

アジア太平洋地域が最速の成長を遂げる

  • 市場を牽引しているのは、魚、肉、野菜など、保存安定性を維持するために主にレトルト・パックの商品を好む中国人顧客の増加です。さらに、中国の顧客は惣菜に慣れてきています。
  • 中国は、食品、医薬品・医療、パーソナルケア、家庭ケアといったエンドユーザー部門からの需要が急速に伸びているため、予測期間中に軟包装製品に対するかなりの需要が発生すると思われます。同国は包装のための大きな基盤を持っているにもかかわらず、軟包装はその低コストと多くの製品メリットにより、あらゆる形態の包装の中で最も迅速かつ大幅な成長を遂げました。
  • さらに、インドは酪農産業にも大きく貢献しました。使い捨てプラスチックが厳しく制限されているため、市場関係者は生分解性で再利用可能なパウチを開発する大きな可能性を持っています。バイオエタノールから作られたポリエチレン、ポリ乳酸、ミクロフィブリル化セルロース、生分解性素材などの再利用可能な素材も持続可能なパッケージに含まれます。
  • フレキシブルパウチ、特にスタンディングパウチは、国内で拡大する食品ビジネスで急速に拡大している包装タイプです。顧客もサプライヤーも、この種のパッケージはすぐに気に入る。多忙な生活を送る最近の消費者は、持ち運びができるシンプルで軽量なスナック包装を求めています。そのため、食品包装の動向を見ると、よりコンパクトで小さいパッケージサイズがすぐに人気となり、特にジッパーのような再閉鎖可能な機能を持つものが人気となっています。
  • パウチ包装の代替包装オプションの使用が増加していることが、市場の製品拡大を制約しています。包装食品に対する需要の急増、可処分所得の増加、働く女性の増加により、インドはアジア太平洋の包装業界で大きなシェアを占めると予測されています。
  • 2022年8月、プラスチック廃棄物の危険性に関する意識を高めるための献身的なグループであるIndia Youth For Society(IYFS)は、ミルクパウチの回収という新たな取り組みを開始しました。V.S.クリシュナ・カレッジでは、牛乳パウチの回収に特に力を入れています。同団体によると、同団体はパウチ袋を集めてリサイクルしています。グレーター・ヴィシャーカパトナム市公社と協力して、IYFSはゴミ捨て場にリサイクル作業を設置しました。IYFSの事務所は、不要になったミルクパウチやプラスチックを処分するのに便利です。

パウチ包装業界の概要

パウチ包装市場は、世界的に複数の市場プレーヤーが存在するため断片化されています。主なプレーヤーとしては、Bischof+Klein SE &Co.KG、Amcor Limited、Aluflexpack Group、ProAmpac Intermediate、Constantia Flexibles Group GmbHです。市場プレーヤーは、複数のエンドユーザー垂直方向の成長によってもたらされる機会を活用し、市場でのプレゼンスを拡大するために革新的な取り組みを行っていると予想されます。

2022年9月、AmcorはデジタルベースのePacFlexible Packaging(スタンディングパウチ、レイフラットパウチ、ロールストックのメーカーで、印刷技術で優位性を自称)に4,500万米ドルの戦略的投資を行い、ePacHoldings LLCの少数株主持株比率を高めると発表しました。

2022年7月、モンディは持続可能なペットフード包装ソリューションを拡大するための投資を発表しました。モンディは欧州の3つの消費者向け軟包装工場に約6,500万ユーロ(7,142万米ドル)を投資し、生産能力を増強し、持続可能なペットフード包装ソリューションに対する顧客の需要に応える計画を発表しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 費用対効果の高いパッケージング・ソリューションとブランド強化に対する要求の高まり
    • 便利ですぐに食べられる食品への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 環境問題の高まりとリサイクル

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 標準
    • アセプティック
    • レトルト
    • ホットフィル
  • クロージャータイプ別
    • ジッパー
    • スパウト
    • ティアノッチ
  • エンドユーザー産業別
    • 飲食品
    • パーソナルケア
    • ヘルスケア
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Bischof+Klein SE & Co. KG
    • Aluflexpack AG
    • ProAmpac Intermediate Inc.
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • Coveris Management GmbH
    • FLAIR Flexible Packaging Corporation
    • Gualapack SpA
    • Hood Packaging Corporation
    • Mondi PLC
    • Scholle IPN
    • Sealed Air Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Toppan Inc.
    • TOYO SEIHAN CO LTD(Toyo Seikan Group Holdings Ltd.)
    • Huhtamaki Flexible Packaging
    • Glenroy Inc.
    • Uflex Limited
    • KM Packaging Services Ltd.
    • Eagle Flexible Packaging

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 57341

The Pouch Packaging Market size is estimated at USD 43.36 billion in 2024, and is expected to reach USD 58.46 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.16% during the forecast period (2024-2029).

Pouch Packaging - Market

Key Highlights

  • Pouches are among the most widely used packaging products in the food and beverage industry, including pet food, baby food, and liquid packaging (tea, coffee, and juices) owing to their different features, including an easy opening (like a tear notch and laser perforation), easy to use (with zippers and shapes) and being reclosable. Moreover, as they are chemically inert, they are widely used in different industries, such as pharmaceuticals, pet food, and cosmetics.
  • The growth of the frozen packaged industry across European and American countries is expected to impact the market positively. For instance, according to Frozen Food Europe, Germany, France, and the United Kingdom account for more than 50% of the frozen food market in Europe. The government-mandated lockdown due to the COVID-19 pandemic aided the sales of frozen foods in many regions and impacted the market positively.
  • The key market expansion drivers include increased demand for packaged foods and beverages, expanding interest in ready-to-eat (RTE) food, ease of use, and affordability of pouches. In addition, the rise in the demand for on-the-go snacks led to the need for re-closable stand-up pouches as they offer convenience to consumers. The changing lifestyle and food preferences among consumers and changing food technology also boost the market demand.
  • However, the growing consumer awareness about environmental concerns, dynamic regulatory standards, the ongoing drive for sustainability that includes replacing plastic-based packaging products with biodegradable materials, and poor recycling rate due to the lack of advanced recycling facilities are some factors challenging the market's growth.
  • Pouch packing is significantly less expensive and lower in weight than rigid packaging for transportation. According to the Flexible Packaging Association (FPA), advancements in manufacturing methods and material innovation have reduced the weight of some flexible packaging by nearly 50%. Furthermore, pouch packaging allows for space savings, which implies that large quantities of products can be shipped with less fuel and energy.
  • The COVID-19 pandemic had a mixed influence on pouch packaging sales. Due to the outbreak, pouch packaging manufacturers faced supply chain disruptions and decreased manufacturing in many parts of the world. However, the increasing demand for medical and healthcare supplies was expected to positively affect the pouch packaging market.

Pouch Packaging Market Trends

Increasing Demand for Convenience and Ready-to-eat Food

  • Meeting consumer demands for convenience is a significant driver for existing and new packaging technologies. The packaging industry has been experiencing fundamental shifts focused on brand experience. Demand for comfort is also a key driver of change. There is a considerable push for flexible packaging, especially pouches, owing to its convenience for consumers and manufacturers. Therefore, flexible packaging formats are recognized as an asset in building brand loyalty. Consumers like the ability to squish or squeeze out products from a flexible package to save space and prefer resealing products to regulate product consumption at their own pace.
  • The general trend of shifting from rigid to flexible packaging to avail the benefits of convenience packaging and fit the changing lifestyles, along with the growing number of smaller households, is increasing the need for single-serve options. In line with the growth in the number of single-person households, most consumers (especially the youth) are inclined to frequent shopping for groceries in smaller quantities as they can carry their favorite products with them wherever they move to convenience. Party-size bags of food items have been an old norm as smaller or individual-sized pouches allow consumers to feel more likely in control of portion sizes.
  • The changing lifestyle of the consumer in the American and European regions also increased demand for ready-to-eat foods. The need for ready-to-eat food is at an all-time high. With the new age working population working round the clock and the gen-z looking for everything handy, ready-to-eat foods have emerged as the best solution.
  • The increasing rate of urbanization worldwide has resulted in a higher focus on convenience and sustainability in packaging. The healthy growth of end users, such as fresh food, ready-to-eat food, ready-to-food, and coffee that require convenient packaging, is projected to drive the need for producing pouch packaging. According to the Office of Economic Adviser (India), during the fiscal year 2022, India's Wholesale Price Index of processed ready-to-eat meals exceeded 137. Since the past decade, the country has witnessed an overall increase in the price index.
  • Convenience meals such as snacks, meat products, quick noodles, rice, and other items are in high demand. Higher food and beverage expenditure, more awareness of healthier foods, changes in meal patterns and eating habits, and shifting social and economic variables are all contributing causes to the increased desire for quick foods. According to the South Korean Ministry of Trade, Industry, and Energy, the year-on-year growth of processed instant food sales at convenience stores each month in South Korea increased by 14.6% in January 2023 compared to the previous month.

Asia-Pacific to Witness the Fastest Growth

  • The market is being driven by Chinese customers' growing preference for mostly retort-packed goods to maintain their shelf stability, including fish, meat, and vegetables. Additionally, the nation's customers are becoming increasingly accustomed to ready-made meals.
  • China will likely experience a considerable demand for flexible packaging goods during the forecast period due to the rapid development in demand from end-user sectors like food, pharmaceutical and medical, personal care, and domestic care. Despite the country having a sizable basis for packaging, flexible packaging had the quickest and most significant growth among all forms of packaging due to its low cost and numerous product benefits.
  • Moreover, India made a significant contribution to the dairy industry. Due to strict limits on single-use plastics, market players have considerable potential to develop biodegradable and reusable pouches. Reusable materials such as polyethylene made from bioethanol, polylactic acid, micro-fibrillated cellulose, and biodegradable materials are also included in sustainable packaging.
  • Flexible pouches, particularly stand-up pouches, are the packaging types expanding rapidly in the expanding food business in the country. Customers and suppliers alike love this kind of packaging right away. Consumers nowadays who lead hectic lives seek simple, lightweight snack packaging that is portable. Because of this, trends in food packaging show that more compact, smaller package sizes are popular right away, especially when they have recloseable features like zippers.
  • A rise in the use of alternative packaging options for pouch packaging is constraining the market's expansion of products. Due to the rapidly increasing demand for packaged food goods, an increase in disposable income, and the number of working women in the country, India is predicted to hold a significant share of the Asia-Pacific packing industry.
  • In August 2022, the India Youth For Society (IYFS), a committed group raising awareness about plastic waste's dangers, launched a new initiative to collect milk pouches. At Dr. V.S. Krishna Degree College, a particular push to collect these pouches got underway. According to the organization, the group gathers pouch bags for recycling. In collaboration with the Greater Visakhapatnam Municipal Corporation, the IYFS set up a recycling operation at the dump. The IYFS office is convenient for disposing of unwanted milk pouches and plastic.

Pouch Packaging Industry Overview

The Pouch Packaging market is fragmented due to the presence of several market players globally. Some major players are Bischof + Klein SE & Co. KG, Amcor Limited, Aluflexpack Group, ProAmpac Intermediate, and Constantia Flexibles Group GmbH. The market players are expected to leverage the opportunity posed by the growth of several end-user verticals and are innovating to expand their market presence.

In September 2022, Amcor announced a strategic investment of USD 45 million in the digitally-based ePacFlexible Packaging (manufacturers of stand-up pouches, lay flat pouches, and roll stock, with a self-claimed advantage in print technology) to increase its minority shareholding in ePacHoldings LLC.

In July 2022, Mondi announced an investment to expand sustainable pet food packaging solutions. Mondi announced plans to invest nearly EUR 65 million (USD 71.42 million) in three consumer flexible packaging plants in Europe to increase production capacity and meet customer demand for sustainable pet food packaging solutions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Requirements for Cost-effective Packaging Solutions and Brand Enhancement
    • 5.1.2 Increasing Demand for Convenience and Ready-to-eat Food
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growing Environmental Concerns and Recycling

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Standard
    • 6.1.2 Aseptic
    • 6.1.3 Retort
    • 6.1.4 Hot-fill
  • 6.2 By Closure Type
    • 6.2.1 Zipper
    • 6.2.2 Spout
    • 6.2.3 Tear Notch
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Food and Beverage
    • 6.3.2 Personal Care
    • 6.3.3 Health Care
    • 6.3.4 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Italy
      • 6.4.2.5 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 Australia
      • 6.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
      • 6.4.4.1 Brazil
      • 6.4.4.2 Argentina
      • 6.4.4.3 Rest of Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa
      • 6.4.5.1 United Arab Emirates
      • 6.4.5.2 Saudi Arabia
      • 6.4.5.3 South Africa
      • 6.4.5.4 Rest of Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Bischof + Klein SE & Co. KG
    • 7.1.3 Aluflexpack AG
    • 7.1.4 ProAmpac Intermediate Inc.
    • 7.1.5 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 7.1.6 Coveris Management GmbH
    • 7.1.7 FLAIR Flexible Packaging Corporation
    • 7.1.8 Gualapack SpA
    • 7.1.9 Hood Packaging Corporation
    • 7.1.10 Mondi PLC
    • 7.1.11 Scholle IPN
    • 7.1.12 Sealed Air Corporation
    • 7.1.13 Sonoco Products Company
    • 7.1.14 Toppan Inc.
    • 7.1.15 TOYO SEIHAN CO LTD (Toyo Seikan Group Holdings Ltd.)
    • 7.1.16 Huhtamaki Flexible Packaging
    • 7.1.17 Glenroy Inc.
    • 7.1.18 Uflex Limited
    • 7.1.19 KM Packaging Services Ltd.
    • 7.1.20 Eagle Flexible Packaging

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET