市場調査レポート
商品コード
1197399

学習管理システム(LMS)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Learning Management System (LMS) Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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学習管理システム(LMS)市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の学習管理システム市場は、予測期間中に20.6%のCAGRで推移すると予想されています。

学習管理システムは、適応性が重要な変化の早い世界に対応できるように、テクノロジーを使って学生に全体的な教育を提供します。これは、仮想環境でも物理環境でも可能です。オンラインのバーチャルクラスルーム、クラウドサーバー、スマートフォンなど、先進的な学習方法を用いることで、教師は生徒が学習からより多くを得られるようにすることができます。現代の学習方法は、学習者が世界中の他の学習者と交流することを可能にします。学習者は、バーチャル学習プラットフォームで他の学習者と交流し、オンライン・ディスカッションに参加して疑問を解決したり、ソファに座ったまま世界の大学の大規模オンライン・オープン・コースを受講したりすることができます。

主なハイライト

  • 調査期間中、eラーニングは企業の収益源として発展してきました。学習技術の新たな発展は、組織が進化する学習者のニーズをサポートするのに役立っています。このような開発に支えられ、移動中の学習方法を可能にするデータ収集活動の増加・改善を可能にし、eラーニングに革命を起こしています。IBMは、組織でeラーニング・プログラムを実施した後、参加者がトレーニング時間を増やすことなく、約5倍の資料を学んだことを発見しました。
  • 企業や教育機関では、従業員や学生の学習プロセスを監視することが期待されています。しかし、学習者の進捗状況を把握するための従来の方法、つまり手動でアンケートを取ったり、アンケートツールを使ったりする方法は、非効率で不正確なものです。手作業による調査には、時間の消費、回答率の低さ、参考資料やベンチマークの欠如、不正確な回答の可能性など、いくつかの欠点があります。時間的な制約と効率的な測定ツールの不足により、組織はプログラムの効果を正確に把握することができません。
  • スマートフォンやその他のデバイスがますます利用しやすくなることで、学習や進捗評価のためのオンライン教育の導入が促進されるかもしれません。先進国、途上国ともにスマートフォンの普及率は高く、多くの教育機関がBYOD(Bring Your Own Device:私物端末の持ち込み)を世界中で採用しています。これらのスマート学習デバイスは、教育機関の効果的な教育・学習プロセスをサポートしています。また、教育機関では、教師や学習者がタブレットなどのスマートデバイスを利用しやすくなっています。
  • 5G技術の登場は、クラウドコンピューティングの世界を大きく変えました。5G接続は低遅延接続を提供し、よりスムーズな会話と迅速なデータ転送を可能にします。5Gのスピードは、ビデオ解析と人工知能へのアクセスを増加させ、街をより安全な場所にします。これにより、都市管理者、不動産所有者、施設管理者は、賢明な判断を下し、スマートな公共サービスを提供できるようになります。5Gの進化は、その完全な変革の可能性を実現し続けます。また、学習管理システム市場にも大きな成長機会を提供します。
  • COVID-19のパンデミックの際、潜在的な汚染から生徒、教師、スタッフを守るため、世界中の学校が一時的に閉鎖されました。UNESCOの調査によると、このパンデミックは143カ国の約12億人の学生に影響を与えました。COVID-19の大流行時には、オンライン学習が台頭し、学生は教育を続けることができました。学校、大学、カレッジは教室の4つの壁から離れ、デジタル空間を活用するようになったのです。パンデミック後、カスタマイズされた学習プラットフォームが利用可能になったため、市場は急成長しています。

学習管理システム(LMS)市場動向

バーチャルおよびオンラインEラーニングコンテンツの台頭が市場を牽引

  • COVID-19の影響で教育機関が閉鎖され、教育や評価手法など、学校や学習に影響が出ました。しかし、学校、大学、オフィス、教育機関がオンライン教育・学習へと急速に移行したため、このギャップはeラーニングによって急速に埋められました。パンデミックにより、人々が自宅で過ごす時間が長くなったため、デジタル学習は不可欠な教育資源となったのです。パンデミックによって、従来のチョークトークのような教授法は、テクノロジー主導の代替手段へと変化したのです。バーチャルクラスを受講する人の数は、市場で指数関数的に増加しました。
  • Eurostatが実施した調査によると、ハンガリー人がオンラインコースを受講したり、勉強のためにオンライン学習リソースを活用したりする割合は、2019年から2021年の間に14 %増加したとのことです。その結果、2021年時点でハンガリー人の約4人に1人が教育目的でインターネットを活用し、そのかなりの部分が16歳から25歳の間であることが判明しました。
  • カスタマイズされた提供物により、オンライン学習ツールやプラットフォームは、アクセス、品質、限られた予算といった問題に対処し、市場におけるeラーニングの推進力となっています。この市場の主要企業は、都市部や地方に住む何百万人もの学生や従業員に、便利で経済的、かつ信頼性の高い学習方法を提供しています。
  • 2022年7月に発表されたスタックオーバーフローが実施した調査によると、世界中のソフトウェア開発者10人のうち約7人が、ビデオやブログなどのオンラインリソースにアクセスしてコーディングを学んでいます。
  • また、各社は、市場のさまざまなエンドユーザー用途にカスタマイズされたeラーニングプラットフォームを提供するためのパートナーシップを結んでいます。例えば、2022年9月、海事用ソフトウェア開発プラットフォームのHelm Operationsと海事用トレーニングプログラム開発企業のMoxie Mediaは、乗組員のトレーニングを可能にするための新たな統合パートナーシップを発表しました。この新しいパートナーシップは、Moxie Media社の船上学習管理システム(LMS)とHelm CONNECTの統合を正式なものとし、両社の顧客がHelm CONNECTプラットフォームとMoxie Media社の海事専用eLearningプログラムのライブラリにアクセスできるようにするものです。

北米が最も速い成長を記録すると予想される

  • 北米地域では、大手ベンダーが毎年スマートな学習ソリューションやサービスを展開しており、学習管理システムの需要を後押ししています。例えば、2021年6月、Blackboard Inc.は、LMSの移行を効率化するためにK16ソリューションとの提携を発表しました。これにより、同社の顧客は他のLMSプラットフォームからBlackboard Learn Ultraに移行し、強力な教授・学習体験を活用できるようになります。
  • World of Educationのニュースによると、2021年11月、Square Panda Indiaは、教師と若い学習者のために、AIを活用したパーソナライズされた学習を提供する予定です。同社は、自社アプリ「SquareHub」と「Square Activity」を発表しました。どちらもGoogleとAndroidストアで入手可能で、SquareHubは専用のポータルサイトからも入手できます。
  • パートナーシップも市場の情勢を形成することが予想されます。例えば、2021年11月、アイルランドのLMSベースの企業であるLearnUponは、15Five'sと提携し、顧客は2つのプラットフォームをシームレスに行き来できるようになりました。15FiveからLearnUponにログインしてトレーニングすることを可能にし、ビジネスの生産性とパフォーマンスを向上させたのです。
  • 政府の支援を受け、モダンラーニングに注力する組織が市場拡大に繋がっています。Canadians for 21st Century Learning and Innovation(C21カナダ)は、教育における21世紀型の学習モデルを目指す全国規模の非営利団体。21世紀型学習のビジョンとフレームワークを構築し、カナダ国民にインスピレーションを与えることを目的としたイニシアティブを扱っています。
  • さらに、ベンダーもスポーツ教育の近代化のために、さまざまな協会と提携しています。例えば、2021年5月、プロゴルフ連盟[CPG]は、ゴルフのPGAプロフェッショナル人材の高度な教育において、学習管理システムで更新することを発表しました。そこで、同協会はカナダに本拠を置くD2Lと提携し、CPGメンバーが関連情報や教育コンテンツを共有するためのプラットフォームを設計しました。これにより、ゴルフ教育の近代化が期待されています。

学習管理システム(LMS)市場の競合他社分析

学習管理システム(LMS)市場は、多くの世界およびリージョナルプレーヤーが存在し、非常に競争が激しい市場です。Blackboard Inc.、Cornerstone Ondemand Inc.、D2L Corporation、IBM Corporation、McGraw-Hill Companiesといった市場の主要プレイヤーは、市場での地位を保つために戦略的パートナーシップ、合併、買収、投資を行っています。

2022年9月、適応型人事ソリューションの世界的リーダーであるCornerstone OnDemand Inc.は、著名な銀行であるBBVAとの提携を発表しました。BBVAは、コーナーストーンの機能を利用して従業員の成長戦略を構築・改善し、採用、評価、学習、モビリティといった複数の人材領域を管理することになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19が市場に与える影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • バーチャルおよびオンラインE-ラーニングコンテンツの台頭
    • カスタマイズされた学習に対する需要の急増
  • 市場抑制要因
    • 低開発国のITインフラ不足

第6章 市場セグメンテーション

  • ユーザータイプ別
    • 大学向けLMSユーザー
    • 企業向けLMSユーザー
  • デプロイメントモード別
    • クラウド型LMSの導入
    • オンプレミスまたはインストール型LMSの展開
  • 配信形態別
    • 遠隔教育
    • インストラクターによるトレーニング
  • アプリケーション別
    • アドミニストレーション
    • コンテンツ管理
    • 学習者管理
    • パフォーマンス管理
    • その他のアプリケーション(コミュニケーションとコラボレーション)
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • ヘルスケア・製薬業界
    • 製造業
    • 小売業
    • 教育機関
    • その他業界別
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ラテンアメリカ
      • 中東

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Blackboard Inc.
    • Cornerstone Ondemand Inc.
    • D2L Corporation
    • IBM Corporation
    • McGraw-Hill Companies
    • Oracle Corporation
    • Pearson PLC
    • SABA Software Inc.
    • SAP SE
    • Docebo SpA

第8章 投資分析

第9章 市場の将来性

目次
Product Code: 48539

The global learning management system market is expected to register a CAGR of 20.6% during the forecast period. A learning management system provides holistic education to students using technology to prepare them for a fast-changing world where adaptability is important. It can be done in a virtual or physical environment. By using advanced learning methods, like online virtual classrooms, cloud servers, smartphones, etc., a teacher can help students gain more from their learning. Modern-age learning methods permit a learner to interact with other learners around the world. Learners can interact with others on virtual learning platforms, participate in online discussions to solve their queries, and take up massive online open courses from global universities while sitting right on their couch, among others.

Key Highlights

  • Over the study period, e-learning has evolved into an enterprise revenue generator. New developments in learning technology help organizations support evolving learner needs. Supported by such developments, it has revolutionized e-learning by allowing increased and improved data collection activities that enable on-the-move learning methodology. After implementing an e-learning program in its organization, IBM found that participants learned nearly five times more material without increasing training time.
  • Enterprises and educational institutions are expected to be able to monitor their employees' or students' learning processes. However, the traditional method of tracking learner progress, taking surveys manually or using a survey tool, is inefficient and inaccurate. Manual surveys have several drawbacks, including time consumption, low response rates, a lack of references or benchmarks, and the possibility of incorrect responses. Organizations cannot accurately track their programs' effectiveness due to time constraints and a lack of efficient measuring tools.
  • The increasing accessibility of smartphones and other devices might drive the adoption of online education for learning and progress evaluation. Both developed and developing countries are witnessing high penetration of smartphones, with many educational institutions adopting BYOD (Bring Your Own Device) worldwide. These smart learning devices support institutions in effective teaching and learning processes. Also, institutions facilitate the teachers and learners to use smart devices, like tablets.
  • The emergence of 5G technology has significantly changed the world of cloud computing. 5G connection provides low-latency connectivity, allowing for smoother conversations and quicker data transfers. 5G speeds increase access to video analytics and artificial intelligence, making the city a safer place. This enables city administrators, property owners, and facility managers to make educated decisions and deliver smart public services. The evolution of 5G continues to fulfill its complete transformational potential. It also offers significant growth opportunities for the learning management system market.
  • Schools around the world were temporarily closed to protect students, teachers, and staff from potential contamination during the COVID-19 pandemic. According to a UNESCO study, the pandemic affected nearly 1.2 billion students in 143 countries. The rise of online learning during the COVID-19 pandemic allowed students to continue their education. Schools, colleges, and universities moved away from the four walls of the classroom, taking advantage of the digital space. After the pandemic, the market is growing rapidly due to the availability of customized learning platforms.

Learning Management System (LMS) Market Trends

Rise in Virtual and Online E-learning Content Driving the Market

  • Due to COVID-19, educational institutes had to shut down, affecting schools and learning, including teaching and assessment methodologies. However, this gap was rapidly filled by e-learning as schools, colleges, offices, and educational institutions quickly shifted to teaching and learning online. With people having spent more time at home than ever during the pandemic, digital learning became an essential educational resource. The pandemic converted the traditional chalk-talk teaching approach into a technology-driven alternative. The number of people taking virtual classes witnessed an exponential rise in the market.
  • According to a survey conducted by Eurostat, the percentage of Hungarians taking online courses or utilizing online learning resources for their studies increased by 14 % between 2019 and 2021. As a result, approximately every fourth Hungarian utilized the internet for educational purposes as of 2021, with a significant portion being between the ages of 16 and 25.
  • With customized offerings, online learning tools and platforms address the problems of access, quality, and limited budgets, driving e-learning in the market. The key players in the market offer millions of students and employees in urban and rural regions a convenient, economical, and reliable way to learn.
  • According to a survey conducted by Stack Overflow published in July 2022, around seven out of ten software developers across the globe learned coding by accessing online resources such as videos and blogs.
  • The companies are also making partnerships to offer customized e-learning platforms to various end-user applications in the market. For instance, in September 2022, Helm Operations, a maritime software development platform, and Moxie Media, a maritime training program developing company, announced a new integration partnership to enable crew training. The new partnership formalizes the integration of Moxie Media's onboard Learning Management System (LMS) with Helm CONNECT, providing customers from both companies access to the Helm CONNECT platform and Moxie Media's library of maritime-specific eLearning programs.

North America is Expected to Register the Fastest Growth

  • In the North American Region, the demand for learning management systems is bolstered by major vendors rolling out smart learning solutions and offerings every year. For instance, in June 2021, Blackboard Inc. announced a partnership with K16 solutions to streamline LMS migrations. It enables the company's clients to move from other LMS platforms to Blackboard Learn Ultra and take advantage of a powerful teaching and learning experience.
  • According to news from the World of Education, in November 2021, Square Panda India will provide AI-powered personalized learning for teachers and young learners. The company launched its own apps, SquareHub and Square Activity. Both are available on the Google and Android stores; SquareHub is also available through a dedicated portal.
  • Partnerships are also expected to shape the market landscape. For instance, in November 2021, LearnUpon, an LMS-based company from Ireland, partnered with 15Five's, allowing customers to move between two platforms seamlessly. It empowered them to log in and train in LearnUpon from 15Five, driving the productivity and performance of the business.
  • Organizations that are focusing on modern learning, supported by the government, are leading to market expansion. Canadians for 21st Century Learning and Innovation (C21 Canada) is a national, non-profit organization that aims to 21st-century models of learning in education. It handles initiatives dedicated to creating a 21st-century learning vision and framework that inspires Canadians.
  • Moreover, vendors have also partnered with various associations to modernize sports education. For instance, in May 2021, the Confederation of Professional Golf [CPG] announced to update in the advanced education of the PGA Professionals workforce for golf with a learning management system. Therefore, the association partnered with Canadian-based D2L to design a platform for CPG members to share relevant information and educational content. This is expected to modernize golf education.

Learning Management System (LMS) Market Competitor Analysis

The learning management system (LMS) market is highly competitive, with many global and regional players. The key players in the market, such as Blackboard Inc., Cornerstone Ondemand Inc., D2L Corporation, IBM Corporation, and McGraw-Hill Companies, are making strategic partnerships, mergers, acquisitions, and investments to retain their market position.

In September 2022, Cornerstone OnDemand Inc., one of the global leaders in adaptive HR solutions, announced a partnership with BBVA, a prominent banking institution. BBVA would use Cornerstone's capabilities to build and improve employee growth strategies and manage multiple talent areas of recruitment, assessment, learning, and mobility.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rise in Virtual and Online E-learning Content
    • 5.1.2 Surge in Demand for Customized Learning
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of IT Infrastructure in the Underdeveloped Nations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By User Type
    • 6.1.1 Academic LMS Users
    • 6.1.2 Corporate LMS Users
  • 6.2 By Deployment Mode
    • 6.2.1 Cloud-based LMS Deployment
    • 6.2.2 On-premise or Installed LMS Deployment
  • 6.3 By Delivery Mode
    • 6.3.1 Distance Learning
    • 6.3.2 Instructor-led Training
  • 6.4 By Application
    • 6.4.1 Administration
    • 6.4.2 Content Management
    • 6.4.3 Learner Management
    • 6.4.4 Performance Management
    • 6.4.5 Other Applications (Communication and Collaboration)
  • 6.5 By End-user Vertical
    • 6.5.1 BFSI
    • 6.5.2 Healthcare and Pharmaceuticals
    • 6.5.3 Manufacturing
    • 6.5.4 Retail
    • 6.5.5 Educational Institutions
    • 6.5.6 Other End-user Verticals
  • 6.6 By Geography
    • 6.6.1 North America
      • 6.6.1.1 United States
      • 6.6.1.2 Canada
    • 6.6.2 Europe
      • 6.6.2.1 United Kingdom
      • 6.6.2.2 Germany
      • 6.6.2.3 France
      • 6.6.2.4 Rest of Europe
    • 6.6.3 Asia-Pacific
      • 6.6.3.1 China
      • 6.6.3.2 Japan
      • 6.6.3.3 India
      • 6.6.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.6.4 Rest of the World
      • 6.6.4.1 Latin America
      • 6.6.4.2 Middle East

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Blackboard Inc.
    • 7.1.2 Cornerstone Ondemand Inc.
    • 7.1.3 D2L Corporation
    • 7.1.4 IBM Corporation
    • 7.1.5 McGraw-Hill Companies
    • 7.1.6 Oracle Corporation
    • 7.1.7 Pearson PLC
    • 7.1.8 SABA Software Inc.
    • 7.1.9 SAP SE
    • 7.1.10 Docebo SpA

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET