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市場調査レポート
商品コード
1444671

イヌリン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Inulin - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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イヌリン:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

イヌリン市場規模は2024年に18億6,000万米ドルと推定され、2029年までに25億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.55%のCAGRで成長します。

イヌリン- 市場

主なハイライト

  • 世界のイヌリン市場は、乳業界におけるプレバイオティクス成分の採用の増加とさまざまな乳製品の配合により、今後数年間で大幅な成長を遂げる見通しです。さらに、消費者の健康意識の高まりにより、栄養補助食品の需要が急増し、イヌリンの需要も高まっています。イヌリン繊維は肥満、糖尿病、コレステロール値の低下に役立つことがわかっており、栄養補助食品における食物繊維の需要が高まっています。
  • 痛み、けいれん、便秘、膨満感などの消化器疾患の有病率が世界的に増加しており、繊維やプレバイオティクスが豊富な食品や飲料製品の需要が急増しています。世界中で高齢者人口が増加していることも、健康食品への需要を高めています。国連経済社会局によると、世界人口に占める高齢者の割合は2020年の9.3%から2050年には16.3%に増加すると予測されています。
  • イヌリンは天然の砂糖代替品としても人気があり、イヌリンの存在により、企業は自社製品に繊維含有量が強化されたものとしてラベルを付けることができます。植物ベースの製品は健康志向の消費者にとって重要なカテゴリーとなっており、チコリイヌリンの需要を押し上げています。世界のイヌリン市場の主要企業は、市場の優位性を維持するために革新的な製品の発売と生産施設の拡大に注力しています。

イヌリン市場動向

プレバイオティクスに対する消費者の関心の高まり

  • イヌリンは、腸の健康の重要性に対する意識の高まりにより、世界中の消費者の間で人気を集めているプレバイオティクスです。イヌリンなどのプレバイオティクスの消費量の増加は、消化の改善、ストレス反応の軽減、ホルモンバランスの改善、心血管疾患の減少に対する消費者の願望によって引き起こされています。その結果、メーカーは、機能性健康補助食品、食品および飲料製品などを製造するために、イヌリンなどの機能性成分に関心を示しています。
  • イヌリンは、成人向け製品での広範な使用に加えて、乳児や幼児の腸内細菌叢を改善するために乳児用調製粉乳粉乳やミルクにもますます使用されています。イヌリンは味が中性なので、製品本来の味に影響を与えず、乳児や幼児の栄養補給に最適な成分です。
  • メーカーは、新生児にプラスのプレバイオティクス効果をもたらし、新生児の栄養に対処できる可能性がある乳児用のオリゴフルクトースを強化したイヌリン製剤であるベネオオラフティシナジー1イヌリンなどの革新的な製品を導入することで、この関心の高まりを利用しています。
  • イヌリンなどのプレバイオティクスの需要も、甘味料や質感向上など、食品および飲料業界での幅広い用途で使用されているため増加しています。世界中の消費者の間で機能的利点を備えた製品や栄養補助食品への需要が高まっていることに加え、肥満、過敏性腸症候群、胃潰瘍、その他の健康上の問題に対する関心の高まりが、イヌリンを含むプレバイオティクスの市場を牽引しています。その結果、消費者が腸の健康を優先し、機能的な健康上の利点を提供する製品を求めるため、イヌリンの需要は今後も成長すると予想されます。

欧州が市場で大きなシェアを握る

  • 欧州のイヌリン市場は主に、脂肪や砂糖の健康的な代替品として食品および飲料分野でイヌリンが広く使用されていることによって牽引されています。英国では、長年にわたって最終ベーカリー、乳製品、肉製品の売上が増加しているため、プレバイオティクス成分を使用した栄養強化食品の需要が市場の拡大を促進すると予想されています。
  • カナダ農業・農業食品庁によると、英国は2020年に世界第2位の焼き菓子市場であり、輸入額は29億米ドルに達しました。さらに、2016年 1月から2021年 8月31日までに、英国で8,751種類の新しいベーカリー製品が発売され、同国の市場成長の可能性がさらに実証されました。
  • フランスは欧州でも重要なオーガニック食品および飲料市場であり、過去10年間、特に食品業界から天然原料や代替甘味料の需要が増加しています。この傾向は、国内のイヌリン市場の成長を促進すると予想されます。
  • ドイツ市場では、砂糖を減らしたチョコレート製品の開発において、スクロースの代替品としてイヌリンが使用されています。イヌリンを増量剤や高甘味度甘味料と組み合わせると、おいしい砂糖無添加のチョコレートが製造でき、国内での使用が促進されます。さらに、砂糖をイヌリンとイソマルトに完全に置き換えることにより、メーカーは欧州連合の表示規制に基づいて「砂糖不使用」を主張することができます。 2022年2月に国際糖尿病連盟が報告したように、ドイツでは成人糖尿病患者が619万人を超えており、砂糖の代替品としての可能性を考えると、同国でのイヌリンの需要は増加すると予想されています。
  • スペインでは、イヌリンの健康上の利点に対する意識の高まりと人口の高齢化により、イヌリン市場、特に消化と排便を助ける食品および飲料および栄養補助食品の用途が拡大すると予想されています。これは、国内のイヌリンメーカーにとって生産能力を向上させる機会となります。

イヌリン業界の概要

イヌリン市場は、Cargill Inc.、Sudzucker AG(Beneo Remy NV)、Sensus NV、Cosucra Groupe Warcoing SA、The Tierra Groupなどの国内外のプレーヤーとの激しい競合が特徴です。これらの主要企業は、市場での存在感を積極的に拡大し、より大きな市場シェアを獲得し、効率を向上させ、ライバルに対する競争上の優位性を獲得するために新製品を発売しています。

イヌリンの需要が高まり続ける中、これらの企業は世界的に市場シェアを拡大するためにさまざまな戦略を採用しています。世界のイヌリン分野における主要企業の経験と専門知識により、進化する顧客ニーズを満たす新製品の開発に注力することができます。さらに、規模の経済と顧客間の高いブランドロイヤルティにより、競合他社よりも優位に立つことができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と調査の成果
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • 食品および飲料
      • ベーカリー・菓子類
      • 乳製品
      • 肉製品
      • 飲料
      • その他の食品および飲料
    • 栄養補助食品
    • 医薬品
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 主要企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Inc.
    • Sudzucker AG(Beneo Remy NV)
    • Sensus NV
    • Cosucra Groupe Warcoing SA
    • The Ingredient House(TIH)
    • The Tierra Group
    • Nova Green Inc.
    • Adept Impex Private Limited
    • Ciranda Inc.
    • The Green Labs LLC

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 52429

The Inulin Market size is estimated at USD 1.86 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.56 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.55% during the forecast period (2024-2029).

Inulin - Market

Key Highlights

  • The global inulin market is poised to experience significant growth in the coming years, driven by the rising adoption of prebiotic ingredients in the dairy industry and the formulation of various dairy products. Furthermore, the increasing health awareness among consumers has led to a surge in demand for nutraceuticals, thereby boosting the demand for inulin. Inulin fiber has been found to aid in reducing obesity, diabetes, and cholesterol levels, leading to a growing demand for dietary fibers in nutraceutical products.
  • The prevalence of digestive disorders such as pain, cramps, constipation, and bloating has been rising globally, leading to a surge in demand for fiber-rich and prebiotic-rich food and beverage products. The increasing geriatric population worldwide has also fueled the demand for healthy food. According to the United Nations Department of Economic & Social Affairs, the share of older persons in the global population is projected to increase from 9.3% in 2020 to 16.3% in 2050.
  • Inulin has also gained popularity as a natural sugar replacer, with its presence enabling companies to label their products as having enhanced fiber content. Plant-based products have become a significant category for health-conscious consumers, driving the demand for chicory inulin. Key players in the global inulin market are focusing on launching innovative products and expanding production facilities to maintain their market dominance.

Inulin Market Trends

Growing Consumers' Interest in Prebiotics

  • Inulin is a prebiotic that has gained popularity among consumers globally due to the growing awareness of the importance of gut health. The increasing consumption of prebiotics, such as inulin, has been driven by consumers' desire for improved digestion, lower stress response, better hormonal balance, and a decrease in cardiovascular diseases. As a result, manufacturers are showing interest in functional ingredients like inulin to manufacture functional health supplements, food and beverage products, and others.
  • In addition to its widespread use in adult products, inulin is increasingly used in infant formula or milk to improve the intestinal microflora of babies and small children. The neutral taste of inulin ensures that it does not affect the original taste of the product, making it an ideal ingredient for infant and young children's nutrition.
  • Manufacturers are capitalizing on this growing interest by introducing innovative products such as Beneo Orafti Synergy1 inulin, an oligofructose-enriched inulin formula for infants with positive prebiotic effects on newborns and can potentially address neonate nutrition.
  • The demand for prebiotics, such as inulin, has also increased due to their use in a wide variety of applications in the food and beverage industry, including sweetening agents and texture enhancement. The increasing demand for products and dietary supplements with functional benefits among consumers globally, coupled with the rising concern toward obesity, irritable bowel syndrome, gastric ulcer, and other health issues, is driving the market for prebiotics, including inulin. As a result, inulin's demand is expected to continue to grow as consumers prioritize their gut health and seek products that offer functional health benefits.

Europe Holds the Significant Share in the Market

  • The Europe inulin market is primarily driven by the widespread use of inulin in the food and beverage sector as a healthy substitute for fat and sugar. In the United Kingdom, the demand for fortifying food with prebiotic ingredients is expected to fuel market expansion, as the country has seen increased sales of final bakery, dairy, and meat products over the years.
  • According to Agriculture and Agri-Food Canada, the United Kingdom was the second-largest global market for baked goods in 2020, with imports valued at USD 2.9 billion. Additionally, from January 2016 to August 31, 2021, 8,751 new bakery products were launched in the United Kingdom, further validating the potential for market growth in the country.
  • France is also a significant organic food and drinks market in Europe, with increasing demand for natural ingredients and alternative sweeteners over the last decade, especially from the food industry. This trend is expected to aid the growth of the inulin market in the country.
  • In the German market, inulin is being used as an alternative to sucrose in the development of sugar-reduced chocolate products. Combined with bulking agents and high-intensity sweeteners, inulin can produce tasty and no-added-sugar chocolates, driving its use in the country. Moreover, a full sugar replacement with inulin and isomalt allows manufacturers to make a 'no added sugar' claim under the European Union labeling regulations. With more than 6.19 million diabetic adults in Germany, as reported by the International Diabetes Federation in February 2022, the demand for inulin is expected to grow in the country, given its potential as a sugar substitute.
  • In Spain, rising awareness about the health benefits of inulin and an aging population are expected to boost the inulin market, particularly in the food and beverage and dietary supplement applications, where the product aids digestion and bowel movement. This presents an opportunity for inulin manufacturers in the country to increase their production capabilities.

Inulin Industry Overview

The inulin market is characterized by intense competition from both local and international players, including Cargill Inc., Sudzucker AG (Beneo Remy NV), Sensus NV, Cosucra Groupe Warcoing SA, and The Tierra Group. These key players are aggressively expanding their market presence and launching new products to capture a larger market share, improve their efficiency, and gain a competitive advantage over their rivals.

As the demand for inulin continues to rise, these companies are employing various strategies to expand their market share globally. The leading players' experience and expertise in the global inulin segment enable them to focus on developing new products that meet evolving customer needs. Furthermore, their economies of scale and high brand loyalty among customers provide them with an upper hand over their competitors.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Study Deliverables
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Food and Beverage
      • 5.1.1.1 Bakery and Confectionery
      • 5.1.1.2 Dairy Products
      • 5.1.1.3 Meat Products
      • 5.1.1.4 Beverage
      • 5.1.1.5 Other Foods and Beverages
    • 5.1.2 Dietary Supplements
    • 5.1.3 Pharmaceuticals
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kindgom
      • 5.2.2.2 France
      • 5.2.2.3 Germany
      • 5.2.2.4 Spain
      • 5.2.2.5 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 Australia
      • 5.2.3.4 India
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Argentina
      • 5.2.4.3 Rest of South America
    • 5.2.5 Middle-East and Africa
      • 5.2.5.1 South Africa
      • 5.2.5.2 Saudi Arabia
      • 5.2.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Key Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill Inc.
    • 6.3.2 Sudzucker AG (Beneo Remy NV)
    • 6.3.3 Sensus NV
    • 6.3.4 Cosucra Groupe Warcoing SA
    • 6.3.5 The Ingredient House (TIH)
    • 6.3.6 The Tierra Group
    • 6.3.7 Nova Green Inc.
    • 6.3.8 Adept Impex Private Limited
    • 6.3.9 Ciranda Inc.
    • 6.3.10 The Green Labs LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS