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市場調査レポート
商品コード
1444653

乾燥食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Dehydrated Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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乾燥食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

乾燥食品市場規模は2024年に471億米ドルと推定され、2029年までに653億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.77%のCAGRで成長します。

乾燥食品-マーケット

免疫力を維持するために、消費者は食事に良質なタンパク質を加えることに非常に関心を持っており、その結果、生の製品よりも同様の栄養素を含み、保存期間が長いフリーズドライ肉製品や乳製品などの売上が増加します。熱に弱い食品への凍結乾燥技術の適用性、凍結乾燥ペットフード製品の増加、長期保存とより便利な消費を目的としたさまざまな食品への凍結乾燥技術のイントロダクションが、さらなる主要な市場促進要因となっています。

さらに、ビーガンおよび植物ベースのフリーズドライ食品は、消費者の需要の変化の中で過剰な需要を目の当たりにしています。これは主に、少量ずつ頻繁に購入する必要がある生鮮食品よりも、多忙な仕事のスケジュールに対処するために大量に購入できるフリーズドライ製品の方が賞味期限が長いためです。 UN Comtradeによると、2021年の英国(UK)へのスライス野菜、カット野菜、丸ごと野菜、粉末野菜、その他の形態の輸入額は約6,500万ポンドに達しました。市場全体は、主に北米と欧州の消費者が高い購買力を持っているため、大きく牽引されており、調査対象の市場の価値が増大しています。市場を押し上げると予想されるもう1つの主な要因は、新興経済諸国におけるeコマースの成長です。現在、新興経済諸国の消費者は、自宅で快適に乾燥食品を簡単に入手できるようになりました。また、新興企業は革新的な製品をオンライン小売チャネルに掲載しており、これが世界中で乾燥食品の販売促進に貢献しています。

乾燥食品市場動向

利便性の高い加工食品の需要が拡大

消費者の間でスナック文化が高まる中、ポテトチップス、ナッツ、ポップコーンなどの乾燥食品に対する消費者の需要が高まり、新たな企業が市場に参入しています。さらに、乾燥およびフリーズドライのスナック製品の保存期間が長くなったことで、消費者の間での人気がさらに高まりました。したがって、さまざまな地域で脱水製品の消費と輸入が増加しています。多忙なライフスタイルと労働人口の増加は、味が良く、栄養成分が保存され、外出先でも食べられ、簡単な方法で食べられる加工品や包装された乾物などの便利な製品の需要に寄与する大きな要因となっています。準備のこと。旅行者や観光客、キャンプ、ハイキング、その他の活動の増加に伴い、乾燥技術を利用して製造された包装食品や加工食品の需要が増加しています。

北米が大きな市場シェアを保持

肉やその他の動物由来製品の消費量の増加により、北米全土で調査対象の市場が拡大しています。さらに、市場シェアを拡大するために、ターゲットやウォルマートなどの大手小売店はフリーズドライ食品を大量に販売しています。これにより、さまざまな市場関係者が提供するフリーズドライ果物や野菜などの保存安定したフリーズドライ食品に対する顧客の認知度が高まり、商品の認知度も高まりました。ブリティッシュ・コロンビア州は地震の災害が起こりやすい地域に位置しているため、トータル・プリペア・カナダ社などの多くの緊急サバイバル食品提供者が、肉、果物、野菜などのフリーズドライ食品を被災者への非常食として提供するようになっています。全国で。メキシコ国民保健サービスは、害虫や病気がなければ、魚介類などのフリーズドライ食品を消費用に輸入することを許可しており、その結果、国際ブランドの範囲とフリーズドライ食品の入手可能性が拡大しました。田舎の肉。

2021年6月、Sow Good Inc.はフリーズドライの果物と野菜のスナックとスムージーを発売しました。同社は、製品は保存安定性を備えていると主張しました。テキサス州アービングに本拠を置くこの企業は、新製品群で食品廃棄物を削減することを目指していました。同社によれば、このブランドは、フリーズドライ技術を使用して果物や野菜から水分を除去することにより、生鮮食品に含まれる栄養素の97%以上を保持した製品を生み出したといいます。

乾燥食品業界の概要

調査対象の市場は、世界的および地域的な企業の存在により競争が激しいです。主要企業は需要に応え、市場での競合に耐えようとしているため、生産革新とパートナーシップが最も好ましい主要戦略です。さらに、拡大は、世界企業が競争力を獲得するために採用している重要な戦略の1つです。市場で競合する主要企業には、Van Drunen Farms、European Freeze Dry、Mercer Foods, LLC、Tong Garden、およびCrispy Green Incが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • スプレードライ
    • フリーズドライ
    • 真空乾燥
    • ドラム乾燥
    • その他のタイプ
  • 製品タイプ別
    • 乾物加工食品
    • ドライフルーツと野菜
    • 乾燥乳製品
    • 干し肉・魚介類
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Van Drunen Farms
    • European Freeze Dry
    • Mercer Foods, LLC
    • Ajinomoto Co. Inc.
    • Harmony House Foods Inc.
    • Mother Earth Products
    • Tong Garden Co. Ltd.
    • Nutristore Canada
    • Augason Farms
    • Nim's Fruit Crisps Limited.

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 51765

The Dehydrated Food Market size is estimated at USD 47.10 billion in 2024, and is expected to reach USD 65.34 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.77% during the forecast period (2024-2029).

Dehydrated Food - Market

To maintain immunity, consumers are highly concerned about adding good protein content to their diet, which results in augmenting the sales of freeze-dried meat products, dairy products, and others that have more shelf-life together with similar nutrients than that fresh products. The applicability of the freeze-drying technology for heat-sensitive food products, an increase in freeze-dried pet food products, and the introduction of freeze-drying techniques into various food products for longer preservation and more convenient consumption are additional key market drivers.

Furthermore, vegan and plant-based freeze-dried food products are witnessing an excessive demand amid changing consumer demands. This is primarily due to the prolonged shelf life of freeze-dried products, which can be purchased in larger quantities to tackle hectic work schedules, over fresh food products that require frequent buying in lesser amounts. According to UN Comtrade, in 2021, imports of slices, cut, whole, powdered vegetables, and other forms into the United Kingdom (UK) were valued at approximately GBP 65 million. The overall market is driven considerably, primarily by North American and European consumers owing to their higher purchasing power, thus, adding up to the value of the market studied. The other major factor expected to push the market is growing e-commerce in developing economies; now, consumers in developing economies have easy access to dehydrated food products within the comfort of their homes. Also, startups are listing their innovative products on online retail channels, which helps drive the sales of dehydrated foods across the globe.

Dehydrated Food Market Trends

Growing Demand for Convenient Processed Food Products

With the growing snacking culture among consumers, dried foods like chips, nuts, popcorn, and others are observing increased consumer demand, along with new players entering the market. Furthermore, the increased shelf-life of dehydrated and freeze-dried snack products adds to their popularity among consumers. Hence, different regions are witnessing a rise in the consumption and imports of dehydrated products. Busy lifestyles and the increased number of the working population are significant factors contributing to the demand for convenient products like- processed and packaged dried food items as they offer good taste, have preserved nutritional content, can be eaten on the go, and involves easy methods of preparation. With the growth in the number of travelers and tourists, camping, hiking, and other activities, there is an increased demand for packaged and processed foods manufactured with the help of dehydrating techniques.

North America Holds a Significant Market Share

The increased consumption of meat and other animal-based products has been driving the market studied across North America. Additionally, in an effort to expand their market share, big-box stores like Target and Walmart are bulking up on freeze-dried food products. This has increased customer awareness of shelf-stable freeze-dried foods such as freeze-dried fruits and vegetables offered by various market players as well as the visibility of the items. The location of British Columbia in the disaster-prone zone for earthquakes is prompting many providers of emergency survival foods, such as Total Prepare Canada Inc., to provide freeze-dried foods, like meats, fruits, and vegetables, as emergency food to victims across the country. The National Health Services of Mexico has permitted the import of freeze-dried foods, such as seafood, for consumption, if they are pest and disease-free, which in turn, has increased the scope of international brands and the availability of freeze-dried meat in the country.

In June 2021, Sow Good Inc. launched freeze-dried fruit and vegetable snacks and smoothies. The company claimed that the products featured shelf stability. The Irving, Texas-based firm aimed to reduce food waste with the new product range. By removing water from fruits and vegetables using freeze-drying technology, the brand created a product that retained more than 97% of the nutrients present in fresh food according to the company.

Dehydrated Food Industry Overview

The market studied is highly competitive due to the presence of global and regional players. Production innovation and partnership are the most preferred key strategies, as key players are trying to meet the demand and withstand the competition in the market. Additionally, expansion is one of the critical strategies that global players are adopting to gain competitiveness. Major players competing in the market include Van Drunen Farms, European Freeze Dry, Mercer Foods, LLC, Tong Garden Co. Ltd., and Crispy Green Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Spray-dried
    • 5.1.2 Freeze-dried
    • 5.1.3 Vacuum-dried
    • 5.1.4 Drum-dried
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 By Product Type
    • 5.2.1 Dried Processed Food
    • 5.2.2 Dried Fruit & Vegetable
    • 5.2.3 Dried Dairy
    • 5.2.4 Dried Meat & Seafood
    • 5.2.5 Other Product Type
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Hypermarket/Supermarket
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Online Retailing
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Spain
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Van Drunen Farms
    • 6.3.2 European Freeze Dry
    • 6.3.3 Mercer Foods, LLC
    • 6.3.4 Ajinomoto Co. Inc.
    • 6.3.5 Harmony House Foods Inc.
    • 6.3.6 Mother Earth Products
    • 6.3.7 Tong Garden Co. Ltd.
    • 6.3.8 Nutristore Canada
    • 6.3.9 Augason Farms
    • 6.3.10 Nim's Fruit Crisps Limited.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS