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市場調査レポート
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1570968

乾燥食肉製品市場:現状分析と予測(2024年~2032年)

Dehydrated Meat Products Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
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乾燥食肉製品市場:現状分析と予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年09月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

乾燥食肉製品市場は、企業の拡大により4.7%前後の安定した成長が見込まれています。例えば、2023年6月、スライブフーズは、凍結乾燥および空気乾燥食材の世界の製造・供給業者であるGroneweg Groupを買収する正式契約を締結しました。当社は、消費者向けパッケージ商品や小売企業など、多様な顧客基盤を有しています。また、健康志向の高まりや高タンパク食の増加、技術革新や製品の多様化が市場の成長を牽引しており、乾燥食肉製品市場を押し上げると予想されます。

製品タイプに基づき、市場はジャーキー、ソーセージ、ミートチップス、その他に区分されます。ジャーキー分野は、利便性と高タンパク質ベースの間食製品に対する消費者の嗜好の変化により、2023年の市場で大きなシェアを占めています。この背景には、消費者の健康や食生活に対する意識の高まりと、タンパク質ベースの食品に対する嗜好があります。さらに、このセグメントでは、幅広いフレーバー、高品質の原材料、低ナトリウムやグルテンフリーの製品など、人口の多様なニーズに対応する新製品の開発にも積極的です。eコマースや消費者直販プラットフォームも、ジャーキー製品の入手可能性を高め、各ブランドの様々な消費者へのアクセスを拡大するのに役立っています。このように、ジャーキーセグメントは2023年の市場で大きなシェアを占めています。

肉の種類によって、市場は鶏肉、豚肉、牛肉、その他に区分されます。牛肉セグメントは、その高タンパク質含有量とおいしさのために、予測期間中に市場の大半のシェアを保持すると予想される牛肉は、乾燥食肉のための好ましいソリューションとして浮上しています。このセグメントの成長は、食品の嗜好性と栄養含有量を維持し、同時に保存可能期間を延ばすのに役立つ脱水技術の革新によってさらに促進されます。さらに、トレッキング、バックパッキング、キャンプなどのアウトドアイベント市場の拡大が、持ち運びが簡単で軽量な牛肉製品への消費者の関心を高める一因となっています。また、高タンパク質食の動向や、小売店やオンラインチャネルの増加も市場をさらに活性化しています。したがって、今後数年間は、食肉の種類の中で牛肉セグメントが市場の大半のシェアを占めることになります。

市場は技術に基づき、フリーズドライ、熱風乾燥、その他に区分されます。フリーズドライセグメントは、その保存特性の向上と、より高品質の保存可能な食肉製品に対する需要の増加により、予測期間中に大きな成長が見込まれます。この技術では、水蒸気を利用して製品を凍結させ、脱水によって氷を除去して水分を気相に昇華させることで、通常の脱水技術とは別に製品の高品質を維持します。そのため、最終製品は軽量で保存期間が長く、特にコンビニエンス製品やアウトドア食品に適しています。グルメ食品と特殊食品からなる市場のニッチと、非常食やサバイバル食品市場の継続的な成熟はすべて、フリーズドライ食肉の全体的な需要を確固たるものにするのに役立っています。フリーズドライの品質向上とコスト削減のための改良が続いていることから、この分野は新興の乾燥食肉製品市場において適切な成長率を維持する可能性があります。このように、フリーズドライセグメントは、同技術の中でも予測期間中に大きな成長を遂げると予想されます。

乾燥食肉製品の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。北米は、ビーフジャーキー、ターキージャーキー、その他の乾燥食肉などの簡便製品やスナック菓子を好む消費者が多いため、2023年には市場の大半のシェアを占めています。この成長の背景には、持ち運び可能な肉スナックを必要とする長時間でペースの速いスケジュール、高タンパク質含有量の製品の人気と摂取につながる健康への関心の高まり、認知されたブランド名など、いくつかの要因があります。例えば、2024年2月、米国を拠点とし、特徴的な消費者ブランドの構築に専念する消費者重視の民間投資会社であるBansk Groupは、主にコンビニエンスチャネルで販売されるプレミアム肉スナックブランドであるNo Man's Land Foods LLCを買収しました。このように、2023年の市場では、北米が大きなシェアを占めています。

市場に参入している主要企業:Cargill, Incorporated、LINK SNACKS, INC.、Tyson Foods, Inc.、Stryve Biltong、Old Trapper Smoked Products、Country Archer Provisions、Hormel Foods Corporation、EPIC Provisions、FIELD TRIP SNACKS、KRAVE PURE FOODS, INC.

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界の乾燥食肉製品市場収益、2022-2032年

第7章 市場洞察:製品タイプ別

  • ジャーキー
  • ソーセージ
  • ミートチップス
  • その他

第8章 市場洞察:肉の種類別

  • 鶏肉
  • 豚肉
  • 牛肉
  • その他

第9章 市場洞察:技術別

  • フリーズドライ
  • 熱風乾燥
  • その他

第10章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 市場参入企業一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • Cargill, Incorporated
  • LINK SNACKS, INC.
  • Tyson Foods, Inc.
  • Stryve Biltong
  • Old Trapper Smoked Products
  • Country Archer Provisions
  • Hormel Foods Corporation
  • EPIC Provisions
  • FIELD TRIP SNACKS
  • KRAVE PURE FOODS, INC

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMCG213015

Dehydrated meat products are specialty meat preparations that are made from techniques that will just remove the moisture content in the meat hence making the meat light, easily transportable, and which contains most of the original flavor and nutritional value of the actual meat. This process which includes air drying, freeze drying, or smoking produces products such as beef jerky, turkey jerky, and biltongs. Consumers' preferences are flavor-based bulk foods, convenience foods, long shelf-life foods, and high protein foods particularly in this everyday busy, traveling, and outing life. The market for dehydrated meats has expanded significantly because people can consume products that they can carry through convenient packaging which is meaningful to the busy generation and also the generation is becoming health conscious and is also hungry for high proteins. The market has witnessed new product development such as flavors, texture, and Health and Wellness market apart from growth in the e-commerce segment.

The Dehydrated Meat Products Market is expected to grow at a steady rate of around 4.7% owing to the rising company expansions. For instance, in June 2023, Thrive Foods entered into a definitive agreement to acquire Groneweg Group, a global manufacturer and supplier of freeze and air-dried ingredients. The Company has a diversified customer base across consumer-packaged goods and retail companies. Moreover, growing health consciousness high-protein diets, and increasing innovation and product diversification are leading to the growth of the market and are anticipated to boost the dehydrated meat products market.

Based on the product type, the market is segmented into jerky, sausage, meat chips, and others. The jerky segment held a significant share of the market in the year 2023 owing to a changing consumer preference for convenience and high protein-based snacking products. This is attributed to a rise in awareness of consumers' health and dietary requirements and preference for protein-based foods jerky therefore qualifies for on-the-go snack food. Further, the segment has positive product development, such as a broad range of flavors, high-quality ingredients, and new product ranges, including low sodium and gluten-free products that would react to the diverse needs of the population. E-commerce and direct-to-consumer platforms have also helped increase the availability of jerky products and expand the brands' access to different consumers, thus making purchasing quite easy. Thus, the jerky segment held a prominent share of the market in the year 2023.

Based on meat type, the market is segmented into chicken, pork, beef, and others. The beef segment is expected to hold the majority share of the market in the forecast period due to its high protein content and delicious taste beef has emerged as the preferred solution for dehydrated meat. This segment's growth is furthered by innovations in dehydration technology, which helps maintain the palatability and nutrient content of food and at the same time increases shelf life. Furthermore, the increasing market for outdoor events like trekking, backpacking, and camping has contributed to increasing the consumer's interest in carrying easy-to-carry and lightweight beef products. Also, the increasing trend of high-protein diets and increasing avenues of retailers and online channels are fueling the market even further. Thus, the beef segment to hold a majority share of the market in the upcoming years among the meat types.

Based on the technology, the market is segmented into freeze-dried, hot air-dried, and others. The freeze-dried segment is expected to experience significant growth in the forecast period owing to its enhanced preservation characteristic and increased demand for better quality shelf-stable meat products. This technique utilizes water vapor to freeze the product and then dehydration eliminates the ice causing the moisture to sublimate back to the gas phase thereby maintaining the high quality of the product apart from the normal dehydration techniques. Thus, the final product is light in weight and has a much longer shelf life, which makes it suitable especially for convenience products and outdoor food. The market niches comprising gourmet and specialty foods, and the continually maturing market for emergency foods or survival foods have all helped to solidify the overall demand for freeze-dried meat. With improvements continuing to provide better quality and lower costs in freeze-drying, this segment has the potential to maintain the proper growth rate in the emerging dehydrated meat product market. Thus, the freeze-dried segment is expected to grow at a significant rate in the forecast period among the technology.

For a better understanding of the market adoption of dehydrated meat products, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), and Rest of World. North America held the majority share of the market in the year 2023 owing to the consumers' preference for convenience products or snacks such as beef jerky, turkey jerky, and other dried meats. This growth is driven by several factors such as extended and fast-paced schedules that require portable meat snacks, a growing concern about health leading to the popularity and intake of products with a high protein content as well as recognized brand names. For instance, in February 2024, U.S.-based Bansk Group, a consumer-focused private investment firm dedicated to building distinctive consumer brands, acquired No Man's Land Foods LLC, a premium meat snacks brand primarily sold in the convenience channel. Thus, amongst areas, North America held a significant share of the market in the year 2023.

Some of the major players operating in the market include Cargill, Incorporated; LINK SNACKS, INC.; Tyson Foods, Inc.; Stryve Biltong; Old Trapper Smoked Products; Country Archer Provisions; Hormel Foods Corporation; EPIC Provisions; FIELD TRIP SNACKS; KRAVE PURE FOODS, INC.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Dehydrated Meat Products Market
  • 2.2. Research Methodology of the Dehydrated Meat Products Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL DEHYDRATED MEAT PRODUCTS MARKET REVENUE (USD MN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY PRODUCT TYPE

  • 7.1. Jerky
  • 7.2. Sausage
  • 7.3. Meat Chips
  • 7.4. Others

8.MARKET INSIGHTS BY MEAT TYPE

  • 8.1. Chicken
  • 8.2. Pork
  • 8.3. Beef
  • 8.4. Others

9.MARKET INSIGHTS BY TECHNOLOGY

  • 9.1. Freeze Dried
  • 9.2. Hot Air-Dried
  • 9.3. Others

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILES

  • 13.1. Cargill, Incorporated
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. LINK SNACKS, INC.
  • 13.3. Tyson Foods, Inc.
  • 13.4. Stryve Biltong
  • 13.5. Old Trapper Smoked Products
  • 13.6. Country Archer Provisions
  • 13.7. Hormel Foods Corporation
  • 13.8. EPIC Provisions
  • 13.9. FIELD TRIP SNACKS
  • 13.10. KRAVE PURE FOODS, INC

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE