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市場調査レポート
商品コード
1403824

ニュートリコスメティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Nutricosmetics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ニュートリコスメティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ニュートリコスメティクスの市場規模は2024年に87億4,000万米ドルと推定され、2029年には128億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは8.05%です。

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主要ハイライト

  • ビタミン欠乏症の蔓延は、アンチエイジング、シワ、脱毛、頭皮の問題など、様々な皮膚問題につながります。そのため、ビタミンとオメガ3を含む製品、特にスキンケア向けの旺盛な需要が大きな市場シェアに寄与しています。
  • さらに、医療費の高騰や生活習慣病の負担増の中で、予防的な健康管理へのパラダイムシフトが進んでいることも、ニュートリコスメティクスの需要に影響を与える重要な要因となっています。これに加えて、eコマースの成長がニュートリコスメティクスのオンライン販売を後押ししています。
  • この分野で事業を展開する企業は、アマゾンのような第三者小売業者と提携することで、オンラインでのプレゼンス強化に注力しています。また、公式ウェブサイトを通じて、消費者に個別のバーチャルコンサルティングを提供し始めました。さらに、常にフェイスマスクを着用することによって引き起こされる皮膚の問題は、栄養補助食品のような健康補助食品の需要を増加させました。
  • さらに、自然化粧品に対する消費者の意識の高まりや、様々な化粧品会社が合成成分を天然成分に置き換える取り組みを行っていることから、市場では天然成分を使用して製造されたニュートリコスメティックス製品の需要が増加しています。
  • さらに、美と健康をシームレスに融合させる「内側から美しく」というアプローチは、ミレニアル世代の間で絶大な人気を博しています。しかし、栄養補助食品をベースとする製品の区別を明確にすることは極めて重要であり、これは国によって大きく異なる可能性があります。その結果、規制、法律、技術の課題が複雑に絡み合い、市場成長の大きな障害となっています。

栄養補助食品市場の動向

経口・スキンケアの台頭

  • 予防、ホリスティック、環境に配慮したアプローチは、スキンケア分野の成長を加速させ、臨床的に研究された有効成分をサポートし、消費者に素早く目に見える結果をもたらす製品を提供することで、勢いを生み出しています。さらに、ニュートリコスメティックスのスキンケア市場では、ピクノジェノールやリコピンのような健康的な肌のための新成分が確認されています。
  • 消費者の関心は、ビタミンA、ビタミンD、オメガ3脂肪酸など、皮膚の健康をサポートする栄養素を含むスキンケア製品の購入に傾いており、メーカーに多くのイノベーションの機会を提供しています。さらに、この市場の参入企業は、成分、製品形態、包装材料、その他のイノベーションの面で競争しています。
  • また、このセグメントの企業は、サプリメントに含まれるキノコから、スキンスクラブに含まれる挽いたコーヒー、スキンケアに含まれる海藻に至るまで、クリーンな代替品のために天然由来の有効成分を取り入れています。さらに、企業は薬局やその他の小売店など、さまざまな流通チャネルを通じた製品の流通に注力しています。こうした要因が、調査期間中の市場を牽引すると予想されます。
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北米が最大の市場シェアを占める

  • 米国とカナダを中心とするこの地域の消費者は、「美容食品」という考え方に懐疑的な傾向があり、UVカットやシワを伸ばす製品などを求める傾向が強いため、製品発売にブルウィップが生じる。
  • 例えば、2021年8月、Herbalifeはカロテノイドベースの皮膚サプリメントで内側から美容に進出しました。同社は米国とメキシコ市場で新しいスキンケア製品を発売しました。同社は、新製品はライコア栄養複合体をベースとしたハーバライフSKINライコグローとして販売されると述べた。同社は、この製品は肌の健康を目的とした新しい多成分サプリメントで、ライコレッドのトマトエキスをヒーロー成分としている、と主張しています。
  • アメリカ脱毛協会によると、35歳までにアメリカ人男性の3分の2がある程度の脱毛を経験します。50歳までには、男性の約85%が著しい薄毛になるといわれています。その結果、市場の参入企業は、高まる消費者の需要に応えるため、革新的な製品の発売に力を入れています。
  • 例えば、2021年2月、 Viviscalは、ビオチンと海洋性コラーゲンを多様に配合した、男性と女性の髪の健康を促進するミックスイン粉末サプリメントのラインをデビューさせました。このように、メーカー各社は急増する需要を満たすために新製品を継続的に投入しており、これが市場成長を大幅に促進すると予測されています。

ニュートリコスメティクス産業概要

ニュートリコスメティクス市場は競争が激しく、地域的・世界的参入企業が強い存在感を示しています。ブランドのノウハウに対する消費者の意識が、より多くの新興企業を市場に誘致しています。さらに、クリーンラベル製品に対する需要の高まりに伴い、主要参入企業は需要の増加に対応するため、M&Aや研究開発(R&D)など様々な戦略をとっています。同市場の主要企業には、Shiseido Company Limited、Amway Corporation、Sappe Public Company Limited、Suntory Holdings Ltd、Kirin Holdings Company Limitedなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 特に若年層における栄養補助食品の人気
    • ウェルネス・美容産業の台頭
  • 市場抑制要因
    • 厳しい政府規制と製品ガイドライン
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • スキンケア
    • ヘアケア
    • ネイルケア
  • 形態
    • タブレット・カプセル
    • パウダー・リキッド
    • グミ・ソフトチュー
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • ドラッグストア/薬局
    • 専門店
    • オンライン小売
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 世界のその他の中東・アフリカ
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Amway Corporation
    • GRUPO CANTABRIA LABS
    • Herbalife Nutrition Ltd.
    • GNC Holdings Inc.
    • Suntory Holdings Limited
    • KORA ORGANICS
    • Wow Skin Science
    • Kirin Holdings Company Limited
    • Shiseido Company Limited
    • Haleon Plc

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 51339
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The nutricosmetics market size is estimated at USD 8.74 billion in 2024 and is expected to reach USD 12.87 billion by 2029, registering a CAGR of 8.05% during the forecast period.

Key Highlights

  • The prevalence of vitamin deficiencies leads to various skin issues, such as anti-aging, wrinkles, hair loss, and scalp issues. Therefore, a robust demand for products containing vitamins and Omega-3, especially for skincare, contributes to a significant market share.
  • Moreover, a paradigm shift toward preventive health management practices amid the rising healthcare costs and increasing burden of lifestyle diseases is another critical driver influencing the demand for nutricosmetics. Besides this, the growth of e-commerce has boosted the sales of nutricosmetics online.
  • The companies operating in this space have focused on strengthening their online presence by collaborating with third-party retailers like Amazon. They also started offering personalized virtual consultations to consumers through their official websites. Additionally, skin issues caused by constantly wearing face masks increased the demand for health supplements, such as nutricosmetics.
  • Furthermore, the market has been witnessing an increased demand for nutricosmetics products manufactured using natural ingredients due to growing consumer awareness of natural cosmetics and initiatives by various cosmetic companies to replace synthetic ingredients with natural variants.
  • Furthermore, the beauty-from-within approach has gained immense popularity among millennials, as it seamlessly merges beauty and health. However, it is crucial to establish a discernible demarcation between nutraceutical-based products, which can differ significantly from one country to another. Consequently, the intricate web of regulatory, legislative, and technological challenges presents a substantial obstacle to market growth..

Nutricosmetics Market Trends

Rise of Oral Skin Care

  • The preventive, holistic, and eco-conscious approach delivers escalated growth of the skin care segment, with offers that support clinically studied active ingredients that quickly provide visible results to consumers, creating momentum. Additionally, the market for skincare in nutricosmetics is witnessing emerging ingredients for healthy skin, like pycnogenol and lycopene.
  • Consumers' interests are inclined toward purchasing skincare products containing nutrients, including vitamin A, vitamin D, and omega-3 fatty acids, which have been linked to supporting skin health, offering manufacturers many opportunities to innovate. Moreover, players in the market are competing in terms of ingredients, product form, packaging materials, and other innovations.
  • Also, companies in this segment incorporate naturally occurring active ingredients for clean alternatives, ranging from mushrooms in supplements to ground coffee in skin scrubs and seaweed in skin care. Moreover, companies are focusing on the distribution of products through various distribution channels such as pharmacies and other retail stores. Such factors are anticipated to drive the market during the study period.
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North America Holds the Largest Market Share

  • The consumers of the region, predominantly the United States and Canada, tend to be skeptical of the idea of 'beauty foods' and are more likely to demand products like UV protection and wrinkle-smoothing products, creating a bullwhip in the product launch.
  • For instance, in August 2021, Herbalife expanded into beauty from within with a carotenoid-based skin supplement. The company launched its new skincare products in the United States and Mexico markets. The company stated that the new product is marketed as Herbalife SKIN LycoGlow, based on Lycored Nutrient Complex. The company claimed that the product is a new multi-ingredient supplement aimed at skin health that features Lycored's tomato extract as a hero ingredient.
  • According to the American Hair Loss Association, by age 35, two-thirds of American men will have some degree of appreciable hair loss. By age 50, approximately 85% of men have significantly thinning hair. As a result, the players in the market have been focussing on launching innovative products to cater to the rising consumer demand.
  • For instance, in February 2021, Viviscal debuted a line of mix-in powdered supplements to boost hair health for men and women, diversely formulated with biotin and marine collagen. Thereby, manufacturers continuously introduce new product offerings to satiate the surging demand, which is projected to drive the market growth considerably.

Nutricosmetics Industry Overview

The nutricosmetics market is highly competitive, with the strong presence of regional and global players. Consumer awareness about brand know-how is luring more start-ups into the market. Moreover, with the growing demand for clean-label products, key players follow various strategies, such as mergers and acquisitions and research and development (R&D), to cater to the increasing demand. Some of the major players in the market are Shiseido Company Limited, Amway Corporation, Sappe Public Company Limited, Suntory Holdings Ltd, and Kirin Holdings Company Limited.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Popularity of Dietary Supplements Especially Among Young Adults
    • 4.1.2 Rise of the Wellness and Beauty Industry
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Stringent Government Regulations and Product Guidelines
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Skin Care
    • 5.1.2 Hair Care
    • 5.1.3 Nail Care
  • 5.2 Form
    • 5.2.1 Tablets and Capsules
    • 5.2.2 Powder and Liquid
    • 5.2.3 Gummies and Soft Chews
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Drug Stores/Pharmacies
    • 5.3.3 Specialist Stores
    • 5.3.4 Online Retail
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Amway Corporation
    • 6.3.2 GRUPO CANTABRIA LABS
    • 6.3.3 Herbalife Nutrition Ltd.
    • 6.3.4 GNC Holdings Inc.
    • 6.3.5 Suntory Holdings Limited
    • 6.3.6 KORA ORGANICS
    • 6.3.7 Wow Skin Science
    • 6.3.8 Kirin Holdings Company Limited
    • 6.3.9 Shiseido Company Limited
    • 6.3.10 Haleon Plc

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS