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市場調査レポート
商品コード
1627703
ニュートリコスメティクスの世界市場:将来予測 (2025年~2030年)Global Nutricosmetics market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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ニュートリコスメティクスの世界市場:将来予測 (2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月20日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のニュートリコスメティクスの市場はCAGR 6.92%で成長し、2025年の107億3,300万米ドルから2030年には149億9,500万米ドルの市場規模に達すると予測されています。
ニュートリコスメティクスとは、美容目的に特化して処方・販売される経口摂取型の栄養補助食品を指します。最近の消費者は、どのような化粧品やトリートメントも、局所的な塗布では表面的な結果しか得られないことを理解しています。そのため、セルライトやニキビといった問題を内側から治療するために、ニュートリコスメティクスを日常生活に取り入れています。
多くの国々で一人当たりの平均所得が上昇し、都市化が進んでいることが、世界のニュートリコスメティクス市場を後押ししています。世界の高齢化は、ニュートリコスメティクスの需要を押し上げています。さらに、侵襲性の低い皮膚治療法への漸進的なシフトが市場拡大をさらに後押しします。美容意識の高い消費者の増加により、様々な皮膚や髪の問題を内側から治療するためのサプリメントやパウダーだけでなく、外用クリームや美容液の需要も高まっています。消費者の健康への追求がますます高まる中、より太い髪、より強い爪、ニキビや小じわなど様々な肌の悩みのために、ニュートリコスメティクスへの需要が大幅に増加しています。
世界のニュートリコスメティクス市場の促進要因
米国では20歳以上の成人の57.6%が過去30日間に栄養補助食品を利用したとする「国民健康・栄養調査 (National Health &Nutrition Examination Survey) 」などの報告書があります。地球環境が変化し、汚染が進むなか、消費者は肌の健康に対する意識が高まっています。ビタミンやミネラルなどの栄養素を補給することで、体の内側から美しさを手に入れられると考える層が増えているのです。ニュートリコスメティクスのサプリメントは、個人の皮膚、髪、爪の成長などの健康増進に役立ちます。このように、内面からの美に対する消費者の意識の高まりが市場を牽引していくと予想されます。
地域的には、世界のニュートリコスメティクス市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。
予測期間中、アジア太平洋地域が世界のニュートリコスメティクス市場をリードします。特に日本、中国、韓国のニュートリコスメティクスに対する需要と投資が高いため、アジア太平洋地域が世界市場をリードすることになります。さらに、APAC諸国におけるニュートリコスメティクスの販売に関心を持つ小売業者の増加も市場成長に寄与しています。APAC諸国における一人当たり所得の増加は、消費者がニュートリコスメティクスを購入しやすい状況に追い込んでいます。さらに、活況を呈するeコマース産業も同地域におけるニュートリコスメティクスの売上増加を支えており、多くの新興企業がオンライン流通経路のみで製品を販売しています。
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業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The Global Nutricosmetics market is expected to grow at a CAGR of 6.92%, reaching a market size of US$14.995 billion in 2030 from US$10.733 billion in 2025.
Nutricosmetics refers to orally ingested nutritional supplements that are formulated and marketed specifically for beauty purposes. Consumers nowadays understand that the topical application of any cosmetic product or treatment can only deliver superficial results. As such, they are incorporating nutricosmetics into their routine to treat issues such as cellulite and acne from the inside.
Rising average per capita income across many countries and growing urbanization are boosting the nutricosmetics market worldwide. The global aging population is driving up demand for nutricosmetics. Furthermore, a gradual shift towards less invasive skin treatment procedures will further bolster the market expansion. The rising number of beauty-conscious consumers is escalating the demand for topical creams and serums as well as supplements and powders to treat different skin and hair problems from the inside out. With consumers' ever-growing pursuit of wellness, the demand for nutricosmetics is augmenting significantly for thicker hair, stronger nails, and various skin concerns such as acne and fine lines.
Global Nutricosmetics Market Drivers
Globally, people are becoming more health-conscious, and this is evident from various reports such as the National Health & Nutrition Examination Survey, which states that among U.S. adults aged 20 and over, 57.6% used dietary supplements in the past 30 days. Consumers are becoming more conscious of their skin health amidst the changing global environment and increasing pollution. The segment of the population who believes that beauty can be achieved from within by supplementing those vital vitamins, minerals, and other nutrients into their body has increased. Nutricosmetics supplements help in improving the health of individuals' skin, hair, nail growth, etc. Thus, it is anticipated that the growing consumer awareness of beauty from within will be driving the market.
Geographically, the global nutricosmetics market has been segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific.
During the forecast period, Asia-Pacific will be leading the global nutricosmetics market. Owing to the high demand and investments in countries, especially Japan, China, and South Korea for nutricosmetics, Asia-Pacific will be leading the global market. Furthermore, the increasing number of retailers interested in selling nutricosmetics in APAC countries also contributes to the market growth. Increasing per capita income in APAC countries is putting consumers in a better position to afford nutricosmetics. Moreover, the booming e-commerce industry is also supporting the rising sales of nutricosmetics in the region, with many new companies selling their products via online distribution channels only.
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