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市場調査レポート
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1627703

ニュートリコスメティクスの世界市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Nutricosmetics market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 165 Pages
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即日から翌営業日
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ニュートリコスメティクスの世界市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月20日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 165 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のニュートリコスメティクスの市場はCAGR 6.92%で成長し、2025年の107億3,300万米ドルから2030年には149億9,500万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

ニュートリコスメティクスとは、美容目的に特化して処方・販売される経口摂取型の栄養補助食品を指します。最近の消費者は、どのような化粧品やトリートメントも、局所的な塗布では表面的な結果しか得られないことを理解しています。そのため、セルライトやニキビといった問題を内側から治療するために、ニュートリコスメティクスを日常生活に取り入れています。

多くの国々で一人当たりの平均所得が上昇し、都市化が進んでいることが、世界のニュートリコスメティクス市場を後押ししています。世界の高齢化は、ニュートリコスメティクスの需要を押し上げています。さらに、侵襲性の低い皮膚治療法への漸進的なシフトが市場拡大をさらに後押しします。美容意識の高い消費者の増加により、様々な皮膚や髪の問題を内側から治療するためのサプリメントやパウダーだけでなく、外用クリームや美容液の需要も高まっています。消費者の健康への追求がますます高まる中、より太い髪、より強い爪、ニキビや小じわなど様々な肌の悩みのために、ニュートリコスメティクスへの需要が大幅に増加しています。

世界のニュートリコスメティクス市場の促進要因

  • 内面からの美に対する消費者の意識の高まりが市場成長を促進

米国では20歳以上の成人の57.6%が過去30日間に栄養補助食品を利用したとする「国民健康・栄養調査 (National Health &Nutrition Examination Survey) 」などの報告書があります。地球環境が変化し、汚染が進むなか、消費者は肌の健康に対する意識が高まっています。ビタミンやミネラルなどの栄養素を補給することで、体の内側から美しさを手に入れられると考える層が増えているのです。ニュートリコスメティクスのサプリメントは、個人の皮膚、髪、爪の成長などの健康増進に役立ちます。このように、内面からの美に対する消費者の意識の高まりが市場を牽引していくと予想されます。

世界のニュートリコスメティクス市場の地理的展望:

  • 予測期間中、APACがニュートリコスメティクスの圧倒的な市場シェアを維持し続けるでしょう。

地域的には、世界のニュートリコスメティクス市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。

予測期間中、アジア太平洋地域が世界のニュートリコスメティクス市場をリードします。特に日本、中国、韓国のニュートリコスメティクスに対する需要と投資が高いため、アジア太平洋地域が世界市場をリードすることになります。さらに、APAC諸国におけるニュートリコスメティクスの販売に関心を持つ小売業者の増加も市場成長に寄与しています。APAC諸国における一人当たり所得の増加は、消費者がニュートリコスメティクスを購入しやすい状況に追い込んでいます。さらに、活況を呈するeコマース産業も同地域におけるニュートリコスメティクスの売上増加を支えており、多くの新興企業がオンライン流通経路のみで製品を販売しています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 世界のニュートリコスメティクス市場:種類別

  • イントロダクション
  • カプセル・ソフトジェル
  • 錠剤
  • 飲料 (チンキ剤を含む)
  • 粉末
  • グミと機能性食品
  • その他

第6章 世界のニュートリコスメティクス市場:成分別

  • イントロダクション
  • ビタミン
  • 抗酸化物質
  • コラーゲン
  • オメガ3脂肪酸
  • その他

第7章 世界のニュートリコスメティクス市場:製品種類別

  • イントロダクション
  • スキンケア
  • ヘアケア
  • その他

第8章 世界のニュートリコスメティクス市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第9章 世界のニュートリコスメティクス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 種類別
    • 材料別
    • 製品種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 種類別
    • 材料別
    • 製品種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 種類別
    • 材料別
    • 製品種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 種類別
    • 材料別
    • 製品種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 種類別
    • 材料別
    • 製品種類別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Shiseido Co., Ltd.
  • VLCC Personal Care
  • Vemedia
  • MOON JUICE
  • The Beauty Chef
  • Vitabiotics Ltd.
  • SugarBearHair
  • Amway Europe
  • Functionalab
  • The Nue Co
  • Martin Biotech Ltd
  • BioCell Technology, LLC
目次
Product Code: KSI061613761

The Global Nutricosmetics market is expected to grow at a CAGR of 6.92%, reaching a market size of US$14.995 billion in 2030 from US$10.733 billion in 2025.

Nutricosmetics refers to orally ingested nutritional supplements that are formulated and marketed specifically for beauty purposes. Consumers nowadays understand that the topical application of any cosmetic product or treatment can only deliver superficial results. As such, they are incorporating nutricosmetics into their routine to treat issues such as cellulite and acne from the inside.

Rising average per capita income across many countries and growing urbanization are boosting the nutricosmetics market worldwide. The global aging population is driving up demand for nutricosmetics. Furthermore, a gradual shift towards less invasive skin treatment procedures will further bolster the market expansion. The rising number of beauty-conscious consumers is escalating the demand for topical creams and serums as well as supplements and powders to treat different skin and hair problems from the inside out. With consumers' ever-growing pursuit of wellness, the demand for nutricosmetics is augmenting significantly for thicker hair, stronger nails, and various skin concerns such as acne and fine lines.

Global Nutricosmetics Market Drivers

  • Rising consumer awareness of beauty from within is driving market growth

Globally, people are becoming more health-conscious, and this is evident from various reports such as the National Health & Nutrition Examination Survey, which states that among U.S. adults aged 20 and over, 57.6% used dietary supplements in the past 30 days. Consumers are becoming more conscious of their skin health amidst the changing global environment and increasing pollution. The segment of the population who believes that beauty can be achieved from within by supplementing those vital vitamins, minerals, and other nutrients into their body has increased. Nutricosmetics supplements help in improving the health of individuals' skin, hair, nail growth, etc. Thus, it is anticipated that the growing consumer awareness of beauty from within will be driving the market.

Global Nutricosmetics Market Geographical Outlook:

  • APAC will continue to hold a dominant market share of nutricosmetics during the forecast period

Geographically, the global nutricosmetics market has been segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific.

During the forecast period, Asia-Pacific will be leading the global nutricosmetics market. Owing to the high demand and investments in countries, especially Japan, China, and South Korea for nutricosmetics, Asia-Pacific will be leading the global market. Furthermore, the increasing number of retailers interested in selling nutricosmetics in APAC countries also contributes to the market growth. Increasing per capita income in APAC countries is putting consumers in a better position to afford nutricosmetics. Moreover, the booming e-commerce industry is also supporting the rising sales of nutricosmetics in the region, with many new companies selling their products via online distribution channels only.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Nutricosmetics Market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Capsules and Softgels
  • Tablets
  • Beverages (Including Tinctures)
  • Powder
  • Gummies and Functional Food
  • Others

By Ingredient

  • Vitamins
  • Antioxidants
  • Collagen
  • Omega 3 Fatty Acids
  • Others

By Product Type

  • Skincare
  • Haircare
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL NUTRICOSMETICS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Capsules and Softgels
  • 5.3. Tablets
  • 5.4. Beverages (Including Tinctures)
  • 5.5. Powder
  • 5.6. Gummies and Functional Food
  • 5.7. Others

6. GLOBAL NUTRICOSMETICS MARKET BY INGREDIENTS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Vitamins
  • 6.3. Antioxidants
  • 6.4. Collagen
  • 6.5. Omega 3 Fatty Acids
  • 6.6. Others

7. GLOBAL NUTRICOSMETICS MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Skincare
  • 7.3. Haircare
  • 7.4. Others

8. GLOBAL NUTRICOSMETICS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
  • 8.3. Offline

9. GLOBAL NUTRICOSMETICS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Ingredients
    • 9.2.3. By Product Type
    • 9.2.4. By Distribution Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Type
    • 9.3.2. By Ingredients
    • 9.3.3. By Product Type
    • 9.3.4. By Distribution Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Type
    • 9.4.2. By Ingredients
    • 9.4.3. By Product Type
    • 9.4.4. By Distribution Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Italy
      • 9.4.5.5. Spain
      • 9.4.5.6. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Type
    • 9.5.2. By Ingredients
    • 9.5.3. By Product Type
    • 9.5.4. By Distribution Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. UAE
      • 9.5.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Type
    • 9.6.2. By Ingredients
    • 9.6.3. By Product Type
    • 9.6.4. By Distribution Channel
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
      • 9.6.5.2. Japan
      • 9.6.5.3. India
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Indonesia
      • 9.6.5.6. Taiwan
      • 9.6.5.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Shiseido Co., Ltd.
  • 11.2. VLCC Personal Care
  • 11.3. Vemedia
  • 11.4. MOON JUICE
  • 11.5. The Beauty Chef
  • 11.6. Vitabiotics Ltd.
  • 11.7. SugarBearHair
  • 11.8. Amway Europe
  • 11.9. Functionalab
  • 11.10. The Nue Co
  • 11.11. Martin Biotech Ltd
  • 11.12. BioCell Technology, LLC