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市場調査レポート
商品コード
1444382

食品サービス包装 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Food Service Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 180 Pages | 納期: 2~3営業日

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食品サービス包装 - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食品サービス包装市場規模は、2024年に1,288億2,000万米ドルと推定され、2029年までに1,580億9,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.18%のCAGRで成長します。

食品サービス包装- 市場

主なハイライト

  • 過去数年間で、オンラインでの食品の注文とレストランの配達は20%以上増加しました。オンライン食品配達システムの採用の増加に伴い、持続可能な食品サービス包装市場の需要と使用が増加しており、メーカーは持続可能な包装ソリューションを選択するようになりました。
  • オーストラリアのカフェやレストランは成長しており、食品サービスの包装市場に恩恵をもたらしています。オーストラリア統計局によると、2022年度末時点でオーストラリア全土で5万1,900軒以上のカフェやレストランが営業しています。オーストラリアでは、4万1,500軒以上のカフェやレストランが営業していた2017年よりも多くのカフェやレストランが営業しています。カフェやレストランの数が増加するにつれて、食品サービス用パッケージの需要が高まっています。カフェやレストランでは持ち帰り用の飲食物を提供することが多く、紙袋やプラスチック容器などの包装が必要になります。カフェやレストランのオープンが増えると、小売用バッグの需要が高まる可能性があります。
  • ヒノジョサの使命は、企業が食品分野でより環境に優しい消費習慣を促進できるよう支援し、競争上の優位性として持続可能性を戦略的に組み込みやすくすることです。食品サービスは、包装用プラスチックの需要が最も大きい業界の1つであり、調理済み食品の包装におけるプラスチック使用量は2021年に33%以上増加しました。2023年 3月、Hinojosa Packaging Groupは、食品サービス用包装製品の新製品ラインを発売しました。は、食品と接触しても安全な印刷方法を使用したさまざまなソリューションを提供します。この容器はすべてリサイクル可能な紙で作られており、生分解性であるため、他のパッケージとは一線を画しています。
  • ただし、持続可能なパッケージは高価であり、開発が困難な場合があります。多くの企業はより多くのリソースを必要としており、バランスシート上のパッケージングを改善するには研究開発への投資が必要になります。さらに、合理化されたパッケージングによる潜在的なコスト削減も考慮する必要があります。持続可能な包装を使用すると、従来の包装よりもコストが高くなります。これは、関係する材料とその調達(未使用品と中古品の両方)、確立されていないサプライチェーン、製造プロセス、および規模の経済性の低下によるものです。
  • COVID-19のパンデミックは、食品サービスの包装分野に長期的な影響を残しました。この新しい常態に適応するために、パッケージングを含むあらゆる業界の企業は、新しいテクノロジーと運用方法を採用しました。人々の健康意識の高まりに伴い、生鮮食品の包装の需要が増加しました。バクテリア、微生物、病原体によって引き起こされる病気を避けるため、ベンダーから購入するよりも包装された食品を好む消費者が市場の成長を促進すると予想されます。

食品包装市場の動向

クイックサービスレストラン(QSR)が最大のシェアを握る

  • クイックサービスレストラン(QSR)は、サービスのスピードに重点を置き、低価格の食事を提供します。最小限のテーブルサービスとセルフサービスの重視により、このグループは従来のレストランとは異なります。 QSRで使用される使い捨てプラスチック食品サービス製品のほとんどには、硬質ポリスチレン(PS)、発泡ポリスチレン(EPS)、ポリプロピレン(PP)、ポリエチレンテレフタレート(PET)、およびポリ乳酸(PLA)が含まれます。
  • 発泡スチロールのカップやパッケージ、プラスチックの蓋、段ボールホルダー、遺伝子組み換え野菜、無機肉などの業界は、より環境に優しいものになる可能性があります。しかし、環境に優しいサービスが顧客にとってより魅力的になるにつれて、多くの企業は環境への悪影響が少ない、より環境に優しいオプションに移行しています。
  • 外出先での食事の動向の高まりと食品への支出の増加もQSRの需要を支え、最終的には食品サービスのパッケージの必要性を高めています。ドミノ・ピザによると、米国のクイックサービス・レストラン部門(QSR)は過去数十年にわたり前年比成長を続けており、2022年のピーク時の消費支出は3,200億米ドルを超えています。 2020年は、COVID-19感染症のパンデミックにより、顕著な減少が見られました。
  • 「オーガニック」オプションで知られる一部のクイックサービスレストランは、二酸化炭素排出量を削減するために、より環境に優しい代替品を採用しています。たとえば、2022年6月、KFC Indiaは、環境に優しい素材の使用を目指しているため、チェンナイで最も持続可能なレストランとして宣伝された「KFConcious」を発表しました。また、KFC Indiaは、2022年末までに全国にさらに20店舗をオープンする計画を発表しました。このような例は、QSRにおける持続可能な食品サービス包装の需要を促進しています。
  • 2022年 4月、バーガーキング UKは英国初のクイックサービスレストラン企業となり、バーガーとサイドの再利用可能およびリターナブルな新しいパッケージを試験的に導入しました。この試験的な立ち上げは、世界の再利用プラットフォームであるLoopと提携して作成され、ファストフードチェーンが史上初の再利用可能なハンバーガークラムシェルを試す様子を示しました。このような事例により、食品サービスの包装における持続可能な方法の需要が高まっています。

アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占める

  • アジア太平洋地域は、人口密度の高い国々と、中国やインドなどの新興経済国で構成されています。食品サービスの需要は急速に成長しており、持続可能な包装の採用が勢いを増しており、予測期間中に最も需要が高まると予想されています。
  • プラスチックは、消費者の利便性の文化の基盤を形成する包装業界に不可欠な部分です。コストパフォーマンスの比により、段ボール、ガラス、金属などの従来の包装材料は、食品サービスや食品業界の多くの用途においてプラスチックに置き換えられてきました。しかし、プラスチックを使いやすくする性質により、プラスチックは分解されず、環境中に永遠に存在し、インドだけで汚染の43%を引き起こしています。 2022年 2月、堆肥化可能な食品サービスウェアブランドのCHUKは、持続可能性パートナーとしてクイックコマース企業Blinkitに加わりました。 BlinkitはCHUKの製品を10分以内に最終消費者に届け、最終消費者とCHUKの間の溝を埋めます。この提携により、CHUKは2022~23年度にプラットフォーム上で最終消費者に10億個の商品を提供することを目標にしています。
  • 日本は一人当たりの包装資材の消費量が高く、食品産業と包装産業の間には密接な関係があります。日本の食品メーカーは、ハイテクな包装技術を使用し、包装デザインに創意工夫を凝らす傾向があることで知られています。パッケージングの革新に重点を置いた結果、日本では魅力的で効率的なパッケージングソリューションが開発されました。
  • インドの包装産業も近年成長を遂げています。多くの製造ユニット、環境に優しい素材のイントロダクション、研究開発への重点の強化により、魅力的で革新的なパッケージ製品が生まれました。インドはまた、現地での製造と生産を促進することを目的とした「メイク・イン・インディア」などの取り組みも推進しています。
  • これらの取り組みと要素が整備されているため、インドの包装業界は投資の増加と技術の進歩から恩恵を受けることが期待されます。地元で製造された製品を低コストで入手できるため、インドの包装業界は国内外の市場で競争力を高めることができます。環境に優しい素材への注目は、世界の持続可能性の動向とも一致しています。
  • さらに、業界関係者によると、食品サービス用包装メーカーは、見た目が美しく、コスト効率が高く、長持ちするフレキシブル包装に惹かれているとのことです。 IBEFによると、インドの食品・食料品市場は世界で6番目に大きく、小売りが売上高の70%を占めています。インドの食品加工産業は国の食品市場全体の32%を占め、生産、消費、輸出、予想成長率で第6位にランクされています。

食品サービス包装業界の概要

多くの企業が製品を通じて市場に存在感を示しているため、食品サービス包装市場は細分化されています。イノベーションと需要により、市場は新規参入者にとって魅力的です。

2022年 3月、Pactiv Evergreen Inc.は、完全子会社であるEvergreen Packaging International LLCを通じて、Naturepak Beverage Packagingへの50%投資のElopak ASA関連会社への買収を完了しました。 Naturepak Beverage Packagingは、モロッコとサウジアラビアにある製造施設で、中東とアフリカ地域の顧客にサービスを提供しています。

2022年1月、フタマキはポーランドの合弁会社フフタマキ・スミス・アンダーソン・スピリッツの完全所有権を取得したと発表しました。 Smith Anderson Group Ltd SAのz oo。同社は、ポーランドのチェラズにあるフフタマキの施設で、東欧の食品サービス用紙袋を製造、販売していました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界エコシステム分析
  • COVID-19が食品サービス包装市場に与える影響
    • パンデミックによる市場需要への影響
    • 再利用可能な需要と使い捨て需要
    • 食品サービスに関する規制とその需要への影響
    • リサイクルの影響とオンデマンドの利便性

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 主要市場ではインスタント食品の需要が引き続き拡大
    • 持続可能性を重視するため、ベンダーの再生プラスチックへの注目が高まっています
  • 市場の課題
    • 環境圧力とポリマー価格の不確実性により、フレキシブルパッケージングは順調かつ着実に成長
  • 市場機会

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 段ボール箱とカートン
    • ペットボトル
    • トレイ、皿、食品容器、ボウル
    • カップと蓋
    • クラムシェル
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー産業別
    • QSR
    • フルサービスのレストラン
    • 制度的
    • ホスピタリティ(飲食、コーヒー、軽食など)
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • メキシコ
      • その他のラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • その他の中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Pactiv Evergreen Inc.
    • Dart Container Corporation
    • Amhil North America
    • Genpak LLC
    • Huhtamaki Oyj
    • Berry Global Inc.
    • Novolex Holdings LLC
    • Sabert Corporation
    • Silgan Plastic Food Container
    • B&R Plastics Inc.
    • Graphic Packaging International Inc
    • Amcor PLC
    • Sonoco Products Company

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 56762

The Food Service Packaging Market size is estimated at USD 128.82 billion in 2024, and is expected to reach USD 158.09 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.18% during the forecast period (2024-2029).

Food Service Packaging - Market

Key Highlights

  • Over the last few years, online food ordering and restaurant delivery have grown more than 20%. With the increasing adoption of the online food delivery system, the demand and use of the sustainable food service packaging market are rising, causing manufacturers to opt for sustainable packaging solutions.
  • The cafes and restaurants in Australia are growing, benefiting the food service packaging market. Over 51.9 thousand cafes and restaurants were open across Australia as of the end of the fiscal year 2022, according to the Australian Bureau of Statistics. Australia has more cafes and restaurants operating than in 2017 when there were over 41.5 thousand establishments. The demand for food service packaging rises as the number of cafes and restaurants rises. Food and drink to go are frequently offered by cafes and restaurants, necessitating packaging like paper bags or plastic containers. The demand for retail bags can rise as more cafes and restaurants open.
  • Hinojosa's mission is to assist companies in promoting more environmentally friendly consumption habits in the food sector and to strategically make it easier to include sustainability as a competitive advantage. Food service was one of the industries with the most significant demand for plastic for packaging, where plastic usage to package prepared foods climbed by more than 33% in 2021. In March 2023, Hinojosa Packaging Group launched a new line of food service packaging products that offers a range of solutions using printing methods safe for contact with food. This container is constructed entirely of recyclable paper and is biodegradable, which makes it stand out from other packaging.
  • However, sustainable packaging can be expensive and challenging to develop. Many businesses need more resources, and it would require investing in R&D for better packaging on their balance sheets. Further, the potential cost savings from streamlined packaging must be considered. The cost of using sustainable packaging is higher than conventional packaging. This is due to the materials involved and their sourcing (both virgin and used) and the less-established supply chains, manufacturing processes, and lower economies of scale.
  • The COVID-19 pandemic left long-term effects on the food service packaging sector. To adjust to this new normal, companies in every industry, including packaging, embraced new technologies and methods of operation. Demand for fresh food packaging increased as people became more health-conscious. Consumer preference for packaged food to avoid diseases caused by bacteria, microorganisms, and pathogens, rather than buying it from a street vendor, is expected to fuel market growth.

Food Service Packaging Market Trends

Quick-service Restaurants (QSR) to Hold the Largest Share

  • Quick-service restaurants (QSRs) offer low-cost food options, focusing on the speed of service. The minimal table service and emphasis on self-service make this group different from traditional restaurants. Most of the single-use plastic food service products used in QSRs include rigid polystyrene (PS), expanded polystyrene (EPS), polypropylene (PP), polyethylene terephthalate (PET), and polylactic acid (PLA).
  • The industry could be more environmentally friendly among the Styrofoam cups and packages, plastic lids, cardboard holders, genetically modified vegetables, and inorganic meat. However, as eco-friendly services become more appealing to customers, many companies are moving to greener options that are less environmentally harmful.
  • The growing demand for on-the-go eating trends and increased spending on food have also supported the demand for QSR, eventually boosting the need for food service packaging. According to Domino's Pizza, The quick service restaurant sector (QSR) in the United States has seen year-over-year growth in the past decades, with its peak consumer spending exceeding USD 320 billion in 2022. Although, Consumer spending in this sector saw a notable decline in 2020 owing to COVID-19 Pandemic.
  • Some quick-service restaurants, known for their 'organic' options, are adapting to more environmentally friendly alternatives to reduce their carbon footprint. For instance, in June 2022, KFC India unveiled 'KFConscious,' marketed as the most sustainable restaurant in Chennai, as the outlet aims to use environment-friendly materials. KFC India has also announced plans to open 20 more outlets nationwide by the end of 2022. Such instances are driving the demand for sustainable foodservice packaging in QSRs.
  • In April 2022, Burger King UK became the first quick-service restaurant corporation in the UK to trial a new range of reusable and returnable packaging for its burgers and sides. The pilot launch was created in partnership with the global reuse platform Loop and witnessed the fast-food chain try out the first-ever reusable burger clamshells. Such instances are driving the demand for sustainable methods in food service packaging.

Asia-Pacific Accounts for the Largest Market Share

  • The Asia-Pacific region comprises densely populated countries and emerging economies like China and India. The demand for food services is rapidly growing, and the adoption of sustainable packaging is gaining momentum and is expected to be the highest during the forecasted period.
  • Plastic has been an essential part of the packaging industry that forms the foundation of the consumer convenience culture. Owing to their cost-to-performance ratio, traditional packaging materials, such as corrugated paper boards, glass, metals, etc., have been substituted by plastics in food service and numerous applications in the food industry. However, the qualities that make plastic convenient to use also make it non-degradable and have an everlasting presence in the environment, contributing to 43% of pollution in India alone. In February 2022, CHUK, a compostable food service ware brand, joined quick commerce firm Blinkit as its sustainability partner. Blinkitdelivers CHUK's products to end-consumers within 10 minutes, bridging the gap between end consumers and CHUK. The partnership helped CHUK aim to serve one crore pieces to the end-consumers on the platform in FY 2022-23
  • Japan has a high per capita consumption of packaging materials, and there is a close relationship between the food and packaging industries in the country. Japanese food manufacturers are known for using high-tech packaging techniques and their tendency toward ingenuity in packaging designs. This focus on packaging innovation has led to the development of attractive and efficient packaging solutions in Japan.
  • The packaging industry in India is also experiencing growth in recent years. The introduction of many manufacturing units, eco-friendly materials, and increased emphasis on research and development has resulted in attractive and innovative packaging products. India has also promoted initiatives like "Make In India," aiming to boost local manufacturing and production.
  • With these initiatives and factors in place, the packaging industry in India is expected to benefit from increased investment and technological advancements. The availability of locally manufactured products at a lower cost can make the Indian packaging industry competitive in domestic and international markets. The focus on eco-friendly materials also aligns with global sustainability trends.
  • Further, according to industry insiders, food service packaging manufacturers are gravitating towards flexible packaging as it is visually appealing, cost-effective, and long-lasting. According to IBEF, the Indian food and grocery market is the sixth-largest globally, with retail accounting for 70% of sales. The Indian food processing industry accounted for 32% of the country's overall food market, ranking sixth in production, consumption, export, and expected growth.

Food Service Packaging Industry Overview

The Food Service Packaging Market is fragmented, as many players have a presence in the market through their offerings. With innovations and demand, the market is attractive for new players.

In March 2022, Pactiv Evergreen Inc. completed the acquisition of its 50% investment in Naturepak Beverage Packaging Co. Ltd. to Elopak ASA affiliates through its wholly-owned subsidiary, Evergreen Packaging International LLC. Naturepak Beverage Packaging Co. Ltd, manufacturing facilities in Morocco and Saudi Arabia, serves customers in the Middle East and African regions.

In January 2022, Huhtamaki announced that it acquired full ownership of its Polish joint venture company Huhtamaki Smith Anderson Sp. z o.o. from Smith Anderson Group Ltd SA. The company manufactured and sold food service paper bags in Eastern Europe at Huhtamaki's facility in Czeladz, Poland.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Foodservice Packaging Market
    • 4.4.1 Market Demand Impact Due To The Pandemic
    • 4.4.2 Reusable vs Single-use Demand
    • 4.4.3 Foodservice Regulations and Their Impact on Demand
    • 4.4.4 Impact of Recycling And Convenience On Demand

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Demand For Convenience Food Continues In Major Markets
    • 5.1.2 Increasing Vendor Focus On Recycled Plastic Due To Emphasis On Sustainability
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Positive And Steady Growth Of Flexible Packaging Due To Environmental Pressure And Uncertainty In Polymer Prices
  • 5.3 Market Opportunities

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Corrugated Boxes And Cartons
    • 6.1.2 Plastic Bottles
    • 6.1.3 Trays, Plates, Food Containers, And Bowls
    • 6.1.4 Cups And Lids
    • 6.1.5 Clamshells
    • 6.1.6 Other Product Types
  • 6.2 By End-user Industries
    • 6.2.1 QSR
    • 6.2.2 Full-service Restaurants
    • 6.2.3 Institutional
    • 6.2.4 Hospitality (Dine-ins, Coffee & Snack, Etc.)
    • 6.2.5 Other End-user Industries
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Italy
      • 6.3.2.5 Spain
      • 6.3.2.6 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Australia
      • 6.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
      • 6.3.4.1 Brazil
      • 6.3.4.2 Argentina
      • 6.3.4.3 Mexico
      • 6.3.4.4 Rest of Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa
      • 6.3.5.1 Saudi Arabia
      • 6.3.5.2 South Africa
      • 6.3.5.3 Egypt
      • 6.3.5.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Pactiv Evergreen Inc.
    • 7.1.2 Dart Container Corporation
    • 7.1.3 Amhil North America
    • 7.1.4 Genpak LLC
    • 7.1.5 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.6 Berry Global Inc.
    • 7.1.7 Novolex Holdings LLC
    • 7.1.8 Sabert Corporation
    • 7.1.9 Silgan Plastic Food Container
    • 7.1.10 B&R Plastics Inc.
    • 7.1.11 Graphic Packaging International Inc
    • 7.1.12 Amcor PLC
    • 7.1.13 Sonoco Products Company

8 FUTURE OF THE MARKET