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市場調査レポート
商品コード
1432806

アクティブおよびインテリジェントパッケージング:市場シェア分析、産業動向&統計、成長予測(2024~2029年)

Active and Intelligent Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 183 Pages | 納期: 2~3営業日

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アクティブおよびインテリジェントパッケージング:市場シェア分析、産業動向&統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 183 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

アクティブおよびインテリジェントパッケージンググ市場規模は2024年に144億8,000万米ドルと推定され、2029年には198億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは6.55%で成長する見込みです。

Active and Intelligent Packaging-Market

主なハイライト

  • アクティブパッケージングシステムは、食品の保存期間を延ばし、食品が高品質である期間を増やすために開発されています。アクティブパッケージングは、パッケージが食品や環境と相互作用することを可能にし、食品保存において重要な役割を果たしています。食品加工会社は、食品の鮮度を長期間保つため、また食品廃棄物を減らし、消費者にとってより便利な包装を促進するために、サプライチェーン全体を通じてアクティブ包装の需要を促進しています。
  • 国連環境計画によると、世界で生産される全食品のうち、毎年約13億トン(14億3,000万トン)が失われたり、無駄になったりしています。米国では、年間1,330億ポンド(約1,610億米ドル)の食品が廃棄されていると推定されます。革新的なアクティブパッケージングソリューションを導入すれば、食品廃棄を減らすことができます。将来的には、食品廃棄を減らし、食品の安全性を向上させることを目的としたアクティブパッケージングの需要が拡大する可能性があります。
  • セキュリティと追跡ソリューションに対する需要の高まりが、能動的でインテリジェントな包装市場の成長を促進します。例えば、RFIDタグは食品サプライチェーンを識別、制御、管理する能力を提供します。これらは食品トレーサビリティのための従来のバーコードタグよりも高度で、信頼性が高く、効率的です。製品の温度、相対湿度、圧力、pH、光照射をモニターするためのRFIDタグはすでに市販されており、食品の品質と安全性の向上に役立っています。
  • アクティブでインテリジェントなパッケージングの第一の利点は、封入された製品と相互作用する能力にあり、その保存においてダイナミックな役割を果たします。このプロセスは、サプライチェーン全体を通してタグ付けされた情報を追跡します。アクティブパッケージングは、その変更が食品規定に合致していれば、食品の組成や有機的特性を変えることができます。しかし、プラスチックの食品への浸透が健康上の合併症を引き起こす可能性があるため、汚染の問題も生じる。
  • さらに、COVID-19の大流行の出現は、eコマース・プラットフォームにおける安全でトレーサビリティのある食品への傾斜の高まりと、一般的な健康と安全に対する国民の意識の高まりにより、目に見える行動の変化を増加させました。IBMの調査によると、消費者の約71%は、製品の完全な透明性とトレーサビリティを提供する企業に対して、平均約37%の追加プレミアムを支払うことを望んでいます。

アクティブおよびインテリジェントパッケージング市場の動向

長持ちする持続可能な包装製品に対する需要の増加

  • 従来の包装は、サプライチェーンを経て最終顧客に届くまでの間、食品を環境上の危険から保護するものでした。とはいえ、内容物の価値を高めるものではないため、不活性です。しかし、科学は、包装が食品とコミュニケーションできるようにすることで、これを変えようとしています。サプライチェーンがデジタル化されるにつれ、テクノロジーの重要性が増しています。さらに、デジタル化は規制への準拠を容易にし、透明性に対する市場の要求を満たします。この動向は、環境に配慮した包装製品に対する顧客の期待の変化にも後押しされています。
  • 例えば、2021年世界・バイイング・グリーン・レポート(Global Buying Green Report)によると、54%の顧客が製品を選ぶ際に持続可能な包装を考慮しました。その中で、44歳以下の消費者がこの動きを牽引しています。消費者の83%は、持続可能な手法で作られた商品に対して、より多く支払う用意があると回答しました。
  • 2021年7月、フリップカートとマイントラは、さらなる持続可能性のための取り組みとして、非営利団体キャノピーと提携し、持続可能なパッケージングを獲得しました。フリップカートグループはキャノピーのPack4GoodとCanopyStyleプログラムに参加し、持続可能性へのコミットメントを強化し、持続可能な素材調達とパッケージングを推進しました。
  • 2022年7月、より効果的で長持ちする保存方法を開発するための4年間の調査後、AIMPLASが主導したNEMOSINEプロジェクトは終了しました。このプロジェクトは、フィルム、映画、写真アーカイブの従来の保管方法のエネルギー使用量と経費を削減するのに役立つ、革新的で長持ちするパッケージの製造に成功しました。
  • 2022年1月、ラトガース大学の食品科学科の教授が、軟包装、材料科学のProAmpac社と提携しました。プロアンパック社のマテリアル・サイエンス・イノベーション・チームとの新たなパートナーシップは、同社がアクティブでインテリジェントな食品包装を製造するという約束を果たすのを支援するために結成されました。このような協力関係は、持続可能で長持ちする包装製品に向けたイノベーションを推進する可能性があります。

北米が大きなシェアを占める

  • 米国のアクティブおよびインテリジェントパッケージンググ市場は、良好な規制状況、持続可能性の重視の高まり、様々なエンドユーザー分野(特に食品とヘルスケア業界)におけるアクティブおよびインテリジェントパッケージンググ需要の増加により、ここ数年大きな成長を遂げています。
  • 米国食糧農業機関によると、米国では年間推定1330億ポンド(1,610億米ドル)の食品が廃棄されています。食品廃棄を減らす努力は多面的で、フードバンクへの食品転用の増加、教育と支援活動、食品ラベルの日付表示の標準化の努力などが含まれます。さらに、能動的でインテリジェントな(A&I)包装による食品廃棄物の削減は、米国で大きな支持を集めています。
  • さらに、食品業界におけるインテリジェント・パッケージングの成長は、食品廃棄物の削減や食品の安全性の確保に役立つだけでなく、インテリジェント・パッケージングは食品の場所や状態を追跡することもできるため、政府の取り組みに大きく起因しています。例えば、米国国防総省(DOD)や食品医薬品協会(FDA)は、RFID技術をサプライチェーン管理や、アクティブでインテリジェントな包装を必要とする製品の追跡・追跡のために使用することを奨励しています。
  • カナダは北米地域で2番目の市場シェアを占めており、動向の大半は米国と同様です。より健康的で加工度の低い食品を求める動きは、汚染からの安全性を確保し賞味期限を延ばすために効率的に包装されており、同国の消費者の嗜好を示しています。
  • さらに、カナダのプリンタブルエレクトロニクス産業協会は、新しいインテリジェントパッケージング製品やアプリケーションの採用を加速するため、PAC、パッケージングコンソーシアムと提携して、IntelliPACKリーダーシップカウンシルを結成しました。共同IntelliPACKプログラムは、プリンタブル、フレキシブル、または有機エレクトロニクス(PE)で実現されるインテリジェントパッケージングの開発と採用を推進するために2017年に開始されました。

アクティブおよびインテリジェントパッケージンググ業界の概要

アクティブおよびインテリジェントパッケージンググ市場は断片化されており、多くのプレーヤーが同じ空間で競合しています。強力なブランドは高性能と高品質の代名詞であるため、ブランド・アイデンティティは市場における消費者の意思決定に大きな役割を果たしています。全体として、競争企業間の敵対関係は中程度に強いです。企業は長期供給契約を結び、コストメリットを活用し、サプライチェーンに転嫁することでWin-Winの状況を作り出そうとします。

  • 2022年5月-エイブリィ・デニソンは、atma.ioの統合とWiliotタグの開発・設計・製造を通じてIoTを拡大し、インテリジェントで完全に接続されたIoTの実現を支援するデジタルID技術の開発・提供企業であるWiliot社との戦略的提携を発表。
  • 2022年4月-Amcor PLCは、アイルランドのスライゴにあるヘルスケアパッケージング施設に、医療用パッケージングのための新たな熱成形能力を確立するために投資しました。この数百万米ドル規模の投資により、アムコアの無菌包装の成長産業が強化され、欧州と北米の顧客に包括的なヘルスケアソリューションを提供する新たな拠点が誕生します。
  • 2022年3月-グラフィック・パッケージングは、飲料業界向けに持続可能なパッケージング・ソリューションの範囲を拡大しました。より循環型経済をサポートする継続的な製品イノベーションへのコミットメントに沿い、標準的な飲料缶用のプラスチックリングとシュリンクフィルムに代わる、最小限の材料で板紙を使用したEnviroClipを発売。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 調査範囲

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 賞味期限の長期化と消費者のライフスタイルの変化
    • 長持ちする持続可能な包装製品に対する需要
    • セキュリティと追跡ソリューションに対する需要の高まり
  • 市場の課題/抑制要因
    • 包装資材の人体への影響に関する問題
    • 高い初期設備投資と設置コスト

第5章 COVID-19の市場への影響

第6章 アクティブおよびインテリジェントパッケージングの世界市場:機能別

  • サプライチェーン管理
  • 製品の鮮度
  • 消費者の利便性
  • ブランド保護
  • 製品情報

第7章 スマート包装市場の展望

  • アクティブパッケージング
  • インテリジェント包装
  • ガス置換包装

第8章 市場セグメンテーション

  • アクティブパッケージング市場
    • タイプ別
      • ガス捕捉剤/放出剤
      • 水分捕捉剤
      • マイクロ波サセプター
      • その他の活性包装技術
    • エンドユーザー産業別
      • 食品
      • 飲料
      • その他のエンドユーザー産業
  • インテリジェントパッケージング
    • タイプ別
      • コーディングとマーキング
      • アンテナ(RFID &NFC)
      • センサーと出力装置
      • その他のインテリジェントパッケージング技術
    • エンドユーザー産業別
      • 食品
      • 飲料
      • 医薬品
      • 工業
      • 物流
      • その他エンドユーザー産業
  • 地域別(アクティブパッケージングとインテリジェントパッケージング)
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第9章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Avery Dennison
    • Ball Corporation
    • Coveris Holding SA
    • Crown Holdings, Inc.
    • Desiccare Inc
    • Graphic Packaging International LLC
    • Honeywell International Inc.
    • Sealed Air Corp.
    • Timestrip UK Ltd
    • WestRock Company

第10章 市場の将来展望

目次
Product Code: 52455

The Active and Intelligent Packaging Market size is estimated at USD 14.48 billion in 2024, and is expected to reach USD 19.89 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.55% during the forecast period (2024-2029).

Active and Intelligent Packaging - Market

Key Highlights

  • Active packaging systems are being developed to extend the shelf life of foods and increase the period that the food is of high quality. Active packaging allows packages to interact with food and the environment and plays an important role in food preservation. Food processing companies drive active packaging demand to keep food fresh for extended periods and throughout the supply chain to reduce food waste and promote more convenient packaging for consumers.
  • According to the UN environment program, approximately 1.3 billion metric tons (1.43 billion tons) of all food produced globally is lost or wasted every year. In the United States, an estimated 133 billion pounds of food are wasted yearly, valued at USD 161 billion. Innovative active packaging solutions can be implemented to reduce food wastage. In the future, the demand for active packaging may grow as they are intended to reduce food waste and improve food safety.
  • Increasing demand for security and tracking solutions drives growth in the active and intelligent packaging market. For instance, RFID tags provide the ability to identify, control, and manage the food supply chain. These are more advanced, reliable, and efficient than conventional barcode tags for food traceability. RFID tags for monitoring the products' temperature, relative humidity, pressure, pH, and light exposure are already available on the market, aiding in enhancing food quality and safety.
  • The primary advantage of active and intelligent packaging lies in its ability to interact with the enclosed product, playing a dynamic role in its preservation. The process keeps track of tagged information throughout the supply chain. Active packaging may change food composition and organoleptic characteristics, provided the changes are consistent with the food provisions. However, it also raises contamination issues, as plastic seepage into foods may lead to health complications.
  • Furthermore, the emergence of the COVID-19 pandemic has led to an increase in visible behavioral changes due to a higher inclination toward safe and traceable food on e-commerce platforms and raised public consciousness of health and safety in general. According to an IBM study, approximately 71% of consumers were willing to pay an additional average premium of around 37% for companies providing full transparency and traceability of their products.

Active & Intelligent Packaging Market Trends

Increasing Demand For Longer-lasting And Sustainable Packaging Products

  • Traditional packaging protects food from environmental hazards as it travels through the supply chain to the final customer. Nevertheless, it is inert because it does not enhance the value of the contents. However, science is altering this by allowing packaging to communicate with food. As the supply chain becomes digitalized, technology is becoming more important as it offers operational advantages that enable businesses to respond to changing market conditions. Additionally, digitizing makes it easier to comply with regulations and satisfies the market's demand for transparency. This trend is driven by shifting customer expectations for environmentally friendly packaging products.
  • For example, the 2021 Global Buying Green Report found that 54% of customers considered sustainable packaging when selecting a product. Within that demography, consumers under the age of 44 are driving this movement. 83% of the consumers said they would be prepared to pay more for goods made with sustainable practices.
  • In July 2021, in an effort for further sustainability, Flipkart and Myntra teamed up with the non-profit canopy to acquire sustainable packaging. The Flipkart group joined Canopy's Pack4Good and CanopyStyle programs to strengthen their commitment to sustainability and advance sustainable material sourcing and packaging.
  • In July 2022, after four years of investigation to develop a more effective and long-lasting storage option, the NEMOSINE Project, led by AIMPLAS, ended. The project successfully produced innovative, long-lasting packaging that aids in lowering the energy usage and expenses of conventional storage methods for film, cinematographic, and photographic archives.
  • In January 2022, a Department of Food Science professor at Rutgers University teamed with ProAmpac, a flexible packaging, and material science player. A new partnership with ProAmpac's Material Science and Innovation team has been formed to help the company fulfill its promise of producing active and intelligent food packaging. Such collaborations may drive innovations toward sustainable and long-lasting packaging products

North America Accounts for a Significant Share

  • The US active and intelligent packaging market has been witnessing significant growth over the past few years, owing to the favorable regulatory landscape, growing emphasis on sustainability, and increasing demand for active and intelligent packaging across various end-user segments, especially the food and healthcare industry.
  • According to the Food and Agriculture Organization of the United States, in the United States, an estimated 133 billion pounds of food, at a value of USD 161 billion, is wasted yearly. Efforts to reduce food waste are multifaceted and include increased diversion of food to food banks, education and outreach, and efforts to standardize date markings on food labels. Furthermore, reducing food waste through active and intelligent (A&I) packaging is gaining significant traction in the United States.
  • Moreover, the growth of intelligent packaging in the food industry is significantly attributed to government efforts, as beyond reducing food waste or helping to ensure food safety, intelligent packaging also can track the location and condition of food. For instance, the US Department of Defense (DOD) and the Food and Drugs Association (FDA) encouraged using RFID technology for supply chain management and tracking and tracing products requiring active and intelligent packaging.
  • Canada occupies the second largest market share in the North American region, with the majority of trends similar to the United States. The move toward healthier, less processed food, which has been packaged efficiently to ensure safety from contamination and increase the longevity of the shelf-life, is indicative of consumer preferences in the country.
  • In addition, the Canadian Printable Electronics Industry Association has formed the IntelliPACK Leadership Council, in partnership with PAC, Packaging Consortium, to speed up the adoption of new intelligent packaging products and applications. The joint IntelliPACK program was launched in 2017 to drive the development and adoption of intelligent packaging enabled with printable, flexible, or organic electronics (PE).

Active & Intelligent Packaging Industry Overview

The active and intelligent packaging market is fragmented, with many players competing in the same space. Brand identity plays a major role in shaping consumer decisions in the market, as strong brands are synonymous with high performance and quality. Overall, the intensity of competitive rivalry is moderately high. Companies try to enter into long-term supply contracts to create a win-win situation by utilizing cost benefits and passing on the supply chain.

  • May 2022- Avery Dennison announced its strategic partnership with Wiliot, a developer and provider of digital ID technologies to scale the IoT through the integration of atma.io and the development, design, and manufacturing of Wiliot tags, which will help to create an intelligent and fully connected IoT.
  • April 2022 - Amcor PLC invested in establishing new thermoforming capabilities for medical packaging in its Sligo, Ireland, healthcare packaging facility. The multi-million-dollar investment would strengthen Amcor's growth industry for sterile packaging, offering customers in Europe and North America another site with comprehensive healthcare solutions.
  • March 2022 - Graphic Packaging extended a range of sustainable packaging solutions for the beverage industry. In line with its commitment to ongoing product innovation in support of a more circular economy, the business launched EnviroClip, a minimal material, paperboard alternative to plastic rings and shrink film for standard beverage cans.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 SCOPE OF THE REPORT

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness- Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle
    • 4.4.2 Demand For Longer-lasting and Sustainable Packaging Products
    • 4.4.3 Increasing Demand For Security and Tracking Solutions
  • 4.5 Market Challenges/restraints
    • 4.5.1 Issues With the Effects of Packaging Materials on the Human Body
    • 4.5.2 High Initial Capital Investment and Installation Costs

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

6 GLOBAL ACTIVE AND INTELLIGENT PACKAGING MARKET - BY FUNCTION

  • 6.1 Supply Chain Management
  • 6.2 Product Freshness
  • 6.3 Consumer Convenience
  • 6.4 Brand Protection
  • 6.5 Product Information

7 SMART PACKAGING MARKET LANDSCAPE

  • 7.1 Active Packaging
  • 7.2 Intelligent Packaging
  • 7.3 Modified Atmosphere Packaging

8 MARKET SEGMENTATION

  • 8.1 Active Packaging Market
    • 8.1.1 By Type
      • 8.1.1.1 Gas Scavengers/emitters
      • 8.1.1.2 Moisture Scavengers
      • 8.1.1.3 Microwave Susceptors
      • 8.1.1.4 Other Active Packaging Technologies
    • 8.1.2 By End-user Industry
      • 8.1.2.1 Food
      • 8.1.2.2 Beverages
      • 8.1.2.3 Other End-user Industries
  • 8.2 Intelligent Packaging
    • 8.2.1 By Type
      • 8.2.1.1 Coding And Markings
      • 8.2.1.2 Antenna (RFID & NFC)
      • 8.2.1.3 Sensors and Output Devices
      • 8.2.1.4 Other Intelligent Packaging Technologies
    • 8.2.2 By End-user Industry
      • 8.2.2.1 Food
      • 8.2.2.2 Beverages
      • 8.2.2.3 Pharmaceuticals
      • 8.2.2.4 Industrial
      • 8.2.2.5 Logistics
      • 8.2.2.6 Other End-user Industries
  • 8.3 By Geography (Active and Intelligent Packaging)
    • 8.3.1 North America
      • 8.3.1.1 United States
      • 8.3.1.2 Canada
    • 8.3.2 Europe
      • 8.3.2.1 United Kingdom
      • 8.3.2.2 Germany
      • 8.3.2.3 France
      • 8.3.2.4 Italy
      • 8.3.2.5 Rest of Europe
    • 8.3.3 Asia-Pacific
      • 8.3.3.1 China
      • 8.3.3.2 India
      • 8.3.3.3 Japan
      • 8.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 8.3.4 Latin America
    • 8.3.5 Middle-East and Africa

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 Amcor PLC
    • 9.1.2 Avery Dennison
    • 9.1.3 Ball Corporation
    • 9.1.4 Coveris Holding SA
    • 9.1.5 Crown Holdings, Inc.
    • 9.1.6 Desiccare Inc
    • 9.1.7 Graphic Packaging International LLC
    • 9.1.8 Honeywell International Inc.
    • 9.1.9 Sealed Air Corp.
    • 9.1.10 Timestrip UK Ltd
    • 9.1.11 WestRock Company

10 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET