デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1432381

販売実績管理:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Sales Performance Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.53円
販売実績管理:市場シェア分析、業界動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

販売実績管理市場規模は2024年に25億1,000万米ドルと推計され、2029年には56億1,000万米ドルに達し、市場推計・予測期間(2024-2029年)のCAGRは17.43%で成長すると予測されます。

Sales Performance Management-Market

販売実績管理とは、バックオフィスの営業業務の自動化と統合を支援する一連の運用・分析サービスを指します。営業実績の中でも、予測、洞察、ゲーミフィケーション、ノルマ設定、高度な分析に重点が置かれています。また、アカウント・セグメンテーション、テリトリー・プランニング、インセンティブ報酬、標準レポート、パイプライン最適化などもあります。組織は、業務効率と効果を高めるために、世界中でSPMツールとアプローチを使用しています。

主なハイライト

  • 組織は急速に成長し、環境全体をデジタル・プラットフォームへと変革しています。そのため、成長を後押しし、急速に変化する市場環境の中で企業を加速させるために、企業はSPMソフトウェアを使用しています。SPMソフトウェアは、ビジネス・ロードマップを確立し、より効率的に計画を実行するのに役立ちます。SPMは、組織とその人員の間に組織的で透明なソリューションを提供します。
  • 様々な組織が販売実績管理を活用し、処理時間とエラーをかなりの割合で削減しています。業績支払いやインセンティブを積極的かつ効果的に管理することが、SPM市場の需要を大きく押し上げています。営業指標の正確な測定と追跡、ITスタッフの負担軽減に対する需要の高まりが、予測期間中の市場成長を促進する可能性があります。
  • 監査、コンプライアンス、可視化要件の増加が市場の成長を後押ししています。販売実績管理における監視の必要性が高まっています。報酬システムや関連プロセスの内部を精査したいという要望が高まっています。
  • しかし、記録データの破損や盗難のリスクは、販売実績管理業界の成長を妨げると思われます。さらに、SPMソリューションの利点を理解する必要性から、市場は課題に直面すると思われます。販売実績管理の発展速度を妨げているもう一つの理由は、中小規模の組織が高価なビジネス・プロセス・ソフトウェアや技術的障害への投資に消極的であることです。
  • COVID-19の大流行が始まったことで、多くの営業チームは遠隔地での活動を余儀なくされ、直接顔を合わせることなく価値を提供し、バイヤーと関わる方法を変えざるを得なくなった。この変化により、SPMの導入に対する需要が高まっています。パンデミック後、デジタル化の浸透により市場はプラス成長を続けています。

販売実績管理(SPM)市場の動向

営業モビリティへの需要の高まりが市場成長を牽引

  • 次世代モビリティ・ソリューションは、顧客とのミーティング情報をCRMに自動的に入力し、ミーティング後のフォローアップ・メールの送信と追跡まで行う。後で自宅オフィスからログインする手間や、システムに追加されたデータを台無しにすることなく、特定のミーティングの詳細を瞬く間にCRMに追加することで、営業チームは管理業務に費やす時間を最小限に抑えながら、顧客とのやり取りを完全かつ正確に記録することができます。
  • さらに、パーソナライゼーションと生産性を促進するオーディオ・ビデオ会議アプリケーション・プログラミング・インターフェースの登場は、市場の可能性を拡大すると思われます。さらに、突発的なセールスのリスク低減と適切なパターン予測に対する需要の高まりが市場促進要因として機能し、販売実績管理市場の成長率を高めると思われます。
  • 機械学習と人工知能(AI)アプリケーションは、営業チームの効率を高める。今日のプラットフォームは、営業シナリオを進めるためにどのような資料やコンテンツを使うべきか、営業プロセスの重要な局面で誰をフォローアップすべきかといった具体的な提案を営業担当者に行うことができます。AIはまた、各担当者がチーム内で最も高い業績を上げている同僚から学び、顧客を前にしたときに成果を上げるよう導くのを支援することもできます。AIは、営業チームを毎日サポートするパーソナル・アシスタントを提供することで、より良いパフォーマンスを可能にします。
  • Algorithmiaが実施した調査によると、昨年の人工知能と機械学習の使用事例のトップは57%で、顧客体験の向上だった。機械学習と人工知能は、さまざまな業務の進展を支援することができます。
  • 営業チームの多くは、いまだに顧客向けのプレゼンテーションにノートパソコンを利用しているが、これは不便かもしれないです。顧客の職場内でのWi-Fi接続、プレゼンテーション前のPCの電源投入、会議室のプロジェクターやテレビへの接続などが頻繁に必要になります。今日の先進的なモバイル情勢では、企業は営業担当者が携帯電話やタブレットを使って顧客向けプレゼンテーションを行えるようにすると思われます。さらに、最新のソフトウェアを使えば、モバイル機器でのコンテンツ・レンダリングの困難さや表示制御を正当化することはできないです。

北米は高成長が見込まれる

  • 北米のような市場は成熟に近づいており、このような競争の激しい環境での営業には、企業の営業支援戦略の実装、拡張、実行を支援する営業支援プラットフォームが必要です。
  • 北米地域は、グーグル、マイクロソフト、SAP、オラクルなど、世界の大手家電・ソフトウェア企業の拠点としてよく知られています。これらの企業は、世界中の顧客を獲得するためにさまざまなマーケティング戦略を実施しており、同地域のSPM需要に積極的に貢献しています。
  • 同地域の通信市場もSPMの需要に大きく貢献しています。同市場は競争が激しく、Tモバイルやベライゾンのような大手ブランドが独占しています。テレコム・ビジネスでは、ロイヤルカスタマーの獲得が長期的な利益となります。そのため、企業はより多くの顧客を獲得するため、地域の営業部隊に高い目標を設定せざるを得ないです。
  • 販売指標の正確な測定と追跡、ITスタッフの負担軽減に対する需要の高まりが、予測期間中の北米地域の市場成長を促進する可能性があります。さらに、地域組織は、販売実績を管理するために複雑なエクセル・スプレッドシートを使用するという考えを排除しつつあります。
  • 企業は、カスタマイズ可能で合理化された柔軟なシステムで、営業実績を管理し、分析結果を提供することを求めており、これが予測期間中の市場成長を押し上げる可能性があります。

販売実績管理(SPM)業界の概要

販売実績管理市場は、世界企業と中小企業の両方が存在するため、適度に断片化されています。市場の主要企業は、Anaplan Inc.、Beqom SA、Varicent Software Inc.、Iconixx Software Corporation、Incentive Solutions Inc.などです。市場のプレーヤーは、製品提供を強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。

  • 2022年6月:クラウドベースの報酬管理ソフトウェアで世界をリードするBeqom社は、Microsoft Dynamics 365の顧客に高度な報酬管理を提供するため、Microsoft Dynamicsのゴールドパートナーであるsa.global社との提携を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 販売チャネルとパフォーマンスの改善に対する需要
    • 販売の機動性に対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 認識不足と組織構造の変化

第6章 市場セグメンテーション

  • デプロイメント別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • ソリューション別
    • インセンティブ報酬管理
    • テリトリー管理
    • 営業モニタリングとプランニング
    • 営業分析
    • その他のソリューション
  • 業界別
    • BFSI
    • 製造業
    • エネルギー・公益事業
    • ヘルスケア
    • ITおよび電気通信
    • その他業界別
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Anaplan Inc.
    • Beqom SA
    • Varicent Software Inc.
    • Iconixx Software Corporation
    • Incentive Solutions Inc.
    • Nice Ltd
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • Xactly Corporation
    • Salesforce.com Inc.
    • Performio Solutions Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 47199

The Sales Performance Management Market size is estimated at USD 2.51 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.61 billion by 2029, growing at a CAGR of 17.43% during the forecast period (2024-2029).

Sales Performance Management - Market

Sales performance management refers to a set of operational and analytical services that aid in the automation and integration of back-office sales operations. Among other aspects of sales performance, it focuses on forecasting, insights, gamification, quota setting, and advanced analytics. Account segmentation, territory planning, incentive compensation, standard reporting, and pipeline optimization also exist. Organizations are using SPM tools and approaches throughout the globe to increase operational efficiency and effectiveness.

Key Highlights

  • Organizations are rapidly growing and transforming their entire environment into a digital platform. So, to empower their growth and accelerate the enterprise's acceleration in the rapidly changing market circumstances, organizations are using SPM software, which assists them in establishing a business roadmap and implementing their plans much more efficiently. SPM offers an organized and transparent solution between the organization and its personnel.
  • Various organizations utilize sales performance management to reduce processing time and error at a significant rate. The active and effective management of performance payouts and incentives has significantly driven the demand in the SPM market. The growing demand for accurate measurement and tracking of sales metrics and mitigation for IT staff may drive market growth over the forecast period.
  • Increasing audit, compliance, and visibility requirements boost the market's growth. There is an increased need for oversight in sales performance management. There is a growing desire to scrutinize the inner workings of the compensation system and the related processes.
  • However, the risk of damage and theft of recorded data would hinder the growth of the sales performance management industry. Furthermore, the market would face challenges due to a need to understand SPM solutions' benefits. Another reason obstructing the development rate of sales performance management is the reluctance of small and medium-sized organizations to invest in costly business process software and technological obstacles.
  • The onset of the COVID-19 pandemic has forced many sales teams to operate remotely, changing the way they provide value and engage with buyers without in-person interaction. This shift has resulted in an increased demand for the adoption of SPM. After the pandemic, the market is growing positively, owing to increased digital penetration.

Sales Performance Management (SPM) Market Trends

Increasing Demand for Sales Mobility Driving Market Growth

  • Next-generation mobility solutions would automatically enter client meeting information into CRM and even send and track follow-up emails after the meeting. By adding the details of a specific meeting to the CRM in the blink of an eye without the hassle of logging in from a home office later or messing up the data added to the system, sales teams can keep a full and accurate account of customer interactions while minimizing time spent on administrative tasks.
  • Furthermore, the advent of audio-video conferencing application programming interfaces to promote personalization and productivity would expand the market's favorable potential. Furthermore, rising demand for lowering the risk of sudden sales and proper pattern forecast would function as market drivers, increasing the growth rate of the sales performance management market.
  • Machine learning and artificial intelligence (AI) applications boost the sales teams' efficiency. Today's platforms may make specific recommendations to salespeople, such as what materials and content they should use to advance a sales scenario or who they should follow up with at key phases of the sales process. AI can also assist each rep in learning from the highest performing colleagues on their team and guiding them to achievement when in front of their client. AI enables sales teams to perform better by providing them with a personal assistant to support them daily.
  • According to a survey conducted by Algorithmia, the top artificial intelligence and machine learning use case last year, at 57%, is improving customer experience. Machine learning and artificial intelligence can assist in advancing a range of business operations.
  • Many sales teams still utilize laptops for customer-facing presentations, which may be inconvenient. It frequently necessitates Wi-Fi connectivity within the customer's workplace, powering up a PC before the presentation, connecting to the conference room projector or TV, and so on. In today's advanced mobile landscape, firms would empower sales personnel to deliver customer presentations using their phone or tablet. Furthermore, there is no justification for content rendering difficulties or display controls on mobile devices with modern software.

North America is Expected to Register High Growth

  • Markets, such as North America, have been closer to maturing, and sales in such highly competitive environments need sales enablement platforms to help companies implement, scale, and execute their sales enablement strategies.
  • The North American region is well known as the hub for major consumer electronics and software giants worldwide, like Google, Microsoft, SAP, and Oracle. These companies actively contribute to the demand for SPM in the region as they implement several marketing strategies to gain clients worldwide.
  • The telecom market in the region is another significant contributor to the demand for SPM in the same. The market is highly competitive and dominated by major brands like T-Mobile and Verizon. Every loyal customer earned is a long-term benefit in the telecom business. This forces the companies to set higher targets for the regional sales force to gain more customers.
  • The growing demand for accurate measurement and tracking of sales metrics and mitigation for IT staff may drive market growth in the North American region over the forecast period. Furthermore, regional organizations are increasingly eliminating the idea of using complicated excel spreadsheets to manage sales performance.
  • The companies demand customizable, streamlined, and flexible systems to manage and offer analytics based on their sales performances, which may boost market growth over the forecast period.

Sales Performance Management (SPM) Industry Overview

The sales performance management market is moderately fragmented due to the presence of both global players and small and medium-sized enterprises. The key players in the market are Anaplan Inc., Beqom SA, Varicent Software Inc., Iconixx Software Corporation, and Incentive Solutions Inc., among others. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • June 2022: Beqom, one of the global leaders in cloud-based compensation management software, announced a partnership with sa.global, a Microsoft Dynamics Gold Partner, to offer advanced compensation management to Microsoft Dynamics 365 customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Demand for Improved Sales Channels and Performance
    • 5.1.2 Increasing Demand for Sales Mobility
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Awareness and Altering Organization Structure

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Solution
    • 6.2.1 Incentive Compensation Management
    • 6.2.2 Territory Management
    • 6.2.3 Sales Monitoring and Planning
    • 6.2.4 Sales Analytics
    • 6.2.5 Other Solutions
  • 6.3 By End-user Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Manufacturing
    • 6.3.3 Energy and Utility
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 IT and Telecom
    • 6.3.6 Other End-user Verticals
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Anaplan Inc.
    • 7.1.2 Beqom SA
    • 7.1.3 Varicent Software Inc.
    • 7.1.4 Iconixx Software Corporation
    • 7.1.5 Incentive Solutions Inc.
    • 7.1.6 Nice Ltd
    • 7.1.7 Oracle Corporation
    • 7.1.8 SAP SE
    • 7.1.9 Xactly Corporation
    • 7.1.10 Salesforce.com Inc.
    • 7.1.11 Performio Solutions Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET