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市場調査レポート
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1403830

リテールオートメーション:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測

Retail Automation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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リテールオートメーション:市場シェア分析、産業動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

リテールオートメーション市場規模は2024年に174億6,000万米ドルと推定され、2029年には373億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは14.66%で成長する見込みです。

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主要ハイライト

  • 小売業者は最近、技術革命が注目され、大きく普及する中で課題に直面しています。このような技術やイノベーションは、消費者の行動や、販売前・販売後の連携・コミュニケーション方法を再構築しています。自動化によって提供される利便性や透明性といった特徴は、小売業者にPOSシステムの適応とアップグレードを促しています。さらに、その費用対効果の高さから、POSシステムに対する需要は小規模小売店の間で著しく高まっています。
  • リテールオートメーションは、トリガー反応の処理、他のデジタルシステムとの相互作用、とデータの処理を支援します。オペレーショナルリスクの軽減、コストの削減、より良い顧客体験、生産性の向上は、このソフトウェアを使用する利点のほんの一部です。
  • 記帳のような反復業務を自動化技術で行うことで、人の介入を最小限に抑えることができます。オートメーションは、作業の最短かつ正確な方法を判断し、そのプロセスを繰り返すことができるため、企業はスムーズかつ効率的に、一貫したオペレーションを行うことができます。小売の自動化により、買い物客はタッチスクリーンのインターフェースを使って商品を閲覧することができ、取引にかかる時間も短縮されます。顧客が好きな商品を選び、クレジットカードやデビットカードで支払いに進むことができるのは、リテールオートメーションによって可能になります。
  • この成長は、リテールオートメーションに組み込まれた機械学習機能の市場にさらに影響を与えています。ロボティック・プロセス・オートメーション(RPA)は、人工知能(AI)を使用して、より優れたビジネス洞察とデータの完全性を提供します。その他の特典として、リテールオートメーション市場は、都市化の進展、ライフスタイルの変化、支出の増加、消費者支出の増加から利益を得ています。
  • COVID-19の大流行により、小売企業は予防措置を講じるようになり、その結果、いくつかの店舗が閉鎖されました。このため、小売業者や大手高級ブランドは、持続的な収益、安全衛生、サプライチェーン管理、労働力不足、価格設定など、短期的な課題に直面しました。COVID-19の感染を食い止めるために世界各国の政府が検疫を実施したため、人々は自宅待機となり、オンラインショッピングや商品のまとめ買いが増加しました。その結果、サプライチェーンに多大なストレスがかかることになった。そのため、小売企業のサプライチェーン参入企業はAIとスマートアナリティクスを導入し、回復力を確保しました。

リテールオートメーション市場の動向

小売業界とeコマースの成長と競合

  • 店舗でのセルフレジ、ロボット工学、サプライチェーンでの人工知能(AI)の利用により、小売業界は自動化の導入を進めています。これは主に、物価と賃金の上昇、市場競争、個人消費の減少の結果です。世界経済フォーラム(WEF)の推定によると、このセクターの自動化率は現在40%だが、今後3~4年の間に、この数字は60~65%に増加する可能性があります。自動化への再注目は、ロジスティクス、ロボット工学、小売業にチャンスをもたらします。
  • 近年、投資や提携などの戦略的開拓が進んでおり、市場成長率に大きく貢献すると分析されています。例えば、2022年10月、ナイジェリアのリテールオートメーションプラットフォームであるBumpaは、Base10 Partnersをリード投資家として400万米ドルを調達しました。同社は昨年9月に20万米ドルのプレシード投資を公表しており、この資金をアフリカの新市場への進出、人材獲得、システムや体制の改善に活用するとしています。
  • 2022年10月、ウォルマートは、独自の在庫処理技術を開発する電子食料品自動化企業、アラート・イノベーションを買収したと発表しました。プレスリリースによると、アラート・イノベーションのアルファボット・システムは、エレベーターやコンベアの代わりに全方向性ロボットを使用して、注文の保管、取り出し、払い出しを行う。小売大手は、Alert社と提携して「その能力を拡大する」と発表し、この技術によって顧客の集配が加速すると指摘しました。小売大手は、アルファボットの技術により、米国の人口の90%から10マイル以内に位置する4,700店舗という広大な店舗面積を保管と配達に活用できるようになると述べた。
  • マイクロソフトは、小売業が配送ソリューションを強化し、最終的に良好な顧客体験につながるよう支援するため、小売業界のあらゆる分野の著名企業を結集しています。2022年1月、世界のSaaSプラットフォームであるFarEyeは、マイクロソフトがMicrosoft Cloud for RetailのAmplification Partnerに選定したことを発表しました。この協業は、小売業者が商品の移動をオーケストレーション、追跡、最適化する方法を強化・変革し、企業が最終消費者のニーズを満たしながら物流コストを削減することを可能にします。
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北米が大きなシェアを占める見込み

  • 北米の小売市場は最大級の規模を誇る。Wal-Mart、Costco、Kroger、Home Depot、Targetはこの地域に起源を持つ。店舗内業務におけるデータ量が急速に増加していることが、市場成長の原動力となっています。米国のリテールオートメーション市場は、WalmartやAmazonなどの大手企業による自動化技術の採用拡大によって牽引されると予想されます。この採用の一部は、消費者の嗜好の変化にも起因しています。
  • さらに、北米は小売クラウドソリューションの需要をリードしています。この地域は、他の多くの地域と比較して、最も実験的な小売シナリオの1つです。また、この地域では専門店でのクラウドソリューションの利用が多いです。例えば、Bernhardt Furniture Company Inc.では、IBMの小売クラウド・ソリューションを利用してモバイル販売アプリと分析プラットフォームを構築し、わずか10週間で同社の売上を約20%押し上げました。また、同社は、幹部が販売イベント中に約205人以上の顧客と関わることができたと報告しています。
  • 米国を拠点とする著名なクラウドPOSソリューション(iVendRetail)ベンダーであるCitixsysTechnologiesが最近実施した調査によると、回答者の67%以上が、探している商品を見つけるのに手助けが必要だったため、手ぶらで店を出ています。このような情報はすべての小売業者にとって非常に必要であり、これがクラウド・ソリューションの導入につながっています。
  • リテール・クラウド環境では、小売企業や小売業者は、インフラ・リソースやビジネス・アプリケーションをSaaS(Software as a Service)など、クラウドのさまざまなサービス・アーキテクチャに移行することで、スピードと俊敏性の面で大きな優位性を得ることができます。小売業界では、SaaSは他のサービスモデルと比較して、予測期間中に重要な位置を占めると予測されています。

リテールオートメーション産業概要

リテールオートメーション市場は、多数のソリューション・プロバイダーが世界に事業を展開しており、断片化が特徴です。自動化技術の開発が進んでいるため、市場参入企業間の競争は依然として激しいです。既存参入企業は、潜在的な参入企業による市場シェア破壊を阻止するため、研究開発に継続的に多額の投資を行っています。さらに、既存の市場シェアを最大化するための拡大戦略も模索しています。

2022年5月、北米に拠点を持つ有名なデジタルトランスフォーメーション・ソリューション・プロバイダーであるUSTは、SAPとの相手先商標製品製造者契約の締結を発表しました。この契約により、SAP Business Technology Platform(SAP BTP)がUSTのCogniphiAI Visionプラットフォームに統合され、今後はUST Sentry Vision AIとして販売されます。このSaaS(Software as a Service)パッケージ・ソリューションは、SAP S/4HANAとRISE with SAPとシームレスに連携し、高度なビデオ分析を通じて、小売業や製造業の業務に予測、文脈、分析機能を組み込むことを容易にします。高度な視覚ベースの人工知能技術であるUST Sentry Vision AIは、予測可能なパターンの特定を可能にし、業務上の無駄の削減、パフォーマンスの監視、収益漏れの検出、複雑な業務の自動化を実現します。企業は、UST Sentry Vision AIを使用することで、デジタルビジョンデータとビデオ解析を活用し、競合を高めることができます。USTの人工知能ベースのビジョン・プラットフォームは、SAP Business Technology PlatformとSAP Analytics Cloudと統合され、インテリジェントなデジタル企業への移行を強化・加速します。

2023年5月、ECS Industrial Computerは、インテリジェントな小売キオスク向けの広範な新製品を発表しました。これには、オートメーション・インテリジェンス、情報端末、宝くじ端末向けに設計されたB760H7-M8やQ670HIS1マザーボードなどのLIVA Z5 Plus MiniPCシリーズが含まれます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 高品質で迅速なサービスに対する需要の高まり
    • 小売業界とeコマースの成長と競合
  • 市場の課題
    • 高いハードウェア故障率
    • インターネットと接続性への大きな依存

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ハードウェア
      • POSシステム
      • セルフチェックアウトシステム
      • RFID・バーコードスキャナー
      • その他のハードウェア
    • ソフトウェア
  • エンドユーザー別
    • 食料品(スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア(燃料あり・なし)、ドラッグストア)
    • 雑貨(ハードグッズ、ソフトグッズ、デパートなどの複合雑貨店)
    • ホスピタリティ(ホテル(カジノ、リゾート、クルーズ船などを含む)、レストラン)
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Datalogic S.p.A
    • Diebold Nixdorf, Incorporated
    • ECR Software Corporation
    • Emarsys eMarketing Systems AG
    • Fiserv Inc.
    • Fujitsu Limited
    • Honeywell International Inc.
    • NCR Corporation
    • RapidPricer B.V.
    • Posiflex Technology Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 51518
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The Retail Automation Market size is estimated at USD 17.46 billion in 2024, and is expected to reach USD 37.38 billion by 2029, growing at a CAGR of 14.66% during the forecast period (2024-2029).

Key Highlights

  • Retailers have recently faced challenges as the technological revolution has gained attention and adoption significantly. Such technologies and innovations have been reshaping the behavior of consumers and their way of collaborating and communicating pre - and post-sales. Features, such as convenience and transparency, provided by automation have been pushing retailers to adapt and upgrade their PoS systems. Furthermore, due to their cost-effectiveness, the demand for PoS systems has significantly risen among small retail stores.
  • Retail automation assists with handling triggering reactions, interacting with other digital systems, and handling data. Cheaper operational risk, lower costs, a better customer experience, and increased productivity are just a few advantages of using this software.
  • The requirement for human intervention can be minimized by using automation technologies to carry out repetitive operations like bookkeeping. The firm operates smoothly, efficiently, and consistently owing to automation, which can determine the shortest and most precise way to do the operation and repeat the process. With retail automation, shoppers may browse products using a touchscreen interface, and transactions take less time. The ability to choose the product of customers choosing and proceed to payment with a credit or debit card is made possible by retail automation.
  • The growth further influences the market for machine learning capabilities incorporated into retail automation. Robotic process automation (RPA) uses artificial intelligence (AI) to provide better business insights and data integrity. Additionally, the retail automation market benefits from rising urbanization, a shift in lifestyle, an increase in expenditures, and higher consumer spending.
  • The COVID-19 pandemic led retail businesses to take precautionary measures, which resulted in the closure of several outlets. Owing to this, retailers and leading luxury brands faced short-term challenges across sustained revenues, health and safety, supply chain management, labor shortages, and pricing, to name a few. With governments worldwide enforcing quarantines to curb the transmission of COVID-19, people staying back at home led to increased online shopping and bulk buying of goods. This resulted in massive supply chain stress. Thus, supply chain players among retailers deployed AI and smart analytics to ensure resilience.

Retail Automation Market Trends

Growth and Competition among Retail Industry and E -commerce

  • With the usage of self-checkouts in stores, robotics, and artificial intelligence (AI) in supply chains, the retail industry has made progress in implementing automation. This is primarily a result of increased prices and wages, competitive labor markets, and decreased consumer spending. The sector is presently 40% automated, according to World Economic Forum (WEF) estimates, but over the next three to four years, this number might increase to 60-65%. The renewed focus on automation creates opportunities for logistics, robotics, and retailers.
  • The growing strategic developments, such as investments and partnerships in recent years, are analyzed to contribute to the market growth rate significantly. For instance, In October 2022, Bumpa, a Nigerian retail automation platform, raised USD 4 million with Base10 Partners as the lead investor. The company disclosed a USD 200,000 pre-seed investment in September last year, saying it would utilize the money to expand into new African markets, acquire people, and improve its systems and structures.
  • In October 2022, Walmart stated that it had acquired Alert Innovation, an e-grocery automation company that creates unique inventory-handling technology. According to the press release, Alert Innovation's Alphabot system uses omnidirectional robots instead of elevators or conveyors to store, retrieve, and dispense orders, freeing up space and making the technology easier to scale. The retail giant announced that it would partner with Alert to "scale their capabilities," noting that the technology will accelerate customer pickup and delivery. The retail giant said the Alphabot technology would enable it to utilize its vast store footprint for storage and fulfillment-4,700 stores located within 10 miles of 90% of the U.S. population.
  • Microsoft is bringing together prominent players across all sectors of the retail space to help retailers enhance their delivery solutions to ultimately result in a positive customer experience. In January 2022, FarEye, a global SaaS platform, announced its selection by Microsoft as an Amplification Partner in Microsoft Cloud for Retail. The collaboration empowers and transforms how retailers orchestrate, track, and optimize the movement of goods, enabling enterprises to lower logistics costs while meeting the needs of end consumers.
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North America is Expected to Hold Major Share

  • The retail market in North America is one of the biggest. Wal-Mart, Costco, Kroger, Home Depot, and Target have their origins in this region. The rapidly growing data volume across in-store operations drives the market's growth. The retail automation market in the United States is expected to be driven by the growing adoption of automation technologies by major players such as Walmart and Amazon. Part of the adoption is also attributable to changing consumer preferences.
  • Further, North America leads the demand for retail cloud solutions. The region has one of the most experimental retail scenarios compared to many other regions. Also, the use of cloud solutions in the region is high in specialty stores. For example, consider Bernhardt Furniture Company Inc., where the company used IBM's retail cloud solutions to create a mobile sales app and analytics platform that boosted the company's sales by approximately 20% in just ten weeks. Also, the company reported that its executives could engage around 205 more customers during sales events.
  • According to the recent survey conducted by CitixsysTechnologies, the prominent vendors of cloud POS solutions (iVendRetail) based in the United States, over 67% of the respondents leave empty-handed from the store because they needed help finding the product they are looking The survey also reveals that over 51% of the respondents turn away from stores due to high waiting times at the POS (Point of service). Such info is very necessary for every retailer, and this is leading to the adoption of cloud solutions.
  • In a retail cloud environment, retail businesses and retailers can move their infrastructure resources and business applications to different service architectures of the cloud, such as software as a service (SaaS), to gain a major advantage in terms of speed and agility. In the retail industry, SaaS is anticipated to hold a significant position during the forecast period compared to the other service models, as retailers have an affinity for enhancing customer-facing functionalities.

Retail Automation Industry Overview

The retail automation market is characterized by fragmentation, with numerous solution providers operating globally. Given the ongoing development of automation technology, competition among market players remains intense. Incumbent participants continuously invest heavily in research and development to deter potential entrants from disrupting their market share. Additionally, they explore expansion strategies to maximize their existing market footprint.

In May 2022, UST, a renowned digital transformation solutions provider with a presence in North America, announced the signing of an original equipment manufacturer agreement with SAP. This agreement enables the integration of the SAP Business Technology Platform (SAP BTP) into UST's CogniphiAI Vision platform, which will now be marketed as UST Sentry Vision AI. This Software as a Service (SaaS) packaged solution seamlessly interfaces with SAP S/4HANA and RISE with SAP, facilitating the incorporation of predictive, contextual, and analytical capabilities into retail and manufacturing operations through advanced video analytics. UST Sentry Vision AI, an advanced vision-based artificial intelligence technology, allows the identification of predictable patterns that can reduce operational waste, monitor performance, detect revenue leakage, and automate complex business operations. Businesses can leverage digital vision data and video analytics to gain a competitive edge with UST Sentry Vision AI. UST's artificial intelligence-based vision platform, integrated with SAP Business Technology Platform and SAP Analytics Cloud, empowers and accelerates the transition to an intelligent digital enterprise.

In May 2023, ECS Industrial Computer introduced an extensive range of new products for intelligent retail kiosks. This includes the LIVA Z5 Plus MiniPC series, such as B760H7-M8 and Q670HIS1 motherboards, designed for automation intelligence, information terminals, and lottery terminals.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand for Quality and Fast Service
    • 5.1.2 Growth and Competition among Retail Industry and E -commerce
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Hardware Failure Rates
    • 5.2.2 Huge Reliance on Internet and Connectivity

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Hardware
      • 6.1.1.1 POS System
      • 6.1.1.2 Self -checkout System
      • 6.1.1.3 RFID and Barcode Scanners
      • 6.1.1.4 Other Hardware Types
    • 6.1.2 Software
  • 6.2 By End-User
    • 6.2.1 Grocery (Supermarkets, Hypermarkets, Convenience Stores (with and without Fuel), and Drugstores)
    • 6.2.2 General Merchandise (Hardgoods, Softgoods, and Mixed General Merchandise, like Departmental Stores, etc.)
    • 6.2.3 Hospitality (Hotels (including Casinos, Resorts, Cruise Ships, etc.) and Restaurants)
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
      • 6.3.1.1 United States
      • 6.3.1.2 Canada
    • 6.3.2 Europe
      • 6.3.2.1 United Kingdom
      • 6.3.2.2 Germany
      • 6.3.2.3 France
      • 6.3.2.4 Rest of Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
      • 6.3.3.1 China
      • 6.3.3.2 Japan
      • 6.3.3.3 India
      • 6.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Datalogic S.p.A
    • 7.1.2 Diebold Nixdorf, Incorporated
    • 7.1.3 ECR Software Corporation
    • 7.1.4 Emarsys eMarketing Systems AG
    • 7.1.5 Fiserv Inc.
    • 7.1.6 Fujitsu Limited
    • 7.1.7 Honeywell International Inc.
    • 7.1.8 NCR Corporation
    • 7.1.9 RapidPricer B.V.
    • 7.1.10 Posiflex Technology Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET