表紙:マットレス業界におけるeコマース
市場調査レポート
商品コード
1576904

マットレス業界におけるeコマース

E-commerce in the Mattress Industry


出版日
ページ情報
英文 122 Pages
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即日から翌営業日
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マットレス業界におけるeコマース
出版日: 2024年10月24日
発行: CSIL Centre for Industrial Studies
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

近年のマットレス業界では、eコマースがもっとも大きな変化のひとつです。オンライン販売は、技術の進歩、小売戦略の進化、消費者のオンラインショッピング志向の顕著な変化など、いくつかの重要な要因によって成長しています。約150億米ドルと評価されるeコマースチャネルは、今や世界のマットレス市場全体の23%を占めています。

マットレスのオンライン販売で最大の市場は依然として北米であり、アジア太平洋がこれに続いています。アジアでは、中国が市場をリードし、オンライン普及率では韓国がもっとも高く、インドはオンラインマットレスの急成長市場のひとつです。欧州は第3位であり、英国とドイツがこの地域最大の市場です。

ハイライト

インフォグラフィックス

当レポートでは、世界のオンラインマットレス販売の市場を調査し、世界および主要地域のマットレス市場の概要、マットレスのEコマース販売のビジネスモデル、マットレスのEコマース売上の推移、地域・国別の詳細分析、競合情勢、主要企業プロファイルなどをまとめています。

トピックス

  • eコマースとロケーション
  • eコマースがマットレス販売に与える影響
  • マットレスの配送と種類
  • マットレスのeコマース販売数:販売チャネル別
  • eコマースによるマットレス販売の有望市場
  • eコマースでのマットレス販売で提供されるもっとも重要なサービス
  • 返品されたマットレスのシェア
  • 2023年・2024年の売上変動予想:オンライン売上・売上全体

主要企業

Amazon、bett1、Casper、Emma、IKEA、JD.com、Kurlon、Mattress Firm、Mlily、Nectar Sleep-Resident、Otto、Pepperfry、Purple、Simba、Saatva、Serta Simmons、Simba Sleep、Suning、Taobao、Tempur Sealy、Tmall、Tuft&Needle、Wayfair、Zinus。

目次(要約)

イントロダクション

エグゼクティブサマリー

  • マットレス業界におけるeコマースの業績と市場の特殊性・2024年上半期の企業洞察

第1章 マットレス市場におけるeコマース

  • 世界のマットレス市場の概要
  • 世界のマットレス市場の概要:マットレスの消費量・国別消費量・国際貿易
  • マットレス市場におけるeコマース:国/地域別のマットレス販売・eコマースマットレス販売・eコマースマットレス販売のシェア
  • eコマースビジネスのモデル

第2章 オンラインマットレスビジネスの特徴

  • ビジネスの進化と組織
    • 配送オプション
    • サービス&リターン戦略
    • ベッドインボックス
    • 業界サプライヤーの役割
    • フリーサイズのマットレスおよび関連寝具製品
    • 決済方法

第3章 米国・カナダのeコマースマットレス市場

  • 小売およびeコマース売上:概要・需要促進要因
  • 米国・カナダにおけるeコマースマットレス販売
  • 競合:流通チャネル別のオンラインマットレス販売・米国およびカナダの大手小売業者によるオンラインマットレス販売
  • eコマース小売業者(純粋な電子小売業者、オンライン販売する小売業者)
  • オンラインマットレス会社 (消費者直販):大手オンラインマットレス会社の供給機能の比較・オンラインマットレス会社のツインマットレスの価格
  • オンライン販売を行うマットレスメーカー

第4章 欧州のeコマースマットレス市場:フランス・ドイツ・イタリア・スペイン・英国

  • 小売およびeコマース売上:概要・需要促進要因
  • 欧州におけるeコマースマットレス販売
  • 競合:流通チャネル別のオンラインマットレス販売・欧州の大手小売業者によるオンラインマットレス販売
  • eコマース小売業者(純粋な電子小売業者、オンライン販売する小売業者)
  • オンラインマットレス会社 (消費者直販):大手オンラインマットレス会社の供給機能の比較・オンラインマットレス会社のツインマットレスの価格
  • オンライン販売を行うマットレスメーカー

第5章 アジア太平洋地域のeコマースマットレス市場:中国・インド・韓国

  • 小売およびeコマース売上:概要・需要促進要因
  • アジア太平洋地域におけるeコマースマットレス販売
  • eコマース小売業者(純粋な電子小売業者、オンライン販売する小売業者)
  • オンラインマットレス会社(消費者直販)
  • オンライン販売を行うマットレスメーカー

第6章 付録:世界のeコマースマットレス市場に関するCSILによる調査の結果

  • 調査結果:世界のeコマースマットレス市場
    • eコマースアクティビティ
    • ロケーション
    • マットレス販売へのeコマース販売の影響
    • マットレスの出荷数とタイプ
    • Eコマースマットレス売上:販売チャネル別
    • eコマースのマットレス販売の有望なトップ5市場
    • eコマースのマットレス販売向けに提供されるサービス
    • 返品されたマットレスの割合
    • 2023年・2024年の売上変動予想:オンライン売上・売上全体

第7章 掲載企業

  • オンラインマットレス販売企業:国・小売形態・活動・ウェブサイト
目次
Product Code: M14

CSIL's Report "E-commerce in the mattress industry" offers a detailed analysis of the online mattress market with a focus on three world areas (North America, Europe, and Asia Pacific), and the most up-to-date data and statistics of the sector.

This report aims at responding to the following questions:

  • What is the current state of the e-commerce mattress market globally?
  • How has the online mattress industry evolved between 2019 and 2024?
  • What are the key trends in online mattress sales in North America, Europe, and Asia Pacific?
  • What are the top companies selling mattresses online?
  • How are the largest mattress companies adapting to the e-commerce trend?

The study analyses the largest retail mattress markets, estimating the current incidence of online mattress sales in key countries (the USA, Canada, China, India, South Korea, Germany, the UK, France, Italy, and Spain), the e-commerce mattress sales of the leading retailers (e-tailers, brick-and-mortar retailers, online mattress companies and mattress manufacturers) and providing company profiles highlighting their activity and performance in this sector.

Mattress sales and e-commerce mattress sales are provided for the time series 2019-2024 by country/region.

E-COMMERCE BUSINESS MODELS. The report identifies the leading online retailers involved in mattress sales by business model:

  • E-tailers (pure e-commerce companies)
  • Brick and Click companies (dealers with physical stores and web-store)
  • Non-furniture specialists' chains (large multichannel dealers selling furniture, homewares, accessories, home improvement, lighting fixtures, and electronics).
  • Online mattress companies (direct-to-consumer and start-ups selling online via their own web platform or through e-tailers)
  • Mattress manufacturers selling online via own website

FEATURES OF THE ONLINE MATTRESS BUSINESS AND ORGANIZATION: The most important peculiarities of the e-commerce business in the mattress industry, including services (delivery and logistic issues, payment methods, return strategies), product features (bed-in-a-box, one-size-fits-all mattresses) and the role of industry suppliers.

ECOMMERCE IN THE MATTRESS INDUSTRY. THE LARGEST MARKETS: The report focuses on three world areas, North America (the United States and Canada), Europe (the United Kingdom, Germany, France, Italy, and Spain), and Asia Pacific (China, South Korea, and India).

For each considered geographical area and country, the report provides: Retail and e-commerce sales (sector overview of economic and e-commerce indicators enriching the analysis) and E-commerce mattress sales (mattress sales and e-commerce mattress sales by country) up to 2024.

COMPETITION AND PROFILES OF THE LEADING COMPANIES IN THE ONLINE MATTRESS MARKET: online mattress sales by distribution channels and by leading retailers in Europe, the US, Canada, and the Asia Pacific.

The study also profiles the leading retailers and manufacturers operating in the online mattress market, highlighting their e-commerce activity and financial performance.

For selected online mattress companies, the report also describes supply features (like number of trial nights, years of warranty, price of a twin mattress, in-home-delivery, and setup) and distribution strategy.

As regards mattress manufacturers selling online, leading players for each considered country are provided, together with information about their online activity.

SURVEY RESULTS: GLOBAL E-COMMERCE MATTRESS MARKET

The Report "E-commerce in the mattress industry" was also carried out through direct interviews with leading mattress manufacturers and retailers operating in the e-commerce mattress business and an online survey carried on by CSIL in September-October 2024, addressed to global retailers and manufacturers involved in the mattress industry.

Topics:

  • E-commerce activity and Location
  • Incidence of e-commerce sales on mattress sales
  • Delivery and type of mattresses
  • E-commerce mattress sales by sales channels
  • The top promising markets for e-commerce mattress sales
  • The most important services offered for e-commerce mattress sales
  • Share of mattresses returned back
  • Expected sales variation in 2024 over 2023 for online and total sales

Selected companies:

Amazon, bett1, Casper, Emma, IKEA, JD.com, Kurlon, Mattress Firm, Mlily, Nectar Sleep-Resident, Otto, Pepperfry, Purple, Simba, Saatva, Serta Simmons, Simba Sleep, Suning, Taobao, Tempur Sealy, Tmall, Tuft&Needle, Wayfair, Zinus.

Highlights:

INFOGRAPHICS

In recent years, e-commerce has represented one of the most significant shifts in the mattress industry. Online sales have grown due to several key factors such as technological advancements, evolving retail strategies, and a marked orientation in consumer preferences towards online shopping. Valued at approximately US$15 billion, the e-commerce channel now represents 23% of the total global mattress market.

North America remains the largest market for mattresses sold online, followed by Asia Pacific. In Asia, China dominates the market, while South Korea has one of the highest online penetration shares and India is one of the fastest-growing markets for online mattresses. Europe ranks third, with the United Kingdom and Germany being the largest markets in the region.

Table of Contents (Abstract)

INTRODUCTION

  • Data gathering, terminology, processing methodology and sample of companies

EXECUTIVE SUMMARY

  • E-commerce in the mattress industry performances and market peculiarities, companies insights for the first half of 2024

1. E-COMMERCE IN THE MATTRESS MARKET

  • An overview of the world mattress market
  • 1.1. An overview of the world mattress market: mattress consumption and consumption by country. International trade of mattresses
  • 1.2. E-commerce in the mattress market: Mattress sales and e-commerce mattress sales by country/region; Share of e-commerce mattress sales
  • 1.3. Models of e-commerce business
    • E-tailers (pure e-commerce retailers)
    • Brick-and-Click companies (dealers with physical stores and webstore)
    • Non-furniture specialist chains
    • Online mattress companies (direct-to-consumer)
    • Mattress manufactures selling online via their own website

2. FEATURES OF THE ONLINE MATTRESS BUSINESS

  • 2.1. The business evolution and organisation
    • Delivery options
    • Services and return strategies
    • Bed-in-a-box
    • The role of industry suppliers
    • One-size-fits-all mattresses and related bedding products
    • Payment methods

3. E-COMMERCE MATTRESS MARKET IN THE UNITED STATES AND CANADA

  • 3.1. Retail and e-commerce sales: overview and demand drivers
    • United States. E-commerce as a percentage of total retail sales
    • United States and Canada: Macroeconomic and e-commerce indicators
  • 3.2. E-commerce mattress sales in the USA and Canada
  • 3.3. Competition: online mattress sales by distribution channel in a sample of companies and online mattress sales by leading retailers in the USA and Canada
  • 3.4. E-commerce retailers (pure e-tailers, retailers selling online)
  • 3.5. Online mattress companies (direct-to-consumer): Supply features comparison of the Leading online mattress companies and Price for a twin mattress in a sample of online mattress companies
  • 3.6. Mattress manufacturers selling online

4. E-COMMERCE MATTRESS MARKET IN EUROPE: France, Germany, Italy, Spain and the UK

  • 4.1. Retail and e-commerce sales: overview and demand drivers
    • Europe. Economic and E-commerce Indicators
    • France, Germany, Italy, Spain and the United Kingdom: e-commerce indicators
  • 4.2. E-commerce mattress sales in Europe
    • Mattress sales and e-commerce mattress sales in France, Germany, Italy, Spain and the United Kingdom
  • 4.3. Competition: online mattress sales by distribution channel in a sample of companies and online mattress sales by leading retailers in Europe
  • 4.4. E-commerce retailers (pure e-tailers, retailers selling online)
  • 4.5. Online mattress companies (direct-to-consumer): Supply features comparison of the Leading online mattress companies and Price for a twin mattress in a sample of online mattress companies
  • 4.6. Mattress manufacturers selling online

5. E-COMMERCE MATTRESS MARKET IN ASIA PACIFIC: China, India and South Korea

  • 5.1. Retail and e-commerce sales: overview and demand drivers
    • Asia Pacific: China, India and South Korea. Economic and E-commerce Indicators
  • 5.2. E-commerce mattress sales in Asia Pacific
    • Mattress sales and e-commerce mattress sales in China, India, South Korea
  • 5.3. E-commerce retailers (pure e-tailers, retailers selling online)
    • E-commerce retailers selling mattresses in Asia Pacific: China, India, South Korea
  • 5.4. Online mattress companies (direct-to-consumer)
  • 5.5. Mattress manufacturers selling online

6. ANNEX: Results of the CSIL survey on the Global e-commerce mattress market

  • 6.1. Survey results: Global e-commerce mattress market
    • E-commerce activity
    • Location
    • Incidence of e-commerce sales on mattress sales
    • Shipments and types of mattresses
    • E-commerce mattress sales by sales channels
    • Top 5 promising markets for e-commerce mattress sales
    • Services offered for e-commerce mattress sales
    • Share of mattresses returned back
    • Expected sales variation in 2024 over 2023 for online and total sales

7. MENTIONED COMPANIES

  • List of mentioned companies selling mattresses online: country, retailing format, activity, website