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市場調査レポート
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1628768

アジア太平洋地域のリテールオートメーション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific Retail Automation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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アジア太平洋地域のリテールオートメーション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のリテールオートメーション市場は予測期間中にCAGR 12.5%を記録する見込み

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主なハイライト

  • アジア太平洋地域の新興諸国では、実店舗の数が徐々に拡大しています。日用品はコンビニエンスストアで購入するのが便利であるため、大半の人々が店舗での購入を選択しています。その結果、eコマースの拡大にもかかわらず、実店舗での買い物を好む来訪者もいます。小売業界の技術向上は、より多くの人々を実店舗に呼び込むことに影響を与えると思われます。自動化技術の利点により、企業は実店舗に自動化技術を取り入れるようになった。その結果、店舗内におけるリテールオートメーション市場は、今後数年間で発展すると予想されます。
  • 自動化は、技術的な改良の結果、小売セクターで一般的になってきました。リテールオートメーションの利点により、購買/販売サービス、在庫最適化、在庫最適化など、小売業務における自動化の利点に対する認識が高まっており、これらすべてが市場成長を促進すると予測されます。例えば、自動搬送車は倉庫で重量物運搬業務に使用されているが、これは自動搬送車が連続的に稼働し、同じ効率と精度で反復作業をこなせるからです。その結果、小売事業における自律走行型無人搬送車(AGV)やその他の技術の台頭が、アジア太平洋地域での自動化導入を後押ししています。
  • 食品および非食品セグメントは、リテールオートメーション市場において不可欠な産業分野と考えられています。これは、飲食品事業が飛躍的に改善し、レストラン、カフェテリア、フランチャイズ店の数が増加しているためです。一方、非食品サービスは、多くの小売業者がロジスティクス、店舗内サポート、製品検査、販促計画などのソリューションを求めていることから進展しており、リテールオートメーション市場にプラスの影響を与えています。
  • COVID-19は、小売業者が業務効率の向上と人件費の削減のために自動化技術(自動在庫管理、ロボットによるピッキング、分析レポートなど)に投資することを後押ししました。例えば、店舗の棚から手作業で物をピッキングするのに比べ、ディープラーニングとロボットの応用は、大幅な時間とコストの削減を実現します。COVID-19の大流行によりオンラインショッピングの需要が急増している今、スーパーマーケットの店舗は、迅速な配送を求める顧客の継続的な欲求に応えつつ、従業員を保護したいと考えています。

アジア太平洋地域のリテールオートメーション市場動向

eコマース分野の大幅な増加

  • eコマースの台頭と競争優位性を得るための迅速な商品流通の必要性により、バーコードリーダー、カードリーダー、キオスク端末、セルフチェックアウトシステムなどのリテールオートメーション製品に対する需要が非常に高まっています。その結果、著名なリテールオートメーションプロバイダーは、旧来のオペレーションを改善するデジタルソリューションを開発する大きなチャンスを手にしています。
  • 例えば、Datalogic S.p.A.は、カリフォルニアにあるコンピュータビジョンと人工知能の会社「AWM Smart Shelf」への投資を決定しました。この取り組みは、キャッシャーレス/自律レジ、消費者統計と行動追跡、自動在庫インテリジェンス、店舗内分析とレポーティングのためのリテールアナリティクスエンジン(RAE)といった開発動向に対応することを意図しています。特に、「フリクションレス・ショッピング」と「自動在庫ソリューション」に重点を置いており、この2つは、顧客の利便性と店舗の効率性を向上させるために、ますます重要な分野となっています。
  • さらに、自社でのフルフィルメントに代わるものとして、多くの小売企業が、オンラインニーズに対応するために、サードパーティーロジスティクスプロバイダー(3PL)を利用しています。リアルタイムの追跡とトレースが新たな標準となるにつれ、ロジスティクスビジネスにおけるリテールオートメーション製品の人気は拡大すると予測されます。

ハンドヘルドバーコードリーダーの需要増加

  • 輸送・物流、倉庫、ヘルスケア、ホスピタリティ、石油・ガスなど、さまざまな業界別でハンドヘルドバーコードリーダー/スキャナーの需要が増加していることは、アジア太平洋地域のリテールオートメーション市場における主要動向の一つです。例えば、ハンドヘルドバーコードリーダー/スキャナを使用することで、在庫管理や資産追跡が容易になります。ハンドヘルドバーコードリーダ/スキャナは小型軽量であることが多く、倉庫のようなエンドユーザーで広いエリアをカバーするのに理想的です。
  • さらに、ハンドヘルドバーコードリーダーは固定式バーコードリーダー/スキャナーよりも安価です。Wal-Mart Stores、Tesco、Carrefour、Metroなど様々な小売企業がハンドヘルドバーコードリーダー/スキャナーを採用しています。ハンドヘルドバーコードリーダー/スキャナーは汎用性が高く、一次元バーコードと二次元バーコードの両方を読み取り、スキャンすることができます。ハンドヘルドバーコードリーダー/スキャナーは、一次元バーコードと二次元バーコードの両方を読み取り、スキャンすることができます。デバイスのコストが低いため、小規模の企業でも、現在の資産および在庫管理システムを容易に導入し、アップグレードすることができます。
  • ハンドヘルドバーコードリーダー/スキャナーは、タブレット、スマートフォン、ラップトップなどのiOSまたはAndroidベースのモバイルデバイスに簡単に接続できるようになりました。これにより、デバイスはリアルタイムのデータをスキャンして保存できるため、データの取り扱いが容易になります。

アジア太平洋地域のリテールオートメーション産業の概要

アジア太平洋地域のリテールオートメーション市場は、部分的に断片化されています。市場の主要企業としては、Fujitsu Ltd., Toshiba Corporation, Seiko Epson Corporation, Honeywell International Inc., NCR Corporation, Datalogic S.P.A.などが挙げられます。この分野における最近の動向は以下の通り:

  • 2021年7月、エプソンは最速のPOSレシートプリンター「OmniLink TM-T88VII」を発表しました。このプリンターは、電光石火の印刷速度と複数デバイス間の柔軟な接続性を提供し、特に小売業、接客業、食料品店などの大量販売業において、加盟店が事実上あらゆる環境で最高の顧客体験を提供できるよう支援します。
  • 株式会社東芝は2020年8月、様々な業界の製造業者向けに、印刷されたバーコードの読み取り可能性と正確性を評価できる新しいバーコードソリューション「ScanSure」を発表しました。新製品「ScanSure」は、信頼性が高く、シンプルで直感的に使用できるラベル検証ソリューションを求める顧客の要望に応えるために開発されました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 小売店舗の増加
    • 小売業全体でのデジタル化導入の増加
  • 市場抑制要因
    • 無人端末では盗難のリスクがある

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 手作業が必要なPOSシステム
    • 無人端末
  • 製品別
    • バーコードリーダー
    • 計量器
    • 通貨カウンター
    • 紙幣プリンター
    • レジスター
    • カードリーダー
    • キオスク端末
    • セルフレジ
    • その他
  • エンドユーザー用途
    • 食品/非食品
    • 石油・ガス
    • 運輸・物流
    • ヘルスケア・パーソナルケア
    • ホスピタリティ
    • その他
  • 国名別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Datalogic S.p.A.
    • Diebold Nixdorf
    • Fiserv, Inc.
    • Fujitsu Limited
    • Honeywell International Inc.
    • KUKA AG
    • NCR Corporation
    • Seiko Epson Corporation
    • Toshiba Global Commerce Solutions
    • Zebra Technologies

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 53614

The Asia Pacific Retail Automation Market is expected to register a CAGR of 12.5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • In developing countries across the Asia Pacific, the number of physical stores is gradually expanding. The majority of people choose to buy daily-basis items from stores since they are convenient. As a result, despite the expansion of e-commerce, some visitors still prefer to shop in physical stores. The retail industry's increasing technologies will have an impact on bringing more people into physical locations. The advantages of automated technologies have prompted businesses to incorporate them into physical storefronts. As a result, the retail automation market for in-stores is expected to develop in the future years.
  • Automation has become more common in the retail sector as a result of technological improvements. The advantages of automated retail have raised awareness of the benefits of automation in retail operations, such as purchase/sales services, inventory optimization, inventory optimization, and others, all of which are projected to fuel market growth. For instance, automated guided vehicles are used in warehouses to conduct heavy-lifting duties because they can operate continuously and complete repetitive tasks with the same efficiency and accuracy. As a result, the rise of autonomous guided vehicles (AGV) and other technologies in the retail business has encouraged automation adoption in the Asia Pacific.
  • The food and non-food segment are considered an essential industry vertical in the retail automation market. This is due to tremendous improvement in the food and beverage business, increasing the number of restaurants, cafeterias, and franchisees. Non-food services, on the other hand, are progressing as many retail suppliers seek solutions for logistics, in-store support, product inspections, and promotional planning, which is positively impacting the retail automation market.
  • COVID-19 pushed retailers to invest in automation technology (such as automated inventory management, robotic picking, analytics reporting, and so on) to improve operational efficiency and lower labor expenses. For instance, when compared to manually picking things off store shelves, the application of deep learning and robots provides significant time and cost savings. Now that the COVID-19 pandemic has sparked a surge in demand for online shopping, supermarket stores want to protect their employees while meeting customers' continuous desire for quick delivery.

APAC Retail Automation Market Trends

Significant Upsurge in E-commerce Sector

  • The rise of e-commerce and the need for quick distribution of goods to obtain a competitive advantage has resulted in a tremendous demand for retail automation products such as Barcode Reader, Card Reader, Kiosks, Self-Checkout Systems, etc. As a result, prominent retail automation providers have a significant chance to develop digital solutions to improve old operations.
  • For instance, Datalogic S.p.A. has decided to invest in "AWM Smart Shelf," a computer vision and artificial intelligence firm situated in California. This initiative intends to keep up with developing trends in cashierless/autonomous checkout, consumer demographics and behavior tracking, automated inventory intelligence, and a Retail Analytics Engine (RAE) for in-store analytics and reporting. The focus is more especially on Frictionless Shopping along with Automated Inventory Solutions, two increasingly crucial areas for improving customer convenience on the one hand and store efficiency on the other.
  • Moreover, as an alternative to in-house fulfillment, many retail businesses have turned to third-party logistics providers (3PLs) to meet their online needs. As real-time tracking and tracing become the new standard, retail automation products are projected to expand in popularity in the logistics business.

Increasing Demand for Handheld Barcode Readers

  • Increasing demand for handheld barcode readers/ scanners across various industry verticals includes transportation and logistics, warehouse, healthcare, hospitality, oil and gas, etc., is one of the key trends in the retail automation market in the Asia Pacific. For instance, Inventory management and asset tracking are made easier using handheld barcode readers/scanners. Handheld barcode readers/scanners are often small and lightweight, making them ideal for covering large areas at end-users like warehouses.
  • Moreover, handheld barcode readers are less expensive than fixed barcode readers/ scanners. Various retailing companies like Wal-Mart Stores, Tesco, Carrefour, and Metro have embraced handheld barcode readers/ scanners. Handheld barcode readers/scanners are versatile, reading and scanning both one-dimensional and two-dimensional barcodes. Businesses can save money on upkeep because of the device. Due to the device's low cost, even small companies may readily adopt and upgrade to a current asset and inventory management system.
  • Handheld barcode readers/scanners can now be readily connected to iOS or Android-based mobile devices such as tablets, smartphones, and laptops. This makes data handling easier for the device by allowing it to scan and store real-time data.

APAC Retail Automation Industry Overview

Asia Pacific Retail Automation Market is partially fragmented. Some of the major players in the market are Fujitsu Ltd., Toshiba Corporation, Seiko Epson Corporation, Honeywell International Inc., NCR Corporation, Datalogic S.P.A. Recent Developments made in this sector are:

  • In July 2021, Epson introduced the "OmniLink TM-T88VII" fastest POS receipt printer, which offers lightning-fast print speeds and flexible connectivity between multiple devices to help merchants - especially in high-volume industries like retail, hospitality, and grocery - deliver the best customer experience in virtually any environment.
  • In August 2020, Toshiba Corporation released "ScanSure," a new barcode solution for manufacturers in various industries that allows them to assess the readability and accuracy of printed barcodes. The new product, ScanSure, was created expressly to answer client demands for a dependable label validation solution that is also simple and intuitive to use.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing retail stores
    • 5.1.2 Increase in the adoption of digitization across retail sector
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 At unattended terminals, there is a risk of theft

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Product Type
    • 6.1.1 Point-of-Sale Systems Requiring Manual Intervention
    • 6.1.2 Unattended Terminals
  • 6.2 Product
    • 6.2.1 Barcode reader
    • 6.2.2 Weighing scale
    • 6.2.3 Currency Counter
    • 6.2.4 Bill Printer
    • 6.2.5 Cash Register
    • 6.2.6 Card Reader
    • 6.2.7 Kiosks
    • 6.2.8 Self-Checkout Systems
    • 6.2.9 Others
  • 6.3 End-user Application
    • 6.3.1 Food/Non-Food
    • 6.3.2 Oil and Gas
    • 6.3.3 Transportation and Logistics
    • 6.3.4 Health and Personal Care
    • 6.3.5 Hospitality
    • 6.3.6 Others
  • 6.4 Country
    • 6.4.1 China
    • 6.4.2 India
    • 6.4.3 Japan
    • 6.4.4 South Korea
    • 6.4.5 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Datalogic S.p.A.
    • 7.1.2 Diebold Nixdorf
    • 7.1.3 Fiserv, Inc.
    • 7.1.4 Fujitsu Limited
    • 7.1.5 Honeywell International Inc.
    • 7.1.6 KUKA AG
    • 7.1.7 NCR Corporation
    • 7.1.8 Seiko Epson Corporation
    • 7.1.9 Toshiba Global Commerce Solutions
    • 7.1.10 Zebra Technologies

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET