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市場調査レポート
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1627105

北米のリテールオートメーション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Retail Automation - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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北米のリテールオートメーション:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のリテールオートメーション市場は予測期間中にCAGR 10.43%を記録する見込み

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主なハイライト

  • COVID-19パンデミックは小売業界に大きな混乱をもたらし、小売業者は様々な予防措置を取らざるを得なくなり、いくつかの店舗の閉鎖につながった。このため、世界中の小売業者や有名ブランドは、持続的な収益、安全衛生、サプライチェーン管理、労働力不足、価格設定など、短期的な課題に直面しました。
  • 自動化は、小売業界の成長において主要な役割を果たすと予想されています。業界が拡大するにつれ、自動化は小売業者のコスト削減と効率化に役立ちます。また、これらのソリューションは、顧客体験と小売施設の従業員の効率を高める。
  • 小売企業は、技術革新が著しく進む中で課題に直面しています。こうした技術革新により、消費者の行動や、商品やサービスを選択するための共同作業やコミュニケーションの方法が再構築されつつあります。
  • また、eコマースが着実な成長を遂げ、顧客を小売店舗から遠ざけているため、実店舗が適切な存在であり続けるためには、オンラインならではの新しい店舗体験が必要です。さらに、デジタルトランスフォーメーションは、データ主導の意思決定を行い、顧客体験を向上させることで、サプライチェーンを支援しています。また、摩擦のない小売を実現するために、小売企業はiotに移行しています。
  • ゼブラテクノロジーズが実施した小売セクターの将来動向に関する調査では、小売企業の約60%がすべての主要機能で自動化を導入する見込みであることが明らかになった。同調査ではさらに、回答者の約78%が、顧客に商品関連情報を提供するためにキオスクを利用する方向に向かうと指摘しています。
  • 米国でのAmazon Goのイントロダクション後押しされ、いくつかの小売業者は現在、運営コストを削減し、買い物客にシームレスなショッピング体験を提供するために、自動化の活用を模索しています。アマゾンの実店舗への参入は、強力な流通チャネルを持つ既存プレーヤーと競争しなければならなくなったため、伝統的な店舗にとっては課題ともなっています。

北米のリテールオートメーション市場動向

食料品セグメントは高い成長が見込まれます。

  • セルフレジのキオスクは、スーパーマーケットでますます導入されている標準的な自動化ソリューションの一つです。また、食料品チェーンのKrogerは、センサーと予測分析を使用して、店舗でより多くのレジ係が必要になる時期を予測しています。
  • COVID-19がこの地域の小売業界に与えた影響により、ターゲット、タコベル、Hy-Veeスーパーマーケット、スピードウェイ・コンビニエンスストアがアップルペイに対応しました。アップルペイは、顧客がアップルウォッチやiPhoneを使って店舗で迅速かつ安全に支払いができる非接触型決済システムです。
  • また、アマゾン・ゴーの1号店が一般に公開されたとき、買い物客は店に入って好きなものを手に取り、袋に入れて外に出ることができました。買い物をするのに必要なのはアプリだけです。アマゾンはまた、将来的に3,000以上のレジなし店舗をオープンする予定です。食料品業界は、長い間レジ体験の摩擦を解決しようとしてきました。レジの増設からセルフサービスキオスクの採用まで、小売業者と顧客を完全に満足させる解決策はまだないです。
  • さらに、サンフランシスコにあるアマゾン・ゴーのライバル店、ジッピン(Zippin)も、カメラと棚センサーという複数の情報源を使い、三角測量して正しい情報を受け取るレジなしシステムを導入しています。複数の小売業者が、レジに立つ従業員の削減、不正行為による盗難の減少、新たな顧客データなど(ただし、これらに限定されない)、利益増加への答えとしてレジなしシステムを見出すと予想されます。

米国が大きな市場シェアを占めると予想される

  • 米国のリテールオートメーション市場は、AmazonやWalmartなどの大手企業による自動化技術の採用拡大によって牽引されると予測されます。
  • この採用の一部は、消費者の嗜好の変化に大きく起因しています。Digimarc社の調査によると、米国成人の88%は、レジのスピードの遅さや長蛇の列よりも、レジの高速化を優先しているといいます。地域の大手小売企業は、こうした不満に着目し、迅速で簡単なチェックアウト・プロセスに適応してきました。
  • 小売企業は、単一または複数の決済ソリューションを導入し、取引完了までの所要時間を短縮しています。また、販売員にモバイルPOS(mPOS)デバイスを装備させることで、決済処理にかかる時間や決済処理の場所を削減し、従来のPOSステーションを多数設置する必要がなくなったため、貴重な不動産を解放することができました。
  • 例えば、レベッカ・ミンコフのソーホー店では、セルフレジとしてmPOSデバイスを導入しており、ショッピングを最初から最後まで自分で行いたい顧客は、店員の手を借りずに決済を行うことができます。
  • この地域の小売業者は、デジタル決済のインセンティブを高める必要性を認識しており、ロイヤルティ特典など、消費者の心に残るより具体的なメリットを提供しています。このテクノロジーは、よりシームレスなエクスペリエンスを実現するため、複数のアプリやモバイルコマースサイトとの統合が進んでいます。

北米のリテールオートメーション産業の概要

北米のリテールオートメーション市場は、複数の企業が事業を展開しているため、競争が激しいです。市場は適度に集中しており、重要な企業は製品革新、合併、買収などの戦略を採用し、リーチを拡大し、より良い製品を提供しています。同市場で事業を展開している主な企業には、Diebold Nixdorf Inc.、ECR Software Corporation、First Data Corporation、富士通株式会社などがあります。

2023年7月、AIとロボティクスを活用し、在庫とオペレーションに関するリアルタイムの洞察で小売業者の業績を向上させるSimbe Robotics, Inc.は本日、エクリプスが主導する2,800万米ドルのシリーズBエクイティファイナンスラウンドを発表しました。エクリプスは、日常生活に不可欠な物理的産業のデジタルトランスフォーメーションを専門とする一流ベンチャー企業の1社として、シンベの次の成長段階への推進に貴重な知識と専門知識をもたらします。

2023年6月、カナディアン・タイヤ・コーポレーション(CTC)とマイクロソフトは、カナダの小売業界全体でイノベーションを推進し、国全体の新技術の進歩と導入に貢献するための旗艦戦略的小売パートナーシップを発表しました。この7年間のパートナーシップを通じて、CTCはMicrosoft Azureを活用してシステムとインフラを近代化し、マイクロソフトの信頼できるクラウド製品やソリューション、専門知識、スキルアップ能力への直接アクセスを活用します。CTCはこれらの新しい能力を活用し、ビジネスの近代化のスピードと効率を高め、グループ企業全体で顧客のオムニチャネル・ジャーニーとブランド体験を強化します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • より迅速なサービスに対する需要の高まり
    • 小売業界とeコマースの成長
    • 食料品店におけるリテールオートメーションの増加
  • 市場の課題
    • インターネットと接続性への大きな依存
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
  • エンドユーザー別
    • 食料品(スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、ドラッグストア)
    • ジェネラル・マーチャンダイズ(ハードグッズ、ソフトグッズ、ミックス・ジェネラル・マーチャンダイズ)
    • ホスピタリティ(ホテル(カジノ、リゾート、クルーズ船など)、レストラン)
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Datalogic SpA
    • Diebold Nixdorf Incorporated
    • ECR Software Corp.
    • First Data Corporation(Fiserv)
    • Fujitsu Limited
    • Honeywell International Inc.
    • NCR Corporation
    • Posiflex Technology Inc.
    • Zebra Technologies Corporation
    • SMA Technologies

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49035

The North America Retail Automation Market is expected to register a CAGR of 10.43% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The COVID-19 pandemic created huge disruption in the retail industry and forced retailers to take various preventive measures, leading to the closure of several outlets. Owing to this, retailers and prominent brands across the globe faced short-term challenges across sustained revenues, health and safety, supply chain management, labor shortages, and pricing, to name a few.
  • Automation is anticipated to play a major part in the growth of the retail industry; as the industry expands, automation helps retailers cut costs and drive efficiency. These solutions also enhance the customer experience and the efficiency of retail facility employees.
  • Retailers are facing challenges as the technological revolution is taking place significantly. These innovations are reshaping the behavior of consumers and their way of collaborating and communicating with each other to select products and services.
  • Also, as e-commerce is experiencing steady growth and relocating customers away from retail stores, a new in-store experience must be unique online for the brick & mortar stores to stay relevant. Moreover, digital transformation is helping the supply chain by making data-driven decisions and enhancing the customer experience. Also, players are moving toward iot to enable frictionless retail.
  • A study conducted by Zebra Technologies on the anticipated future trends in the retail sector revealed that around 60% of retailers are expected to adopt automation across all the key functions. The study further indicated that around 78% of the respondents would veer towards using kiosks to provide product-related information to their clients.
  • Buoyed by the introduction of Amazon Go in the United States, several retailers are now exploring using automation to reduce operational costs and provide a seamless shopping experience to their shoppers. Amazon's entry into physical retail is also seen as a challenge for traditional stores as they now have to compete with established players with a strong distribution channel.

North America Retail Automation Market Trends

Grocery Segment is expected grow at a higher pace.

  • Self-checkout kiosks have been among the standard automation solutions increasingly being deployed in supermarkets. Also, grocery chain Kroger uses sensors and predictive analytics to forecast when more cashiers will be needed in its stores.
  • The impact of COVID-19 on the region's retail industry resulted in Target, Taco Bell, Hy-Vee supermarkets, and Speedway convenience stores supporting Apple Pay, a contactless payment system enabling customers to quickly and securely pay in stores using their Apple Watch and iPhone.
  • Also, when the first Amazon Go store was opened to the public, shoppers could walk into the store, grab whatever they liked, put it in bags, and walk out. The customers only required an app to shop. Amazon also plans to open more than 3,000 cashier-less stores in the future. The grocery sector has long tried to solve the friction of the checkout experience. From opening more registers to adopting self-service kiosks, no solutions have yet to satisfy the retailer and the customer entirely.
  • Moreover, Zippin, an Amazon Go rival store in San Francisco, also has a cashier-less system that uses multiple sources of information, both cameras and shelf sensors, to triangulate and receive the correct information. Multiple retailers are anticipated to find checkout-free systems to be their answer to increased profits, including, but not limited to, fewer employees behind the register, reduction in theft by fraud, and new customer data.

United States is Expected to Hold a Major Market Share

  • The retail automation market in the United States is anticipated to be driven by the growing adoption of automation technologies by major players such as Amazon and Walmart.
  • Part of the adoption is significantly attributable to the changing consumer preferences. A Digimarc study reported that 88% of American adults prioritize faster checkout options over slower checkout speeds and long lines. Major regional retailers have focused on such complaints and adapted to a quick and easy checkout process.
  • Retailers have implemented single or multiple payment solutions to decrease the time required to complete transactions. Also, by equipping sales associates with mobile point of sale (mPOS) devices, the time taken to process payments and the location of the payment processing eliminated the need for many traditional POS stations, thus, freeing up valuable real estate.
  • For instance, Rebecca Minkoff's SoHo store deploys mPOS devices as self-checkout stations; customers who wish to own their shopping journey from start to finish can process transactions without the assistance of store personnel.
  • Retailers in the region have recognized the need to incentivize digital payments and, thus, are offering more tangible benefits in the mind of the consumer, such as loyalty benefits. The technology has been better integrated with several apps and mobile commerce sites to create a more seamless experience.

North America Retail Automation Industry Overview

The North American Retail Automation Market is significantly competitive, owing to multiple players operating. The market is moderately concentrated, with significant players adopting strategies such as product innovation, mergers, and acquisitions to expand their reach and offer better products. Some major players operating in the market are Diebold Nixdorf Inc., ECR Software Corporation, First Data Corporation, and Fujitsu Limited.

In July 2023, Simbe Robotics, Inc., the company leveraging AI and robotics to elevate the performance of retailers with real-time insights into inventory and operations, today announced a Series B equity financing round of USD 28 million, led by Eclipse. As one of the premier venture firms specializing in the digital transformation of essential physical industries that impact daily life, Eclipse brings invaluable knowledge and expertise to propel Simbe through its next growth phase.

In June 2023, Canadian Tire Corporation (CTC) and Microsoft announced a flagship strategic retail partnership to drive innovation across Canada's retail industry and contribute to the country's overall advancement and adoption of new technology. Through this seven-year partnership, CTC will leverage Microsoft Azure to modernize its systems and infrastructure and utilize direct access to Microsoft's trusted cloud products and solutions, expertise, and upskilling capabilities. CTC will use these new abilities to increase the speed and efficiency of its business modernization, enhancing customers' omnichannel journey and brand experiences across its group of companies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Demand for Faster Services
    • 4.2.2 Growth Among Retail Industry and E-commerce
    • 4.2.3 Increasing Retail Automation in Grocery Stores
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Huge Reliance on Internet and Connectivity
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Hardware
    • 5.1.2 Software
  • 5.2 By End-User
    • 5.2.1 Grocery (Supermarkets, Hypermarkets, Convenience Stores, and Drugstores)
    • 5.2.2 General Merchandise (Hardgoods, Softgoods, Mixed General Merchandise)
    • 5.2.3 Hospitality (Hotels (including Casinos, Resorts, Cruise Ships, etc.) and Restaurants)
  • 5.3 By Country
    • 5.3.1 United States
    • 5.3.2 Canada

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Datalogic SpA
    • 6.1.2 Diebold Nixdorf Incorporated
    • 6.1.3 ECR Software Corp.
    • 6.1.4 First Data Corporation (Fiserv)
    • 6.1.5 Fujitsu Limited
    • 6.1.6 Honeywell International Inc.
    • 6.1.7 NCR Corporation
    • 6.1.8 Posiflex Technology Inc.
    • 6.1.9 Zebra Technologies Corporation
    • 6.1.10 SMA Technologies

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS