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市場調査レポート
商品コード
1444729

マーケティングオートメーションソフトウェア市場: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年から2029年)

Marketing Automation Software Market - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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マーケティングオートメーションソフトウェア市場: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年から2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

マーケティングオートメーションソフトウェア市場規模は、2024年に68億5,000万米ドルと推定され、2029年までに153億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に17.54%のCAGRで成長します。

自動化ソフトウェア市場

売上と顧客維持を生み出す上でマーケティングの重要性が高まっているため、マーケティングサービスへの支出が増加しています。

主なハイライト

  • 最近の世界のテクノロジーの混乱に合わせてビジネスを常に最新の状態に保つために、マーケティングマネージャーは、最新のデジタルマーケティング動向を採用するためのマーケティングオートメーションソリューションとツールに戦略的に資金を投入しています。
  • マーケティングオートメーションは、退屈なアクティビティを排除し、マーケティングスタッフがより重要な要素に集中できるようにすることで、企業がより強力な消費者エンゲージメントキャンペーンを作成できるように支援するテクノロジーです。さらに、このテクノロジーにより、見込み顧客の発掘と顧客ライフサイクルマーケティングの管理が容易になります。その結果、自動マーケティングツールは近年大きな注目を集めており、調査期間中も引き続き上昇すると予想されます。
  • ソーシャルメディアマーケティングからSEOやコンテンツマーケティングに至るまで、マーケティングマネージャーは売上をサポートし、拡大するために多大な投資を行っています。人工知能(AI)、データ駆動型プロモーション、検索エンジン最適化(SEO)は、デジタル化と積極的なプロモーション手法の時代において、マーケティングソリューションプロバイダーに利点をもたらします。今後数年間で、AIは企業、部門、国家に潜在的な機会をもたらすでしょう。
  • ソーシャルメディアマーケティングキャンペーンの成長により、オーガニックの可視性が高まることが予想されます。さまざまなブランドがソーシャルメディアマーケティング予算を増やすことで投資収益率(ROI)を向上させています。ソーシャルメディア広告のターゲティングは、GoogleのAdwordsプラットフォームをミラーリングすることで、よりターゲットを絞ったものになる可能性が高いです。
  • 新しい自動化テクノロジーのイントロダクションより、市場では、分析ソリューションを最大限に活用し、有益な情報や洞察を得るために分析ソリューションを使用する方法を消費者に指導できる資格のある人材も不足しています。しかし、大規模企業は小規模企業を買収し、クラウドテクノロジーやIaaSやSaaSなどのプラットフォームを利用して「Marketing Cloud」と呼ばれる統合ソフトウェアスイートを提供することに集中しています。企業は合併と買収を通じて、必要な知識、技術、顧客ベースを獲得することで、市場シェアと支配力を拡大できます。
  • COVID-19の感染拡大が始まると、多くのB2Bマーケティング企業は「安全策」アプローチを採用し、ビジネスへの影響を分析できるようになるまでマーケティング予算を削減し、経済シナリオが改善するまで待つ必要があった。

マーケティングオートメーションソフトウェア市場動向

大きな市場シェアが期待されるエンターテイメントとメディア

  • バーチャルリアリティ(VR)、オーバーザトップ(OTT)ビデオ、オンライン広告は、米国の新興経済諸国広告やマーケティング市場、そして世界的に。これらの動向、高度なインターネットマーケティング活動の必要性が高まっており、これらの活動に対する自動化の採用の増加により、調査対象市場におけるベンダーの相当な範囲がサポートされています。
  • GSMA Mobile Economyによると、スマートフォンの普及は世界のモバイルユーザーベースの70%近くに達しており、生成されるデータは飛躍的に増加しています。このような統計は、モバイルに最適化されたマーケティングおよび自動化をサポートするソフトウェアの必要性をさらに示しています。 GSMAによると、2022年には世界人口の68%がモバイル契約を結んでいると報告されています。この数字は2030年までに73%に達すると予想されています。
  • TrackMavenによると、他の業界と比較して、メディアとエンターテイメントの電子メール開封率は世界的に最も高くなっています。メディア企業やエンターテインメント企業は、ソーシャルメディア分析ツールから得た顧客の洞察を利用して、セグメント化されたマーケティングデータ(人口統計と関心に基づく)を使用して、特定のコンテンツを演出できます。
  • たとえば、インドとカナダのエンターテイメントおよびメディア部門は、デジタル化と広告収入の向上に支えられ、膨大な消費者の需要により、激しい成長段階に突入しようとしています。この地域における外国メディアやエンターテイメント大手による投資率の上昇により、M&Eインフラはより高度に発展しました。

北米地域はかなりの市場シェアを保持すると予想される

  • 北米地域には米国とカナダが含まれます。この地域には、Adobe、HubSpot、Marketo、Oracle、Salesforce Pardotなど、市場で著名なベンダーが数多く拠点を置いており、新しい価格、ターゲットグループ、提供される機能などの重要な側面での競合が激化しています。
  • 従来のマーケティングと比較してデジタルオムニチャネルマーケティングへの移行が進んでおり、この地域ではマーケティングオートメーションソフトウェアの採用が増加しています。米国マーケティング協会とデューク大学によるCMO調査(n=356)によると、2021年 1月に米国のB2B製品マーケティング担当者は、従来の広告への支出が翌年には0.61%減少すると予想されています。デジタルマーケティング支出は14.32%増加すると予測されました
  • SaaSクラウドサービスの採用の増加、データ統合サービスの需要の増加、5Gネットワークカバレッジの拡大は、この地域で広範な範囲に及ぶと推定される市場調査の重要な要因の一部です。
  • 電子メールマーケティングなどの反復的なタスクに分析を使用することや、大量の電子メールキャンペーン中に収集されたデータの効率的な使用と分析を支援するマーケティングオートメーションソフトウェアなどのマーケティングテクノロジーを使用することが、マーケティング担当者にとって不可欠になっています。 SharpSpringなどのベンダーは、マーケティング自動化プラットフォームで電子メール追跡および分析機能を提供しています。パーソナライゼーションサービスも高い投資収益率をもたらすため、市場にとって重要な推進力となっています。パーソナライズされたランディングページのプロバイダーであるInstapageによると、米国のマーケティング担当者の88%が、パーソナライゼーションによって目に見える改善が見られたと報告しています。
  • このように、北米市場は、デジタルマーケティングチャネルの導入、政府の取り組み、ベンダー関連の投資により急速に成長しています。

マーケティングオートメーションソフトウェア業界の概要

マーケティングオートメーションソフトウェア市場には、多数の企業が市場に参入している複数の製品があり、非常に細分化されています。したがって、消費者は最新の機能を備えた製品を選択するため、市場におけるイノベーションが非常に重要です。設備投資も高額であるため、強力な競争戦略を持つ企業が急速に前進するのに役立っています。

  • 2023年 3月-中小企業向けのセールスおよびマーケティングオートメーションソフトウェアの大手企業の1つであるKeapが、The Factoryを買収したと発表しました。元KeapパートナーであるThe Factoryは、中小企業の経営者が強力なマーケティング戦略を構築し、販売とマーケティングの自動化を導入できるよう支援します。
  • 2023年 1月-協会や非営利団体にサービスを提供する女性所有のデジタル代理店であるYodelpopは、HubSpot Marketing Hubの2つの簡単にインストールできる統合であるRaiserSyncとYourMemberSyncを開始しました。これらの新たに開始された統合により、協会や非営利団体は、YourMembership協会管理システムまたはRaiser's Edge NXT寄付者管理システムをHubSpotのマーケティング自動化ソフトウェアに接続して、効率的で魅力的なマーケティングキャンペーンやコミュニケーションを作成できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • デジタルベースのキャンペーンへの継続的な移行
    • データに裏付けられた意思決定プロセスの利点を実感している組織
    • SMACベースのテクノロジーの導入が継続的に増加
  • 市場の課題
    • レガシー関連の実装の課題
  • 市場機会
  • 業界エコシステム分析
  • COVID-19がマーケティングオートメーションソフトウェア市場に与える影響
    • 短期的な影響
      • B2Bマーケティング予算の変化とマーテック予算配分への全体的な影響
    • 長期的な影響
      • デジタルメディアへの移行と注目を集めるパーソナライズされたキャンペーンの必要性
      • データの照合の増加により、コンテキスト化の必要性が増加
      • かなりのシェアを占める大規模組織は比較的影響を受けていない
      • HubSpotなどのベンダーは、中小企業の導入を支援するサポートエコシステムの構築に成功
  • デジタルトランスフォーメーション実践の採用の増加と統合CRMスペースに向けた継続的な動きの影響
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 展開
    • クラウドベース
    • オンプレミス
  • 組織の規模
    • 大規模
    • 中小企業ベース
  • 用途
    • キャンペーン管理
    • リード管理
    • セールスイネーブルメントプログラム
    • 分析およびレポートソリューション
    • その他の用途
  • エンドユーザーの垂直方向
    • エンターテインメントとメディア
    • 金融業務
    • 政府
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • 小売り
    • その他のエンドユーザー分野
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Hubspot, Inc.
    • Adobe Systems Incorporated
    • Oracle(Eloqua)
    • Acoustic, LP
    • Marketo Inc.(Adobe)
    • Microsoft Corporation
    • Salesforce(Pardot)
    • Salesfusion Inc.(Sugar CRM)
    • SAS SE
    • Teradata Corporation
    • SAP SE
    • Act-On Software
    • Klaviyo
    • Active Campaign
    • Keap
    • Omnisend
    • Thryv
    • Drip

第7章 MIからの戦略的勧告

  • 新型コロナウイルス感染症後の世界でベンダーが取り組む主要な取り組みの分析
  • Hubspotなどの大手ベンダーが実施する戦略的取り組みから得られる主なポイント
  • 市場需要回復に関する保守的、現実的、楽観的なシナリオの分析
  • MAS市場情勢に関するアナリストの洞察

第8章 ベンダーのポジショニング分析

第9章 市場の見通し

目次
Product Code: 54297

The Marketing Automation Software Market size is estimated at USD 6.85 billion in 2024, and is expected to reach USD 15.36 billion by 2029, growing at a CAGR of 17.54% during the forecast period (2024-2029).

ing Automation Software Market

Due to the increasing significance of marketing in generating sales and customer retention, marketing services are witnessing a rise in spending.

Key Highlights

  • In Order to keep businesses updated with the recent technological disruptions worldwide, marketing managers are strategically spending on marketing automation solutions and tools to adopt the latest digital marketing trends.
  • Marketing automation is a technology that aids businesses in creating stronger consumer engagement campaigns by removing tedious activities and allowing the marketing staff to concentrate on more important factors. In addition to other things, the technology makes it easier to manage lead generation and customer lifecycle marketing. As a result, Automated Marketing Tools have drawn a lot of attention in recent years, and it is anticipated that they will continue to rise during the research period.
  • From social media marketing to SEO or content marketing, marketing managers are investing significantly to support and boost their sales. Artificial intelligence (AI), data-driven promotion, and search engine optimization (SEO) will give marketing solution providers an advantage in the era of digitization and aggressive promotion techniques. In the upcoming years, AI will present possible opportunities for businesses, sectors, and nations.
  • Organic visibility is expected to increase due to the growth in social media marketing campaigns. Various brands improve their return on investment (ROI) by increasing their social media marketing budget. Social media advertisement targeting will likely become highly targeted by mirroring Google's Adwords platform.
  • With the introduction of new automation technologies, the market is also experiencing a lack of qualified individuals who can instruct consumers on how to make the most of analytics solutions and use them for helpful information and insights. However, large-sized businesses are concentrating on acquiring smaller ones and providing integrated software suites termed "Marketing Cloud" with the aid of cloud technologies and platforms like IaaS and SaaS. Through mergers and acquisitions, companies can grow their market share and domination by acquiring the necessary knowledge, technology, and client base.
  • With the onset of the COVID-19 outbreak, many B2B marketing companies adopted a "play it safe" approach through which they reduced their marketing budgets until they could analyze the impact on their businesses and had to wait for the economic scenario to improve.

Marketing Automation Software Market Trends

Entertainment and Media Expected to have a Significant Market Share

  • Virtual reality (VR), over-the-top (OTT) video and online advertising are projected to be among the fastest-growing revenue generators for entertainment and media companies in developing economies where technology adoption is dominant, like the United States internet advertising and marketing market, and globally. These trends increase the need for high internet marketing activity, and the rising automation adoption for these activities supports the substantial scope for the vendors in the market studied.
  • With smartphone adoption reaching nearly 70% of the global mobile user base, according to GSMA Mobile Economy, data generation has exponentially increased. Such statistics further indicate the need for mobile-optimized marketing and automation-supporting software. According to GSMA, in 2022, 68% of the global population was reported to have had a mobile subscription. This figure is expected to reach 73% by 2030.
  • Compared to other industries, open email rates for media and entertainment are the highest globally, according to TrackMaven. With customer insights from social media analytics tools, media and entertainment companies can use segmented marketing data (based on demographics and interest) to direct specific content.
  • For instance, India and Canada's entertainment and media sectors have positioned themselves on the verge of an intense growth phase, backed by digitization and improving advertising revenues, owing to the enormous consumer demand. The rising rate of investments by foreign media and entertainment majors in the region has developed the M&E infrastructure to a higher extent.

North America Region is Expected to Hold Significant Market Share

  • The North American region includes the United States and Canada. The region is home to a number of prominent vendors in the market, including Adobe, HubSpot, Marketo, Oracle, Salesforce Pardot, and others, which increases competition on crucial aspects such as new prices offered, target group, and features offered.
  • The adoption of marketing automation software has been increasing in the region as there has been a shift to digital omnichannel marketing compared to traditional marketing. According to the CMO Survey by American Marketing Association and Duke University (n=356), in January 2021, B2B product marketers in the United States suggested that their spending on traditional advertising was expected to decline by 0.61% in the following year, while the digital marketing spending was projected to increase by 14.32%
  • The growing adoption of SaaS cloud services, increasing demand for data integration services, and expanding 5G network coverage are some of the significant factors that the market studied is estimated to have a massive scope in the region.
  • The use of analytics for repetitive tasks such as email marketing and marketing technologies such as marketing automation software that helps efficient use and analysis of data collected during bulk email campaigns has become imperative for marketers. Vendors such as SharpSpring offers email tracking and analytics features with their marketing automation platform. Personalization services are also becoming a vital driver for the market as they offer a high probability of return on investment. According to Instapage, a provider of personalized landing pages, 88% of US marketers reported seeing measurable improvements due to personalization.
  • Thus, the market for North America is growing at a rapid pace owing to the adoption of digital marketing channels, government initiatives, and vendor-related investments.

Marketing Automation Software Industry Overview

The marketing automation software market has several products available with a number of companies in the market, making it highly fragmented. Hence, innovation in the market is crucial, as consumers opt for products with the latest features. The capital expenditure is also high, which has helped companies with powerful competitive strategies to move forward rapidly.

  • March 2023 - Keap, one of the leading companies in sales and marketing automation software for small businesses, announced that it had acquired The Factory. A former Keap partner, The Factory assists small business owners with building powerful marketing strategies and implementing sales and marketing automation.
  • January 2023 - Yodelpop, a women-owned digital agency serving associations and nonprofits, launched RaiserSync and YourMemberSync, two easy-install integrations for HubSpot Marketing Hub. These newly launched integrations allow associations and nonprofits to connect the YourMembership association management system or Raiser's Edge NXT donor management system to HubSpot's marketing automation software to create efficient and engaging marketing campaigns and communications.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Ongoing Shift Toward Digital-based Campaigns
    • 4.2.2 Organizations Realizing the Benefits of Data-backed Decision Process
    • 4.2.3 Sustained Increase in Adoption of SMAC-based Technologies
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Legacy-related Implementation Challenges
  • 4.4 Market Opportunities
  • 4.5 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Marketing Automation Software Market
    • 4.6.1 Short-term Impact
      • 4.6.1.1 Changes in B2B marketing budgets and their overall impact on martech budget allocations
    • 4.6.2 Long-term Impact
      • 4.6.2.1 Migration to Digital Mediums and Need for Personalized Campaigns to Gather Traction
      • 4.6.2.2 Growth in Collation Of Data Has Increased the Need for Contextualization
      • 4.6.2.3 Large-scale Organizations Which Account for a Sizeable Share Remain Relatively Unaffected
      • 4.6.2.4 Vendors such as HubSpot Have Successfully Created a Supporting Ecosystem Which Has Helped Them Onboard SMEs
  • 4.7 Impact of Higher Adoption of Digital Transformation Practices and Ongoing Move towards an Integrated CRM Space
  • 4.8 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.8.1 Threat of New Entrants
    • 4.8.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.8.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.8.4 Threat of Substitute Products
    • 4.8.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Deployment
    • 5.1.1 Cloud-based
    • 5.1.2 On-Premise
  • 5.2 Organization Size
    • 5.2.1 Large-scale
    • 5.2.2 SME-based
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Campaign Management
    • 5.3.2 Lead Management
    • 5.3.3 Sales Enablement Programs
    • 5.3.4 Analytics & Reporting Solutions
    • 5.3.5 Other Applications
  • 5.4 End-user Vertical
    • 5.4.1 Entertainment & Media
    • 5.4.2 Financial Services
    • 5.4.3 Government
    • 5.4.4 Healthcare
    • 5.4.5 Manufacturing
    • 5.4.6 Retail
    • 5.4.7 Other End-user Verticals
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Hubspot, Inc.
    • 6.1.2 Adobe Systems Incorporated
    • 6.1.3 Oracle (Eloqua)
    • 6.1.4 Acoustic, L.P.
    • 6.1.5 Marketo Inc. (Adobe)
    • 6.1.6 Microsoft Corporation
    • 6.1.7 Salesforce (Pardot)
    • 6.1.8 Salesfusion Inc. (Sugar CRM)
    • 6.1.9 SAS SE
    • 6.1.10 Teradata Corporation
    • 6.1.11 SAP SE
    • 6.1.12 Act-On Software
    • 6.1.13 Klaviyo
    • 6.1.14 Active Campaign
    • 6.1.15 Keap
    • 6.1.16 Omnisend
    • 6.1.17 Thryv
    • 6.1.18 Drip

7 Strategic Recommendations from MI

  • 7.1 Analysis of Key Initiatives Undertaken by Vendors in the Post-COVID World
  • 7.2 Major Takeaways from the Strategic Initiatives Implemented by Major Vendors such as Hubspot
  • 7.3 Analysis of Conservative, Realistic, and Optimistic Scenarios on the Recovery of the Market Demand
  • 7.4 Analyst Insights on the MAS Market Landscape

8 Vendor Positioning Analysis

9 Market outlook