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市場調査レポート
商品コード
1644388

クラウドコミュニケーションプラットフォーム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Cloud Communication Platform - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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クラウドコミュニケーションプラットフォーム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

クラウドコミュニケーションプラットフォーム市場規模は2025年に204億米ドルと推定・予測され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは18.44%で、2030年には475億4,000万米ドルに達すると予測されています。

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現在、企業は通信市場の技術進歩に対応するため、クラウドコミュニケーションプラットフォームソリューションの導入が不可欠となっています。

主なハイライト

  • コネクテッドデバイスの採用増加、モノのインターネットの普及拡大、クラウドベースのサービス採用の増加が市場成長の主な要因となっています。シスコシステムズによると、2022年には世界の消費者向けIPトラフィックは月間333エクサバイトに達し、複合年間成長率は27%に達すると予想されており、これが調査対象市場の成長を促進するとみられています。
  • フォーブス誌によると、モノのインターネット(IoT)接続機器の総設置台数は、2025年までに世界で754億4,000万台となり、10年間で5倍に増加すると予測されています。また、フィンチ・キャピタルによると、IoTエンドユーザー・ソリューションの世界市場規模は2019年末までに2,120億米ドルに成長すると予想されており、クラウド通信サービス・プロバイダーにとって、未開拓の市場を世界的に開拓する有利な機会がもたらされます。
  • また、BYOD政策や従量課金サービスの動向の高まりも、クラウド通信プラットフォーム市場の成長をさらに後押しする要因となっています。近年、企業はBYOD(Bring-Your-Own-Device)の取り組みを採用しています。従業員がモバイルアプリを利用する能力は現在、87%の組織で信頼されており、企業オフィスとリモートワークの境界はますます曖昧になっています。
  • 生産性の向上やコストの削減といった要因によって、企業はより良い成果を得るためにクラウドコラボレーションソリューションを採用するようになった。このため、サービス・プロバイダーはクラウドベースのコミュニケーションおよびコラボレーション・ソリューションに注力し、長期的にこの市場を牽引しています。様々な企業が強化されたクラウドコラボレーションプラットフォームを発表しており、これが市場を牽引すると期待されています。例えば、昨年11月、世界のテクノロジー・サプライヤーであり、専門ディストリビューターでもあるWestcon-Comstor社は、クラウド&コラボレーションという新しい事業セグメントの設立を発表しました。
  • クラウドサービスは通常インターネット・ベースであるため、インターネット接続速度はクラウドコミュニケーションプラットフォーム市場に影響を与えると思われます。また、機密データに関するプライバシーやセキュリティへの懸念は、市場の成長をさらに妨げます。Identity Theft Resource Centerによると、米国における昨年上半期のデータ漏洩件数は817件に達しました。

クラウドコミュニケーションプラットフォーム市場動向

BFSIが市場を牽引

  • クラウドコミュニケーションプラットフォーム・ソリューションにより、投資銀行、プライベート・エクイティ、ベンチャー・キャピタル、資産運用会社、保険会社は、パートナー、クライアント、顧客とビジネス情報を安全に交換できるようになります。金融技術(フィンテック)の進化とBFSIセクターのデジタル変革が、このセグメントの成長を牽引します。
  • 金融セクターは大規模な変革期を迎えており、より俊敏で革新的、コラボレーティブ、顧客中心主義を実現することが時代のニーズとなっています。Box、HighQ、Jive Softwareなどのクラウドコラボレーションベンダーは、BFSI業界がハイエンドの顧客体験を提供し、運営コストを削減し、規制やコンプライアンス義務を満たすことを可能にします。
  • COVID-19の大流行時には、クラウドベースのBPOサービスに対する需要が高まり、金融機関は挫折にもかかわらず活動を継続することができました。さらに、BPOサービス・ソリューションは、銀行、企業、金融機関の効率的な運営に不可欠であり、銀行がコア人材や重要な事業運営にリソースを活用できるようにしました。クラウドコミュニケーションは、リモート・アクセス、デジタル・データ交換、自動レポーティング、リアルタイムの作業フロア管理を通じて、金融機関の生産性を最大化するのに役立ちます。フォーブスによると、77%以上の銀行がクラウドコンピューティングを活用し、業務の一部を他の組織にアウトソーシングしています。
  • さらに、クラウド通信を含むクラウド技術により、Fintech企業は迅速な開発を行い、ビジネスを競合から差別化し、消費者体験を向上させるアプリを構築することができます。さらに、FinTech企業は、クラウドコミュニケーションにより、金融ブランドとのコミュニケーションに利用する数多くのオンライン・チャネルを通じて、こうした体験を顧客に提供することができます。こうしたチャネルには、モバイル・アプリケーション、ロボット型チャットボット、ビデオ、メッセージング・サービスなどがあります。
  • 業界の様々な企業が、競争力を得るためにBFSI業界に対応するためのいくつかの戦略に取り組んでいます。例えば、Route Mobileは昨年1月、マハラシュトラ銀行およびインドステイト銀行と提携し、クラウドコミュニケーションプラットフォームの機能を活用してWhatsApp上で金融サービスを提供しました。

市場を独占する北米

  • 北米はクラウドコミュニケーションプラットフォーム市場を収益面で支配しており、予測期間中もその優位性を維持すると見られています。この成長の背景には、クラウドベースのサービスの採用が増加していることと、この地域に複数のクラウドベースのサービスプロバイダーが存在することが挙げられます。
  • この地域の優れた開発率の主な理由は、ユニファイド・コミュニケーション(UC)に対する需要の高まりと、サービスプロバイダー間の製品の棲み分けです。北米では、ソリューション別のUCaaSセグメントがIVRセグメントへと市場を牽引しています。同地域では、IVR分野がビデオ会議分野よりも大きな伸びを示すと予想されています。
  • さらに、同地域のクラウド通信プラットフォーム市場は、通信業界におけるIoT導入の拡大から利益を得ることが期待されています。アメリカの通信会社は、IoTベースの技術の機能を活用して、手続きを迅速化し、有効性を高めています。Telecom Advisory Servicesによると、米国では今年度、インターネット・トラフィックが月間9,864万エクサバイトまで上昇すると予想されています。
  • また、複数の小売企業がクラウドコミュニケーションプラットフォームをCRMインターフェースに統合し、顧客とのインタラクションを強化しています。消費者からの問い合わせを解読し、適切な場所に誘導して説明するのに役立ちます。
  • さらに、クラウドコミュニケーションプラットフォームのビデオソリューションを使用して、特にビデオチャットを介して製品の特徴や機能を紹介するために、顧客に高HD品質のビデオとスムーズなアクセスを提供する企業もあります。より多くの顧客を維持するために、Croma(Infiniti Retail Limited)のような組織は、パンデミックの間、ベンガルールでオンライン・デモンストレーションのための最初のパイロット・ストアを作った。

クラウドコミュニケーションプラットフォーム業界の概要

クラウドコミュニケーションプラットフォーム市場は競争が激しく、包括的なクラウドコミュニケーションソリューションを提供するベンダーが多数存在するのが特徴です。市場プレーヤーは、製品レンジとサービス領域の拡大に積極的に注力しています。各業界に特化したサービスを提供するため、各社は技術革新と研究開発を重視しています。クラウドコミュニケーションプラットフォーム市場の主要企業には、Cisco System Inc.、Twilio Inc.、8x8 Inc.、Avaya Inc.、NetFortris Inc.などが含まれます。

2022年2月、オープン通信ソリューション(EDP)の世界的サプライヤーであるRadisys Corporationによって、Radisys Engage Digital Platformが提供開始されました。これはオープンなクラウドコミュニケーションプラットフォームで、ビデオベースのカスタマーケア、会話型AIアプリケーション、インダストリー5.0アプリケーション、人間と機械の協調を可能にする超パーソナライズされたソーシャルエンゲージメントなど、新世代のプログラマブルコミュニケーションの到来を支援します。このプラットフォームにより、サービスプロバイダーは、多様な企業や消費者セクターのニーズや期待に応える製品を簡単かつ収益性の高い形で設計できるようになります。

2022年4月、サービス・プロバイダーのルーメンは、電話サービスを強化するためにアリアンザのクラウド通信技術を採用しました。アリアンザのプラットフォームはサービス・プロバイダー向けに設計されており、通信事業者との統合が可能です。ルーメンは、同プラットフォームが自社の中核となる音声サービスと顧客の需要を補完し、従来の電話サービスの顧客にとって魅力的な新たな移行手段を提供すると考えています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • コミュニケーション市場における大きな変化
    • 柔軟な働き方を導入する組織の動向の高まり
    • BYOD需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • セキュリティとプライバシーに関する懸念
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス
  • 展開タイプ別
    • パブリッククラウドサービス
    • プライベートクラウドサービス
    • ハイブリッドクラウドサービス
  • 業界別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • IT・通信
    • 小売
    • 政府機関
    • その他業界別(製造、旅行・ホスピタリティ、教育)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco System Inc.
    • Twilio Inc.
    • 8x8 Inc.
    • Avaya Inc.
    • NetFortris Inc.
    • West IP Communications Inc.
    • Telestax Inc.
    • Plivo Inc.
    • Nexmo Inc.
    • Vonage Holdings Corp.
    • Masergy Communications
    • Mitel Networks Corporation
    • Vonage API Developer
    • CallFire Inc.
    • Ozonetel Communication Pvt. Ltd
    • RingCentral Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71473

The Cloud Communication Platform Market size is estimated at USD 20.40 billion in 2025, and is expected to reach USD 47.54 billion by 2030, at a CAGR of 18.44% during the forecast period (2025-2030).

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Nowadays, companies are experiencing a vital necessity for adopting cloud communication platform solutions to keep themselves updated with the technological advancements in the communication market.

Key Highlights

  • Increasing adoption of connected devices, increasing penetration of the internet of things, and rising adoption of cloud-based services are major factors driving the market growth. According to Cisco Systems, in 2022, global consumer IP traffic was expected to reach 333 exabytes per month at a 27% compound annual growth rate, which is anticipated to fuel the growth of the market studied.
  • According to Forbes, the total installed base of the Internet of Things (IoT) connected devices is projected to amount to 75.44 billion worldwide by 2025, a fivefold increase in 10 years. Also, as per Finch Capital, the global market for IoT end-user solutions was expected to grow to USD 212 billion in size by the end of 2019, presenting lucrative opportunities for cloud communication service providers to tap the untapped market globally.
  • Besides, the growing trend of BYOD policies and pay-as-you-use services are other factors further fueling the growth of the cloud communication platform market. Companies have adopted Bring-Your-Own-Device (BYOD) efforts in recent years. The capacity of employees to use mobile apps is currently relied on by 87% of organizations, and the border between the corporate office and working remotely is becoming increasingly blurred.
  • Factors such as enhanced productivity and decreased costs have enabled enterprises to adopt cloud collaboration solutions for better outcomes. This has allowed the service providers to focus on cloud-based communication and collaboration solutions and drive this market in the long run. Various companies are launching an enhanced cloud collaboration platform, which is expected to drive the market. For instance, in November last year, Westcon-Comstor, a worldwide technology supplier and specialized distributor, announced the formation of a new business segment called Cloud & Collaboration.
  • Cloud services are usually internet-based; therefore, internet connection speed would affect the cloud communication platform market. Also, privacy and security concerns regarding confidential data further hamper the market's growth. According to Identity Theft Resource Center, The number of data breaches in the United States reached 817 in the first half of the last year.

Cloud Communication Platform Market Trends

BFSI to Drive the Market

  • The Cloud Communication Platform solutions allow investment banks, private equity, venture capital, asset managers, and insurance firms to securely exchange business information with partners, clients, and customers. The evolution of financial technology (fintech) and digital transformation in the BFSI sector drive the segment's growth.
  • The financial sector is undergoing a massive transformation, and it has become the need of the hour to be more agile, innovative, collaborative, and customer-centric. The cloud collaboration vendors such as Box, HighQ, Jive Software, and others enable the BFSI industry to deliver high-end customer experience, decrease operating costs, and meet regulatory and compliance obligations.
  • During the COVID-19 pandemic, demand for cloud-based BPO services increased, allowing institutions to continue active despite setbacks. Furthermore, the BPO services solution was critical to the efficient operation of banks, enterprises, and financial institutions by allowing banks to employ their resources for core talents and vital business operations. Cloud communication helps financial organizations maximize productivity through remote access, digital data exchange, automated reporting, and real-time work floor management. According to Forbes, over 77% of banks utilize cloud computing to outsource a few of their operations to other organizations.
  • Moreover, cloud technology, including cloud communication, allows Fintech firms to develop quickly and build apps that differentiate their businesses from the competition and improve consumer experiences. Additionally, FinTech companies may offer these experiences to customers across the numerous online channels they use to communicate with financial brands due to cloud communications. Such channels include mobile applications, robotic chatbots, video, and Messaging Services.
  • Various companies in the industry are involved in several strategies to cater to the BFSI industry to gain a competitive edge. For instance, in January last year, Route Mobile teamed with the Bank of Maharashtra and the State Bank of India to provide financial services over WhatsApp utilizing cloud communication platform capabilities.

North America to Dominate the Market

  • North America dominates the cloud communication platform market in terms of revenue and is expected to maintain its dominance during the forecast period. This growth is attributed to the increasing adoption of cloud-based services and the availability of several cloud-based service providers in this region.
  • The main reason for this region's excellent development rate is the growing demand for unified communications and product segregation among the service providers. In North America, the UCaaS segment by solutions drives the market to the IVR segment. IVR segment is expected to increase at a greater rate than the video conferencing segment in this region.
  • Additionally, the region's cloud communication platform market is expected to profit from the expanding adoption of IoT in the telecommunications industry. American telecom companies are making use of the capabilities of IoT-based technology to speed up procedures and increase efficacy. According to Telecom Advisory Services, the United States is expected to climb to 98.64 million exabytes of internet traffic per month in the current year.
  • Several retailers are also integrating cloud-based communication platforms with their CRM interfaces, boosting customer interaction. It aids in deciphering consumer inquiries and directs them to the right locations for the explanation.
  • Furthermore, some firms use cloud communication platform video solutions to give high HD quality video and smooth access to clients, particularly for showcasing product features and functioning via video chatting. In order to retain more customers, organizations such as Croma (Infiniti Retail Limited) created their initial pilot store for an online demonstration in Bengaluru during the pandemic.

Cloud Communication Platform Industry Overview

The Cloud Communication Platform Market is highly competitive and is characterized by a number of vendors offering comprehensive cloud communication solutions. Market players are actively concentrating on extending their product range and service area. In order to deliver application-specific services across industries, companies emphasize innovation and R&D. Major players in the cloud communication platform market include Cisco System Inc., Twilio Inc., 8x8 Inc., Avaya Inc., and NetFortris Inc.

In February 2022, the Radisys Engage Digital Platform was made available by Radisys Corporation, a global supplier of open telecom solutions (EDP). It is an open cloud communication platform that helps usher in a new generation of programmable communications, including video-based customer care, conversational AI applications, Industry 5.0 applications, and hyper-personalized social engagements that enable human-machine cooperation. The platform enables service providers to easily and profitably design products to meet the needs and expectations of diverse corporate and consumer sectors.

In April 2022, Lumen, a service provider, selected Alianza's cloud communication technology to enhance its phone services. The Alianza platform is designed for service providers and can be integrated with telecom operators. Lumen believes the platform complements its core voice offerings and client demands and will provide an attractive new migration alternative for legacy phone service customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Tremendous Shifts in the Communication Market
    • 4.2.2 The Growing Trend of Organizations Implementing Flexible Work Opportunities
    • 4.2.3 Growing Demand for BYOD
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Security and Privacy Concerns
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitutes
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Solution
    • 5.1.2 Service
  • 5.2 By Deployment Type
    • 5.2.1 Public Cloud Services
    • 5.2.2 Private Cloud Services
    • 5.2.3 Hybrid Cloud Services
  • 5.3 By Industry Vertical
    • 5.3.1 BFSI
    • 5.3.2 Healthcare
    • 5.3.3 IT and Telecommunication
    • 5.3.4 Retail
    • 5.3.5 Government
    • 5.3.6 Other Industry Verticals (Manufacturing, Travel and Hospitality, and Education)
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Cisco System Inc.
    • 6.1.2 Twilio Inc.
    • 6.1.3 8x8 Inc.
    • 6.1.4 Avaya Inc.
    • 6.1.5 NetFortris Inc.
    • 6.1.6 West IP Communications Inc.
    • 6.1.7 Telestax Inc.
    • 6.1.8 Plivo Inc.
    • 6.1.9 Nexmo Inc.
    • 6.1.10 Vonage Holdings Corp.
    • 6.1.11 Masergy Communications
    • 6.1.12 Mitel Networks Corporation
    • 6.1.13 Vonage API Developer
    • 6.1.14 CallFire Inc.
    • 6.1.15 Ozonetel Communication Pvt. Ltd
    • 6.1.16 RingCentral Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS