市場調査レポート
商品コード
1197357
ケフィア市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Kefir Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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ケフィア市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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ケフィア市場は、予測期間(2022-2027年)においてCAGR6.4%で成長すると予測されています。
アウトブレイクにより、人々の健康意識は高まっています。それによって、ケフィアの需要は、その多くの健康上の利点により、好調に推移しています。スペースを活用し、プレイヤーは、風景の中で革新的な製品を発売しています。For Instance, 2021年2月、Lifeway Foodsは、免疫力をサポートし、消費者の健康全般を改善するための新しい機能性ケフィア製品を発売しました。3.5oz Functional Shot Multipacks」と「Organic Grassfed Kefir」です。
健康意識の高まりと購買力の向上により、アジア太平洋や南米などの新興国でも、ケフィアを含む健康に役立つ食品の購入が進んでいます。
また、ケフィアが乳糖不耐症の人に有効であることから、乳糖不耐症に悩む人の間で消費が拡大しています。
ケフィアは健康志向の高い人々の間で人気を博しているが、菜食主義者も多いです。菜食主義者にアピールするために、非乳製品で対応する市場も出てきています。ケフィアはあらゆる年齢層の人が毎日飲むことができます。地域全体での健康への懸念の高まりと、健康への懸念に対処するためのプロバイオティクスの有効性は、プロバイオティクス市場全体の成長の主要な促進要因になると予想されます。可処分所得の増加、プロバイオティクス・ポートフォリオの拡大、製品へのアクセスしやすさも、ヨーグルトとケフィアの業界需要に利益をもたらすと予想されます。さらに、CLALのデータによると、2020年にはドイツで約242万9,600トンの酸乳、ヨーグルト、ケフィア、混合乳製品が消費されています。
プロバイオティクス食品や飲食品の人気が、欧州におけるケフィアの市場成長を後押ししています。ケフィアは東欧諸国で非常に人気があり、消化器系のバランスを整えるために使用されています。例えば、デンマーク統計局によると、2020年、バターミルク、ケフィア、その他の発酵または酸性化した牛乳またはクリームのデンマークへの輸入額は、ほぼ1億3700万DKKに達しました。ケフィアは、これらの地域では、消費者の選択に応じて、朝食、昼食、夕食として消費されています。ケフィアの世界最大の生産国はロシアで、次いでポーランドとなっています。
ケフィア市場は競争が激しく、世界および地域のプレーヤーが強い存在感を示しています。Lifeway Foods, Inc.、Hain Celestial、Nestle、Danoneなどがケフィア市場を牽引している企業です。プレーヤーは、革新的な製品、新製品の発売、品質加工、消費者基盤の獲得、維持に注力しています。業界のプレーヤーは、消費者の明確なニーズに応えることができるプロバイオティクス製品を開発するために、研究開発活動に多額の投資を行っています。また、主要な市場参入企業は、市場優位性を獲得するために未開拓の経済圏に自社ブランドを導入するなどの戦略を採用しています。
The kefir market is projected to grow at a CAGR of 6.4% during the forecast period (2022-2027).
Due to the outbreak, people have become more health conscious. Thereby, the demand for kefir has been strong due to its many health benefits. Utilizing the space, players are launching innovative products in the landscape. For Instance, in February 2021, Lifeway Foods launched new functional kefir products to support immunity and help consumers improve overall health: 3.5oz Functional Shot Multipacks and Organic Grassfed Kefir.
Rising health consciousness and increasing purchasing power have also boosted the purchase of health-benefiting foods, including kefir, in emerging economies like Asia-Pacific and South America.
Also, the benefits of kefir for lactose-intolerant people have increased consumption among individuals suffering from lactose intolerance.
Kefir has gained popularity in health-conscious communities, but many are vegans. The market is responding with Non-dairy products to appeal to vegans. Kefir can be consumed daily by people of all age groups. Rising health concerns across the region and the efficacy of probiotics in addressing health concerns are expected to be a major driving factors for the overall probiotics market growth. Increasing disposable income, broadening probiotics portfolio, and accessibility to the products are also expected to benefit the industry demand for yogurt and kefir. Further, according to the data from CLAL, around 2,429.6 thousand tons of soured milk, yogurt, kefir, and mixed milk product were consumed in Germany in 2020.
The popularity of probiotic foods and beverages fuels the market growth of kefir in Europe. Kefir is quite popular in eastern European countries, where it is used to help balance digestive systems. For Instance, according to Statistics Denmark, in 2020, the import value of buttermilk, kefir, and other fermented or acidified milk or cream into Denmark amounted to almost DKK 137 million. Kefir is consumed as breakfast, lunch, or dinner in these regions, depending on consumers' choices. Russia is the largest producer of kefir globally, followed by Poland.
The kefir market is highly competitive, with a strong presence of global and regional players. Lifeway Foods, Inc., Hain Celestial, Nestle, and Danone are some companies leading the kefir market. The players focus on innovative products, new product launches, quality processing, acquisition, and retention of the consumer base. Industry players are investing heavily in R&D activities to develop probiotic products that can cater to consumers' distinct needs. Major industry participants are also adopting strategies such as introducing their brands in untapped economies to gain market dominance.