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市場調査レポート
商品コード
1432846

パッケージ検査:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Package Testing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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パッケージ検査:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

パッケージ検査市場規模は、2024年に139億6,000万米ドルと推定され、2029年には233億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは10.82%で成長する見込みです。

Package Testing-Market

主なハイライト

  • パッケージ検査は、ほぼすべてのサプライチェーンで重要な役割を果たしています。パッケージテストは、事業のパッケージが仕様を満たしていることを保証し、費用のかかる製品の損傷、法的状況、劣悪なユーザー体験を回避します。パッケージ検査は、包装コストの節約、現実的な環境条件や輸送シナリオにおける包装材料の性能、品質管理に関する洞察、包装の拡張性など、いくつかの分野における機会を特定します。また、認証、仕様、規制などのコンプライアンス問題も含まれます。
  • 貿易の自由化、輸送インフラと通信技術の改善、食品小売部門における多国籍企業の成長により、世界化が進みました。その結果、乳製品、果物、野菜などの生鮮食品の国際取引が活発化しました。
  • 破損した製品は小売業者や製造業者のコストを増加させ、顧客の不満足につながるため、パッケージ検査の重要性がさらに高まった。パッケージの信頼性は、米国材料試験協会(ASTM)や国際種子試験協会(ISTA)などの標準機関が指示する落下試験、振動試験、衝撃試験など数多くの試験を実施することで検証されます。
  • しかし、包装試験に関連するコストはかなり高く、小規模の製造業者や業界がこのプロセスに投資することを難しくしており、それによってこの市場の成長を妨げています。
  • さらに、COVID-19の大流行は調査した市場にプラスの影響を与えました。COVID-19の発生は包装検査サービスの需要を増加させました。なぜなら、全国で実施された部分的または完全な封鎖により、エンドユーザーは宅配便を利用せざるを得なくなったからです。そのため、適切な包装が必要となった。医薬品業界はCOVID-19の大流行時のピークから劇的に成長しました。この業界は、医療技術の進歩が原動力となっていることはよく知られています。さらに、ロシアとウクライナの戦争は、全体的なパッケージングエコシステムに影響を含みます。

パッケージ検査市場の動向

飲食品が市場で大きなシェアを占める

  • インテリジェントパッケージング、アクティブパッケージング、スマートパッケージング、ガス置換包装などの先進パッケージング手法が従来の手法に取って代わりつつあり、これらのパッケージング商品を効果的に試験する必要性が高まっています。
  • 製品は包装された状態で顧客の手元に届くため、その安全性は重要な関心事です。有毒な汚染物質や有害な汚染物質があれば、製品そのものに影響を及ぼす可能性があり、市場におけるパッケージ検査の重要性が強調されています。
  • 包装食品の成長は、米国の新興経済諸国やスペイン、フランス、ロシアなどの欧州主要国で顕著です。この強調が、市場における効果的なパッケージ検査に対する旺盛な需要を生み出しました。
  • 米国の包装食品消費者は、利便性、時間の節約、無駄を最小限に抑えた簡単な下ごしらえによる消費の増加を主な理由として挙げています。米国国勢調査局によると、2022年7月の外食・飲酒場の月間売上高は大幅に増加し、2021年7月と比較して12%増の861億米ドルを占めました。
  • 紙ベースの包装ソリューションなど、環境に優しい食品包装に対する意識の高まりを受けて、包装の完全性が損なわれていないことを確認するための包装試験の必要性が高まった。包装・加工された食品や飲料の人気はますます高まっています。この分野は、包装された食品や消費財がより広く消費されるようになるにつれて成長すると予想されます。
  • オーガニックトレード協会によると、米国におけるパッケージ入りオーガニック食品の消費額は2021年に212億6,000万米ドルであり、2025年には250億米ドル以上に増加すると予測されています。パッケージ検査に対する需要は、パッケージ入り有機食品の消費の伸びと連動して拡大すると思われます。オーガニック食品は、その完全性を保持し、オーガニックであり続けることを保証するために、厳格な規則や規制を遵守する必要が頻繁にあります。パッケージ検査は、パッケージの構成要素やレイアウトが、汚染の回避、鮮度の保持、賞味期限の延長といったニーズに適合していることを保証します。包装された有機食品に対する需要の高まりにより、強力なパッケージ検査技術が必要とされるであろう。

欧州が大きな市場シェアを占める

  • 欧州は、過去数十年にわたってパッケージ検査分野が大きく成長した主要地域のひとつです。包装企業の意識の高まり、厳しい業界規則、包装製品の消費量の増加が、包装検査分野の成長の主な原動力となっています。
  • 例えば、EU包装・包装廃棄物指令の主な目標は、EU域内市場の適切な運営を支援し、包装の環境性能を継続的に高めることです。加盟国はこの法律を施行するために国内法を制定し、事業者が包装材料や商品を認証、試験、証明できるようにしました。
  • 包装は、特定の要件に従って回収または再利用できるように製造されなければならないです。包装された製品と消費者の衛生、安全、受け入れを維持するために、包装内部の有害物質の数を焼却や埋め立てからの排出で最小限に抑えなければならないです。さらに、国際標準化機構(ISO)や国際安全輸送協会(ISTA)が定めるような、いくつかのセクター固有の包装規格に準拠することが要求されるため、複数の業種にまたがる包装試験の採用が促進されています。
  • さまざまなエンドユーザー分野のベンダーが新製品のリリース頻度を高めるにつれて、包装と関連する試験ソリューションのニーズはさらに高まると予想されます。例えば、飲食品分野のマーケットリーダーであるKitKatは、2022年8月に欧州15カ国で定番お菓子のビーガンバリアントであるKitKat Vのデビューを宣言しました。

パッケージ検査業界の概要

調査対象市場の競争企業間の敵対関係は、企業集中度が中程度であることから中程度であり、今後数年間は統合が予想されます。競争企業間の敵対関係はさらに高まると予想されます。市場競争には、Intertek Group PLC、Eurofins Scientific SE、SGS SA、Bureau Veritas SAといった老舗企業が参入しており、革新的なパッケージ検査ソリューションサービスを提供することで市場優位性を維持し、市場競争を激化させると予想されます。

  • 2022年10月-IntertekがCEFLEXに加盟し、軟包装の循環経済諸国の確立を支援し、欧州におけるリサイクルソリューションの開発を奨励。
  • 2022年6月- ビューローベリタスが科学的ソーシングサービスを提供するAdvanced Testing Laboratoryを買収。ATLのサービスは研究開発から製品認定、製造、包装に及ぶ。この買収により、北米地域でのプレゼンス拡大が期待されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
    • パッケージ完全性試験
    • 包装強度試験
    • パッケージの賞味期限研究
    • パッケージバリデーション
  • COVID-19パンデミックの市場への影響
  • 業界政策
    • ASTM規格
    • ISO規格
    • STA規格

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 厳格な管理規制と管理・資格要求
    • 様々な条件下での製品の長期保存に対する要求と、包装された持続可能な製品に対する需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • パッケージ検査に伴う高コスト

第6章 市場セグメンテーション

  • 一次材料別
    • ガラス
    • プラスチック
    • 金属
  • タイプ別
    • 落下試験
    • 振動試験
    • 衝撃試験
    • 温度試験
    • その他のタイプ(圧縮試験、保管期限試験、大気温度試験)
  • エンドユーザー産業別
    • 飲食品
    • 工業
    • ヘルスケア
    • 家庭およびパーソナルケア製品
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Intertek Group PLC
    • Eurofins Scientific SE
    • SGS SA
    • Bureau Veritas SA
    • TUV SUD AG
    • Campden BRI
    • IFP Institute for Product Quality GmbH
    • DDL Inc.(Integreon Global)
    • Turner Packaging Limited
    • Nefab Group

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 53847

The Package Testing Market size is estimated at USD 13.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 23.34 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.82% during the forecast period (2024-2029).

Package Testing - Market

Key Highlights

  • Package testing plays a prominent role in almost every supply chain. Package testing ensures the business's packaging meets specifications and avoids costly product damage, legal situations, and poor user experiences. Package testing identifies opportunities in several areas, such as savings on packaging costs, the performance of packaging materials in realistic environmental conditions and transportation scenarios, quality control insights, and scalability of packaging. It also includes compliance issues like certifications, specifications, and regulations.
  • Globalization increased owing to trade liberalization, improvements in transport infrastructure and communication technologies, and the growth of multinational companies in the food retail sector. It boosted international trade in perishable foods like dairy, fruits, and vegetables.
  • It made package testing even more important, as damaged products increase costs for retailers and manufacturers and lead to customer dissatisfaction. The reliability of the package is tested by performing numerous tests, such as drop, vibration, and shock tests, directed by standard institutions, such as the American Society for Testing and Materials (ASTM) and the International Seed Testing Association (ISTA).
  • However, the costs associated with packaging testing are quite high, making it harder for small-scale manufacturers and industries to invest in this process, thereby hindering the growth of this market.
  • Moreover, the COVID-19 outbreak positively impacted the market studied. The COVID-19 outbreak increased demand for packaging testing services because partial or complete lockdowns implemented nationwide forced end users to use parcel services. It necessitated proper packaging. The pharmaceutical industry grew dramatically since its peak during the COVID-19 pandemic. This vertical is driven by ongoing medical advancements, which is familiar. Further, the Russia-Ukraine war includes an impact on the overall packaging ecosystem.

Package Testing Market Trends

Food and Beverage Accounts for Significant Share in the Market

  • Advanced packaging methods, such as intelligent packaging, active, smart packaging, and modified atmosphere packaging, are replacing traditional methods, driving the need to test these packaged goods effectively.
  • Products' safety is an important concern as they reach customers in the packaged form. Any toxic or damaging contaminant could affect the product itself, emphasizing the importance of package testing in the market.
  • Packaged food's growth is more prominent in the United States developed economies and major European countries like Spain, France, and Russia. This emphasis created a robust demand for effective package testing in the market.
  • Packaged food consumers in the United States include increased consumption due to convenience, saved time, and easy prep with minimal wastage indicated as the primary reason. According to the US Census Bureau, the monthly sales of food services and drinking places increased drastically in July 2022, accounting for USD 86.1 billion, up 12% compared to July 2021.
  • The need for package testing to ensure that the integrity of the package is not compromised increased in response to the growing awareness of environmentally friendly food packaging, such as paper-based packaging solutions. Foods and drinks that are packaged and processed are becoming increasingly popular. The sector is anticipated to grow as packaged food and consumer items are consumed more widely.
  • The consumption of packaged organic food in the United States was USD 21.26 billion in 2021, and it is anticipated to increase to over USD 25 billion by 2025, according to the Organic Trade Association. The demand for package testing will expand in tandem with the growth in the consumption of packaged organic food. Organic food items frequently need to adhere to strict rules and regulations to retain their integrity and guarantee that they stay organic. Package testing ensures that the packaging's components and layout adhere to needs like avoiding contamination, preserving freshness, and prolonging shelf life. Strong package testing techniques will be required due to the rising demand for packaged organic foods.

Europe to Hold a Significant Market Share

  • Europe is one of the key locations where the package testing sector grew significantly over the previous few decades. The increased awareness among packaging firms, strict industry rules, and rising packaged product consumption are the main drivers of the package testing sector's growth.
  • For instance, the EU Packaging and Packaging Waste Directive's main goals are to support the proper operation of the EU Internal Market and continuously enhance the environmental performance of packaging. Member states created national laws To execute the Act, allowing businesses to certify, test, and certify the packaging materials and commodities.
  • The packaging must be manufactured to allow recovery or reuse following specific requirements. The number of hazardous materials inside the packaging must be kept to a minimum in emissions from incineration or landfills to maintain hygiene, safety, and acceptance for the packed product and the consumer. Further encouraging the adoption of package testing across multiple business verticals is the requirement to go by several sector-specific packaging standards, such as those set out by the International Organisation for Standardisation (ISO) and International Safe Transit Association (ISTA).
  • The need for packaging and related testing solutions is anticipated to increase further as vendors across various end-user sectors increase the frequency of new product releases. For instance, KitKat, a market leader in the food and beverage sector, declared the debut of KitKat V, the classic treat's vegan variant, in 15 European nations in August 2022.

Package Testing Industry Overview

The competitive rivalry is moderately high in the market studied as the firm concentration ratio is moderate, and consolidation is expected over the next few years. The competitive rivalry is expected to increase further. The presence of longstanding companies in the market studied, such as Intertek Group PLC, Eurofins Scientific SE, SGS SA, and Bureau Veritas SA, is expected to maintain their market dominance by offering innovative package testing solutions services to intensify the market competition.

  • October 2022- Intertek joined CEFLEX to assist in establishing the circular economy for flexible packaging and encourage the development of recycling solutions in Europe.
  • June 2022 - Bureau Veritas acquired Advanced Testing Laboratory, a provider of scientific sourcing services. ATL's services span R&D to product qualification, manufacturing, and packaging. The acquisition is expected to help the company expand its presence in the North American region.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot
    • 4.3.1 Package Integrity Testing
    • 4.3.2 Package Strength Testing
    • 4.3.3 Package Shelf-Life Studies
    • 4.3.4 Package Validation
  • 4.4 Impact of the COVID-19 Pandemic on the Market
  • 4.5 Industry Policies
    • 4.5.1 ASTM Standards
    • 4.5.2 ISO Standards
    • 4.5.3 STA Standards

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rigorous Control Regulations and Administration and Qualification Demands
    • 5.1.2 Demand for Longer Shelf Life of Products Under Varying Conditions and Growing Demand for Packaged and Sustainable Products
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Costs Associated with Package Testing

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Primary Material
    • 6.1.1 Glass
    • 6.1.2 Paper
    • 6.1.3 Plastic
    • 6.1.4 Metal
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Drop Test
    • 6.2.2 Vibration Test
    • 6.2.3 Shock Test
    • 6.2.4 Temperature Testing
    • 6.2.5 Other Types (Compression Testing, Shelf Life Testing, Atmospheric Temperature Testing)
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Food and Beverage
    • 6.3.2 Industrial
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Household and Personal Care Products
    • 6.3.5 Other End-user Industries
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Intertek Group PLC
    • 7.1.2 Eurofins Scientific SE
    • 7.1.3 SGS SA
    • 7.1.4 Bureau Veritas SA
    • 7.1.5 TUV SUD AG
    • 7.1.6 Campden BRI
    • 7.1.7 IFP Institute for Product Quality GmbH
    • 7.1.8 DDL Inc. (Integreon Global)
    • 7.1.9 Turner Packaging Limited
    • 7.1.10 Nefab Group

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET