デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1549557

IDC MaturityScapeベンチマーク:アジア太平洋(日本を含む)のデジタルSMB/中間市場、2024年

IDC MaturityScape Benchmark: Digital SMB/Midmarket in Asia/Pacific (Including Japan), 2024

出版日: | 発行: IDC | ページ情報: 英文 13 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=147.72円
IDC MaturityScapeベンチマーク:アジア太平洋(日本を含む)のデジタルSMB/中間市場、2024年
出版日: 2024年09月04日
発行: IDC
ページ情報: 英文 13 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートは、SMB(従業員500人未満)向けの2021年成熟度評価ベンチマークを更新したものです。今年は、中堅企業(従業員数500~999人)にも対象を拡大し、デジタルファーストの環境下でより良い競争を実現するための主要な重点分野をカバーしています。具体的には、このモデルは、SMBや中間企業の意思決定者が、5つの主要な一次的側面と5つの二次的側面にわたって習熟し、レジリエンスを定着させるためのガイドとなります。本書は、ビジネス上の優先事項に沿ったテクノロジー関連能力の創出と提供の責任者であるSMBの意思決定者またはその影響力のある人物とそのチームを対象としています。本書は、IDCの2023年デジタルSMB MaturityScapeベンチマーク調査のアジア太平洋(日本を含む)(APJ)の結果を示しており、IDC MaturityScapeと併せてご覧いただきたいです。:The Digital SMB-A Framework for Resiliency(IDC#AP46602321、2020年10月)とあわせてご覧ください。市場の急速な技術進歩に伴い、APJのSMBや中堅企業はデジタル化の歩みを加速させなければならないです。イノベーションの文化を醸成し、新たなテクノロジーを取り入れることは、顧客エンゲージメントを向上させ、競争力を維持するために極めて重要です。これは、文化の変革、持続可能な研究開発、プロセスとパートナーの俊敏性、顧客と従業員双方の体験の強化を通じて達成することができます」と、IDCアジア太平洋のSMBおよびデジタルネイティブ、ビジネス研究マネージャーであるSupriya Dekaは述べています。

IDC MaturityScapeベンチマーク数値

エグゼクティブサマリー

デジタルSMB/中間市場の成熟度ベンチマークデータの分析

  • デジタルSMB/中間市場の成熟度フレームワークの段階
    • Ad Hoc:デジタル無関心
    • 機会主義者:デジタル初心者
    • 繰り返し可能:デジタルプレーヤー
    • 管理:デジタルコンテンダー
    • 最適化:デジタルネイティブ
    • 調査結果:ステージごとの成熟度の分布
  • デジタルSMB/中間市場成熟度フレームワークの主な側面
  • デジタルSMB成熟度フレームワークの二次的側面
    • 調査結果:成熟度分布の次元別分布
    • 調査結果:業界全体の成熟度の分布
  • デジタルSMB/中間市場の成熟度を評価する:生き残りと成功
    • 調査結果:生存者と繁栄者の比較

テクノロジー購入者へのアドバイス

参考資料

  • 関連調査
  • 付録
  • 調査手法
  • 調査回答者のセグメンテーション
目次
Product Code: AP51595824

This IDC study is an update to the 2021 maturity assessment benchmark for small and medium-sized businesses (SMBs) (fewer than 500 employees). This year the study has been expanded to include the midmarket segment (500-999 employees) and covers key areas of focus that will help them better compete in a digital-first landscape. Specifically, this model serves as a guide for SMB and midmarket companies' decision-makers to achieve mastery across the five key primary dimensions and five secondary dimensions and to embed resilience. This document is designed for SMB decision-makers or influencers and their teams who are responsible for the creation and delivery of technology-related capabilities aligned with their business priorities. It presents the Asia/Pacific (including Japan) (APJ) results of IDC's 2023 Digital SMB MaturityScape Benchmark Survey and should be viewed alongside IDC MaturityScape: The Digital SMB - A Framework for Resiliency (IDC #AP46602321, October 2020). Together, these research documents provide a comprehensive overview of IDC's digital SMB maturity model."As the market evolves with rapid technological advancements, SMBs and midmarket companies in APJ must speed up their digitalization journey. Fostering a culture of innovation and embracing emerging technologies will be crucial for improving customer engagements and staying competitive. This can be achieved through putting in place cultural changes, sustainable development, process and partner agility, and enhanced experiences for both customers and employees," says Supriya Deka, research manager, Small and Medium-Sized Businesses and Digital-Native Businesses, IDC Asia/Pacific.

IDC MaturityScape Benchmark Figure

Executive Summary

ANALYSIS OF Digital SMB AND Midmarket MATURITY BENCHMARK DATA

  • Stages of the Digital SMB and Midmarket Maturity Framework
    • Ad Hoc: Digital Indifferent
    • Opportunistic: Digital Novice
    • Repeatable: Digital Player
    • Managed: Digital Contender
    • Optimized: Digital Native
    • Survey Findings: Maturity Distribution Across Stages
  • Primary Dimensions of the Digital SMB and Midmarket Maturity Framework
  • Secondary Dimensions of the Digital SMB Maturity Framework
    • Survey Findings: Maturity Distribution Across Dimensions
    • Survey Findings: Overall Maturity Distribution Across Industries
  • Evaluating Digital SMB and Midmarket Maturity: Survivors and Thrivers
    • Survey Findings: Comparison of Survivors and Thrivers

Advice for Technology Buyers

Learn More

  • Related Research
  • Appendix
  • Methodology
  • Survey Respondent Segmentation